Hop til indhold

Hundehalsbånd, nej tak !!


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige bestilt nye halsbånd til mine hunde, for en mindre formue regnet efter min pengepung. :genert: Prisen blev jo ikke mindre af, at jeg købte rundsyede læderhalsbånd, for at skåne pelsen mest muligt.

 

Men øv, hvor det irriterer mig, at jeg er nødt til at købe disse halsbånd, blot for at hundene kan bære det lille lovkrævede navneskilt. :fornaermet:

 

Herhjemme "snyder" jeg mig til, at lade hundene gå uden halsbånd, og skal de i line, sker det som oftest via en sele, så eneste grund til at give dem halsbånd på, er for at de kan bære det lille lovkrævede skilt med mit navn, adrese og telefonnummer.

 

Er der ikke nogen der har fundet en genial idé, så vi kan slippe for de halsbånd ??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige bestilt nye halsbånd til mine hunde, for en mindre formue regnet efter min pengepung. :genert: Prisen blev jo ikke mindre af, at jeg købte rundsyede læderhalsbånd, for at skåne pelsen mest muligt.

 

Men øv, hvor det irriterer mig, at jeg er nødt til at købe disse halsbånd, blot for at hundene kan bære det lille lovkrævede navneskilt. :fornaermet:

 

Herhjemme "snyder" jeg mig til, at lade hundene gå uden halsbånd, og skal de i line, sker det som oftest via en sele, så eneste grund til at give dem halsbånd på, er for at de kan bære det lille lovkrævede skilt med mit navn, adrese og telefonnummer.

 

Er der ikke nogen der har fundet en genial idé, så vi kan slippe for de halsbånd ??

Øhm hvorfor sætter du ikke skiltet i deres sele, er vel når de er ude de har brug for det, derhjemme er de vel hegnet ind eller nowet, Zacko har aldrig halsbånd på hjemme i huset og på egen grund, og har han sele på ude ja så sidder den jo bare der

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm hvorfor sætter du ikke skiltet i deres sele, er vel når de er ude de har brug for det, derhjemme er de vel hegnet ind eller nowet, Zacko har aldrig halsbånd på hjemme i huset og på egen grund, og har han sele på ude ja så sidder den jo bare der

 

Ja det ville jeg nok også gøre... Mine har hundetegn i både sele og halsbånd, men de er som regel "nøgne" når de er herhjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville sætte det i selen, så. Det har jeg set mange gøre. Og hundene har vel enten sele eller halsbånd på, når I er ude:cool:

 

Herhjemme har Luna det i halsbåndet og det har hun kun på, når vi er ude.. Jeg tager da en enkelt tur eller to i retrieverlinen, hvor hun så er uden navneskilt, puuuha:cool::lol: Men for det meste er det med halsbånd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg den eneste der fjerner alt - når Petrine skal lege vildt, vil jeg ikke have at andre hunde hænger fast i hende eller at hun sidder fast i en gren

Ved ikke om du er den enste, men Zacko har det på han nu har altså halsbånd eller sele, også når han er sammen med andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Nura har også et rundsyet læderhalsbånd, med eneste funktion at bære hendes hundetegn. Jeg tager sågar aldrig i halsbåndet.

 

Ude går hun altid i sele...

 

Jeg synes omvendt faktisk at hun er pæn med det rødbrune halsbånd og et lille hjerte i - og hun opdager jo kun hun har det på, når jeg tager det af, når hun skal i bad...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Er der noget jeg har misforstået ??

Jeg har altid følt mig, som lovovertræder, når jeg lod mine hunde "gå nøgne" rundt på egen grund, for lovteksten siger:

 

"Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.«"

 

Der står faktisk halsbånd i loven, det er ej heller nævnt, at dette skilt kun skal bæres, hvis hunden forlader besidders grund.

 

OK, jeg giver Jer ret i, at dette ikke er verdens vigtigste lov, men det er dog en lov, er den så helt ligegyldig ??

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Er der noget jeg har misforstået ??

Jeg har altid følt mig, som lovovertræder, når jeg lod mine hunde "gå nøgne" rundt på egen grund, for lovteksten siger:

 

"Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.«"

 

Der står faktisk halsbånd i loven, det er ej heller nævnt, at dette skilt kun skal bæres, hvis hunden forlader besidders grund.

 

OK, jeg giver Jer ret i, at dette ikke er verdens vigtigste lov, men det er dog en lov, er den så helt ligegyldig ??

 

Jeg vil sige, at jeg ikke selv håndhæver den pt. Vi bor i lejlighed på 1. sal med dørtelefon, så hun ville ikke kunne komme ud, og Luna er så mor-syg, at hun ikke engang ville prøve.

 

Men jeg er glad for at andre gør:-) I formiddags, da Luna og jeg gik ind til Køge, rendte vi på en hvalp.. hun må vel være en 4-5 mdr nu. Jeg har mødt ejer et par morgener, da jeg skulle på jobsøgningskursus..

 

Hun sad midt på en (lukket) villavej og kiggede, men kom glad hen til os og jeg fik så ringet til ejeren. De boede så på villavejen og lige udfor, hvor hvalpen sad, hun havde bare lige været hurtig og smuttet ud:-)

 

Så i dag, var det godt, at der var halsbånd og skilt på hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af os har bare ikke så meget moral - jeg er rimeligt ligeglad med den lov, ingen fremmede ville alligevel få lov at læse det (Petrine skriger og snapper, hvis de skulle prøve), så hun vil ende et sted med en chip-scanner.

 

Jeg har også lidt svært ved at finde moralen:slem:

Nogen må "have sovet i timen" og absolut ikke fulgt udviklingen inden for hundehold, da den lov blev lavet i sommers.

Jeg tror de havde så travlt med listehundene og deres ejere, at de glemte alle os andre :cry:, for vi er jo bare "almindelige hundejere".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også lidt svært ved at finde moralen:slem:

Nogen må "have sovet i timen" og absolut ikke fulgt udviklingen inden for hundehold, da den lov blev lavet i sommers.

Jeg tror de havde så travlt med listehundene og deres ejere, at de glemte alle os andre :cry:, for vi er jo bare "almindelige hundejere".

 

Meeen vi skulle jo stadig have navneskilte på hundene før den nye lov trådte i kraft;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Meeen vi skulle jo stadig have navneskilte på hundene før den nye lov trådte i kraft;-)

 

Ift. navneskilt, så er der vel ingen forskel på før og efter den nye hundelov. Man skal stadig altid have hunden forsynet med navneskilt med ejers navn, adresse og tlf.

 

Det er virkelig sjældent at jeg har skilt på mine hunde. Tæppetisseren ved jeg ikke engang om jeg har et til?? Og ja, jeg ved godt at det ikke er lovligt, men jeg risikerer hellere end bøde fremfor at mine hunde risikerer at sidde fast i noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ift. navneskilt, så er der vel ingen forskel på før og efter den nye hundelov. Man skal stadig altid have hunden forsynet med navneskilt med ejers navn, adresse og tlf.

 

Ingen forskel :stupid:

Nej netop, men det burde der nok have været.

Denne regel om navneskilt trænger efter min mening alvorligt til en fornyelse

En idé kunne være, at give hundene et øreringshul i øret, og så sætte skiltet som "et smykke".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen forskel :stupid:

Nej netop, men det burde der nok have været.

Denne regel om navneskilt trænger efter min mening alvorligt til en fornyelse

En idé kunne være, at give hundene et øreringshul i øret, og så sætte skiltet som "et smykke".

Jamen altså nu ved jeg jo intet om hvordan du bor, er det på landet hvor dine hunde render rundt ude på marker osv ja så ville jeg aldrig lade min hund være ude uden halsbånd og skilt, men jeg bor i hus med en indhegnet have, og der finder jeg ikke det særligt nødvendigt med skiltet, og når vi går på tur har han det på er vel ret lige meget om det er i sele eller halsbånd :vedikke:

 

Hvad ville du have lavet om ?

Og jeg håber det er en joke at du mener det med et øremærke som en anden ko :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har sele eller halsbånd på når de er i snor.. Ellers er de "nøgne" både på grunden og udenfor når de er løse..

Jeg har hundens navn på navneskiltet (for det er præcis det jeg bruger det til, navneskilt). Så kan jeg se hvilken hundesnor/halsbånd jeg mangler..og måske regne ud hvor jeg har smidt den.

Hundene er chippet, det må sq være nok.. Jeg har aldrig fået en påtale fra strisserne. Ikke engang når vi besøger dem og samtlige hunde er løse og uden skilt. De ved nok ikke engang at loven siger sådan :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså nu ved jeg jo intet om hvordan du bor, er det på landet hvor dine hunde render rundt ude på marker osv ja så ville jeg aldrig lade min hund være ude uden halsbånd og skilt, men jeg bor i hus med en indhegnet have, og der finder jeg ikke det særligt nødvendigt med skiltet, og når vi går på tur har han det på er vel ret lige meget om det er i sele eller halsbånd :vedikke:

 

Hvad ville du have lavet om ?

Og jeg håber det er en joke at du mener det med et øremærke som en anden ko :shock:

 

Loven gælder vel for os alle, uanset om vi bor i by eller på land.

Det tilkommer vel egentlig ikke den enkelte, sådan at vudere om loven nu lige bør gælde for "mig" :slem:

OK, denne paragraf er måske ikke så vigitg, men så må den bare fjernes. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...