Hop til indhold

Hvad er det for noget? (billeder)


vinhou
 Share

Recommended Posts

Igår opdagede jeg noget underligt noget bag Saschas øre. Det ser konstant ud som om Nellie har slikket på det, mon det væsker? Der er ind imellem nogle små røde knopper.

 

Jeg har en dyrlægetid på torsdag, hvor hun skal vaccineres - jeg tænker, det godt kan vente til på torsdag at få tjekket det her, øh, "noget", for det lader ikke til at genere hende.

 

Nogen der tør afgive et bud på, hvad det er? Jeg har sprayet det med noget antiseptisk, og det virkede som om de røde knopper forsvandt.

 

Nå... hvad er'ed? :vedikke: Jeg synes, det ser lidt nasty ud... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner hotspot som andre skriver og det område kan sprede sig i løbet af ingen tid !

 

Linker lige til lidt albums på hg og det er ikke for sarte sjæle

 

HundeGalleri.dk

:shock:

Jeg har nu opdateret mig selv via nettet omkring hotspots; ja det kunne sagtens være det. Så er spørgsmålet om jeg kan vente med at få dyrlægen til at se på det til torsdag, eller det er den slags ting der helst skal tjekkes ASAP?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
:shock:

Jeg har nu opdateret mig selv via nettet omkring hotspots; ja det kunne sagtens være det. Så er spørgsmålet om jeg kan vente med at få dyrlægen til at se på det til torsdag, eller det er den slags ting der helst skal tjekkes ASAP?

 

Når området er så stort, så ville jeg kontakte dyrlægen og hører hvordan og hvorledes....

 

Normalt barbere man jo området ned og gerne et stykke udover, således man kan holde øje med om det spreder sig, nogen dyrlæger giver også antibiotika eller pencilin mod det, samt det skal smøres og renses flere gange dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg ringede lige til dyrlægen - de syntes jeg skulle komme ind med hende idag for en sikkerheds skyld, så jeg har en tid derinde om en halv time. Så skal hun blive glad igen, hun har også virket så trist de sidste par dage. :cry:

 

Det lyder rigtig fornuftigt, ikke noget at sige til hun har virket lidt trist, det skulle være meget smertefuldt for dem og når Fie har små områder, er hun ikke meget for jeg rører og smører dem.

 

Laver du lige en update i tråden , men hvad dyrlægen sagde til det *S*

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen var optimistisk. Hun (Sascha, ikke dyrlægen) fik en antibiotikabehandling + smertestillende, og så fik jeg nogle piller med hjem samt en klorhexidin shampoo. Han var ret sikker på, at det skulle kunne klare det (ellers skal det dyrkes osv.), og om ikke andet, så får han jo kigget på det på torsdag, når hun alligevel skal ind og vaccineres.

 

Stakkels lille Sascha - men hun fik et griseøre på vej hjem i bilen, og det løftede da hendes humør lidt. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen var optimistisk. Hun (Sascha, ikke dyrlægen) fik en antibiotikabehandling + smertestillende, og så fik jeg nogle piller med hjem samt en klorhexidin shampoo. Han var ret sikker på, at det skulle kunne klare det (ellers skal det dyrkes osv.), og om ikke andet, så får han jo kigget på det på torsdag, når hun alligevel skal ind og vaccineres.

 

Stakkels lille Sascha - men hun fik et griseøre på vej hjem i bilen, og det løftede da hendes humør lidt. :rolleyes:

 

 

Hmm, tjek lige med den dyrelæge om det nu også er i orden at hun bliver vaccineret samtidig med at hun er på atibiotika.

 

Aslan fik jo svampe kopper, og så måtte han ikke blive vaccineret før 10 dage efter holdt kur, da antibiotikaen kunne gå ind og bevirke vaccinen, eller var det omvendt :hmm:

Men altså, dyrelæger er forskellige jo.

 

 

God bedring med til hende, og så håber jeg det virker rigtig hurigt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, tjek lige med den dyrelæge om det nu også er i orden at hun bliver vaccineret samtidig med at hun er på atibiotika.

 

Aslan fik jo svampe kopper, og så måtte han ikke blive vaccineret før 10 dage efter holdt kur, da antibiotikaen kunne gå ind og bevirke vaccinen, eller var det omvendt :hmm:

Men altså, dyrelæger er forskellige jo.

 

 

God bedring med til hende, og så håber jeg det virker rigtig hurigt :x:

Tak for det. :-D

 

Jeg spurgte også dyrlægen omkring det (om vi skulle vente med at vaccinere hende), men det mente han ikke var nødvendigt. Eftersom jeg ikke er ekspert udi medicinske behandlinger, må jeg vel bare gå ud fra, at han ved noget om det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Tak for updaten :-)

 

Der er åbenbart mange måder at behandle hotspot på, den din dyrlæge bruger er ikke samme som min, men kan jo være din dyrlæge´s er bedre ?

 

Jeg er dog glad for at Fie bliver barberet , for så kan jeg se om det breder sig

 

Jeg håber i hurtigt får bugt med det hotspot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie for et Hot Spot! :shock:

 

Dem har vi haft mange af herhjemme, Buster fik dem konstant og jeg mener virkelig konstant og Max og Misja har haft et par stykker.

 

Godt du kom af sted til dyrelægen og jeg kan så også høre at din dylle behandler anderledes end min, men bare behandlingen er god og virker, er det jo godt nok :-D

 

Pøj med det og giv din vuff et snude-nøs herfra :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik af vide af min dyrlæge, at det ikke hjælper noget at barbere og rense det :vedikke: det eneste der hjælper, lindrer og heler er den creme man får og de piller hunden skal have.

 

Man barberer for at sikre sig, at det ikke har bredt sig.. Og rense skal det da, skulle man mene.. Jeg ville da ihvertfald selv sætte pris på at et sår blev renset:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man barbere også for at give det luft og så der ikke ligger hår inde og kan snaske skidt til sig, selv om man renser - luft og tørre ud er hvad et Hot Spot også har brug for, er min erfaring og min dyrelæges råd ;-)

 

En ting er sikkert, det skader aldrig at barbere området frit ca. 1 cm. rundt om - det ville jeg gøre uanset hvad, med et vådt sår for den slags har godt af luft :-)

 

Slettet! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle svarene. :-D

 

Jeg har ihvertfald tænkt mig at barbere/klippe tæt på såret, for det snasker/væsker en del, og samtidig er hun i fældeperiode. Jeg kan ikke ligefrem forestille mig, at et sår opblandet med en milliard hundehår heler særlig hurtigt. :roll:

 

Jeg kan allerede nu komme med en positiv opdatering - hun er mærkbart gladere! Hun har virket så ligeglad her de sidste par dage, men nu kan man se i hendes øjne, at hun er "på" igen. Det er bare dejligt. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvis nogen kunne tænke sig en opdatering, så kommer den her. Dyrlægen tjekkede hendes hotspot i torsdags, og han var ikke helt tilfreds med den måde det så ud på. Derfor tog han en prøve, som så skulle dyrkes, og jeg skal ringe til dem idag for at høre, hvad de har fundet ud af.

 

Derudover har Sascha nu fået nogle knopper ovenpå hovedet indenunder pelsen. Man kan tydeligt mærke dem, det føles som nogle små sår. Jeg ved ikke, om det er sådan hotspot ser ud i det første stadie, men... ih, stakkels, uheldige Sascha. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...