Hop til indhold

Kan man overhovedet stille noget op?


Scorpio
 Share

Recommended Posts

En vens ven har to hunde - en hvalp på en 5-6 mdr. ca og en ældre han.

 

Desværre er dette menneske af en meget uheldig opfattelse om hvordan man holder hund, og disse stakkels dyr har tilbragt stortset hele deres liv i en hundegård. De er opdraget med rimelig hård hånd, og når de i ny og næ er stukket af hjemmefra, har de da bare fået et los i røven - for så kunne de lære det! :cry:

De kommer ikke ind i huset, og gåture er et næsten ukendt begreb - for hunde har bedst af at være i vante omgivelser, som han siger :rolleyes:

 

Nu er vedkommende rejst fra DK for at arbejde i et andet land. Vedkommende er hjemme hver 3.-4. uge og i mellemtiden kommer der så en forbi for at fodre dem hver dag.

 

Men hundene står bare i denne hundegård dag ud og dag ind. Og gør, og gør og gør, hvilket der ikke er noget at sige til!

Men decideret vanrøgtede er de jo ikke - der er ly mod regn og blæst, de bliver fodret hver dag, og er udseendesmæssigt i pæn stand.

 

Så er der ikke noget man kan stille op, vel? At tale mennesket til nogenlunde fornuft er umuligt, siges der :damn: Og lovmæssigt er der vel egentlig ingen problemer i det han gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Hmmm....nej, dén er svær :hmm:

 

Kan du ikke kontakte det lokale dyreværn / politi og bare gøre opmærksom på hundene.

Sige at du er bekymret for disse hunde, og om de gider tage ud og checke at de har det okay?

 

På den måde får myndighederne jo også at vide, hvilken forhold hundene lever under og kan vurdere om der skal gribes ind eller ej...

 

Så har du da ihvertfald gjort noget...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm....nej, dén er svær :hmm:

 

Kan du ikke kontakte det lokale dyreværn / politi og bare gøre opmærksom på hundene.

Sige at du er bekymret for disse hunde, og om de gider tage ud og checke at de har det okay?

 

På den måde får myndighederne jo også at vide, hvilken forhold hundene lever under og kan vurdere om der skal gribes ind eller ej...

 

Så har du da ihvertfald gjort noget...:genert:

 

Jo, det kunne jeg selvfølgelig. Politiet har i hvert fald været inde over sidste gang de stak af, da han skulle betale for at få dem udleveret, så måske der er en lille sandsynlighed for at de vil tjekke op på dyrene, hvis jeg nu fortæller han er bortrejst.

 

Men ellers er idéen med at klage over larmen, måske en god idé. Jeg ved at naboerne er meget irriteret over hundene og har overvejet at kontakte politiet. Men de har vist nogenlunde samme tilgang til hundehold, så der skal meget til åbenbart.

Så kan man håbe om et påbud om at holde hundene inde, og da hundene "ikke hører til indendørs", kan man håbe at de bliver omplaceret.

Jeg skulle i hvert fald hjertens gerne køre dem på internatet :engel:

 

Hvad han vil med hunde... Tjaa... De holder jo vagt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Tror at klage over larm er den eneste måde at hjælpe hundene på, men det kræver måske at du rent faktisk har deres naboer med på ideen... det nytter jo nok ikke at en der bor i den anden ende af landet klager..

 

Det er bare usandsynligt svært at få politiet til at gøre noget når det "kun" er larm fra hundeglam og gøen det drejer sig om....

 

Hvis myndighederne får nys om evt. vanrøgt, tror jeg de er mere obs...men prøv det - det skader jo ikk ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke det er tilladt at holde hunde på ubeboede områder.

Håber nogle lige kan finde stedet i loven, men gå på Dyrenes Beskyttelses sider og find din Kredsformand og ring. De burde vide det.

Hunde har også brug for kontakt foruden foder og vand.

Og en vis renlighed af hundegården er da nødvendig.?????

Hvor herre bevares en idiot-UNDSKYLD- men hvorfor holde hund, når man ikke gider give dem et liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...