Hop til indhold

Dette koncept har jeg ikke set før, hvad synes du?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jeg har fået tilbud om træningshold til Pelle og her er der et koncept jeg ikke tidligere har set:

 

8 gange lydighed/tricks af 1 time. Pris 600 kr. Betales til instruktøren.

 

Leje af areal og faciliteter, incl. klikker og godbidder, pris 250 kr. Betales til ejer af træningspladsen.

 

Der er plads til 10 på holdet

 

Egentlig ville jeg gerne prøve stedet, men klikkere har jeg nok af og godbidder vil jeg hellere selv medbringe :vedikke:

Da ejeren af træningpladsen er forhandler af foder går jeg ud fra at disse godbidder er et af de produkter der forhandles på stedet.

 

Umiddelbart synes jeg, at 10 klikkere, godbidder og brug af areal for 10 personer 10 timer er vældig godt betalt = 2500 kr.

 

Hvad synes du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg har fået tilbud om træningshold til Pelle og her er der et koncept jeg ikke tidligere har set:

 

8 gange lydighed/tricks af 1 time. Pris 600 kr. Betales til instruktøren.

 

Leje af areal og faciliteter, incl. klikker og godbidder, pris 250 kr. Betales til ejer af træningspladsen.

 

Der er plads til 10 på holdet

 

Egentlig ville jeg gerne prøve stedet, men klikkere har jeg nok af og godbidder vil jeg hellere selv medbringe :vedikke:

Da ejeren af træningpladsen er forhandler af foder går jeg ud fra at disse godbidder er et af de produkter der forhandles på stedet.

 

Umiddelbart synes jeg, at 10 klikkere, godbidder og brug af areal for 10 personer 10 timer er vældig godt betalt = 2500 kr.

 

Hvad synes du?

 

 

850 kr for 8x træning er vel ikke meget mere end du selv forlanger for træning:-D

Og du kan vel også sagtens medbringe dine egne godbidder:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har heller ikke hørt det før, det første er da fint nok, men ja det er vældig godt betalt, det er da en "god" måde og træne lidt ekstre på. eller! :hmm:

 

Sjovt og se hvor mange der hopper på den.

 

Vil da også helst have mine egne godbider med.

 

og klikker har man da selv, vil jeg mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Synes egentlig ideen er god til f.eks. nystartede hvalpehold - Mange kommer på trods af instrukser, stadig med frolic og flexiline til første træning :mrgreen:

 

Flexilinen gør de jo så ikke så meget ved, men at folk ikke får proppet tørre godbidder i munden på deres hund en hel time er fint.

Og mm. det er en decideret klikkertrænings hold, så synes jeg det er fint, der er klikker "med" i prisen, så folk får introduceret tidligt i forløbet.

 

Meeen... Umiddelbart lyder det ikke til at være et hold beregnet for folk der sætter deres ben på en træningsbane for første gang.

Og er det annonceret som et klikkertræningshold, så burde folk jo have klikker i forvejen.

 

Så det kan jo være et fint salgsstunt ifht. bare at sætte prisen op - og de får samtidig introduceret deres godbidder som måske kan føre mere salg med sig.

 

Men så længe det står folk frit for, hvilke godbidder de vil bruge, så er jeg såmænd OK med det - Prisen er jo stadig på ingen måder uhyrlig ifht. andet vi har set markedsført. ;-)

En ekstra klikker kan man jo også altid bruge - Ellers jeg kan i hvertfald med det tempo jeg smider mine væk i :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu ikke at leje for træningspladsen samt faciliteter er meget - det er lidt over 300 kr. pr. gang samt tilbud om godbidder og klikker oveni; om man vælger at bruge dem er vel op til en selv.

 

300 kr. for at have 10 fremmede mennesker (måske flere) samt 10 fremmede hunde rendende på ens ejendom i 1-1½ time.... Der kan sagtens være en del oprydning eller slidtage på p-pladsen forbundet med fremmede - ikke alle er flinke til at rydde op efter sig eller ikke lade deres hanhund urinere op og ned af alt.

 

Men til gengæld ville jeg så også forvente, at græsset var slået og hegnet i orden samt alle de andre forhold (p-plads osv.).

 

Træneren har vel bare været ærlig og valgt at skrive præcis hvad du betaler for fremfor at have skjult lejen af banen i kursusgebyret.

 

Jeg ville dog ikke vælge stedet, hvis man ikke måtte medbringe egne godbidder.

 

Jeg kender en del hundeejere for hvem et sådan tilbud om leje af klikker og godbidder til rådighed ville trække voldsomt op - de ville nyde at kunne dukke op til træning uden at skulle tænke på at medbringe andet end dem selv og vovsen.

 

Alt i alt synes jeg konceptet er helt i orden udfra de givne oplysninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er fint at høre jeres mening, tak skal I have.

 

Jamen så vil jeg sikkert også overveje noget lignende.

 

Inkognito: Pladsen var ikke indhegnet, da jeg så den, det er et stykke græsmark, som bliver slået og holdt pænt.

 

Mulline: Jeg tager 1000 kr for 12 timers træning med max 8 på holdet, uden godbidder, dog må jeg ofte spæde til fordi hundeejerne har for lidt med, uden klikker og med arealleje i Kbh. med nem adgang.

 

Hvis man skal sammenligne, ligger dette sted pænt langt ude på landet og det er for 8 timers træning med 10 på holdet, altså 1/3 færre timer end jeg, når nu du vælger at trække dette frem, hvilket er OK, jeg sammenligner jo selv inde i mit hoved :-D

 

Men kan man tage den pris ude på landet for et hold med 10 hunde til én instruktør, kan jeg også skrue prisen op inde i Kbh, kan jeg se :-D

Det må blive næste sæson

 

Selvfølgelig må man bruge sine egne godbidder det kan vel ingen forbyde en, spørgsmålet er mere om man skal købe hele pakken.

 

Pelle kan f.eks. ikke tåle okse, så jeg vil naturligvis ikke betale for godbidder med ko i til ham. Det ville godt nok føles dumt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Braarup

Prisen er vel ok - Jeg skal starte til hundetræning 1. okt., og det koster 795.- for 8 gange træning og 1 stk kursus for ejer.

 

Synes bare det er noget mystisk noget, at der skal betales til to personer.

Jeg bliver straks mistænksom, og tænker: Er det her noget med sorte penge eller ?:???: Måske løber min fantasi lidt af med mig (igen):lol:

 

Jeg ville ikke have synes at det var mystisk hvis hun havde skrevet, at prisen var 850.- inkl. godbidder, klikker og leje af bane....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået tilbud om træningshold til Pelle og her er der et koncept jeg ikke tidligere har set:

 

8 gange lydighed/tricks af 1 time. Pris 600 kr. Betales til instruktøren.

 

Leje af areal og faciliteter, incl. klikker og godbidder, pris 250 kr. Betales til ejer af træningspladsen.

 

Der er plads til 10 på holdet

 

Egentlig ville jeg gerne prøve stedet, men klikkere har jeg nok af og godbidder vil jeg hellere selv medbringe :vedikke:

Da ejeren af træningpladsen er forhandler af foder går jeg ud fra at disse godbidder er et af de produkter der forhandles på stedet.

 

Umiddelbart synes jeg, at 10 klikkere, godbidder og brug af areal for 10 personer 10 timer er vældig godt betalt = 2500 kr.

 

Hvad synes du?

Måske er jeg naiv, troede først at det var 600 plus 250kr. for 10 gange, men jeg skulle lige læse færdigt. Så er det for dyrt, alt for dyrt.

 

For mange år siden gik jeg til træning med mine gravhunde, og det var igennem AOF. Jeg kan ikke huske hvor meget det kostede, men slet ikke i den størrelsesorden.

 

Jeg deltog i nogle år, og jeg fik meget ud af det, men det vigtigste, hundene gjorde også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg ved ikke. Man kan få en klikker gratis via Dyrenes Beskyttelses hjemmeside, og mht. godbidder så afhænger det nok meget af hunden. Jeg ville foretrække hvis man hver gang kunne købe sig til en pose godbidder for måske 10-15 kr, og at det ikke var påtvungen. Laki er ekstrem kræsen for eksempel, så jeg ville være ked af at skulle købe et produkt, jeg ikke kan bruge, men samtidig foretrækker han godt nok alle andres godbidder :hmm:

 

Og så synes jeg også at det lidt dyrt :oops: Nu går vi selv på DKK unghundehold, hvor prisen er noget lidt andet. Jeg har haft kig på et vinterhold, hvor der er både lydighed og soft agility eller spor hver gang, og det vil jeg gerne betale ekstra for. Men 8 timer for 800 kr gad jeg nok ikke betale, medmindre træneren var helt exceptionel og der var mulighed for noget mere i forhold til de andre træningssteder (f.eks lidt soft agility eller spor).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går jeg ud fra, at det er en privat træner. Der er priserne jo gerne dyrere end f.eks. AOF og DKK.

 

Gav 300 for 10 gange hos DKK - det var ikke 5 ører værd

Gav 1000 for et antal gange hos Ninjamor - det var klart alle pengene værd

 

Så nogle gange kan det godt betale sig at ofre lidt kroner ;-) Jeg føler mig grundigt snydt for de 300,-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gav 300 for 10 gange hos DKK - det var ikke 5 ører værd

Gav 1000 for et antal gange hos Ninjamor - det var klart alle pengene værd

 

Så nogle gange kan det godt betale sig at ofre lidt kroner ;-) Jeg føler mig grundigt snydt for de 300,-

Ja, okay, jeg skulle lige til at skrive, at man i det mindste var sikker på, at man fik noget for pengene hos DKK :lol: Men det er man så ikke...:mrgreen: Jeg har afprøvet 2 private trænere, og den ene ville jeg betale kassen for, da hun netop var exceptionel (Lilian Sirak), og den anden ville jeg have penge for at skulle gå hos.

 

Så virker det bare som et sikrere valg kun at lægge 300 kr i tilfælde af, at det ikke er noget.

 

Men som sagt betaler jeg gerne ekstra for et hold, der tiltaler mig, som det jeg har fundet, hvor der er kombineret lydighed med agility/spor.

 

Og Ninjamor, hvis du er ude efter ideer til ekstra-salg, så mente jeg faktisk det med en godbidsposer til 10-15 kr. For nogle gange så gider hunden bare ikke ens fantastiske godbidder og så er det rart, hvis træneren lige kan diske op med noget andet. Synes også godt at man kan tilbyde salg af klikkere, men det skal bare være valgfrit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Prisen er vel ok - Jeg skal starte til hundetræning 1. okt., og det koster 795.- for 8 gange træning og 1 stk kursus for ejer.

 

Synes bare det er noget mystisk noget, at der skal betales til to personer.

Jeg bliver straks mistænksom, og tænker: Er det her noget med sorte penge eller ?:???: Måske løber min fantasi lidt af med mig (igen):lol:

 

Jeg ville ikke have synes at det var mystisk hvis hun havde skrevet, at prisen var 850.- inkl. godbidder, klikker og leje af bane....:engel:

 

Jeg tro ikke der som sådan er noget skummelt ved det. Man er jo bare vant til kun at betale et sted og at instruktøren selv afregner med træningspladsen

Link til indlæg
Del på andre sites

8 gange lydighed/tricks af 1 time. Pris 600 kr. Betales til instruktøren.

 

Leje af areal og faciliteter, incl. klikker og godbidder, pris 250 kr. Betales til ejer af træningspladsen.

 

Der er plads til 10 på holdet

 

Egentlig ville jeg gerne prøve stedet, men klikkere har jeg nok af og godbidder vil jeg hellere selv medbringe :vedikke:

Da ejeren af træningpladsen er forhandler af foder går jeg ud fra at disse godbidder er et af de produkter der forhandles på stedet.

 

Umiddelbart synes jeg, at 10 klikkere, godbidder og brug af areal for 10 personer 10 timer er vældig godt betalt = 2500 kr.

 

Hvad synes du?

Umiddelbart får jeg en "advarende fornemmelse i håret", når jeg læser at ejeren af træningspladsen er forhandler af et bestemt foder OG at der i træningstilbuddet er inkluderet godbidder.

 

For det andet er over 100 kr. i timen liiiige i overkanten, når man tænker på, at der er 10 hunde på holdet. Det giver ved simpel hovedregning ikke mange minutter til hver enkelt hund?!

 

Selvfølgelig skal hver hundefører arbejde selvstændigt med hunden, men der skal vel ind imellem også være plads til et hjælpende tricks-øje fra instruktøren?

 

Jeg synes faktisk ikke, at det er et særligt godt tilbud, hvis man sammenligner med, at det koster 925 kr. at gå til træning i DcH en gang om ugen et helt år. Men igen - priserne på alt, hvad der smager af hundetræning er eksploderet de seneste år, så....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tja, jeg ved ikke. Man kan få en klikker gratis via Dyrenes Beskyttelses hjemmeside, og mht. godbidder så afhænger det nok meget af hunden. Jeg ville foretrække hvis man hver gang kunne købe sig til en pose godbidder for måske 10-15 kr, og at det ikke var påtvungen. Laki er ekstrem kræsen for eksempel, så jeg ville være ked af at skulle købe et produkt, jeg ikke kan bruge, men samtidig foretrækker han godt nok alle andres godbidder :hmm:

 

Og så synes jeg også at det lidt dyrt :oops: Nu går vi selv på DKK unghundehold, hvor prisen er noget lidt andet. Jeg har haft kig på et vinterhold, hvor der er både lydighed og soft agility eller spor hver gang, og det vil jeg gerne betale ekstra for. Men 8 timer for 800 kr gad jeg nok ikke betale, medmindre træneren var helt exceptionel og der var mulighed for noget mere i forhold til de andre træningssteder (f.eks lidt soft agility eller spor).

 

Der er dyrere at træne privat end i klub. Klubberne kan søge og få en del tilskud, de kan få kommunen til at stille areal til rådighed og de fleste klubber aflønner ikke deres instruktører. Det er vist kun DKK som gør dette.

 

Hvilke muligheder der er dette sted og hvordan instruktøren er ved jeg endnu ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nu går jeg ud fra, at det er en privat træner. Der er priserne jo gerne dyrere end f.eks. AOF og DKK.

 

Joe. Da jeg havde træning i FOF og AOF gav hundeejerne 1000 kr for 20 lektioner = 15 timers træning, hvor jeg tog 1000 kr for 12 timer, så de følger også pænt med

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, okay, jeg skulle lige til at skrive, at man i det mindste var sikker på, at man fik noget for pengene hos DKK :lol: Men det er man så ikke...:mrgreen: Jeg har afprøvet 2 private trænere, og den ene ville jeg betale kassen for, da hun netop var exceptionel (Lilian Sirak), og den anden ville jeg have penge for at skulle gå hos.

 

Så virker det bare som et sikrere valg kun at lægge 300 kr i tilfælde af, at det ikke er noget.

 

Men som sagt betaler jeg gerne ekstra for et hold, der tiltaler mig, som det jeg har fundet, hvor der er kombineret lydighed med agility/spor.

 

Og Ninjamor, hvis du er ude efter ideer til ekstra-salg, så mente jeg faktisk det med en godbidsposer til 10-15 kr. For nogle gange så gider hunden bare ikke ens fantastiske godbidder og så er det rart, hvis træneren lige kan diske op med noget andet. Synes også godt at man kan tilbyde salg af klikkere, men det skal bare være valgfrit.

 

Næh, jeg er ikke ude efter ekstrasalg som sådan, men hvis hundeejerne gerne vil betale for færdige godbidder, kunne jeg godt levere.

Så slap jeg også for de ikke altid lige motiverende godbidder nogle af dem tager med :-D

 

Klikker har jeg tidligere ladet være en del af den almindelige kursuspris. hos mig været gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg synes faktisk ikke, at det er et særligt godt tilbud, hvis man sammenligner med, at det koster 925 kr. at gå til træning i DcH en gang om ugen et helt år. Men igen - priserne på alt, hvad der smager af hundetræning er eksploderet de seneste år, så....

 

Jeg betaler gerne ekstra for en instruktør som har en uddannelse/viden.

 

Sådan en kan jeg stille krav til, det kan jeg ikke til en frivillig DcH instruktør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betaler gerne ekstra oår en instruktør som har en uddannelse/viden.

Problemet er, at man jo på forhånd ikke kan vide, om instruktøren er i stand til at "bruge" sin erhvervede viden. Masser mennesker gennemgår kurser både hist & pist, men det er altså ikke en garanti for, at deres efterfølgende udervisning bliver særlig god. Trist, men sådan er det.

 

Sådan en kan jeg stille krav til, det kan jeg ikke til en frivillig DcH instruktør.

Man kan altid stille krav, men folk bliver nu altså ikke vupti-bedre end de er. Det er nok til syvende og sidst mest et spørgsmål om, hvor naturligt gode folk er til at undervise. Dét - og så en grundig viden om hunde og hundetræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...