Gæst Trisse Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Godmorgen allesammen. er der nogen af jer der kender meget til hårsækkemider ? jeg har lige været til dyrlægen og hun sagde bella nok har hårsækkemider. så nu ska vi igang med en pencilinkur og vaske hende med noget speciel shampoo. øvøv håber i alle får en dejlig dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret August 13, 2010 Rapporter Share Besvaret August 13, 2010 Jeg har en god ven hvis hund lige er kommet over det. Jeg vil råde dig til at sætte dig ind i sygdommen så du kan stille de rigtige spørgsmål. En kuldsøster til min vens hund havde det også og den blev behandlet helt forkert Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Yvonne Frederiksen Besvaret August 13, 2010 Rapporter Share Besvaret August 13, 2010 Hej Trisse Du kan prøve at gå til Flemming Christensen på "Klinik for veterinær Dermatologi". Han er een af de bedste overhovedet til allergi og hudlidelser. Den ligger i Bagsværd. Der kan du få den bedste diagnnose og behandling Peter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret August 13, 2010 Rapporter Share Besvaret August 13, 2010 Hej Trisse Du kan prøve at gå til Flemming Christensen på "Klinik for veterinær Dermatologi". Han er een af de bedste overhovedet til allergi og hudlidelser. Den ligger i Bagsværd. Der kan du få den bedste diagnnose og behandling Peter Hmmm. Tja jeg har brugt en formue på hans klinik i bagsværd og er desværre af samme opfattelse.. Til trådstarter vil jeg også sige at det er vigtigt du sætter dig godt ind i sygdommen. Vær kritisk over hvilken medicin de giver din hund og hvor meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 13, 2010 Rapporter Share Besvaret August 13, 2010 His din hund er en hvalp er det nok noget , den var smittet med fra opdrætter. Eller desværre dårligt immunsystem. Men det kan altid forekomme. Har for mange år siden købt en hvalp, hvor opdrætter efter ca. en måned ringede og spurgte om jeg havde været til kontrol/vaccination hos dyrlægen. Dens søsters køber havde netop fået konstateret hårsækmider og var hårløs især om øjnene. Min fik intet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Yvonne Frederiksen Besvaret August 13, 2010 Rapporter Share Besvaret August 13, 2010 Hej Envy Det var såmænd ikke for at forsvare Fl. Christensen, men hvad jeg har oplevet rundt omkring. Heldigvis har vi aldrig haft allergi i vores linier, og håber vi kan holde os fri. Efter hvad jeg har hørt, er det ofte meget dyre behandlinger, og ikke altid med godt resultat. Peter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trisse Besvaret August 14, 2010 Rapporter Share Besvaret August 14, 2010 jeg har læst meget om sygdommen så jeg ved mere nu. jeg har fået pencilin til hende og en shampoo som er kløstillende, så nu gir jeg det en chance og ser om det hjælper, ellers kontakter jeg en specilist tak for alle jeres svar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 14, 2010 Rapporter Share Besvaret August 14, 2010 Godmorgen allesammen. er der nogen af jer der kender meget til hårsækkemider ? jeg har lige været til dyrlægen og hun sagde bella nok har hårsækkemider. så nu ska vi igang med en pencilinkur og vaske hende med noget speciel shampoo. øvøv håber i alle får en dejlig dag. :ae: Såe såe... Bella er jo bare en hvalp. Hun har god mulighed for at vokse fra sygdommen.. Men lige nu skal du bare omhyggeligt følge dyrlægens anvisninger. Så er det ikke sikkert, at der kommer flere problemer... Mange hvalpe af udsatte racer får et enkelt anfald eller to før de vokser fra det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Yvonne Frederiksen Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Så vidt jeg ved smittes hvalpene af deres mødre. Derfor syntes jeg Du skal give besked til Din hvalps opdrætter så vedkommende kan skride ind med en behandling. Yvonne Frederiksen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Så vidt jeg ved smittes hvalpene af deres mødre. Derfor syntes jeg Du skal give besked til Din hvalps opdrætter så vedkommende kan skride ind med en behandling. Yvonne Frederiksen Øøøh?? Alle hunde har da hårsækmider... Alle hvalpe "smittes" af deres mor.. Nogle hunde har bare problemer med at holde antallet nede på et niveau, der ikke generer.. Det er hunde, der har et svagt immunforsvar. F.eks. hvalpe eller hunde, der lider af andre sygdomme. Eller hunde, der har en medfødt lidelse, der tillader at hårsækmiderne formerer sig. De sidste hunde har så en arvelig lidelse. Men her er der sandsynligvis og forhåbentlig tale om en helt uskyldig hvalpelidelse.. http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Haarsaekmideproblemer_Generaliseret_demodicosis.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trisse Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 det er desværre blevet værre weekenden, så pencilinen virker ikk så godt. hun klør sig mere nu end før. og den shampoo som vi har vasket hende i den sku være kløstillende men det er den åbenbart ikk på hende. jeg tror vi ringer til flemming christensen og får en tid der. jeg har læst meget om sygdommen og de fleste har fået et middel mod det som hedder advokate men det nævnte min dyrlæge ikk noget om. er der nogen der ved hvor lang tid der går før man ser fremskridt med medicinen ? vi har heldigvis opdaget det i god tid men jeg synes kun det bliver værre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bellabumstærk Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Hej Trisse. Min Bella har haft det en gang på næsen. Ca. 2-4 dage efter hun fik medicin bliver kløen lidt værre, det er fordi det begynder at virke. Jeg mener at der gik 8-10 dage før de var helt væk. Men medicinen virkede og hun har ikke haft det siden. (det er nok 1½ år siden) God bedring med din Bella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trisse Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 så skal blive værre før det bliver bedre tak for dit svar det beroligerer mig meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts