Hop til indhold

Har du et mønster til hundedækken?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Jeg vil gerne sy et regndækken til hunden, for nu regner det en uge og han er ude stort set hele døgnet. Har kigget lidt på nettet efter et færdiglavet, men har ikke fundet et i hans størrelse som bare tilnærmelsesvis er til at betale sig fra, når nu vi ikke er så rige lige for tiden.

 

Så - har nogen måske et mønster fra et dækken de selv har syet engang? Kan huske en eller anden syede vinterjakke bl.a., jeg tænker at man vel sådan rimelig nemt kan forstørre sådan et mønster?

 

Kh våd menneske og våd hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt - sidder faktisk og leder efter snitmønstre til hundedækken, så Otto kan få en regnjakke...

 

Har fundet ud af at Stof&Stil og Burda har et mønster... men det der på den norske side, ser da ok ud..:-)

 

Selvom jeg ikke helt kan forstå, at der skal et bånd omkring halen.. mener... så kommer der da bæ på...:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt - sidder faktisk og leder efter snitmønstre til hundedækken, så Otto kan få en regnjakke...

 

Har fundet ud af at Stof&Stil og Burda har et mønster... men det der på den norske side, ser da ok ud..:-)

 

Selvom jeg ikke helt kan forstå, at der skal et bånd omkring halen.. mener... så kommer der da bæ på...:confused:

 

Det gør der faktisk ikke. Det er bare for at forhindre at dækkenet glider. Men alternativt kan man sætte benstropper på??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Den virker fint, men det er altså ret ringe kvalitet. Spændet er rigtig dårligt og det er som om at det glider op hele tiden. Men det holder da regnen ude.

 

Ja det kom jeg også frem til. Gav Motor et menneske regnslag på i morges, men det virkede ikke, for når det blæser, blæser dækkenet op bagfra.

 

Så tænkte om noget ala det her mon ikke var bedre?

[ATTACH]30461[/ATTACH]

 

Men kan han mon tisse med sådan et på? Kan ikke se hvor langt det går ned..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Selvom jeg ikke helt kan forstå, at der skal et bånd omkring halen.. mener... så kommer der da bæ på...:confused:

 

Den strop der tror jeg bare ikke Motor gider, hans hale går jo op af. Men så blæser det jo af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nu bestilte jeg det regnslag jeg pastede et billede af, så må jeg ofre mit eget regnsæt :rolleyes:

 

Tine, hvis du vil sy et selv, så synes jeg altså det virker smartest med at lave en løbegang bagerst, så kan man sætte elastiksnor i og stramme ind efter behov, hvis man laver dækkenet i 2 lag, stof inderst, så er det vel fast nok til at det ikke bare sådan lige blæser væk?

 

Det jeg har bestilt har også lynlås i ryggen - så man kan have sele eller snor til halsbånd igennem :5up: Smart, smart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kom jeg også frem til. Gav Motor et menneske regnslag på i morges, men det virkede ikke, for når det blæser, blæser dækkenet op bagfra.

 

Så tænkte om noget ala det her mon ikke var bedre?

[ATTACH]30461[/ATTACH]

 

Men kan han mon tisse med sådan et på? Kan ikke se hvor langt det går ned..

 

Vi har deres soft-shell-model og den er super god til Mio og rigtig lækker kvalitet - hvis ikke det var fordi jeg havde en vandhund, så havde han også deres regndækken! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Jeg har lavet et juledækken efter det mønster, som Siri linker til og det er altså ikke spor svært.

Det er lavet i to lag fleece og der er sat ben stropper i ( elastikker), i stedet for den rundt om halen og det fungerer perfekt.

 

Hold da op, det ser helt prof ud :-D:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...
Tak :-D det er vist ikke det samme. Jeg har lidt på fornemmelsen, at det første, i det døde link, er mere enkelt. Men ok, så længe mormor kan tyde det :lol:

Jeps, det er dødt. Men det er fuldstændig det samme som Hybrid linker til her nedenfor! Aner ikke hvorfor siden er flyttet. :hmm:

 

http://home.gethome.no/elin_sofie.lundby/Hundedekken/dekken.htm

 

[ATTACH=CONFIG]113925[/ATTACH]

 

Dette er lavet af softshell som yderstof og et vattæppe er brugt som for, kraven er lavet af stykket som blev skåret væk til halsen, bare omvendt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...