Hop til indhold

Agilitykonkurrencer (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Så er der kommet program og startlister for Vejen... Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

 

Petrine, du har god tid, hvis altså jeg har identificeret dig korrekt på listerne ;-) så skal du først løbe omkring kl 13.45 (alt afhængig af om de holder programmet eller ej)....

 

Malene - skal du kun løbe SP1? med både Zacho og Bravo? ingen åbne klasser?

 

Og hvorfor er der ingen AG1 om søndagen? nogen der ved det?

 

Jeg er meldt til AG1 og begge åbne klasser om lørdagen med Bravo og Zacho og SP1 om søndagen med begge. Har ikke meldt til i de åbne om søndagen, da Bravo også skal udstilles den dag :-)

 

Der er ingen SP1 om lørdagen og ingen AG1 om søndagen - hvorfor ved jeg ikke... der er åbne klasser begge dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:shock: så vidt jeg kan se har de samlet banegennemgang for alle klasser... så det vil sige i SPÅ, at den person der skal løbe sidst i stor, går bane og så skal han vente 131 hunde og 3 baneombygninger før han skal løbe banen? hold da op...

 

Er det normen for et DKK stævne? Så har jeg da vist været forkælet til de stævner jeg har været til... hvor vi som regel er blevet sendt ind lille og mellem sammen og så har stor gået for sig inden det var deres tur....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
:shock: så vidt jeg kan se har de samlet banegennemgang for alle klasser... så det vil sige i SPÅ, at den person der skal løbe sidst i stor, går bane og så skal han vente 131 hunde og 3 baneombygninger før han skal løbe banen? hold da op...

 

Er det normen for et DKK stævne? Så har jeg da vist været forkælet til de stævner jeg har været til... hvor vi som regel er blevet sendt ind lille og mellem sammen og så har stor gået for sig inden det var deres tur....

 

Jeg ved det ikke - har indtil Vejen kun deltaget i Dch og dgi stævner, men mon ikke også der bliver en inddeling, så alle ikke skal rende ind og gå bangegennemgang på en gang... det bliver jo noget klemt :mrgreen:

 

Mht at skulle huske banen, så tror jeg ikke det er et problem, hvis der ikke er andre baner man skal huske i mellemtiden :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke - har indtil Vejen kun deltaget i Dch og dgi stævner, men mon ikke også der bliver en inddeling, så alle ikke skal rende ind og gå bangegennemgang på en gang... det bliver jo noget klemt :mrgreen:

 

Mht at skulle huske banen, så tror jeg ikke det er et problem, hvis der ikke er andre baner man skal huske i mellemtiden :vedikke:

 

hehe ja 132 førere på banen af gangen, det går næppe :lol: Der er kun 1 ring, så du kan kun løbe en klasse af gangen, så nej, der er ikke andre baner du skal huske i mellemtiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Så fik Bravo sin debut på agilitybanerne :-D

 

Vi har i dag været i Dch Frederikshavn til agilitystævne og har bare nydt dagen - kanon vejr, dejlige mennesker og dygtige hunde... især en af dem var ultradygtig :klap:

 

Generelt set er der nogle ting vi skal have styr på, meget af det kan vi træne og resten vil komme af sig selv med tiden og erfaringen.

 

Bravo var meget glad i dag og var tændt fra starten, så meget at jeg godt kan se, at vi skal have indført nogle faste rutiner omkring start og slut.

Han blev siddende i alle 4 starter og ventede pænt på, at jeg skulle give startsignalet, men fra mens vi står og venter på vores tur og indtil han er sat af, skal trænes... der er han meget hoppeboldsagtig og ud over det hele og det samme er han, når han er færdig med banen :mrgreen:

 

Derudover mangler han jo selvsagt erfaring, så buerne er lige det største og farten ligeså, de steder hvor jeg forsøger at vise ham, at han skal vende - men det er der råd for... det kommer heldigvis næsten af sig selv med erfaringen :5up:

 

Hans felter og slalom sad lige i skabet hver gang - så alt arbejdet har 100% båret frugt :klap:

 

Vi var tilmeldt begge klasse1 løb og begge åbne klasser - ag1 og spring-åben gennemførte han i flot stil med et par væringer i begge klasser.

 

Jeg kunne godt mærke på ham, at luften var ved at gå ud af ballonen, da vi nåede til det sidste løb, hvor vi så også blev disket, men det er OK, han er en ung hund og indtrykkende for ham er mange... tiden arbejder for os også her :5up:

 

Jeg er hamrende stolt af hans præstation i dag - helt igennem en drømmehund og en fornøjelse at arbejde med... glad og meget ivrig, ligesom en border collie skal være :-D:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik Bravo sin debut på agilitybanerne :-D

 

Vi har i dag været i Dch Frederikshavn til agilitystævne og har bare nydt dagen - kanon vejr, dejlige mennesker og dygtige hunde... især en af dem var ultradygtig :klap:

 

Generelt set er der nogle ting vi skal have styr på, meget af det kan vi træne og resten vil komme af sig selv med tiden og erfaringen.

 

Bravo var meget glad i dag og var tændt fra starten, så meget at jeg godt kan se, at vi skal have indført nogle faste rutiner omkring start og slut.

Han blev siddende i alle 4 starter og ventede pænt på, at jeg skulle give startsignalet, men fra mens vi står og venter på vores tur og indtil han er sat af, skal trænes... der er han meget hoppeboldsagtig og ud over det hele og det samme er han, når han er færdig med banen :mrgreen:

 

Derudover mangler han jo selvsagt erfaring, så buerne er lige det største og farten ligeså, de steder hvor jeg forsøger at vise ham, at han skal vende - men det er der råd for... det kommer heldigvis næsten af sig selv med erfaringen :5up:

 

Hans felter og slalom sad lige i skabet hver gang - så alt arbejdet har 100% båret frugt :klap:

 

Vi var tilmeldt begge klasse1 løb og begge åbne klasser - ag1 og spring-åben gennemførte han i flot stil med et par væringer i begge klasser.

 

Jeg kunne godt mærke på ham, at luften var ved at gå ud af ballonen, da vi nåede til det sidste løb, hvor vi så også blev disket, men det er OK, han er en ung hund og indtrykkende for ham er mange... tiden arbejder for os også her :5up:

 

Jeg er hamrende stolt af hans præstation i dag - helt igennem en drømmehund og en fornøjelse at arbejde med... glad og meget ivrig, ligesom en border collie skal være :-D:lun:

 

Weee - tillykke med debutten :klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
weee :klap: det lyder jo som en fantastisk debut! Glæder mig til at se både ham og Zacko i Vejen :5up:

 

Ja det var helt kanon :-)

 

Zacho får du ikke at se - han blev aflivet i fredags, skrev lidt om det i alt og intet tråden :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var helt kanon :-)

 

Zacho får du ikke at se - han blev aflivet i fredags, skrev lidt om det i alt og intet tråden :cry:

 

nej da! Undskyld, det havde jeg slet ikke set... Det er jeg ked af at høre... :???:

 

edit. var lige ind og finde indlægget... det er jeg virkelig ked af at høre, selvom jeg synes det lyder som den helt rette beslutning, så er det jo stadig en forfærdelig beslutning at skulle træffe :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
nej da! Undskyld, det havde jeg slet ikke set... Det er jeg ked af at høre... :???:

 

edit. var lige ind og finde indlægget... det er jeg virkelig ked af at høre, selvom jeg synes det lyder som den helt rette beslutning, så er det jo stadig en forfærdelig beslutning at skulle træffe :megaked:

 

Det skal du ikke undskylde :ae: tråden er lang, så indlæggende forsvinder nemt...følte bare ikke lige for, at lave en tråd alene omkring det :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viste sig, at der var en enkelt video fra AG åben søndag i Kolding af Karla og jeg...

 

Jeg begår den dumme dumme fejl, at jeg ikke har bestemt mig på forhånd til hvordan jeg vil lave min indgang i slalom... så vi løber simpelthen SÅ langsomt de første 5-6 forhindringer, mens jeg tænker "forkryds? bagkryds? forkryds? bagkryds?" :stupid: :lol:

 

Da slalom lykkes, "taber" jeg hende og hun er liiige ved at tage balancen, hvilket åbenbart slår mig så meget ud, at jeg får hende til at vægre posen :stupid: ... men efter jeg tror jeg er disket - så løber jeg ligepludselig meget bedre :roll::lol: Ikke mit bedste løb ever :mrgreen: men en video none-the-less... og ender med 5 fejl i AG Åben.

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Det viste sig, at der var en enkelt video fra AG åben søndag i Kolding af Karla og jeg...

 

Jeg begår den dumme dumme fejl, at jeg ikke har bestemt mig på forhånd til hvordan jeg vil lave min indgang i slalom... så vi løber simpelthen SÅ langsomt de første 5-6 forhindringer, mens jeg tænker "forkryds? bagkryds? forkryds? bagkryds?" :stupid: :lol:

 

Da slalom lykkes, "taber" jeg hende og hun er liiige ved at tage balancen, hvilket åbenbart slår mig så meget ud, at jeg får hende til at vægre posen :stupid: ... men efter jeg tror jeg er disket - så løber jeg ligepludselig meget bedre :roll::lol: Ikke mit bedste løb ever :mrgreen: men en video none-the-less... og ender med 5 fejl i AG Åben.

 

[media]

[/media]

 

Hvor er der godt flow på hende og hun virker utrolig opmærksom på dine mindste vink. Ser også vildt sikker ud på slalom. Synes det ser skide godt ud. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er der godt flow på hende og hun virker utrolig opmærksom på dine mindste vink. Ser også vildt sikker ud på slalom. Synes det ser skide godt ud. :5up:

 

Søndag var en god slalom dag! Der havde vi 4 perfekte slalom... lørdag havde vi kun 1 :vedikke: Så "vildt sikker" er nok en overdrivelse :lol:

 

Men tak for rosen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet program og startlister for Vejen... Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

 

Petrine, du har god tid, hvis altså jeg har identificeret dig korrekt på listerne ;-) så skal du først løbe omkring kl 13.45 (alt afhængig af om de holder programmet eller ej)....

 

 

Petrine, du skal kun løbe Spring Åben og Spring klasse 1, ikke? Ingen Agility Åben vel?

 

(skal bare lige sikre mig, at jeg når der til i tide, for hvis du skal løbe AG åben skal jeg jo allerede være der omkring 9.45 ;-) istedetfor 13.45 hvis du kun skal løbe de 2 andre klasser....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viste sig, at der var en enkelt video fra AG åben søndag i Kolding af Karla og jeg...

 

Jeg begår den dumme dumme fejl, at jeg ikke har bestemt mig på forhånd til hvordan jeg vil lave min indgang i slalom... så vi løber simpelthen SÅ langsomt de første 5-6 forhindringer, mens jeg tænker "forkryds? bagkryds? forkryds? bagkryds?" :stupid: :lol:

 

Da slalom lykkes, "taber" jeg hende og hun er liiige ved at tage balancen, hvilket åbenbart slår mig så meget ud, at jeg får hende til at vægre posen :stupid: ... men efter jeg tror jeg er disket - så løber jeg ligepludselig meget bedre :roll::lol: Ikke mit bedste løb ever :mrgreen: men en video none-the-less... og ender med 5 fejl i AG Åben.

 

[media]

[/media]

 

Ja, det går godt nok lidt langsomt i starten, når man tænker på den fart, Karla normalt lægger for dagen. :lol: Men super flot slalom, og efter posen går det jo super. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en fin dag i Horsens, som startede med regn, men heldigvis blev det tørt senere på dagen...

 

Vi løb 4 ok løb, ingen disks - men desværre heller ingen fejlfri. Karla fik en 2. plads i AG1 med 5 fejl, 13 plads i AG åben med 10 fejl, 10 plads i Spring åben med 10 fejl og en 4. plads i Spring1 med 10 fejl...

 

Lidt dumt var det dog, at vi ikke løb et eneste løb med en fejlfri slalomindgang :evil: indgangene var svære ja og 2 af dem var 100% min skyld :oops:, men ikke en eneste fejlfri slalom på dagen - det er alligevel lidt træls...

 

edit. det er lige gået op for mig, at det er første gang nogensinde vi har løbet en fuld konkurrence uden en eneste disk :-D Så det er jo da positivt, omend de mange slalomfejl stadig generer mig...

 

Målet for Varde i næste weekend må derfor være gode slalomindgange!

 

En træt hund med sin præmie (er det kun mig der synes, at "pokalen" ligner en urne? :confused: det er en olielampe - men hvem filan vil have den stående?)

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs238.snc4/39219_420761772053_581222053_4918314_1348972_n.jpg[/media]Nå ja og det bedste på dagen var nok, at vi fik vores nyindkøbte stævnetelt :klap: Så nu er vi sådan nogle med et meget fint orange Royal Canin telt :5up:

[ATTACH]31364[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

HYL! må blive i nærheden af et toilet, og kommer ikke til Vejen :cry:

 

Fatter forøvrigt ikke programmet, er 100% sikker på jeg havde meldt mig til åben AG og spring 1, men står kun en gang i programmet :hmm:

 

Der er ingen AG1 om søndagen, du står til spring åben + spring 1 idag... men øøøøøv at du ikke kommer... vi havde lige glædet os til at heppe... så må vi heppe på Malene istedet

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Yes så fik Bravo hans 1. pind i hans forhåbentlig lange agilitykarriere :klap:

 

Banen i SP1 (DKK Vejen) lå lige til højrebenet og Bravo (og hans til tider noget motorikforstyrrede fører) klarede banen til UG :-D

 

Det blev til en flot 3. plads, hvor storebror Super vandt klassen med et par sekunder til lillebror Bravo - nøj hvor er jeg bare glad for den pind og for at have en så reel hund, der bare gør hvad han bliver vist :klap2:

 

Hele weekenden er bare gået godt - banerne har været OK, nogle sværere end andre, men fælles for det hele er, at jeg har en hund, der uanset hvad bliver på felterne og som aldrig misser slalommen... ren luksus, tror sgu han er blevet født med de felter :mrgreen:

 

Jeg er ret forelsket i min hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes så fik Bravo hans 1. pind i hans forhåbentlig lange agilitykarriere :klap:

 

Banen i SP1 (DKK Vejen) lå lige til højrebenet og Bravo (og hans til tider noget motorikforstyrrede fører) klarede banen til UG :-D

 

Det blev til en flot 3. plads, hvor storebror Super vandt klassen med et par sekunder til lillebror Bravo - nøj hvor er jeg bare glad for den pind og for at have en så reel hund, der bare gør hvad han bliver vist :klap2:

 

Hele weekenden er bare gået godt - banerne har været OK, nogle sværere end andre, men fælles for det hele er, at jeg har en hund, der uanset hvad bliver på felterne og som aldrig misser slalommen... ren luksus, tror sgu han er blevet født med de felter :mrgreen:

 

Jeg er ret forelsket i min hund :lun:

 

Tillykke med det, godt gået :5up: :klap:

 

Det var hyggeligt lige at hilse på dig i går :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...