Hop til indhold

Gold Cup


Drentsche
 Share

Recommended Posts

Stort tillykke! Og dammit - havde da glemt alt om ny spanielejer herinde fra, der ville være at finde på Fyn.

 

Men nu startede welsherne jo også, og inden jeg selv skal i ringen, går tiden som regel med at børste på hunde. Selvom jeg da må være vadet forbi jer op til flere gange, eftersom de fleste welshfolk sad i hjørnet jeg måtte passere for at komme fra telt til trimmeborde...

 

Skal du så ikke også have en brugsprøve her i efteråret, så du kan få et "rigtigt" DKCH og ikke det grimme DK(u)CH?

Link til indlæg
Del på andre sites

mk101, nu har jeg jo lige fået ham, så jeg er ikke helt klar over, hvad han kan, men selvfølgelig ville det være ret sjovt.

Men nu er min lille nye welsh jo født, så hende satser jeg da på, at få nogle prøver på.

Ja det var en rigtig god start med ham.

Ulla, jo vi kommer til Ballerup.

Han har ikke kennelnavn, men hans stambogsnavn er Amhar, han er nem at finde på hundeweb ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

For at stille i brugsklassen og få DKCH titlen, skal hunden bestå en begynderklasse markprøve.

 

Først skal hunden bestå delprøven, der kaldes "begynder land-vand", hvor hunden skal apportere due på land (15 meters afstand ved afgivelse af skud) og på vand. Cirka samme afstand og også afgivelse af skud. Når den delprøve er bestået, kan man gå på markprøve i begynderklasse.

 

Her afprøves hundens søg og forskudsarbejde. Man ønsker at se en hund der vil gå på jagt, og dækker terrænet godt i et typisk zig-zag søg. Men med mulighed for fejl, da det jo er en begynderprøve. Efter ca. 10-15 minutter stoppes man og der skal apporteres due på land ca. 10-15 meters afstand og ved skud, hvorefter man starter søget op igen. Man ønsker at se at hunden kan holde tempo og fokus til trods for afbrydelsen.

 

Welsher har tendens til at gå meget stort, så skal være lydige. Men med en 2. præmie kan man også gå i brugsklasse... Man kan selvfølgelig også vælge at tage en apporteringsprøve med det samme.

 

Hvor skal du have welsh tøs fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Apporteringsprøven er vel lig den DJU har ?

Jeg håber at få kigget lidt, når der er prøver. Nu er jeg jo vant til markarbejde, med de stående hunde.

Jeg skal have den lille nye welsh fra Welsh-Dream, det er en nevø til min hanhund, der er far til kuldet, og jeg har nu mødt et par stykker, fra den familie, de har et godt temperament, og er nogle smukke hunde.

Så jeg glæder mig allerede helt vildt, til at få hende hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...