Hop til indhold

Advarsel: Parvovirus i sydsjælland

JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Parvo er en af de sygdomme, som man almindeligvis kun behøver at vaccinere imod hvert andet år.

Men hvis immunforsvaret er nedsat af en eller anden årsag, så holder vaccinationen knap så lang tid. Så det er måske en ide at få en ny vaccination hvis man bor i et område med smitte og der er gået over et år fra sidste vaccination.

netdyredoktor - Vaccination af hund

--Silke bliver vaccineret hvert år, af hensyn til leptospirose. Men ellers ville jeg nok have fået hende vaccineret igen hvis der kom parvotilfælde her hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
indtil videre er det kun u-vaccinerede dyr der er smittet, ikke sandt? parvo er med i den generelle paraplyvaccine, ikke sandt?

Nu har jeg kigget i både passet og vaccinationsbogen..

Er der ikke lige en kyndig sjæl, der kan bekræfte at Nura, hvis jeg har taget hende til dyrlæge og blive vacc. 13 uger og hver år efterfølgende, ER vaccineret mod Parvo?

Hun er ud over den alm. vacc. også vacc. mod rabies. Men hører Parvovirusen med i den "normale" vaccination i Danmark :confused:

Ellers skal jeg nemlig have bestilt tid hos min dyrlæge med det samme...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kigget i både passet og vaccinationsbogen..

Er der ikke lige en kyndig sjæl, der kan bekræfte at Nura, hvis jeg har taget hende til dyrlæge og blive vacc. 13 uger og hver år efterfølgende, ER vaccineret mod Parvo?

Hun er ud over den alm. vacc. også vacc. mod rabies. Men hører Parvovirusen med i den "normale" vaccination i Danmark :confused:

Ellers skal jeg nemlig have bestilt tid hos min dyrlæge med det samme...:hmm:

Jeg bekymrede mig for det samme da Daisy var hvalp, der var også problemer med parvo virus, og jeg bad dyrlægen vaccinere hende da jeg havde hørt man kunne vaccinere hende imod det.:stupid: Men han kender mine hunde, og kunne fortælle mig at hun var vaccineret for det, jeg vil råde dig til at ringe til din dyrlæge og spørge hvis du er i tvivl, men jeg mener bestemt at de bliver vaccineret mod det i den alm. vaccine.

Link til indlæg
Del på andre sites