Gæst DixZie Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Nu har det bare gået så godt med Ozzie i 2 måneder tids, men efter sidste weekend går han mig på nerverne. Når vi går tur og han har været løs, ( ikke hver gang ) og jeg så sætter snor i ham igen, lægger han sig på ryggen sparker med benene og bider ud efter mig, når jeg endelig får ham op og stå bider han i snoren og gider ikke gå, og jeg taber tålmodigheden. Godbider hjælper lige fedt! Jeg får ham endelig hjem, med besvær og skæld ud og hiven i snoren. Ved godt det er forkert, så det behøver i ikke og fortælle mig. Men hvad hulen skal jeg gøre. Når vi er hjemme kan han finde på og gø og bide efter vores ben og jeg skal bruge tonvis af kræfter for at få ham ind i det andet rum og lukke døren, så han kan side derinde 5 minutter og så lukke ham ud igen. Har inden der sagt nej og givet ham hans legetøj og prøvet og holde ham tæt indtil mig, intet hjælper før han har været inde i det andet rum. Virkelig tæls! SÅ lægger han sig ned og slapper af. Nej ved han godt hvad er, men gider ikke og høre efter. Min søn var her sidste weekenden og Ozzie elsker ham, men han bliver for vild når han er her, og det er kommet efter han har været her. Hjælp! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Nu har det bare gået så godt med Ozzie i 2 måneder tids, men efter sidste weekend går han mig på nerverne. Når vi går tur og han har været løs, ( ikke hver gang ) og jeg så sætter snor i ham igen, lægger han sig på ryggen sparker med benene og bider ud efter mig, når jeg endelig får ham op og stå bider han i snoren og gider ikke gå, og jeg taber tålmodigheden. Godbider hjælper lige fedt! Jeg får ham endelig hjem, med besvær og skæld ud og hiven i snoren. Ved godt det er forkert, så det behøver i ikke og fortælle mig. Men hvad hulen skal jeg gøre. Når vi er hjemme kan han finde på og gø og bide efter vores ben og jeg skal bruge tonvis af kræfter for at få ham ind i det andet rum og lukke døren, så han kan side derinde 5 minutter og så lukke ham ud igen. Har inden der sagt nej og givet ham hans legetøj og prøvet og holde ham tæt indtil mig, intet hjælper før han har været inde i det andet rum. Virkelig tæls! SÅ lægger han sig ned og slapper af. Nej ved han godt hvad er, men gider ikke og høre efter. Min søn var her sidste weekenden og Ozzie elsker ham, men han bliver for vild når han er her, og det er kommet efter han har været her. Hjælp! Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men jeg kan godt forstå dine frustrationer. Og sommetider løber tålmodigheden af med os. Tror ikke at der er nogen der kan sige sig fri for det. Jeg kender ikke Ozzie eller hans bagrund. Men har du haft kontakt til en adfærdsbehandler? Det kan være han/hun kunne hjælpe med at finde årsagen til det. Held og lykke med det... håber at I finder en løsning:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 umiddelbart er han overgearet/overstimuleret. Det kommer nok af din søn har været der, og det er selvfølgelig ikke særlig holdbart for nogen af jer. Men kan ikke huske hvad i blev rådet til sidst? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Nu har det bare gået så godt med Ozzie i 2 måneder tids, men efter sidste weekend går han mig på nerverne. Når vi går tur og han har været løs, ( ikke hver gang ) og jeg så sætter snor i ham igen, lægger han sig på ryggen sparker med benene og bider ud efter mig, når jeg endelig får ham op og stå bider han i snoren og gider ikke gå, og jeg taber tålmodigheden. Godbider hjælper lige fedt! Jeg får ham endelig hjem, med besvær og skæld ud og hiven i snoren. Ved godt det er forkert, så det behøver i ikke og fortælle mig. Men hvad hulen skal jeg gøre. Tålmodighed og atter tålmodighed han vil lave balladen så længe har får en gevinst ud af det,her er det så din opmærksomhed, uanset om den er negativ eller positiv:-D Begynder han at lave ballade, så vend stille og roligt ryggen til og VENT!!! Så vil han opleve ikke at få noget ud af det. Alternativt undlad at lade ham gå løs i en periode. Når vi er hjemme kan han finde på og gø og bide efter vores ben og jeg skal bruge tonvis af kræfter for at få ham ind i det andet rum og lukke døren, så han kan side derinde 5 minutter og så lukke ham ud igen. Har inden der sagt nej og givet ham hans legetøj og prøvet og holde ham tæt indtil mig, intet hjælper før han har været inde i det andet rum. Virkelig tæls! SÅ lægger han sig ned og slapper af. Nej ved han godt hvad er, men gider ikke og høre efter. Min søn var her sidste weekenden og Ozzie elsker ham, men han bliver for vild når han er her, og det er kommet efter han har været her. Hjælp! Umiddelbart lyder det som opmærksomheds søgen eller lidt overskudsenergi, du kan evt. prøve at give ham fodersøg på græsplænen så han får bugt med noget af energien, smuldret tun er vældig godt:-D Jeg ville også træne kontakt og tålmodigheds øvelser med ham, så han lærer at være i ro:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 umiddelbart er han overgearet/overstimuleret. Det kommer nok af din søn har været der, og det er selvfølgelig ikke særlig holdbart for nogen af jer. Men kan ikke huske hvad i blev rådet til sidst? Det er også umuligt for dig og vide for det var i en PB :klap: Men blev rådet til og holde ham tæt indtil mig og ikke og sige noget, til han faldt til ro. Det hjælper bare ikke mere desværre! :damn: Min søn er her hver anden weekend og ferier så det bliver sgu hårdt hvis jeg skal bruge 1½ uge på og få ham ned igen, og så min søn kommer 2 dage efter i weekenden igen. Min søn kan sidde stille og spille eller se tv og Ozzie hopper næsten rundt på ham, for at få ham til og lege, ikke sjovt for ham, han rejser sig og går lidt væk for det har vi bed ham om, uden og sige noget til Ozzie. Men hvis han går ud af teltet, så løber Ozzie efter ham og hoppe rop af ham, og min søn bliver jo nød til og skubbe ham ned og nogen gange skynde sig væk, for det gør jo ondt på ham. Vi er over Ozzie og min søn når han er her, for ikke og overgeare Ozzie, men ikke fedt og skulle bruge 1½ uge efter han er taget hjem til sin far også! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Målmodighed og atter tålmodighed han vil lave balladen så længe har får en gevinst ud af det,her er det så din opmærksomhed, uanset om den er negativ eller positiv:-D Begynder han at lave ballade, så vend stille og roligt ryggen til og VENT!!! Så vil han opleve ikke at få noget ud af det. Alternativt undlad at lade ham gå løs i en periode. Umiddelbart lyder det som opmærksomheds søgen eller lidt overskudsenergi, du kan evt. prøve at give ham fodersøg på græsplænen så han får bugt med noget af energien, smuldret tun er vældig godt:-D Jeg ville også træne kontakt og tålmodigheds øvelser med ham, så han lærer at være i ro:-D Det er lidt ligesom børn jo, den kender jeg alt til, har 2 drenge Kan ikke bare vende ham ryggen, for han bider bare videre, så er nød til og rejse mig og gå væk. Meen han stopper ikke, for den har vi prøvet rigtig mange gange, hvis han ikke kan nå os så bider han bare i sofaen eller andet han lige han nå i hans flip. Ja, løs det er vi også begyndt på og lade hver med, for gider ikke og skælde ud og hive i snoren. Fodresøg gider han ikke rigtig desværre, men måske skinketern kan hjælpe! må komme an på en prøve. Hvordan træner man det? måske jeg ved det når du skriver det, og jeg bare ikke lige forstår det du mener. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.Men jeg kan godt forstå dine frustrationer. Og sommetider løber tålmodigheden af med os. Tror ikke at der er nogen der kan sige sig fri for det. Jeg kender ikke Ozzie eller hans bagrund. Men har du haft kontakt til en adfærdsbehandler? Det kan være han/hun kunne hjælpe med at finde årsagen til det. Held og lykke med det... håber at I finder en løsning:-) Jep jep har fået råd for en, og har også hjulpet, men nu er han ret ligeglad, desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst henriks Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Det lyder meget som om at hunden har magten.. Tingene skal foregå på jeres præmisser og ikke hundens. Som du forklarer det, så lyder det som om at hunden styrer det hele derhjemme.. I bur med hunden eller den besværlige: Hunden i snor derhjemme, så hunden er tvungen til at følge dig uafbrudt. Det skal nok skubbe hunden ned af rangstien. Du bestemmer hvad hunden må og ikke omvendt, og der er bur eller fast snor en god løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Det lyder meget som om at hunden har magten.. Tingene skal foregå på jeres præmisser og ikke hundens. Som du forklarer det, så lyder det som om at hunden styrer det hele derhjemme.. I bur med hunden eller den besværlige: Hunden i snor derhjemme, så hunden er tvungen til at følge dig uafbrudt. Det skal nok skubbe hunden ned af rangstien. Du bestemmer hvad hunden må og ikke omvendt, og der er bur eller fast snor en god løsning. Det lyder så hårdt sådan som du skriver det, jeg får ham aldrig i bur og i snor? her nej næsten umuligt vi bor på camping så ikke så nemt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst henriks Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Det lyder måske hårdt, men det er en del af hundens hverdag.. Ikke nødvendigvis en tur i bur, men flokdannelsen. Om hunden er øverst eller nederst i hierakiet, så er den tilfreds. Blot den har en god leder, hvis den er nederst. Og umiddelbart lyder det bedst, hvis hunden er "nederst" hos jer. Det er ikke synd, at putte hunden i bur. At skabe nogle gode faste rammer for hunden, er et godt lederskab og på sigt, så accepterer hunden dig som en god leder og så stiger respekten for dig og dine handlinger. Ja, det kan være svært, for mange handlinger kan virke som værende "synd for hunden", men husk at hunde er ikke som mennesker. Bor I i campingvogn så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Det lyder måske hårdt, men det er en del af hundens hverdag.. Ikke nødvendigvis en tur i bur, men flokdannelsen. Om hunden er øverst eller nederst i hierakiet, så er den tilfreds. Blot den har en god leder, hvis den er nederst. Og umiddelbart lyder det bedst, hvis hunden er "nederst" hos jer. Det er ikke synd, at putte hunden i bur. At skabe nogle gode faste rammer for hunden, er et godt lederskab og på sigt, så accepterer hunden dig som en god leder og så stiger respekten for dig og dine handlinger. Ja, det kan være svært, for mange handlinger kan virke som værende "synd for hunden", men husk at hunde er ikke som mennesker. Bor I i campingvogn så? Det kan jo så diskuteres. Der er jo meget nyere forskning der tyder på, at flokdannelse mellem hund og fører er mere eller mindre ikke eksisterende. Og at der ganske enkelt ikke findes et hierarki mellem hunde og mennesker på samme måde som der findes et hierarki indbyrdes i en hundeflok. I stedet for at tænke i flokstruktur og lederskab, så handler den her problematik nok snarere om at hvalpen har brug for en meget konsekvent opdragelse. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Det lyder måske hårdt, men det er en del af hundens hverdag.. Ikke nødvendigvis en tur i bur, men flokdannelsen. Om hunden er øverst eller nederst i hierakiet, så er den tilfreds. Blot den har en god leder, hvis den er nederst. Og umiddelbart lyder det bedst, hvis hunden er "nederst" hos jer. Det er ikke synd, at putte hunden i bur. At skabe nogle gode faste rammer for hunden, er et godt lederskab og på sigt, så accepterer hunden dig som en god leder og så stiger respekten for dig og dine handlinger. Ja, det kan være svært, for mange handlinger kan virke som værende "synd for hunden", men husk at hunde er ikke som mennesker. Bor I i campingvogn så? Nej ved godt der er mange der bruger bur til deres hunde, men det var båden du skrev det på der lød hårdt. Men som sagt jeg får ham aldrig i bur, han har ødelagt 2 stk. Tror han har klaus lige som mig hehe Ja vi bor i campingvogn med fortelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 åh, altså jeg er ikke ekspert. MEN blir lige nødt til at komme med et indspark. hvis jeg var dig, ville jeg bestemt ikke begynde at opfatte dette som en magtkamp eller behandle det derefter. det blir både dig og ozzie frustrerede over. efter min og mange andres mening, er alt det her med magt og hieraki ikke den rigtige måde at opfatte hund/ejer-relationen på. han er bare en hvalp, rundtosset af hormoner, der prøver at få lidt afløb, på en måde som selvfølgelig er vildt frustrerende for jer - men det har intet med at overtage verdensherredømmet at gøre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst henriks Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Okay, Siri, så forklar du hende hvad der kan løse problemet. Og til forskningen... - så er det helt ude i skoven. Lederskab eksisterer, så enkelt er det. Når jeg beder min hund om at gøre en ting og hun gør det, så har jeg allerede vist lederskab og hun har vist, at jeg bestemmer. Hieraki, ganske enkelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Okay, Siri, så forklar du hende hvad der kan løse problemet. Og til forskningen... - så er det helt ude i skoven. Lederskab eksisterer, så enkelt er det. Når jeg beder min hund om at gøre en ting og hun gør det, så har jeg allerede vist lederskab og hun har vist, at jeg bestemmer. Hieraki, ganske enkelt. Okay - du har måske selv forsket i det, siden du blankt kan afvise al nyere forskning?? Lederskab eksisterer - men i hvilken form det eksisterer imellem hund og fører kan virkelig diskuteres. En hund gør ikke noget på grund af dit "lederskab". Den gør det af to årsager: 1. det kan betale sig (hunde er fødte opportunister) 2. Alternativet er ubehageligt (altså hunden udfører adfærden for at slippe for ubehag) Jeg kan ikke sige hvad løsninger på det her problem - det kan ingen vel reelt set sige, før de har set hundens adfærd "live". 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Okay, Siri, så forklar du hende hvad der kan løse problemet. Og til forskningen... - så er det helt ude i skoven. Lederskab eksisterer, så enkelt er det. Når jeg beder min hund om at gøre en ting og hun gør det, så har jeg allerede vist lederskab og hun har vist, at jeg bestemmer. Hieraki, ganske enkelt. eller også har hun vist, at hun gerne vil samarbejde? eller måske, og det håber jeg ikke, at hun er bange for, hvad der sker, hvis hun ikke gør det? når jeg beder min kæreste række mig mælken og han gør det, har det jo heller ikke noget med hieraki at gøre. at alle opfordringer og efterfølgende handlinger skulle være et spørgsmål om magt, stiller jeg mig totalt uforstående overfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Okay, Siri, så forklar du hende hvad der kan løse problemet. Og til forskningen... - så er det helt ude i skoven. Lederskab eksisterer, så enkelt er det. Når jeg beder min hund om at gøre en ting og hun gør det, så har jeg allerede vist lederskab og hun har vist, at jeg bestemmer. Hieraki, ganske enkelt. fis i hornlygte. Og undskyld mig, men når du opretter en tråd om din hund gør noget heelt naturligt såsom at bide og du ikke ved hvad du skal gøre, har jeg svært ved at se hvor dine slagkraftige argumenter skulle komme fra. tager jeg ikke meget fejl er den gamle overbevisning om heraki ect. kommet af forskning på et "unaturligt" flok af ulve. som IKKE kan sammenlignes med hund og menneske. Hund og menneske er 2 forskellige arter. Derfor vil det indbyrdes forhold også være anderledes end i forhold til en folk tamme hunde (hvor der hellere ikke eksistere det du snakker om) glem alpha rulninger ect. Jeg er ikke nogen stor ekspert, men med den sparsom viden jeg har fået de sidste 2½ år hvor jeg har haft hund er jeg overbevist om du har ikke har ret Men alt det her lederskabs snak og definitnationen af lederskab skal vi nok uden for ozzies tråd. Det her forklare godt hvordan jeg ser lederskab. http://www.hundehytten.dk/3.2%20Lederskab.htm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst henriks Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Jeg har sammen med min onkel, været en del af opdræt og træning af knap 150 hunde i USA, til service/politi og internationale brugshundekonkurrencer hvor bedste resultat er en VM-titel. Om det underliggende psykiske attributter for hvad jeg tror er flok-dannelse, udmunder i noget andet end flokdannelse, skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg kan kun tale af erfaring. Beklager min tidligere kommentarer, da de åbenbart er forkerte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Jeg tror da bare at denne hvalp er snotforvirret og at ejeren skal til hundetræning og lære , hvad positive kontakt øvelser kan gøre ved deres samarbejde.At kunne læse sin hund og være lidt på forkant med dens reaktioner og lære en positiv afvisning (dumt ord), så hunden forstår hvad man ønsker og så kan rose den. Heraki og lederskab er alt for fortærske ord, det skal være veldefineret, hvad det indebærer. Men kan jo sælge bøger.???? Jeg har heraki, en slags mellem mine tæver. Mener ikke jeg indgår her. Er det lederskab, når jeg beder en hund flytte sig fra min hovedpude???? Jeg kalder det samarbejde. Jeg gør noget for at glæde hundene, og de gør (nogengange) hvad jeg beordre dem, f.eks indkald, Ti stille, for at glæde mig, også selv de måske ikke lige ønsker den ordre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst henriks Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Hvis nogen falder over dette link og læser, så kan jeg forstå at I ikke skal rette jer efter det: How to Control Your Dog's Behavior by Becoming Pack Leader - wikiHow Det må være inden den nye forskning er blevet offentliggjort, selvom artiklen er fra i år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Hvis nogen falder over dette link og læser, så kan jeg forstå at I ikke skal rette jer efter det: How to Control Your Dog's Behavior by Becoming Pack Leader - wikiHow Det må være inden den nye forskning er blevet offentliggjort, selvom artiklen er fra i år. jeg ved ikke om det indlæg er ironisk? men tag en type som Cesar Milan. Han prædiker det også. Men det gør ikke tingene mere rigtigt at nogle påstår det. Jeg synes det er flere logiske ting, forskning, undersøgelse osv. det modbeviser det du hentyder til. Håber dog for TS vi kan holde alt det lederskab ude af tråden og give TS nogle brugbare værktøjer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Det lyder så hårdt sådan som du skriver det, jeg får ham aldrig i bur og i snor? her nej næsten umuligt vi bor på camping så ikke så nemt. Enig, og det ville heller ikke være hvad jeg ville anbefale dig, i det hele taget finder jeg tankegangen lidt forældet... Jeg, vil som nogen af de andre også har nævnt, tro at du vil have rigtig meget gavn af at lave fodersøg med ham. Det er en rolig beskæftigelse hvor han skal bruge sit hoved, hvilket meget gerne skulle få ham til at geare ned. og hvis han ikke gider fodersøg, så er det fordi du endnu ikke har fundet noget der smager godt nok :blink: Herhjemme bruger jeg hakket kød, jeg steger det på panden, og så kommer der en masse små fine stykker ud af det som jeg så kaster ud på græsplænen. Men ellers er det bare at forsøge sig frem og finde ud af hvad han gider at søge efter. Start med at smide det ud på et forholdsvist lille areal, så det i starten er let for ham, senere hen begynder du så at smide det ud over et større og større areal, så det bliver sværere og sværere for ham. Din kæmpen med ham for at få ham ind i et andet rum, tror jeg bare får kørt ham endnu mere op, så vi skal nok have fundet på en anden løsning. Hvis I har plads til et bur (?), så tror jeg rent faktisk burtræning vil være en god idé. Hvis I vil bruge idéen, så sig lige til, så skal jeg nok fortælle hvordan I træner buret til at blive en positiv ting. Hvad laver I af mentale aktiviteter i løbet af dagen, og kunne der måske tilføjes nogle flere for at få brugt hans overskudsenergi, så han også bliver træt i sit hoved? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Lige inden tråden drukner i diskussion om rangorden, vil jeg da gerne komme med en lille idè til hvad jeg ville gøre. Synes ikke det er en god idè at droppe hans fri-tid (han er en ung hund med masser af energi der ellers skal ud på en anden måde), så hvis du nu "tvinger" ham til at forholde sig til noget andet, f.eks. et sit (eller en anden øvelse Ozzie kan på rygmarven), kan du måske slippe for hans unoder når du skal have snor på ham. Ahhgr, det var kludret forklaret, men du laver en sitøvelse med det samme snoren er sat på og fortsætter med nogle nemme øvelser indtil han har glemt at han er kommet i snor. Så synes jeg du skal forsøge at finde nogle rolige aktiviteter din søn kan lave med ham, f.eks. et aktivitetsspil, lidt fodersøg (hakket kyllingkød man lige svitser på panden så det bliver fnulder, synes de fleste hunde er rigtig godt). Jeg ville sætte mig på gulvet og træne Ozzie i at sidde stille mellem mine ben, nuldre hans hud mellem fingrene (som når man ælter dej, men ikke bruger kræfter) og ikke sige noget før han er helt rolig. Forsøger han at gå vil jeg bare holde ham tilbage i halsbåndet og vente på at han sætter sig ned igen. NÅR han er rolig, vil jeg sige et ord, f.eks. "rolig" og kun bruge det i den øvelse. Når jeg så fornemmede at Ozzie vidste hvad ordet betød, ville jeg bygge det op som almindelig træning, ved at starte der hvor det var nemmest (nu kender jeg ham ikke, men f.eks. inden han får sin mad) Når han kunne det, så ville jeg tage fat på det der var lidt sværere og så fremdeles. Du skal så bare passe på ikke at falde i, ved at bruge ordet i situationer hvor han er for opkørt samtidig med at signalet ikke ligger helt fast på rygraden, for du ødelægger betydningen hvis du kommer til at sige "rolig" og han så ikke forholder sig sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Enig, og det ville heller ikke være hvad jeg ville anbefale dig, i det hele taget finder jeg tankegangen lidt forældet... Jeg, vil som nogen af de andre også har nævnt, tro at du vil have rigtig meget gavn af at lave fodersøg med ham. Det er en rolig beskæftigelse hvor han skal bruge sit hoved, hvilket meget gerne skulle få ham til at geare ned. og hvis han ikke gider fodersøg, så er det fordi du endnu ikke har fundet noget der smager godt nok :blink: Herhjemme bruger jeg hakket kød, jeg steger det på panden, og så kommer der en masse små fine stykker ud af det som jeg så kaster ud på græsplænen. Men ellers er det bare at forsøge sig frem og finde ud af hvad han gider at søge efter. Start med at smide det ud på et forholdsvist lille areal, så det i starten er let for ham, senere hen begynder du så at smide det ud over et større og større areal, så det bliver sværere og sværere for ham. Din kæmpen med ham for at få ham ind i et andet rum, tror jeg bare får kørt ham endnu mere op, så vi skal nok have fundet på en anden løsning. Hvis I har plads til et bur (?), så tror jeg rent faktisk burtræning vil være en god idé. Hvis I vil bruge idéen, så sig lige til, så skal jeg nok fortælle hvordan I træner buret til at blive en positiv ting. Hvad laver I af mentale aktiviteter i løbet af dagen, og kunne der måske tilføjes nogle flere for at få brugt hans overskudsenergi, så han også bliver træt i sit hoved? Fodresøg kan han godt, og vil også gerne nogle gange, MEN kun i højst 1 minut og det er næsten ligemeget hvad det er. Men jeg havde nogle skinketern liggende i køleren som jeg smed ud til ham tidligere efter jeg havde fået det råd, og dem gad han gerne, men da han så var færdig så kom han ind og fik sit flip, så lidt svært. Jeg er også meget træt af den magtkamp me dog få ham ind i vognen (rum) men det hjælper åbenbart, for det er jo ikke sjovt og sidde derinde alene. Men også derfor jeg søger hjælp, for synes ikke det skal være sådan, der må være andre måder. JEg har haft hunde før, men aldrig en der er som Ozzie, så lidt nyt for mig. Vi leger med ham, går ture 3-5 gange om dagen, 2 store ture på 30 minutter morgen og aften ( han er jo hvalp ) og 1-3 små da han ikke har lært og være alene, så er nød til og gå med. Tilgengæld er han rigtig god til og vente uden for informationen eller wcet/køkkent. Så laver jeg øvelser med ham ca 2 gange om dagen i 10 minutter pr. gang. Og så øver jeg lidt vær selv øvelser, fordi tror han har fået ALT for meget opmærksomhed siden vi fik ham. Han kan rende ud og ind af forteltet han har en 5 meter lang snor. Vi øver også at jeg kan gå væk så han ikke kan se mig uden han gør, for det er han slem til, selvom jeg står 1 meter væk så gør han. Han får okseben og andre kødben han kan hygge sig med. Det med bur bliver nok et problem, da vi ikke har pladsen desværre, vi havde et stående ind ei forteltet åbent og han fik godbider og ben inde i det, men han hentede det og gik ud igen. Vi skulle ellers ha brugt det i bilen, men han ødelagde det, så nu bruger han hele bagsædet i en sikkerheds sele. Tossede hund!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Altså... ved ikke om dette er problemet, da jeg som sagt ikke kender Jeres basse. Men kan det tænkes at det handler lidt om positiv stress? Altså du skriver at I leger med ham. Men for visse hunde er noget leg anledning til positiv stress, som florerer i hunden i 6 timer. Og ved daglig leg med det der giver positiv stress, bliver det kronisk og tager ca. tre uger at komme af med. Lege der typisk giver anledning til positiv stress er: Bold/kæp og trækkeleg og dem bør man så, hvis man som jeg, har en hund der reagere med voldsom positiv stress holde sig fra og i stedet lege lege hvor hunden skal problemløse og stimuleres igennem snude og hoved. Hvis det kunne tænkes at være en del af problematikken, vil jeg gerne hjælpe dig med forskellige lege som ikke giver positiv stress:-D Det er ikke synd for hunden ikke at lege trække og kastelege, såfremt at de har den problematik. Derimod, er det synd at gøre det, da de bliver så frustreret og kun kan fokusere på det "vilde":-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts