Hop til indhold

Moderatorgruppen og Admins: Ang. Takt og Tone


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Grundet manglende indgriben ved visse forrige episoder, vil moderatorgruppen gerne skærpe, at reglerne for forum omgangstone fortsat gælder:

 

Det er ikke tilladt, at skrive provokerende, nedladende eller hånende indlæg til andre brugere.

 

Der vil blive set hårdt på gentagelser i fremtiden og gentagelser fra samme bruger vil medføre, at man bliver banned fra forum.

 

Derfor: Husk at tænk dig om, inden du poster dit indlæg, så du er sikker på, at det ikke er direkte stødende!

 

Vi ønsker en konstruktiv og sober debat.

 

Reglerne for forum kan læses her: http://www.hunde-forum.dk/view.php?pg=info_forumregler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det lyder jo fornuftigt nok...

 

Der er desværre bare stor forskel på individets opfattelse af hvad der er hånligt, nedladende, sobert og ikke mindst provokerende, så det kan umuligt undgåes at nogen fra tid til anden føler reglerne overtrådt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo fornuftigt nok...

 

Der er desværre bare stor forskel på individets opfattelse af hvad der er hånligt, nedladende, sobert og ikke mindst provokerende, så det kan umuligt undgåes at nogen fra tid til anden føler reglerne overtrådt :vedikke:

 

Ja, og jeg sidder og får dårlig samvittighed, mon jeg har været utaktfuld :hmm: håber man får en hentydning først så ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Må med beklagelse konstatere, at jeg synes påmindelsen er helt på sin plads :genert: :genert: Der har været episoder på det seneste, hvor kammertonen har været forlagt :???:

 

Al kommunikation er svært, men særligt på skrift og særligt mellem folk, der er fremmed og anonyme for hinanden - så en påmindelse om lige at tænke sig om en ekstra gang, inden man trykker på "send", er nok ikke nogen skade til :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

OK, så må det være tråde jeg ikke har læst i - håber jeg.

 

Jeg kunne godt tænke mig, at hvis jeg overskrider regler, så får jeg en pb om dette.

En generel påmindelse kan være meget svær at forholde sig til, for hvem har overtrådt takt og tone i den givne tråd? Så vil debatten ofte dø ud fordi ingen længere tør ytre sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så må det være tråde jeg ikke har læst i - håber jeg.

 

Jeg kunne godt tænke mig, at hvis jeg overskrider regler, så får jeg en pb om dette.

En generel påmindelse kan være meget svær at forholde sig til, for hvem har overtrådt takt og tone i den givne tråd? Så vil debatten ofte dø ud fordi ingen længere tør ytre sig.

 

Hvis det var teknisk muligt, ville det være super, om man kunne få en pb med link, hvis/når ens indlæg var blevet anmeldt til admin./moderator-gruppen, således at man var orienteret med det samme, og dermed havde en chance for selv at vurdere, om man gik over stregen og dermed moderer ens tone asap.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var teknisk muligt, ville det være super, om man kunne få en pb med link, hvis/når ens indlæg var blevet anmeldt til admin./moderator-gruppen, således at man var orienteret med det samme, og dermed havde en chance for selv at vurdere, om man gik over stregen og dermed moderer ens tone asap.

 

Det gør man også, det har jeg i hvert fald prøvet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Anytime anytime :slem:

 

Ai, fis. Vi har flere muligheder for at give advarsler og "henvendelser"

 

Det er jo rart at vide, om man er den der tales til ved en generel skideballe...

 

Jeg har da flere gange været usikker på om jeg var omfattet af en generel formaning og så stopper jeg med at skrive i den aktuelle tråd.

Dette er vel ikke hensigten med en "generel advarsel"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

helt enig i at tonen hos nogle skal indskærpes en smule!

specielt i avls, eller spørgsmåls indlæg fra nye brugere.

oplever at de bliver bombarderet med hånlige og nedladende indlæg om at de ikke er værdige til at have hunde.. eller er nogle idioter som overhovedet tænker på at anskaffe sig hund.

i mine øjne, tilmelder man sig ikke et hundeforum, hvis man ikke elsker sin hund ligeså meget som vi andre gør?..

alle starter et sted, og det synes jeg også de skal have lov til, uden at føle sig krænket af mere erfarne hundetrænere/ ejere.

Så! nogle af jer, tænk jer lige om en ekstra gang inden i poster et indlæg :-D

tænk over at mange nye brugere faktisk også er u18 brugere, som ikke har lige så meget erfaring som folk i den ældre generation.

De er her for at lære, og dele den fælles kærlighed til disse firbenede dyr som vi allesammen herinde har.

:blink::blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt enig i at tonen hos nogle skal indskærpes en smule!

specielt i avls, eller spørgsmåls indlæg fra nye brugere.

oplever at de bliver bombarderet med hånlige og nedladende indlæg om at de ikke er værdige til at have hunde.. eller er nogle idioter som overhovedet tænker på at anskaffe sig hund.

i mine øjne, tilmelder man sig ikke et hundeforum, hvis man ikke elsker sin hund ligeså meget som vi andre gør?..

alle starter et sted, og det synes jeg også de skal have lov til, uden at føle sig krænket af mere erfarne hundetrænere/ ejere.

Så! nogle af jer, tænk jer lige om en ekstra gang inden i poster et indlæg :-D

tænk over at mange nye brugere faktisk også er u18 brugere, som ikke har lige så meget erfaring som folk i den ældre generation.

De er her for at lære, og dele den fælles kærlighed til disse firbenede dyr som vi allesammen herinde har.

:blink::blink::blink::blink:

 

Hvis du har ret - Jeg har som skrevet intet bemærket, men jeg læser jo heller ikke alle tråde,- ville det så ikke være mere rigtigt at skrive direkte til de brugere, som har "trådt over en grænsen" fremfor at give alle brugere et "rap over fingrene" ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvis du har ret - Jeg har som skrevet intet bemærket, men jeg læser jo heller ikke alle tråde,- ville det så ikke være mere rigtigt at skrive direkte til de brugere, som har "trådt over en grænsen" fremfor at give alle brugere et "rap over fingrene" ?

 

Jeg tror såmænd blot det er for at informere om reglen at en uhøflig tone ikke accepteres her inde på HF.:5up:... Du skal ikke forstå det som et rap, men blot en påmindelse til alle brugere herinde.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har ret - Jeg har som skrevet intet bemærket, men jeg læser jo heller ikke alle tråde,- ville det så ikke være mere rigtigt at skrive direkte til de brugere, som har "trådt over en grænsen" fremfor at give alle brugere et "rap over fingrene" ?

 

Nej, for andre brugere får et indtryk af, at det er ok, hvis brugere slipper af sted med det.

 

Derfor vi skriver en påmindelse/reminder, så A ikke føler sig fornærmet over en påtale, fordi at moderatorgruppen ikke reagerede da B skrev det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

En rigtigt god grund til at skrive pænt:

 

Lad os sige at A opretter sig som ny bruger fordi h#n godt kan tænke sig en hund og vil spørge om råd. Desværre har A overhovedet ikke tænkt tingene igennem og er på vej direkte ind i en katastrofe for både sig selv og den kommende hund - dette fremgår tydeligt af A's startindlæg.

 

Folk harmes over indlægget og flere kommer til at se rødt. A får således at vide at h#n er inkompetent, nærmest idiot, dyremishandler og burde købe en tøjhund istedet.

 

Hvad husker A mon? Drukner gode råd mon ikke i den overvældende følelse af at blive tilsvinet, talt ned til, gjort nar af og i det hele taget opleve forums brugere som ubehøvlede (til trods for at nogle prøver at skrive pænt). Med hunde plejer man jo at sige, at der skal ti gode oplevelser til for at opveje en dårlig. Kan det samme mon ikke tænkes at gøre sig gældende her???

 

En anden ting vi kender fra hundeverdenen er 'fight or flight', altså hvis man føler sig truet, så tager man enten kampen op eller flygter. I det første tilfælde havner man i en omgang mudderkastning, hvor der slet ikke er plads til råd og vejledning (altså lærer A intet), i det andet tilfælde flygter A skrigende væk og finder måske et andet (mindre seriøst) forum, hvor 'folk ikke sådan er imod ham/hende' - igen læres der intet.

 

Det er muligt man kan have svært ved at 'føle sympati' for A, men som hundeven burde man i det mindste føle sympati for den hund A er på vej til at anskaffe.

 

PS: Det gælder naturligvis ikke kun ifm. anskaffelse af hund, men også alle mulige andre situationer som avl, træning, luftning osv. - TÆNK (på hunden) FØR DU TALER (skriver!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, for andre brugere får et indtryk af, at det er ok, hvis brugere slipper af sted med det.

 

Derfor vi skriver en påmindelse/reminder, så A ikke føler sig fornærmet over en påtale, fordi at moderatorgruppen ikke reagerede da B skrev det.

 

Måske er der en 3. mulighed, at nævne hvem man mener der træder over grænsen i tråden. Så slipper alle andre for at tænke: er det mig de taler om, og tråden kan fortsætte. Ofte dør den nemlig helt når der advares kollektivt (det er vel ikke så underligt, hvis mange føler sig irettesat) og det er da ærgerligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...