Hop til indhold

Agilitykonkurrencer (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Men umiddelbart tænker jeg, at det egentlig er lidt sært, at man ikke møder mange mynder i ag. For de er jo langbenede, lette og hurtige - så de burde være et oplagt valg :vedikke: men måske er det deres lidt "sære" sind der gør, at man ikke møder dem...

 

Måske også noget med deres, tiltider ret store jagtinstinkt :vedikke: Hvis jeg ikke husker helt galt, så skal man vist ikke altid regne med at man helt kan stole på en løs mynde, eller er det mig der er helt ved siden af her :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Schnauzere har jeg set løbe, de kan blive dygtige, men mangler nok lidt i farten... Af "unlikely" racer har jeg set corgi'er og gravhunde, mops og franske bulldogs... :mrgreen: de bliver nok aldrig verdensstjerner, men de kan godt løbe agility :klap:

 

Og jeg ved (for jeg træner sammen med hende) at en Bichon Frise er kvalificeret til DM i år

 

Men umiddelbart tænker jeg, at det egentlig er lidt sært, at man ikke møder mange mynder i ag. For de er jo langbenede, lette og hurtige - så de burde være et oplagt valg :vedikke: men måske er det deres lidt "sære" sind der gør, at man ikke møder dem...

 

Nu har vi haft 2 whippets... tro mig der er en god grund til, at man ikke ser dem på ag-banerne :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Måske også noget med deres, tiltider ret store jagtinstinkt :vedikke: Hvis jeg ikke husker helt galt, så skal man vist ikke altid regne med at man helt kan stole på en løs mynde, eller er det mig der er helt ved siden af her :confused:

 

Indkaldet på vores fungerede 100%, så tror der er stor forskel - men hjerne havde de ikke meget af :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor i taler mynder og agility, er der så nogen der har mødt en yorki der løber agility?

Jeg har længe haft lyst til, at prøve det, men det er jo udelukket med Nikka pga hendes ryg og jeg havde egentlig troet, at My er for lille men kan jo læse, at Petrine løber agility og hun er jo på størrelse med My.

 

Nu skal det jo bare være for sjov og ikke noget med konkurrencer men inden jeg betaler 800 kr kunne jeg da godt tænke mig og vide om en lille selvstændig hund synes det kunne være sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor i taler mynder og agility, er der så nogen der har mødt en yorki der løber agility?

Jeg har længe haft lyst til, at prøve det, men det er jo udelukket med Nikka pga hendes ryg og jeg havde egentlig troet, at My er for lille men kan jo læse, at Petrine løber agility og hun er jo på størrelse med My.

 

Nu skal det jo bare være for sjov og ikke noget med konkurrencer men inden jeg betaler 800 kr kunne jeg da godt tænke mig og vide om en lille selvstændig hund synes det kunne være sjovt.

 

Vi har en pomeranier der løber ude hos os, den er mini! jeg troede det var en chi, da jeg mødte den første gang... den synes at agility er supersjovt! Den kommer dog ikke til at konkurrere, før den bliver over 7, da den kun kan springe når bommene er sat helt ned :lol: og det er seniorhøjde i lille klasse

Link til indlæg
Del på andre sites

Min venindes yorkie / chihuahua -blanding (som er faldet mest ud som yorkie) er ihvertfald skrevet op til agility, er ikke i tvivl om det vil være noget for en yorkie!

 

Tror også vi skal prøve det! bliver inspireret af jer andre det lyder til, at være lige sjovt for hund og menneske:-D

 

 

Held og lykke til Karla og Amocca idag, synes i er rigtig dygtige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... :banan:

Lumi og jeg er lige kommet hjem fra klubmesterskab i DAF og Lumi var SÅ dygtig :banan: Jeg er pavestolt af hende :klap:

I agility-runden fik vi en vægring i hver af løbene (2 stk), fordi hun løb for langt og forbi den kommende forhindring...jeg var helt oppe at køre...total adrenalin-rus :mrgreen:

Og så i spring-runden, der fik hun 0 fejl og 0 vægringer :banan::banan::banan:

 

Weeeeeeeeeeee min lille agilitystjerne blev klubmester for begyndere (de små hunde) Jeg er så stolt :lun:

 

Nu skal jeg til at sortere billeder :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... :banan:

Lumi og jeg er lige kommet hjem fra klubmesterskab i DAF og Lumi var SÅ dygtig :banan: Jeg er pavestolt af hende :klap:

I agility-runden fik vi en vægring i hver af løbene (2 stk), fordi hun løb for langt og forbi den kommende forhindring...jeg var helt oppe at køre...total adrenalin-rus :mrgreen:

Og så i spring-runden, der fik hun 0 fejl og 0 vægringer :banan::banan::banan:

 

Weeeeeeeeeeee min lille agilitystjerne blev klubmester for begyndere (de små hunde) Jeg er så stolt :lun:

 

Nu skal jeg til at sortere billeder :mrgreen:

 

hvor er i gode :5up: :banan: mange gange tillykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... :banan:

Lumi og jeg er lige kommet hjem fra klubmesterskab i DAF og Lumi var SÅ dygtig :banan: Jeg er pavestolt af hende :klap:

I agility-runden fik vi en vægring i hver af løbene (2 stk), fordi hun løb for langt og forbi den kommende forhindring...jeg var helt oppe at køre...total adrenalin-rus :mrgreen:

Og så i spring-runden, der fik hun 0 fejl og 0 vægringer :banan::banan::banan:

 

Weeeeeeeeeeee min lille agilitystjerne blev klubmester for begyndere (de små hunde) Jeg er så stolt :lun:

 

Nu skal jeg til at sortere billeder :mrgreen:

 

I var bare ALT ALT for seje:banan::banan::banan::banan:

 

Jeg var virkelig imponeret, det var en fornøjelse at se jer arbejde sammen:5up:

 

Jaaaa, glæder mig til at se alle de gode AG billeder:mrgreen:

 

Og endnu engang tillykke:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til Lumi og Aina endnu en gang :banan: I var bare SÅ gode :klap:

Sikke en hyggelig dag det var :-D

 

Det var vores allerførste 'konkurrence' - og vi har kun løbet agility i 3 måneder (fra april-juni i den gamle klub), og så været til træning én gang i DAF.

 

Der var to gennemløb i agility - der blev vi disket i begge to - den ene gang pga. forkert tunnelindgang, den anden gang har jeg allerede glemt hvorfor.

 

Der var også to gennemløb i spring - der blev vi kun disket anden gang :klap: I det første gennemløb fik vi to fejl og to vægringer (hvis det havde været en rigtig konkurrence var vi sikkert blevet disket første gang også, er ikke helt inde i reglerne, og det var lidt specielle klubmesterskabsregler i dag).

 

Men det var så hyggeligt, og Louie nød det, og vi fik faktisk lavet nogle ret okay ting, hvis man lige ser bort fra disk, fejl og sådan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til Lumi og Aina endnu en gang :banan: I var bare SÅ gode :klap:

Sikke en hyggelig dag det var :-D

 

Det var vores allerførste 'konkurrence' - og vi har kun løbet agility i 3 måneder (fra april-juni i den gamle klub), og så været til træning én gang i DAF.

 

Der var to gennemløb i agility - der blev vi disket i begge to - den ene gang pga. forkert tunnelindgang, den anden gang har jeg allerede glemt hvorfor.

 

Der var også to gennemløb i spring - der blev vi kun disket anden gang :klap: I det første gennemløb fik vi to fejl og to vægringer (hvis det havde været en rigtig konkurrence var vi sikkert blevet disket første gang også, er ikke helt inde i reglerne, og det var lidt specielle klubmesterskabsregler i dag).

 

Men det var så hyggeligt, og Louie nød det, og vi fik faktisk lavet nogle ret okay ting, hvis man lige ser bort fra disk, fejl og sådan :mrgreen:

 

ih, hvor godt... det lyder til at I havde en super dag! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tillykke til Lumi og Aina endnu en gang :banan: I var bare SÅ gode :klap:

Sikke en hyggelig dag det var :-D

 

Det var vores allerførste 'konkurrence' - og vi har kun løbet agility i 3 måneder (fra april-juni i den gamle klub), og så været til træning én gang i DAF.

 

Der var to gennemløb i agility - der blev vi disket i begge to - den ene gang pga. forkert tunnelindgang, den anden gang har jeg allerede glemt hvorfor.

 

Der var også to gennemløb i spring - der blev vi kun disket anden gang :klap: I det første gennemløb fik vi to fejl og to vægringer (hvis det havde været en rigtig konkurrence var vi sikkert blevet disket første gang også, er ikke helt inde i reglerne, og det var lidt specielle klubmesterskabsregler i dag).

 

Men det var så hyggeligt, og Louie nød det, og vi fik faktisk lavet nogle ret okay ting, hvis man lige ser bort fra disk, fejl og sådan :mrgreen:

 

Tja, jeg var imponeret over jer. Louie var altså virkelig dygtig! Sikke en arbejdsglæde han har... Og så sød og charmerende:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var SÅ flot, Aina, du skulle have hørt hvor imponeret tilskuerne snakkede om jer, da I løb. :5up:

 

 

Tyson var også dygtig, den lille musling. :kys:

 

Vi løb øvet, og på agilitybanen vidste jeg på forhånd, at vi ville blive disket, da der var vippe med.

 

Vi havde to banegennemløb, og ved første banegennemløb nåede vi at blive disket, før vi kom til vippen. Der stod tre spring i lige linje efter hinanden, så for hunden så det selvfølgelig ud som om, at den skulle fortsætte med fuld fart fremad. Men efter 2. spring skulle den i stedet dreje af i en skarp 90 graders vinkel og tage et spring dér. Tyson var lynhurtig, og jeg var ikke kvik nok til at fange ham, så han tog det næste spring i den lige linje = disk.

 

Nå, men da vi så kom til vippen, var min plan at lade ham løbe op til midten (det kan han nemlig godt), og så kalde ham ned igen. Men Tyson havde virkelig meget fart på og drønede op ad vippen med ca. 100 km i timen (det var helt tydeligt, at han ikke havde opdaget, at det var vippen). Jeg kunne simpelthen ikke nå at stoppe ham, så i stedet måtte jeg lade ham fortsætte, og han endte med at tage et dødsforagtende spring fra toppen, nærmest før vippen var begyndt at bevæge sig ned mod jorden. :shock: Heldigvis gik det godt, og jeg skyndte mig at løbe videre, så jeg tror ikke, at han nåede at blive forskrækket eller overhovedet at opdage, hvad der skete.

 

Resten af banen løb han fejlfrit og lynhurtigt, vi havde nogle af de bedste tider. :5up:

 

I andet gennemløb var jeg så obs på det sted, hvor vi blev disket i første gennemløb, så jeg overkompenserede og trak ham ud til siden for tidligt, så han fik en værgring. :stupid: Helt og aldeles min fejl, han gjorde jo bare til punkt og prikke, hvad jeg signalerede. Denne gang turde jeg ikke lade ham tage vippen (vil sgu nødig stå med en ny forstuvning), så jeg trak ham godt udenom. Han var ellers på vej til at løbe op ad den, men jeg nåede at få kaldt ham væk. Så endnu et disk, men ellers løb han perfekt - han var bare så dygtig. :kys:

 

I spring havde vi også to gennemløb. I første gennemløb lavede han fejl på slalomindgangen (slalommen kom lige efter en tunnel, hvor han jo kom drønende ud med fuld fart, så den var svær), og så lavede han en fejl på den næstsidste port i slalommen. Men ellers løb han super. :5up:

 

I andet gennemløb lavede han igen fejl på slalomindgangen, men ellers ingen fejl. Han havde super tider på begge springbaner, og det blev til en samlet 2. plads til os i spring. :banan:

 

Min dejlige musling. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til Lumi og Aina endnu en gang :banan: I var bare SÅ gode :klap:

Sikke en hyggelig dag det var :-D

 

Det var vores allerførste 'konkurrence' - og vi har kun løbet agility i 3 måneder (fra april-juni i den gamle klub), og så været til træning én gang i DAF.

 

Der var to gennemløb i agility - der blev vi disket i begge to - den ene gang pga. forkert tunnelindgang, den anden gang har jeg allerede glemt hvorfor.

 

Der var også to gennemløb i spring - der blev vi kun disket anden gang :klap: I det første gennemløb fik vi to fejl og to vægringer (hvis det havde været en rigtig konkurrence var vi sikkert blevet disket første gang også, er ikke helt inde i reglerne, og det var lidt specielle klubmesterskabsregler i dag).

 

Men det var så hyggeligt, og Louie nød det, og vi fik faktisk lavet nogle ret okay ting, hvis man lige ser bort fra disk, fejl og sådan :mrgreen:

 

Han skal nok blive rigtig god. Når han havde fokus på dig, løb han virkelig flot. :-D Og sikke glad han var, det var så tydeligt, at han havde det sjovt og nød at være på banen. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak tak :oops:

 

 

Synes også at Louie gjorde det rigtigt flot!! I er jo lige startet i klubben og træningen i Lyngby lyder ikke til at ha været fantastisk - og så oveni det, så var det første gang han prøver sådan noget stævne noget med alle de distraktioner som der er. I skal nok blive super skrappe til det :klap:

 

Tyson var SÅ dygtig på springbanen!!!! :banan:

Det var godt nok lidt skræmmende med hans dødsspring ud over vippen på agility-banen :shock: Men nej han nåede slet ikke at blive forskrækket eller noget, for han var så fokuseret på dig og at I skulle videre på banen. Lige bortset fra den dumme vippe, så ELSKER han det jo. Og hvor er det fedt så fokuseret han er blevet....selv når Lumi tér sig åndsvagt fordi hendes elskede ikke er hos hende, så er han 100 % på på banen!! :5up:

 

Det var en super hyggelig dag idag!!! :banan:

Og hyggeligt endelig at møde Louie og dig, Wendy. :-D

Og rigtigt at møde Caia og dig, Carina :-D

 

Lumi ligger fuldstændig færdig ved min fødder i hendes dyne-hule :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...