Hop til indhold

Eddie søger nyt hjem akut!!!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

  • Svar 282
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Alla!

Eddie har hittat hem!:banan:

Men nu heter han Enzo:hjerte:

Han är en helt underbar hund med oss, andra hundar & de människor vi känner,.

Idag blir han 11 månader. Han har varit här nu i 5 månader,.

Klart han ser lite spöken ibland & är i värsta unghundsåldern nu-lyssnar dåligt & vill bara leka & springa runt,.

Vi har bara låtit Enzo tagit det lugnt & bara fått vara hund här hemma de första 3 månaderna. Vi bor vid skogen, så där har vi varit & haft kul varje dag,.

Nu har vi börjat träna in lite olika lydnadsmoment & det funkar bra här hemma! Men är vi ute & det är olika störningar runt, då blir det lite svårare,.Men vi har ej bråttom!

Han är som en 5 månaders valp!:vuf:

Ska nu snart om 1 vecka börja hans första hundkurs, ska bli kul! Kursläraren skall visst vara jätteduktig med hundar med olika små & stora problem! Han träffade jag redan på hundklubben i höstas som då tog sig en titt på Enzo. Han sa att denna hund kommer att bli en bra hund senare & komma gå långt! Han är & var inte agressiv. Utan osäker! Men en sak vet jag: han har blivit slagen av de förra ägarna!!! Det är därför han inte gillar vissa människor som gör vissa hastiga rörelser osv,.

Så detta tränar vi på det en hel del. Jag säger till dem alla att ej röra sig hastigt osv & då går det helt Ok. Och sen är det jag som går ifrån dem med hund,.osv osv

Mycket tid, tålamod & träning! Men det har jag!

Vill ni följa oss, så har vi en blogg vi skriver varje dag om allt & ingenting!

Googla på Chip, Nova & Enzo //- aussiemonstret - chip.blogspot.com

Nu fick Ni alla en uppdatering!

Tack & Hej

:vinken:

 

Hvor ER det dejligt at høre. :hjerte: Det lyder til, at Eddie/Enzo er endt i det perfekte hjem for ham. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at han har det godt og at du ser fremskridt :-D

 

 

 

 

......men du kan dælme godt glemme alt om at han skulle være blevet slået af hans tidligere ejer :evil:

 

Der kan være så mange grunde til at en usikker og sensitiv hund reagere som han gør/gjorde - det gjorde han allerede da hun fik ham ud i fremmede omgivelser fra start af, dvs. fra hun fik ham hjem til hende og det behøver ikke at have noget somhelst at gøre med at være blevet slået!

 

...sry, men dén kan jeg ikke lade sidde uden at reagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...