Hop til indhold

Fagre nye verden - nomehalsbånd


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Skal have et halsbånd til hunden, for det skal han bruge når han skal trække slæde. Vil gerne have et nome halsbånd, har læst op på lektien om mindre risiko for nakkeskader og så fremdeles - vil gerne høre om i har noget i kan anbefale, kan se man kan vælge en del til og fra?

 

Anders synes 40mm bredt, tror i det er fint? Hvordan lukkes halsbåndet?

 

Ih, og så sad jeg og ville se hvad de koster, og fandt halsbåndene på Nomehalsbånd, Priser - www.123hjemmeside.dk/hundenshus og se hvad de skriver:

 

Er oprindeligt slædehundenes halsbånd, men det har vist sig at det med, stor fordel kan bruges på andre racer.

 

Det skal vi da helt sikkert have :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

40 mm er absolut ikke for bredt til Motor. Karlas er ca 30 mm (det er det der egentlig hedder 25mm, men der ryger jo fleece på også, så det bliver lidt bredere) - og hun er jo en fjerdedel af Motors størrelse :vedikke:

 

[ATTACH]31738[/ATTACH]

 

hov, du kan få dem med snaplås eller som halvkvæl. Vi har halvkvælen og elsker den, men overvejer om hun ikke også skal have et fint broderet et med snaplås til rallykonkurrencer :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på den side flere gange :genert: jeg synes de er så fine og tror bestemt også det må være godt for nakken at de er så brede og bløde :5up:

 

Ja godt for nakken, men skidt for halsen, hvis hunden trækker;-)

 

Dette fik jeg at vide, da jeg var hos Luna's massør sidste gang, og spurgte ind til om jeg skulle bruge det brede halsbånd eller sele

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja godt for nakken, men skidt for halsen, hvis hunden trækker;-)

 

Dette fik jeg at vide, da jeg var hos Luna's massør sidste gang, og spurgte ind til om jeg skulle bruge det brede halsbånd eller sele

 

Hvor bredt er Lunas halsbånd egentlig? Mere så man kunne få fornemmelsen af hvor bredt det skal være på en stor hund

Link til indlæg
Del på andre sites

40 mm er absolut ikke for bredt til Motor. Karlas er ca 30 mm (det er det der egentlig hedder 25mm, men der ryger jo fleece på også, så det bliver lidt bredere) - og hun er jo en fjerdedel af Motors størrelse :vedikke:

 

[ATTACH]31738[/ATTACH]

 

hov, du kan få dem med snaplås eller som halvkvæl. Vi har halvkvælen og elsker den, men overvejer om hun ikke også skal have et fint broderet et med snaplås til rallykonkurrencer :genert:

 

Der står 40mm som den største størrelse. Halvkvæl? Det må ikke kvæle overhovedet :hmm: Det går jo hårdt til når de trækker, der kan man ikke lige stoppe op og løsne lidt op for det..

 

Jeg har været inde på den side flere gange :genert: jeg synes de er så fine og tror bestemt også det må være godt for nakken at de er så brede og bløde :5up:

 

I må ikke sige noget til Skipper, men han får sådan et i julegave :mrgreen:(ja jeg planlægger langsigtet :engel:)

Haha skal prøve at undgå at fortælle ham det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja godt for nakken, men skidt for halsen, hvis hunden trækker;-)

 

Dette fik jeg at vide, da jeg var hos Luna's massør sidste gang, og spurgte ind til om jeg skulle bruge det brede halsbånd eller sele

 

Når de trækker slæde/vogn, spændes halsbåndet fast til hovedlinen, sådan så hunden ikke kan løbe ud til siden. Det er selen de trækker med.

 

... og nu tænker jeg så, at du nok mente trak i snoren på en gåtur :mrgreen: Gør han kun når noget er spændende, men vi har jo selen til dagligdags brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja godt for nakken, men skidt for halsen, hvis hunden trækker;-)

 

Dette fik jeg at vide, da jeg var hos Luna's massør sidste gang, og spurgte ind til om jeg skulle bruge det brede halsbånd eller sele

 

Hundene skal både have sele og halsbånd på... selen skal de trække vognen med, og halsbåndet skal blot forbinde hundene paralelt.:5up:.. så den ene ikke trækker den ene vej og den anden, den anden vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står 40mm som den største størrelse. Halvkvæl? Det må ikke kvæle overhovedet :hmm: Det går jo hårdt til når de trækker, der kan man ikke lige stoppe op og løsne lidt op for det..

 

 

Haha skal prøve at undgå at fortælle ham det :mrgreen:

 

jeg aner ikke hvad man bruger til slædehunde (troede egentlig de trak i sele? :vedikke:) Men et halvkvæl, skal passe til hundens hals når det er helt trukket ind (må ikke kvæle) - når det er helt slapt, så er det "for stort", så man kan trække det lige op over hovedet...

 

[ATTACH]31739[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene skal både have sele og halsbånd på... selen skal de trække vognen med, og halsbåndet skal blot forbinde hundene paralelt.:5up:.. så den ene ikke trækker den ene vej og den anden, den anden vej.

 

Jeps, det var jeg godt klar over:-D Og det var også mere generelt, hvis man har en trækkende hund, men det fik jeg ikke lige formuleret:oops::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver totalt ignoreret i min egen tråd :fornaermet::mrgreen:

 

Anders er skam overbevist, men der står 40mm som største størrelse på hundenshus hjemmesiden..

 

Han vil osse købe agillity halsbåndet som man kan få op til 25 meter bredt :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver totalt ignoreret i min egen tråd :fornaermet::mrgreen:

 

Anders er skam overbevist, men der står 40mm som største størrelse på hundenshus hjemmesiden..

 

Han vil osse købe agillity halsbåndet som man kan få op til 25 meter bredt :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

du skal ligge lidt til, for de 40 mm er bredden på nylonstykket i midten, derudover kommer fleecekanten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dette her vi bruger pt:

 

2106_2181.jpg

 

 

Apropos dit billede, snakkede vi lige før om, hvorvidt vi skulle have noget broderet, jeg foreslog "fars lille nullergris". Det kan nok ikke være der - så måske bare "fars", uh uh uh eller Bøf Med Løg :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når de trækker slæde/vogn, spændes halsbåndet fast til hovedlinen, sådan så hunden ikke kan løbe ud til siden. Det er selen de trækker med.

 

... og nu tænker jeg så, at du nok mente trak i snoren på en gåtur :mrgreen: Gør han kun når noget er spændende, men vi har jo selen til dagligdags brug.

 

Jeps det var helt generelt.. Og ikke kun Motor:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Bliver totalt ignoreret i min egen tråd :fornaermet::mrgreen:

 

Anders er skam overbevist, men der står 40mm som største størrelse på hundenshus hjemmesiden..

 

Han vil osse købe agillity halsbåndet som man kan få op til 25 meter bredt :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

WOW.. det er bredt:shock:...

 

 

:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

du skal ligge lidt til, for de 40 mm er bredden på nylonstykket i midten, derudover kommer fleecekanten :-D

 

Jamen så er det jo også perfekt :-D Fattede bare ikke om det blev for stort - mener, hvis det er den størrelse man bruger til irske ulvehunde, var det måske for voldsomt.. Men hvis Karla er en enkelt størrelse mindre, så er den jo lige i øjet.

 

Tror vi skal have bævernylon indeni, tror fleece bliver voldsomt fnulret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...