Hop til indhold

Hvilke dyr har I haft?


Gæst WhoLetTheDogsOut
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut

Ja, nu skriver moar fra mig, fordi jeg ikke er helt så god til at stave endnu. :engel:

Men vi keder os en smule i dag, så jeg ville hører hvilke dyr I har haft? Alt tæller, med de hunde I har nu og dem I har haft før. :-)

 

Før mor fik mig, havde familien haft:

7 katte + den vi har nu, så det er 8. Hun har haft 8 hamstere på én gang, fordi hun ikke lige fik de to hunner som hun blev lovet. :shock:

Hun har haft 2 mus, 2 slanger, 1 øgle, 2 undulater, 3 kaniner, 2 marsvin og 1 rotte.

Og nu har hun så dejlige "lille" mig. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst WhoLetTheDogsOut
Simba er vores 3. hund. Derudover har vi haft et tons undulater i vores unge dage og indtil for nylig havde vi akvarium, så lidt dyr har vi da haft....

 

Fiskene må vi ikke komme udenom, dem har vi også haft tons af. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft:

 

Suzi (klatrøv) :slem: - lille terrierblanding - som barn. Min far bandt hende i carporten mens hun var i løbetid - så hun blev til mor med 4 hvalpe :lun:

Jeg tror hun blev aflivet, da mine forældre blev skilt, men husker det ikke..

 

Fonzie - sort labrador - som teenager og hjemmeboende (så det var vel min mors..)

 

Arco - schæfer - min første hund som 'flyttet hjemmefra' - var 24 år

 

Emil - huskat - lignede missen fra Postmand Per :-D

 

Charlie og Jemba-Jemba - 2 søskende jeg fik som killinger (begge bestilt som hankatte) - Jemba-Jemba havde så ingen 'boller' da 'han' skulle kastreres... Jemba-Jemba blev til mor med 4 killinger :genert:

 

Missy og 'Kylling' - misse-mor og barn jeg arvede, da ejeren ikke havde tid til dem.

 

Alle kattemisserne er nu enten afhændet, aflivet eller 'forsvundne' i trafikken :cry: De var alle udekatte og levede næsten deres eget liv.

 

Og nu har vi Bassil - 15½ md. Berner Sennenhund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
Jeg har haft:

 

Suzi (klatrøv) :slem: - lille terrierblanding - som barn. Min far bandt hende i carporten mens hun var i løbetid - så hun blev til mor med 4 hvalpe :lun:

Jeg tror hun blev aflivet, da mine forældre blev skilt, men husker det ikke..

 

Fonzie - sort labrador - som teenager og hjemmeboende (så det var vel min mors..)

 

Arco - schæfer - min første hund som 'flyttet hjemmefra' - var 24 år

 

Emil - huskat - lignede missen fra Postmand Per :-D

 

Charlie og Jemba-Jemba - 2 søskende jeg fik som killinger (begge bestilt som hankatte) - Jemba-Jemba havde så ingen 'boller' da 'han' skulle kastreres... Jemba-Jemba blev til mor med 4 killinger :genert:

 

Missy og 'Kylling' - misse-mor og barn jeg arvede, da ejeren ikke havde tid til dem.

 

Alle kattemisserne er nu enten afhændet, aflivet eller 'forsvundne' i trafikken :cry: De var alle udekatte og levede næsten deres eget liv.

 

Og nu har vi Bassil - 15½ md. Berner Sennenhund :lun:

 

Sødt. :-D

Vi vil se billeder! :klap:

Så skal jeg også nok selv lægge nogle ind, jeg kan jo ikke forvente alt for meget af folk. :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altid vokset op med hund som barn, den første var en rød cocker, som jeg ikke rigtig kan huske.. Siden fik vi en anden cocker og da jeg var omkring de 13 fik vi en westie som var min helt store interesse og det var mig som gik til træning osv med ham...

 

Udover hunde har jeg haft en del kæle høns :engel: Vi fik dem næsten altid som kyllinger og den første nat sov de altid i en papkasse på mit værelse.. Så da jeg var barn rendte jeg tit rundt med en høne under armen, de kan faktisk blive utrolig tamme sådan nogle høns :blink: Og selvfølgelig blev de begravet i haven, i hvert fald de fleste af dem.. Siden hen har min mor fortalt mig at min moster nogle gange fik hønsene og så blev vi inviteret til hønsesuppe :evil:

 

Ellers har jeg haft undulater, tjaa det er vist det.. Nu har jeg jo hund og kat og drømmer en dag om at få en skotsk højlands kæle-ko :genert: Vil gerne have mange flere dyr en dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jordens smukkeste Anton Berg:

antonkat.jpg

 

Han bor desværre pt. hos mine forældre, da vi midlertidigt er flyttet i lejlighed, da han hellere vil holde sig 1 uge og blive syg end at bruge kattetoilet :vedikke:

 

Så har vi de tre kaniner, som jeg elsker overalt på jorden:

billede6.png

billede1.png

billede5.png

 

Og så er jeg opvokset med katte og havde også to kaniner som teenager, men de var udendørs kaniner, så jeg havde ikke det samme tætte forhold til dem som dem jeg har i dag, som er indendørs fritgående kaniner.

 

Og så har vi selvfølgelig Laki-måsen, som i daglig tale kaldes Laksen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Hende den 3 farvet er Fifi, nu Siki :shock:. Da vi havde hende havde vi også Bølle, og hun kunne ikke klarer at der var en til kat, så nu bor hun hos en ven og lever livet fuldt ud som alene-kat. :5up:

 

Ham den lille grå med de små sorte pletter/striber er Bølle. Han døde som 1½ pga hjerne blødning. Den dejligste kat man kunne tænke sig. R.I.P :hjerte:

 

Den lille hvide med det sorte er Fluffy. En lille frækkert :mrgreen: . Han er også en alene-kat og kunne ikke klarer at vi har vores store hankat, så nu bor han hos min søster. :-)

 

Den store røde kat der ligger og fylder hele gulvet er vores dejlige kat Bamse. God som dagen er lang - og tyk. Men bare rolig, han er på kur! :genert: Ham der går ved siden af, er vores vens kat, vi passede I en uge da hun skulle ud og rejse. :-)

 

Jeg kunne ikke lige finde billeder af vores øgler og marsvin og så videre, har lige ryddet op i computeren, men hvis jeg finder dem, så lægger jeg dem ind. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Op gennem min barndom havde vi 3 cockere. Alle sorte. Den første blev kørt ned og den måtte aflives. Den anden døde af alderdom og den 3. af livmoderbetændelse. Vi har også haft hamstere to styk, og undulater.

 

Så har jeg/mine sønner/min mand haft marsvin, kaniner, ørkenrotter - på et tidspunkt havde vi 16 - alt i alt har vi haft omkring 30 stk - den sidste døde her i vinter - alle rotterne ligger begravet under vores ahorn træ.

 

Så har vi haft dalmatiner som var vores første rigtige hund sammen. Den døde i 2007 grundet en svær nyresygdom 7 år gammel. Han ligger under vores birketræ.

 

Efterfølgende har vi så erhvervet Charlie som er genplacering og nu bliver 6 år, Ham anskaffede vi 2 måneder efter Pongo gik væk, så Oscar som vi fik 8 uger gammel i efteråret 07, og som nu er 3 år - og sidst Darwin som er 5 måneder - født i april i år. Alle beagler.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
Jeg har haft:

9 kaniner

2 hamstre

4 marsvin

2 sumpskilpadder

3 katte (har to af dem nu :hjerte:)

2 halvparts ponyer (så tilsammen, én pony :mrgreen:)

1 jordegern

2 hunde

 

Hvordan kan man have 2 halvparts ponyer? :genert::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha.. Det er bliver en lang liste:shock:

 

Som barn boede jeg på en gård indtil jeg var 11 år med:

-Den dejligste laborador: Robin (Hvad skulle han ellers hedde, når hans far hed Batman:mrgreen:) -En bedre hund, som jeg kunne vokse op sammen med, kan man næppe finde. :lun::lun::lun:

-Køer, kalve og den store tyr Magnus:genert:

-En pony, Star (som fik et lille føl, der legede fangeleg med vores Robin)

-Mine 2 undulater, Pelle og Jakob

-De 3 katte, som fik adskillige killinger: Gammelstribe, mellem stribe og bette stribe.:lun:

 

Da mine forældre blev skildt, flyttede min gode barndomshund med min far, så ham havde jeg stadig der.

Ved min mor fik jeg så:

-En kanin, Rosa, som vi fandt ud af, var en han:oops:

-2 rosenhovede dværgpapegøjer, Prop og Berta, som fik unger.

-Advokat -Den dejligste og roligste fuldblodsvallak, som jeg lejede på et ridecenter. Han var fantastisk:lun:

 

Da jeg flyttede hjemmefra kunne jeg selvfølgelig ikke undvære dyr, men boede i en 30 kvm ungdomsbolig, så der fik jeg:

-En Pigmus, ved navn Marius. Han var enormt underholdende:lun:

 

Og nu bor jeg med kæresten i hus, hvor Marius også først flyttede ind, men døde af alderdom, få måneder efter.

-Så nu har vi fået Dexter- En lille koplettet løve:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mange år siden havde vi mest katte her. Det var som oftest katte der bare fulgte efter mig på vej hjem fra skole, og bare flyttede ind, uden at spørge om lov.

Men huset ligger op ad en befærdet vej, og det er svært at holde en kat indespærret i en have. Det gik ikke i længden.

 

En gang familien var i Købehavn, fik vi en undulat med hjem, som bare stod i et hjørne og kedede sig. Nuret var lige til lossepladsen, og vi havde et bedre hjemme. Så der blev lavet et meget midlertidig et af en gammel mælkekarton.

På vej hjem i toget begyndte fuglen at efterligne min onkels hosten, og en telefon der ringer.

Fuglen kunne ikke flyve fordi den bare havde siddet i sit bur og gloet. Derfor kunne vi have den med i haven, siddende på skulderen. Den forsøgte dog en gang at flyve og nødlandede i en tallerken med youghurt. Det var lidt svært at gøre den ren igen, sog det nemeste var bare at den gjorde det selv.

Bagefter fik den en helt utrolig flot skinnende fjerdragt.

 

Samme fuglebur havde nogle år forinden været brugt til et lille jordegern. Min far var arrestbetjent, og de indsatte havde klaget over at de mente der var rotter i arresten. Han tog en rottefælde med, (en af dem der fanger levende) og der sad et lille jordegern i næste morgen.

Det var en sjov lille fætter, som hurtigt blev håndtam. Jordnødder var det bedste i verden, og som dreng dengang lavede jeg alle mulige sindrige indretninger i lego som jordegernet skulle dirke op for at komme ind til en jordnød. Det var vel lidt i retning af det man kan få til hunde i dag, bortset fra at her kunne hele egernet kravle ind i og åbne luger og hejse trapper ned og alt muligt. Det lille dyr var meget intelligent, det skal man vel også være for at bryde ind i et fængsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke helt sikker på, at jeg kan huske dem allesammen...

 

Da jeg blev født, 3 hunde og vist nok 2 katte - spørg mig ikke hvad de hed.

 

Men efter dem, i sådan nogenlunde rækkefølge, havde vi af hunde:

Ulla, altmuligblanding fra politiet.

Laban, westie

Pepsi, skotsterrier

4 hundehvalpe af Laban & Pepsi

Grog, samojed, også fået fra politiet

Buster, pekinggeser

Fister, pomeranier

Nuser, dansk-svensk gårdhund

Gizmo, også DS gårdhund

 

Der var også en labrador forbi, men grundet heftig epelepsi blev hun desværre aflivet.

 

Vi har haft mange katte også, min hed Lillemis, ellers var der bl.a. Gråmis som blev til Gammelmis eftersom hun blev vildt gammel. Min kat fik 3 killinger, den ene lam i bagbenene så ham beholdt vi, efter hård træning med min mor endte han sgu med at gå og intet kunne ses på ham - men så stak han af, den bølle :mrgreen:

Vi har haft mange flere katte, ligenu har jeg en Skipper og min mor har Killer (som er blevet til Miss Miller) og en Miv.

 

Nå, udover det har vi haft 2 almindelige grise (den ene var KÆMPE stor, den spiste sine egne 2 grislinger), den anden mere almindelig lyserød gris størrelse. De var tamme og elskede at blive klappet.

Vi havde en ko som fik en kalv, den syntes det var sjovt at stange vores ene hængebugsvin i numsen - hængebugsvinet nød det når den var i løbetid og ellers blev den skide sur. Hængebugsvin har vi haft 2 af, den første var meget tam og gik rundt udenfor indhegningen som det passede den.

 

Tonsvis af fugle - bl.a. tamme undulat Lasse da jeg var barn, engang legede jeg med ham og mine paphuse, og så glemte jeg ham inde i et af dem, han sov bare resten af eftermiddagen indtil vi begyndte at lede efter ham :lol:

Min mor havde 3 eller 4 store volierer på et tidspunkt, så vi havde diverse papegøjer og vagtler og lignende.

 

Så var der en tam kalkun (vi havde flere, men der var kun én som elskede at sidde på skødet). En sindssyg hane som jagtede mig, jeg drillede den vist også lidt :genert: Høns og ænder var der selvfølgelig en del af.

Den ene høne overtog en lille flok ællinger, jeg mener andemor døde, i hvert fald passede hønen dem og sikke hun gik i panik når de tog sig en svømmetur i den lille "sø" (læs: store vandpyt) vi havde. Ellers tog hun dagligt ællingerne med ind i bryggerset så de kunne score kattenes mad.

 

Der var en også en due, min mor kørte den over men den var ikke kommet til skade, andet end chokket. Så hun tog den med hjem og den nød åbenbart livet hos os, så den blev. Min mor købte lidt flere duer, for den skulle da have nogle venner - men den ville ikke tale med dem, den havde i stedet forelsket sig i vores andrik og gik og sov kun med ham. Da ænderne skulle parres, gik duen amok og skræmte dem væk, ingen skulle kæreste med dens and, i hvert fald!

 

Vi har også haft en nordbakke, Musse, hun var lydig da hun kom, ingen af os havde forstand på heste, så hun var rimelig ulydig og meget udbryder-agtig da hun så tog fra os igen. Men hun havde det vist ret sjovt... Dog trampede hun min ene kælehøne ihjel på en springtur rundt i stalden, min anden kælehøne (dens bedste ven) sygnede hen og døde, vi er helt sikre på at det var af savn :cry:

 

Der var også 2 får og en vædder på et tidspunkt, de var egentlig tamme men vædderen stangede sekundet man vendte røven til, så jeg gik meget baglæns mens vi havde den.

 

Jeg havde selv 2 kaniner, Mik & Mak, men jeg syntes vist de var lidt kedelige, så de flyttede videre på et tidspunkt, til en veninde som havde mange kaniner.

 

Ej men altså, jeg kan blive ved :mrgreen: Undskyld, afslutter nu :engel:

 

Mens jeg har boet alene, har jeg haft den hellige birma kat Felix, 2 fugle (en undulat og en gul satan), en tam rotte, 2 små mus, 2 vildrotter som jeg måtte levere tilbage efter de havde ædt størstedelen af mit hjem, Buddha hvalpen og nu har jeg så Motor og Skipper katten.

Åps og mit akvarie, ej at forglemme, havde kampfisk og 2 sugemaller, de overlevede mildest talt alt, meget imponerende.

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Altså, nu er det jo mig der er leder i huset :fornaermet:

men min menneskeven (som jeg altid har i snor), har haft en masse rotter :shock:

 

en masse voksne, og tilsammen 3 kuld, som hun vidst nok havde planlagt?..

så havde hun vidst på det højeste, 33 stk, på en gang, fordelt i 3 kæmpebure, og nogle lidt mindre fødselsbure.

så har hun også haft en masse fisk, et par kaniner og et hamster.. og så lige carlo, verdens kedeligste arrogante udekat :lun:

 

MEN nu har hun mig, og 2 rotter.. så har hun da vidst heller ikke brug for mere i nærmeste fremtid.. psst (rotterne må gerne smutte... de tager for meget af den opmærksomhed og underkastelse som jeg har fortjent)...

 

Kærligst Robin :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Frigga: Hvordan har man fritgående inde kaniner? Har de en kaninbakke ligesom en kattebakke? :hmm:

Ja :blink: Kaniner er skam meget renlige og lærer det normalt i løbet af 3 dage. Men det kræver for de fleste kaniner at de er kastrerede/steriliserede, så de ikke har behov for at markere territorium.

 

Hvorfor neutralisere min kanin?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var der en tam kalkun (vi havde flere, men der var kun én som elskede at sidde på skødet). En sindssyg hane som jagtede mig, jeg drillede den vist også lidt :genert: .

Altså var det tam, som i at man kunne kæle den?

 

Jeg er helt vild bange for dem :genert: Jeg har hørt, at de er vildt aggressive og angriber...er det rigtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...