Hop til indhold

Sally blev steriliseret i fredags - og har netop født sin gummihvalp - igen??


sally
 Share

Recommended Posts

Sally blev efter mange overvejelser steriliseret i fredags! Primært på grund af hendes "falsk drægtighed" og hendes svingende løbetids intervaler! Alt er gået fint ind til nu. En noget slaten hund i fredags. Hun har klaret det hele rigtig flot. Nyder vist at sove i soveværelset igen (det havde hun ellers selv valgt fra ved hendes nr. 2 falske drægtigheds periode).

I dag vovede vi os ud på en lidt længere gå tur, og bortset fra folk foragde blikke over hendes fine babybody - gik alt fint! Dog som altid noget stædig, når hun møder en god lege kammerat - så vil hun ikke med hjem! Tiden er ikke til de store kampe - så hun blev båret, en del af vejen hjem.

Men for en time siden, begyndte hun at gå lidt hvileløst rundt - og gik så hen og fandt sin gummihvalp, og går nu rundt og piver med den i munden:confused: - og giver mig vildt dårlig samvittighed :cry: .

Er det mon homoner som er ved at falde på plads, og så spiller hende er pus? Er der nogen af jer som har oplevet noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre, at det er gået så godt indtil nu:-D

 

Ved faktisk ikke, om det kan være noget hormonelt, der sker for hende nu. Da vores blev steraliseret, oplevede vi ingen ændringer i hendes adfærd efterfølgende - blevet lidt mere doven og madglad, men ikke hormonelt. Men her skal det så også nævnes, at vi ikke havde problemer med falsk drægtighed. Men logisk set så kunne der jo godt komme en hormonel reaktion - eller rettere mangel herop, for pludselig er de jo ikke længere hormonelt styret. Det er jo fjernet på en gang:confused: Men som sagt aner det ikke:cry:

 

Har du prøvet at fjerne hendes gummihvalp - altså helt, så hun ikke kan hverken se eller lugte den? Måske den minder hende om noget???????

 

Held og lykke:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, sikken en dag igår, og en helt håbløs nat .

Jeg talte med dyrlægen igår. Hun sagde, at det kunne forkomme hvis indgrebet var fortaget lige før hun ellers kunne "have fået hvalpe". Hvis det meget slemt, kan der gives en homonsprøjte - og så er problemet helt forsvundet.

Hun er meget hårdt ramt denne gang:megaked:. Det er kun min datter på 13 år, som pt er næsten døv på grund af bet. i ørene, som har fået sovet i nat:vedikke:. Sally har vandret hvileløst rundt med sin hvalp, og piver konstant.

Da jeg ville gå tur med hende igår ved middags tid, ville hun slet ikke med - jeg måtte opgive. I stedet for bar jeg hende ud til bilen, og kørte på besøg hos min søster. Hun har en ældre golden ret, Dagmar - som ikke vil lege med Sally når jeg er der, så sidder Dagmar trofast ved min side (jeg har en godbidstaske :lun:). Besøget gik også fint, og imens blev hvalpen gemt (det plejer at hjælpe). Men nej, Sally søgte og søgte efter sin hvalp, og pev og pev. Så kl 23, smed jeg håndkædet i ringen, og hun fik hvalpen - det gjorde bare ingen forskel. Nu gik hun rundt og pev med hvalpen i munden :cry::cry: - helt til kl 5 i morges! Nu sover hun - men nu skal vi andre jo så på job :gab:. Må få talt med dyrlægen i dag - vi skal vist have en sprøjle!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally er nu i behandling med nogle dråber - desværre ikke en sprøjte, som kunne trylle den falske drægtighed væk med et trylleslag. Så vi må nok væbne os med toldmodighed :hmm:.

Lige nu sover det lille pus - træt efter en hård nat, og en tur hos dyrlægen.

I morges lagde hun sin gummihvalp til, og mælken løb ud :confused: VILDT! Det så helt grotesk ud, for hun lå i med sin babybody og forsøgte at give mælk!

 

Nu er jeg ikke i tvivl om at det var en super god ide, at få hende steriliseret - det skulle nok blot være gjort en uge tidligere :damn:.

 

Men nu lader vi hende beholde hvalpen lige nu, hun vi kan alligevel ikke få hende ud og gå - heller ikke selv om vi lokker med godbider :fornaermet:.

Håber hun hurtig bliver sig selv igen.

:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså normalt steriliserer man , hvis hunden altså ikke skal have gjort det akut pga infektion, efter ca 4 mdr fra sidste løbetid. Hvis der er fra 6-9 mdr mellem. Dette for at hormonsystemet er nede i niveau og livmoderen også i såkaldt hormonelt ro.

Så din tæve kan sagtens være falsk drægtig hormonelt , hvis indgrebet er sket for tidligt. Men nu vil den hormonbehandling så hjælpe hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beslutningen om at Sally skulle streriliseres var også lidt "akut". Sally har haft tre gange løbetid, i sit 1 1/2 årige liv. Intervalerne har været MEGET forskellige. Jeg gik til dyrlæge for ca to uger siden, fordi jeg havde en lille mistanke om at Sally måske var drægtig! Hun var blevet passet et sted med en Westi han, i nogle få timer, men en uge efter at jeg var sikker på, hendes løbetid var ovre. Men da hun så begyndt at få tegn på drægtighed, øget apetit, øget antal gange hun tisser og kraftigt øget bug omfang, blev vi jo nød til at tage til lægen. Og når hun nu kun er 1 1/2 år, er jeg ikke i tvivl om, at hvalpe er hun ikke moden til.

Dyrlægen kunne ikke med sikkerhed mærke om det var hvalpe eller ej. Så blev vi sendt videre til scanning, 4 dage efter. Men dyrlægen anbefalede os, at få hende steriliseret, når nu hun var plaget af falsk drægtighed. Efter en aftens overvejelser, og risiko for en evt. abort sprøjte, valgte vi en "her og nu" løsning.

Det var HELDIGVIS ikke hvalpe - det ville have været rigtig hårdt, at de så bare var fjernet. Men livmoderen har helt sikkert været hævet - Sally har tabt 1/2 kg på 4 dage, ret meget ud af 7,2 kg.

Jeg tror dråberne hjælper så småt. Hun har sovet fra kl 2 i nat. Og nu kan hun være på sit tæppe, med hvalpen. Hun behøver ikke være i hule mere.Håber på fredelig nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beslutningen om at Sally skulle streriliseres var også lidt "akut". Sally har haft tre gange løbetid, i sit 1 1/2 årige liv. Intervalerne har været MEGET forskellige. Jeg gik til dyrlæge for ca to uger siden, fordi jeg havde en lille mistanke om at Sally måske var drægtig! Hun var blevet passet et sted med en Westi han, i nogle få timer, men en uge efter at jeg var sikker på, hendes løbetid var ovre. Men da hun så begyndt at få tegn på drægtighed, øget apetit, øget antal gange hun tisser og kraftigt øget bug omfang, blev vi jo nød til at tage til lægen. Og når hun nu kun er 1 1/2 år, er jeg ikke i tvivl om, at hvalpe er hun ikke moden til.

Dyrlægen kunne ikke med sikkerhed mærke om det var hvalpe eller ej. Så blev vi sendt videre til scanning, 4 dage efter. Men dyrlægen anbefalede os, at få hende steriliseret, når nu hun var plaget af falsk drægtighed. Efter en aftens overvejelser, og risiko for en evt. abort sprøjte, valgte vi en "her og nu" løsning.

Det var HELDIGVIS ikke hvalpe - det ville have været rigtig hårdt, at de så bare var fjernet. Men livmoderen har helt sikkert været hævet - Sally har tabt 1/2 kg på 4 dage, ret meget ud af 7,2 kg.

Jeg tror dråberne hjælper så småt. Hun har sovet fra kl 2 i nat. Og nu kan hun være på sit tæppe, med hvalpen. Hun behøver ikke være i hule mere.Håber på fredelig nat.

 

Nårh, det lille pus...

Hun er jo blevet steriliseret på det dårligste tidspunkt, nemlig lige når hun var begyndt at vise tegn på (falsk) svangerskab...

---Da hun vågnede efter bedøvelsen var hun selvfølgelig gået i gang med at lede efter de små "hvalpe" fra hendes tomme mave. HUN har jo følt at hun var gravid.

 

Nu er der ikke så meget andet at gøre end at tilbyde hende alternative beskæftigelser. I starten, hvor hun ikke må lave så meget efter operationen ville de måske være en ide med noget nyt stimulerende legetøj? Der findes jo "pædagodgisk legetøj" til hunde:mrgreen:.. I kunne lade hende få sin tørfoder i sådan en legedims. I skal jo passe MEGET på at hun ikke også får et fedme-problem. Det er lige tiden til at trøstespise sig et ekstra kilo til.. Den hævede livmoder må ikke blive et påskud til at overfodre hende.

 

Når hendes maveskind er helet, så kunne det være godt at starte en eller anden fælles interesse. Her tænker jeg på hundetræning, agility, dogdancing, rallylydighed eller noget andet, der kræver et samarbejde mellem hund og fører. Og som passer til lige netop hendes personlighed.

 

Hun har ikke mere hanhunde, hormoner og hvalpe som adspredelse i hendes lille liv. Giv hende noget andet at gå op i og hun vil blive en glad og engageret lille hund. Alternativet er at hun bliver en trist og tyk lille trøstespiser.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik godt nok mistanke om at det forholdt sig sådan.

DU skal være hård og fjerne hendes imaginære hvalpe, de fastholder hende pzykisk i den tilstand. Håber så at medicinen snart virker, plejer vist at tage max 5 døgn. Giv først hende de mest elskede ting tilbage, når du er helt sikker.

Nu forstår jeg bedre hvorfor Dr Dyr lavede indgrebet på dette tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik godt nok mistanke om at det forholdt sig sådan.

DU skal være hård og fjerne hendes imaginære hvalpe, de fastholder hende pzykisk i den tilstand. Håber så at medicinen snart virker, plejer vist at tage max 5 døgn. Giv først hende de mest elskede ting tilbage, når du er helt sikker.

Nu forstår jeg bedre hvorfor Dr Dyr lavede indgrebet på dette tidspunkt.

Så er vi ved at være igennem det værste. I går gik det fint med at fjerne hvalpen, og gå en tur. Hun er stadig ikke helt sig selv, og leder ind imellem efter hvalpen - men hun tager intet andet til sig, som hvalp. Hendes syning ser rigtig fin ud, og på mandag skal hun have taget stingene ud.

 

Hun har altid været en slank hund, og vi er meget opmærksomme på, at det skal hun blive ved med at være. Hun elsker at træne (er måske ikke lærenem) - men god kontakt - og rigtig god til godbids træning - her har vi altid regnet godbider fra hendes daglige kost. Så vi håber og regner med at vi kan undgå en overvægtig hund. Jeg har sat hendes daglige portion ned med ca. 20%, her efter sterilitationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...