Hop til indhold

Pleje af Shih Tzu


Gæst Angel
 Share

Recommended Posts

  • 6 months later...

Hej,

jeg klipper min Shih Tzu ca. 8-10 gange om året. Jeg kan godt lide at han er kort, og han er selv mere frisk og fræk når han er klippet. Han bliver så "gammel" at se på når han har langt hår. Det er også som om han selv kan mærke det:)

Jeg klipper ham med maskine over alt, dog bruger jeg saksen omkring øjnene, på skægget, halen og omkring poterne (også mellem trædepuderne). Hårene i ørene får jeg dyrlægen til at tage. Det kan jeg ikke så godt selv, men måske lærer jeg det med tiden.

Jeg har lært at klippe ham ved metoden "learning by doing" :)

 

Spørg endelig hvis du har spørgsmål....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dinos mor

Er fan af bamseklippet shih tzu og kan desværre ikke selv klippe ham ordentligt, det bliver så takket, og jeg nægter at klippe ham med maskinen..så hver 1.5 måned er han ved den dyre frisør, så kommer han aldrig i "filter". Så kan jeg blot friserer ham én gang om dagen. En gang blev han "skamklippet" da han på 2 dage gik i filt, men jeg har opdaget at de forskellige shih tzu´er har meget forskellig pels.

Det er dyrt, men han er lækker... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 Shih Tzu'er og jeg klipper dem selv. Har købt en rigtig klippemaskine - er lidt dyr - men det er jo sparet, når man selv klipper.

 

Det er lidt forskelligt, hvor tit jeg klipper, men ca. 3-4 gange om året. Sommetider mere. Og så går jeg til hundefrisør og får klippet omkring øjne, næse og mund samt ben og poter. Den ene er så kilden under poterne :-), at jeg simpelthen ikke kan få hende til at forholde sig i ro, når de skal klippes.Og ørerne får jeg også hundefrisøren til at tage.

Dette koster kun 1/4 del af, hvad jeg skulle give for at få det hele klippet hos frisøren. Og hun er bare supergod med en fantastisk tålmodighed - og hun har selv 2 Shih Tzu'er - så hun kender jo deres "temperament".

 

Soffie og Cleo er henholdsvis 3 og 2 år, så de har efterhånden vænnet sig til klippemaskinen.

Soffie lægger sig bare helt fladt og roligt ned på bordet, når hun skal klippes - ingen vrøvl der. Og Cleo er også rimelig rolig, det bliver bedre for hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...