Hop til indhold

Rimelig pris for ældre hund


Petrine
 Share

Recommended Posts

Petrine kigger på en ny søster - er endt i Sverige og fandt en der søgte 'fodervært', den er 1½, har ikke været udstillet (har for meget energi), og så var det lige jeg blev nærrig, er det normalt at sådan en koster 'fuld pris' altså det samme som en hvalp?

 

Er ikke så nærrig, troede bare de faldt i pris :oops: og vil gerne sikre mig, at vi ikke bliver snydt alt for meget :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var også min tanke, men når den nu ikke er rigtigt brugt (har kun boet hos opdrætter) og egentligt søgte en udstationering (så er den vel ikke helt grim) - er det mon så anderledes?

 

Eller også har opdrætter ikke kunne komme af med den :vedikke:

 

Jeg ved det ikke, men hvis jeg skulle betale fuld pris, eller merpris, så ville jeg også have en forklaring på hvorfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også har opdrætter ikke kunne komme af med den :vedikke:

 

Jeg ved det ikke, men hvis jeg skulle betale fuld pris, eller merpris, så ville jeg også have en forklaring på hvorfor.

 

Er ikke tilfreds med dit svar, I skulle alle bare sige, at det er helt normalt :engel:

 

 

...den er ikke på nettet, skrev til en der var på nettet og blev så henvist til en anden :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så nytter det jo ikke noget at finde en hund hvor der søges fodervært :blink:

 

Jo, for de vil gerne sælge den helt...men hvis nu de søger fodervært, så må det være fordi de forventer, at den måske bliver helt perfekt. De bor så langt oppe i Sverige at jeg ikke kunne (og ville) blive fodervært, men jeg må gerne købe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, for de vil gerne sælge den helt...men hvis nu de søger fodervært, så må det være fordi de forventer, at den måske bliver helt perfekt. De bor så langt oppe i Sverige at jeg ikke kunne (og ville) blive fodervært, men jeg må gerne købe.

 

Ja de må have en forventning om at den er af rigtig god kvalitet! Helt klart!

 

Go for it!! :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er ikke tilfreds med dit svar, I skulle alle bare sige, at det er helt normalt :engel:

 

 

...den er ikke på nettet, skrev til en der var på nettet og blev så henvist til en anden :cool:

 

Der er lagt over et års fodring og dyrlæge i hunden udover de første 8 uger.

 

Jeg ved ikke om det er normalt, men egentlig logisk i min hjerne at prisen ikke falder.

Når prisen på hvalpe falder er det så ikke for at opdrætterne nemmere kan komme a fmed dem mon, vel ikke fordi de automatisk falder i værdi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er lagt over et års fodring og dyrlæge i hunden udover de første 8 uger.

 

Jeg ved ikke om det er normalt, men egentlig logisk i min hjerne at prisen ikke falder.

Når prisen på hvalpe falder er det så ikke for at opdrætterne nemmere kan komme a fmed dem mon, vel ikke fordi de automatisk falder i værdi?

 

Med den logik ville en 10 år gammel hund jo være guld værd. man skal jo huske på at man også er gået glip af det første år af hundens liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nærrigheden er gået over, blev vist bare ... lidt chokket! Er længe siden jeg har købt med stamtavle, men en papillon tør vi ikke købe uden (og det SKAL være en pap!)

Jeg kan nu sagtens forstå dig, ville aldrig betale fuld pris for "brugt" hund, men jeg ville så heller aldrig købe "brugt" hund.

 

Hvis det er hende du vil have, så skal du da bare hoppe på :mrgreen: De par tusind til eller fra er jo ikke så vigtige i det lange løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ingen billeder overhovedet?! :engel:

 

På sin vis mener jeg heller ikke at hunden vil falde i pris medmindre der er noget galt med den, sygdoms- eller adfærdsrelaterede problemer, men alligevel har jeg en ide om, at en voksen hund er billigere end en hvalp. Måske inden for udstillingsverdenen ville det betyde noget om hunden har vundet mange præmier, men hvis nu man ikke er interesseret i det, så er der stadig lige den lille ting, at man jo aldrig helt ved hvad man får..

 

Som regel er der jo en grund til, at hunden skal videre. Hende her skriver "hunden er for vild til at have med på en udstilling" - det betyder vel noget? Behøves ikke betyde at hunden ikke er totalt perfekt og skøn i alle henseender, men stadig - af en eller anden grund skal hunden videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende her skriver "hunden er for vild til at have med på en udstilling" - det betyder vel noget? Behøves ikke betyde at hunden ikke er totalt perfekt og skøn i alle henseender, men stadig - af en eller anden grund skal hunden videre :-)

 

Hun skriver at hun venter på den køler ned :oops: straks tænkte jeg 'perfekt til Bamse' - hun søgte en fodervært, ergo har hun vel ikke givet helt op...ih altså!

 

Er meget i vildrede, men omregnet til danske kroner, er det kun 10.400 - og på hundegalleri er der omplaceringer uden nogen stamtavle til 8.000, så jeg skal bare lade være med at gå i koma!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

I min verden vil en hund falde i "værdi" så snart den ikke er hvalp mere. Man får noget "bagage" med (god som dårlig) og man mister den værdifulde hvalpetid.

 

Den eneste undtagelse til det er hvis hunden har vist ekstraordinær værdi i forbindelse med fx. lydighed eller hvis man i kraft af dens træning kan godtgøre at der er lagt meget arbejde i den, der vil komme den nye ejer til gode - fx. en kasseret politihund. Det samme gælder for en hund der er udstillet med gode resultater eller hvor der måske er lavet de indledende dyrlægetest som skal bruges i forbindelse med DKK avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skriver at hun venter på den køler ned :oops: straks tænkte jeg 'perfekt til Bamse' - hun søgte en fodervært, ergo har hun vel ikke givet helt op...ih altså!

 

Er meget i vildrede, men omregnet til danske kroner, er det kun 10.400 - og på hundegalleri er der omplaceringer uden nogen stamtavle til 8.000, så jeg skal bare lade være med at gå i koma!

 

Umiddelbart er Motor jo også for vild/ukoncentreret til udstilling, det kan både laves om på og være noget man kan leve med - og ham ville jeg da alligevel mene burde koste en million :mrgreen:

 

Ja det er vel ikke meget mere det beløb du skriver? Er det samme pris som en hvalp med tavle?

Synes du skal tage op og møde hunden, snakke med damen, spørge ind til hvad hun helt reelt omplacerer den for (altså, VIL hun bare udstille og er det eneste grund) osv. Hvis i klikker allesammen, kan du måske prutte lidt om prisen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke give fuld pris, for en hund på 1½ år, som opdrætter ikke har været på udstilling med, eller har fået undersøgt div. ting, som HD/AD eller hvad der nu hører til racen.

For hvis opdrætter ikke synes, at hunden har været værd, at ofre det tid og de penge på, i det 1½ år de har haft den, så ville jeg ikke give fuld pris.

Det er normalt inden for de racer jeg har, at hvis hunden ikke er solgt, så bliver den trænet og undersøgt, på lige fod som hvis det var en hund, man havde udvalgt til sig selv. Og så kan det faktisk være, at hunden kommer til at koste mere end en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også mene at fuld pris er noget overdrevet. Havde det været en færdigtrænet jagt/avlshund, med super præmieringer og den slags, ville det dog være mere rimeligt.

 

Synes det er vildt svært at prissætte en voksen hund. Mingus har jeg sat til 3000 kr. og det synes jeg er meget rimeligt.

Hva!? Skal du af med Mingus?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...