Hop til indhold

arnold!

Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

Så har vi hentet arnold og han har været hjemme hos mig hele dagen uden de store problemer :rolleyes: han er en meget glad lille fyr, som gerne vil have kontakt og allerhelst sove på mine ben når han er træt :-D

han er lige kommet ind fra sin aften tisse/prutte tur i gården (vi har været op og ned MANGE gange idag :mrgreen: )

han havde kun 2 uheld og det var lige da vi kom hjem, fordi han ikke lige kunne koncentrere sig om at tisse i gården, og efter vi havde været nede første gang, så blev vi åbenbart ikke længe nok, for da vi kom op skulle han da lige lægge en lille pølle på den dertil beregnede avis på gulvet :cool:

han har leget, sovet en del og spist lidt og drukket :hjerte:

nu kommer vi så til den første nat..! Han har ikke brokket sig over manglen på søskende endnu, håber det bliver en forholdsvis rolig nat, for er meget træt!

har lavet en papkasse til ham han kan sove i, med lidt høje kanter, så han vækker mig hvis han vil op for at tisse.. håber det virker!

Jeg er allerede blevet bedre til at læse på ham hvornår han skal ud :klap: han kom lige ind efter at have tisset, men løb lidt febrilsk rundt.. "uha", tænkte jeg og skyndte mig ned ad trappen igen med Arnold under armen og ganske rigtigt! Så var han lige henne og pølle i hjørnet :banan:

alt i alt en god start :hjerte: nu vil jeg sove

en meget træt, nybagt hunde-ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Tillykke med ham! Ud fra billederne ser det jo absolut ikke ud til at han lider overlast eller savner sine søskende. Hvad er han, Cavalier?

hehe, nej, han hyggede sig vist rigeligt :mrgreen:

det e rsjovt du spør', for min veninde og jeg snakkede om det igår, at han ligner en spaniel af en art :-D han ER en Kooikerhondje, men det er også en spaniel-afart, så lige nu ligner han vildt meget en cocker- eller cavalier-hvalp :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

dagen derpå:

arnold lå meget fint i sin kasse; vente sig kun nogle gange om natten og var oppe og sidde lidt og så ned igen. Ikke en eneste klage over afsavn af andre hunde! MEget dygtig Arnold :hjerte:

kl. ca. 3.30 tog jeg ham med ud, fordi jeg syntes han blev lige lovlig urolig, men han tissede dog kun en lille smule.. hen mod morgenen vågnede han flere gange og ville snakke, men jeg lagde bare min hånd ned til ham, for her i huset står man ikke op før halv syv!! :mrgreen: og dog, så måtte jeg alligevel tage mig af ham, da han var ved at kravle op til os i sengen hele tiden. han fik lidt morgenmad udenfor og fik gjort både nr.1 og nr. 2, så indtil videre går det strygende.

det skal dog siges, at JEG ikke har sovet i nat... selv om han har lagt stille har jeg været alt for bevidst om at han lå der, så tror kun jeg sov rigtig en meget kort overgang efter kl. 3.30..! Er virkelig smadret, for var oppe fra 5.30 i går morges og på arbejde om dagen! Så er virkelig smadret! Håber kæresten kan overtage når han engang har fået lov til at sove ud.. så er det min tur! :cool: lissom med babyer: vi skiftes til at være vågne!

Jeg håber at jeg kan tage den lidt mere med ro i nat, for der skete jo ingen uheld i kassen og han var ikke urolig... please, lad mig sove i nat!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Hvor er Arnold bare sød :lun:.

Tisser han på jeres grønne gulvtæppe?

For vi har et magen til, og vores tror altså det er en græsplæne :-D:roll:

han har prøvet to gange, men har nået at hive ham væk inden han gav helt "slip" hver gang :-D tror nu ikke det er fordi det ligner græs, selvom jeg selv har tænkt tanken :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

yes, fik lov til at sove i nat!! Ikke hele natten og ikke helt uforstyrret, men jeg sov!! :mrgreen: kunne næsten heller ikke holde mig vågen om dagen! Sad og faldt i søvn mens jeg havde gæster! :genert:

det går rigtig godt indtil videre, lille arnold har været ude og gå i snor på fortovet, han har været ude og se den store have på den anden side af gården og det var en stor succes! :rolleyes:

i morges var jeg dog lige uopmærksom og så blev der altså lagt en lille pølle på gulvet! men det er sket så få gange at jeg ikke kan ærgre mig over det :-D

han har skam også lært "sit"! nu arbejder vi på "dæk" :klap:

både i går og i dag gik Arnold kold i hans kurv:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

uha da, jeg er er blevet god til at læse arnold når han skal lave nr. 2 :-D kæresten tog ham ud kl. 5 i morges, hvor arnold kun tissede lidt. jeg VED at han skal sk*de om morgenen, for i går morges kom han til at gøre det indenfor :stupid: så da han begyndte at rende rundt lidt over 6, så gik vi ud og Arnold gik hen til sit "sted", som han nu fast bruger til nr.2 i gården :klap:han har fundet sig et hjørne, så man går bare derhen og hvis der er noget der trykker, så bliver det ordnet, ret hurtigt de fleste gange :mrgreen:

I dag efter morgen-sk*dning prøvede jeg at lade ham gå lidt op ad trappen. trinene er lidt høje for ham, men med en lille godbid i hvert hjørne af hvert trin kan åbenbart få selv den mindste hvalp til at gå op ad trapper :mrgreen:

i dag begynder jeg at lære ham at der ikke sker noget sjovt med mig indtil kl. 12, så han kan vænne sig til at underholde sig selv mens jeg er i skole. men det er svært her om morgenen, hvor han gerne bare vil ligge hos mig.. er det OK at han ligger hos mig, så længe jeg ikke underholder ham med leg? Må jeg også nusse ham lidt, uden at jeg opfordrer til leg eller lign.?

og så skal der trænes alene hjemme træning idag, for skal ned og handle stort ind og kan ikke have en lille hund med i en taske på skulderen samtidig, så tror jeg at jeg tilter :cool: der ligger heldigvis en butik lige ved siden af, så kan suse ind og ud igen.

han sover nu rigtig fint om natten. Han vil stadig ikke så gerne op i papkassen ved siden af min seng, han hopper og springer for at komme ud, men jeg stikker bare hånden ned i bunden af kassen og på under 10 minutter ligger han og snorker alligevel.:rolleyes: så sover han stort set igennemtil kl 5-5.30, hvor han lige kommer ud og gør "det hele" og får lidt foder på jorden som morgenmad.

hvordan har i andre gjort med natte-renlighed og det at sove? jeg kan jo ikke blive ved med at bruge papkasse.. hvor længe tager det mon før han forstår ideen med at der ikke tisses om natten? han har jo allerede holdt sig to nætter, hvor han ikke kom ud før om morgenen, så det er da fysisk muligt for ham! Men hvis jeg lader ham sove uden for kassen ved jeg bare, at tæppet vil blive vandet flittigt i løbet af natten.. og jeg kan ikke sove når jeg ved at han er rundt omkring i lejligheden, så ligger jeg konstant og lytter!

Link til indlæg
Del på andre sites