Hop til indhold

At være på S.U. = være kreativ!!


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Jeg er som sagt på S.U. og har INGEN penge :genert:

 

 

Og manden er temmelig træt af de penge jeg bruger på hunde og hest, som jeg egentlig ikke har... -kan nu godt følge ham....

 

 

DERFOR fik jeg en glimrende idé :engel:

 

Vi skulle lave vores egen Nina Ottoson!!!!

 

 

Her er den så

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da bare åbne en butik med Marie-spil - så i stedet for at bruge penge, så tjener du dem.

Godt lavet :-D

 

 

 

Sagde det faktisk til kærestemanden, at vi kunne begynde at lave dem i forskellige udgaver og højder osv... samt spring til heste og så sælge af dem og derved tjene penge...

 

 

Han mente dog der stod $tegn i øjnene på mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Rigtig god ide!

 

De færdige spil er altså alt for dyre og man kan fremstille aktiveringsting selv hvis man lige kan få ideerne.

 

"Dummy" f.eks. kan laves af kasserede sokker som foldes en gang sammen og puttes i en anden sok, som puttes i en anden sok osv til man har den rette tykkelse.

 

Et aktivitetstæppe kan erstattes af et håndklæde som foldes sammen.

 

En "Leo" kan modsvares af en 1½ l sodavandsflaske og sådan kan man blive ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

"Godbidsautomaten" den blev jeg introduceret for i '90 og den holder stadig:

 

En colaflaske påsættes en snor om "taljen" og en anden om åbningen.

 

Snoren om taljen bindes fast til noget fast i korrekt højde ift. ens hund og snoren om åbningen skal hænge ned.

 

Der proppes mange foderkugler i flasken og hunden skal nu "trække" en godbid ved at hive i snoren, som hænger nedad.

 

Senere kan man gemme flasken så hunden først skal finde snoren og derefter kan trække en godbid.

 

"Automaten" kan bruges som belønningsfelt, hvor din hund for at lave en øvelse får lov at trække en guf.

 

Pelle har en "Boxer" = plastigkugle på størrelse med stor håndbold, hvor der er to huller i. Boxeren hænger i en snor og skal nu "bokses" til/skubbes for at afkaste foderkugler.

 

I stedet for denne kan man bore et par huller i en stor sodavandsflaske eller lignende og hænge den op.

 

Meget billigere og lige så godt.

 

I stedet for dyre Nina Ottesen spil kan man købe børne puslespil af træ for 25 - 30 kr og lære sin hund at lægge brikkerne på plads og belønne fra hånden eller fra godbidsautomaten.

 

I Aldi har jeg netop købt en "Puttebox", til småbørn, med 12 forskellige klodser/huller, nedsat til 30 kr. Oprindelig pris 79 kr, stadig meget billigt.

 

En Flyball "maskine" sættes op af en kagerulle og en stor bog/træplade. Hunden skal nu trampe på enden af bogen mod den selv og gribe den godbid, som ligger på den anden ende at bogen

 

Puttebægre købt til småbørn er også en god ide - billigt og nemt.

 

Det samme er Ringspil af plastic, igen til småbørn, hvor hunden skal lægge ringene på

 

Samtidig giver flere af disse aktiviteter et godt samspil mellem hund og ejer fordi de skal være to om dem.

 

Det behøver ikke koste alverden at beskæftige sin hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Sagde det faktisk til kærestemanden, at vi kunne begynde at lave dem i forskellige udgaver og højder osv... samt spring til heste og så sælge af dem og derved tjene penge...

 

 

Han mente dog der stod $tegn i øjnene på mig :oops:

 

Hvis han gider at lave ting til salg er jeg sikker på det vil sælge :5up:

 

F.eks. vil jeg meget gerne have en top/pind på fod som hundene kan lægge træringe på - i hårdt træ.

 

Og sådan en anordning du har på billedet, lidt højere og med 6 huller, hvor engangsbægre passer ned i til ID træning. Og og og....

 

Skub lige lidt til ham ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...