Hop til indhold

Frustrations tråd


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Ved ikke hvordan du har det med RC?

Groas mave er også ret besværlig, hun har det sidste år fået ½ hjemmelavet og ½ RC Ins....(Kan ikke hske helt hvordan det staves) Væk er den dårlige/sarte mave.

 

RC Intestinal :genert: til maveopererede hund og hunde med generelt sarte maver ......

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ang. Majs - det er korrekt at det kan højne stress niveauet hos nogle hunde racer - men jeg mener alligevel ikke at det bør afskrives helt - med mindre hunden er direkte allergisk overfor majs - altså at det er påvist den er alligisk.

 

Majs er faktisk en god kilde til gode fedtstoffer som styrker hud og pels. Når majsen er forarbejdet ordentligt har den derfor en høj optagelses procent for hunden.

Majs anvendes i to forskellige former - 1) som hele korn der under den videre udvikling bliver malet

2) majs mel der er en del af fibrene, men hvor proteinerne er aflejret. Fordelen ved majsmel er at fiber indholdet 2% ikke er så højt som det er i hele majskorn 10 %. Dette gør at man bedre kan styre balancen mellem fibre og stivelse, hvilket har betydning for foderets optagelighed - jo højre fiber indhold jo ringere foder optagelse.

 

Jeg er påpasselig med at mine hunde ikke får den samme type foder hele tiden - jeg har således gang i 3-4 forskellige fodertyper af gangen da jeg tror på at hundene har godt af at få lidt at dit og lidt af dat sådan at der hele tiden er en form for balance.

Derfor anvender jeg også ofte foder der indeholder majs - så man ligsesom kommer hele vejen rundt.

 

 

Jeg kan da anbefale Pronature Holistic no grain som indeholder 30 % protein og 20 % fedt - mine hunde får det som suplement lige i øjeblikket. Kød delen i foderet er And.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Majs - det er korrekt at det kan højne stress niveauet hos nogle hunde racer - men jeg mener alligevel ikke at det bør afskrives helt - med mindre hunden er direkte allergisk overfor majs - altså at det er påvist den er alligisk.

Det forhøjer ikke stress niveauet, men hæmmer nedbrydelsen af eksisterende stress hormoner :-)

 

Min bedre halvdel henter Acana Sport på vej hjem fra Sjælland i dag, og det satser jeg på at hun kan fungere på :x:

 

Mange tak for forslagene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvordan du har det med RC?

Groas mave er også ret besværlig, hun har det sidste år fået ½ hjemmelavet og ½ RC Ins....(Kan ikke hske helt hvordan det staves) Væk er den dårlige/sarte mave.

Tak for dit forslag :-)

 

Jeg prøver med Acana nu, og så ser jeg hvad der sker med vægt og afføring de næste par måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger typisk 50-50 quinoa-ris i det hjemmelavede, så ja det har jeg :-D

 

Har ikke slavisk vejet det hjemmelavede, men vil tro vi har ligget på 800-1000 g dagligt. Hun vejer omkring 20 kg :hmm:

Du har helt ret i det med væskemængden, har jeg faktisk ikke overvejet. Det virker bare så voldsomt, jeg fodrer 2 gange dagligt og det var jo salatskåle jeg skulle bruge til servering :lol:

Noget andet med det hjemmelavede var jo, at afføringen aldrig var helt ok. Ikke tynd, men aldrig så hård som jeg ønskede det skulle være - uanset hvordan jeg fik sammensat ingredienserne.

 

Ja, det lyder som nogle gode solide måltider for så lille en hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lærte jeg også det :mrgreen:

 

Zooplus har ikke sport versionen og der faktisk ikke noget at spare på det kan jeg se - i forhold til her fx Godt Til Dyr - Acana, Sport + Agility, 13,5 kg

 

 

Bare husk, at du kan undgå at betale fragt ved godt til dyr, det kan du ikke ved zooplus :blink:

 

 

*******************EDIT******************

arh, så lige posten lidt længere nede :mrgreen:

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk, at du kan undgå at betale fragt ved godt til dyr, det kan du ikke ved zooplus :blink:

 

 

*******************EDIT******************

arh, så lige posten lidt længere nede :mrgreen:

 

Tilgengæld har den ene erfaring jeg har med Godt til Dyr, IKKE været positiv :evil:

 

Hvorimod jeg har mindst 10 positive erfaringer med Zooplus og 0 negative :banan: :mrgreen:

 

Men det kan jo være at det bare er mig der har været uheldig med Godt til Dyr, men efter som første oplevelse med dem var ret dårlig, har jeg ikke lige tænkt mig at forsøge at handle hos dem igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder som nogle gode solide måltider for så lille en hund :-D

Ja det synes jeg jo også :vedikke: og samme billede tegner sig på de "almindelige" ikke højenergi fodertyper. Nogle af dem holder hun en pæn vægt på, men det kræver at jeg giver næsten dobbeltportion.

 

Og nu man ser på de fodermængder hun fortærer, så nævnte Trinen i dag om det overhovedet er behageligt for hende at spise SÅ meget mad :hmm: hun drikker jo lige så meget vand til, for man blive tørstig af tørkort. Jeg havde ikke overvejet det, men det MÅ da unægteligt give en ubehagelig tyngde i maven?

 

Der var Maxx Energy super, for der skulle ikke meget til for at jeg oplevede hende som både mæt og i pæn stand.

 

Olen er på vej hjem med Acana til os nu :klap: Jeg kører hende langsomt over på det i løbet af de næste dage, og så krydser jeg fingre for at mavsen siger :banan: og ikke :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgengæld har den ene erfaring jeg har med Godt til Dyr, IKKE været positiv :evil:

 

Hvorimod jeg har mindst 10 positive erfaringer med Zooplus og 0 negative :banan: :mrgreen:

 

Men det kan jo være at det bare er mig der har været uheldig med Godt til Dyr, men efter som første oplevelse med dem var ret dårlig, har jeg ikke lige tænkt mig at forsøge at handle hos dem igen ;-)

 

Jeg har en erfaring med dem, den var ganske positiv, ikke noget at klage over - altså, Godt til Dyr. Men det er kun en erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgengæld har den ene erfaring jeg har med Godt til Dyr, IKKE været positiv :evil:

 

Hvorimod jeg har mindst 10 positive erfaringer med Zooplus og 0 negative :banan: :mrgreen:

 

Men det kan jo være at det bare er mig der har været uheldig med Godt til Dyr, men efter som første oplevelse med dem var ret dårlig, har jeg ikke lige tænkt mig at forsøge at handle hos dem igen ;-)

 

Tror bare det er dig, fragtmændene havde tabt mit foder, og så blev jeg ringet op og fik at vide at de havde sendt en ny pose med GSL og så kom det dagen efter.

 

Ydermere har jeg bestilt stor køb uden at vide det, og så har hun trukket fra prisen :5up:

 

Men der vil jo altid være rådne æbler :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Foreløbige resultater er pæne.

 

Foderet er blandet cirka 50-50 med applaws og maven ser rigtigt fin ud nu. Hun har ikke tabt sig, hvilket hun ellers gør HURTIGT hvis hun ikke får nok. Pels, øjne og slimhinder flotte, energiniveau normalt - så jeg tillader mig at være forsigtigt optimistisk :genert:

 

Dejlig update! Og det var Acana? Skal bare lige være sikker :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Foreløbige resultater er pæne.

 

Foderet er blandet cirka 50-50 med applaws og maven ser rigtigt fin ud nu. Hun har ikke tabt sig, hvilket hun ellers gør HURTIGT hvis hun ikke får nok. Pels, øjne og slimhinder flotte, energiniveau normalt - så jeg tillader mig at være forsigtigt optimistisk :genert:

 

Uh det så jeg lige :) Super!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fået undersøgt en afførringsprøve fra din hund? og jeg mener ikke kun for orm, må fået dyrlægen til at sende den til undersøgelse på et lab?

For jeg syntes ikke det er ok at din hund har blodig diarré så ofte!

 

Hvis der ikke er noget i afføringen, så ville jeg helt klart behandle med en Veterinær diæt, de kan altså noget andet end det foder man køber i dyrehandlen og lign!

 

Du skriver at du ikke vil bruge RC, da der er hvedegluten i????

Det forstår jeg ikke, hvedegluten er en fantastisk protein kilde, med en fordøjelighed på 99%, så der er ikke meget der ryger i ufordøjet i tarmen!

 

Man kan heller ikke nøjes med at kigge på første ingrediens, da der i det gode foder oftest er min 3 - 4 protein kilder og kun 1-2 kulhydrat kilder (som er vigtige for hjernen), derved vil kulhydrat står før protein!

 

Hvis jeg havde en hund i den slanke ende med dårlig mave, ville jeg helt klart vælge RC Intestinal, som er høj i kcal og indeholder en masse godt, der beskytter tarm og mave + fremmer væksten af gode bakterier!

 

Hvis denne ikke hjælper, bør man overveje allergi, så er RC hypoallergi et godt valg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf
Har du fået undersøgt en afførringsprøve fra din hund? og jeg mener ikke kun for orm, må fået dyrlægen til at sende den til undersøgelse på et lab?

For jeg syntes ikke det er ok at din hund har blodig diarré så ofte!

 

Hvis der ikke er noget i afføringen, så ville jeg helt klart behandle med en Veterinær diæt, de kan altså noget andet end det foder man køber i dyrehandlen og lign!

 

Du skriver at du ikke vil bruge RC, da der er hvedegluten i????

Det forstår jeg ikke, hvedegluten er en fantastisk protein kilde, med en fordøjelighed på 99%, så der er ikke meget der ryger i ufordøjet i tarmen!

 

Man kan heller ikke nøjes med at kigge på første ingrediens, da der i det gode foder oftest er min 3 - 4 protein kilder og kun 1-2 kulhydrat kilder (som er vigtige for hjernen), derved vil kulhydrat står før protein!

 

Hvis jeg havde en hund i den slanke ende med dårlig mave, ville jeg helt klart vælge RC Intestinal, som er høj i kcal og indeholder en masse godt, der beskytter tarm og mave + fremmer væksten af gode bakterier!

 

Hvis denne ikke hjælper, bør man overveje allergi, så er RC hypoallergi et godt valg!

 

Problemet med gluten er at det er et allergen, dvs. du øger risikoen for at din hund får allergi, både overfor gluten, men også bare generell irritabilitet.

 

Tillykke med at det virker ind til nu:) evt. hvis det går galt kan du prøve hennes kronch active, det brugte jeg til at fede min op på og det virkede rigtig godt. Henne har også nogen "foderbarer" udviklet til slædehunde, som har et crazy højt calorieindhold - men det er jo nok rimelig fedt.

 

Krydser fingre for at du ikke behøver at skifte foder igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Foreløbige resultater er pæne.

 

Foderet er blandet cirka 50-50 med applaws og maven ser rigtigt fin ud nu. Hun har ikke tabt sig, hvilket hun ellers gør HURTIGT hvis hun ikke får nok. Pels, øjne og slimhinder flotte, energiniveau normalt - så jeg tillader mig at være forsigtigt optimistisk :genert:

 

Det er rigtig godt at høre :5up: Vi har også gode erfaringer med Acana (Anton får Grasslands) så håber det fortsætter for jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun Setter der har en genfejl og er disponeret for glutenallergi, ellers er det uhyr sjældent at en hund har glutenallergi!

 

Mange af de tanker der er omkring hunde og allergi, eller det gælder mange ting, er noget vi mennesker mener de lider af, da mennesker gør det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

For det første; det er rigtig nok at settere er specielt ramt af GSE, men også andre racer har en tendens til mere overordnede protein enteropathies.

 

Desuden har gluten en effekt på tyndtarms-celler, som fører til øget optagelse af proteiner og i mennesker godt nok, muligvis er skyld i en type aspirin-allergi.

 

Gluten kommer ind i områder af tarmen, hvor der er mange lymphocytter, hvilket øger risici for et respons (som ikke nødvendigvis er allergi, men bare en reaktion mod ting der er placeret forkerte steder, man for også en reaktion for bananfluer i øjnene, selvom man ikke er allergisk)

 

En nem måde at sørge for dette ikke sker er ved at have nok peptidaser, men hvis en hund ikke har det (kunne det godt lyde som om, det var vist noget med at hun ikke var god til højproteinsdiæter) vil GE ikke kunne følge med og det vil øge risikoen for senere allergi.

Derfor kan man vælge at holde lidt tilbage på hveden, bare for at være på den sikre side :)

Det er i hvert fald ideen bag det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Foreløbige resultater er pæne.

 

Foderet er blandet cirka 50-50 med applaws og maven ser rigtigt fin ud nu. Hun har ikke tabt sig, hvilket hun ellers gør HURTIGT hvis hun ikke får nok. Pels, øjne og slimhinder flotte, energiniveau normalt - så jeg tillader mig at være forsigtigt optimistisk :genert:

 

Tak for opdatering :-D

 

Hun lyder altså uhyggeligt meget som Mingus, det er endnu ikke lykkedes mig at finde det foder, der rigtig hjælper på hans bløde afføring. Det rå hjalp i et par måneder, så gik det helt galt, uanset hvor meget ben han fik. Han har også været på dyrlægens skånefoder, tror det var fra Eukanuba, men det hjalp heller ikke.

Nu er han på Markus Mühle, og det har hjulpet lidt, men ikke nok. Dog er det første gang han spiser tørfoder med glæde.

 

Følger spændt udviklingen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Håber at I har fået løst problemet med hendes mave :-D

 

Har først set tråden nu, men det lyder til at gå i den rigtige retning. Ellers så ville jeg bare sige, at du også kunne kigge på Arden Grange, deres Prestige foder lyder til at opfylde dine "foder-kriterier" :blink:

 

Arden Grange | Hundefoder | Hvalpefoder | Kattefoder | Hundemad | Kattemad

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Update vol II.

Det går stadig godt.

Vi har ikke haft en diarré episode siden vi skiftede, og i mandags bestod foderet en ret vigtig test. Hun fik serveret et marvben uden at maven gik i stykker :klap:

Hun får maks portion for sin vægtklasse og er i flot foderstand. Pelsen skinner.

Energiniveauet er lige som det skal være og smagsmæssigt giver Gatoren foderet 5 ud af 5 mulige kødben.

 

Til den negative side, så synes jeg stadig ikke hendes afføring er HELT optimal. Den er til den bløde side, dog ude at være tynd. Erfaringsmæssigt ved jeg dog, at det kan tage 1,5-2 fodersække inden den bliver optimal, så jeg er stadig optimistisk.

 

Desværre har hun også udviklet lidt dårlig ånde :???: Det er ikke voldsomt, men hun lugter af hund ud af munden - hvilket hun aldrig har gjort før.

Hun har ikke fået serveret ben siden vi skiftede, så det KAN jo have en indflydelse. Jeg begynder lige så langsomt at starte op med ben 2-3 dage om ugen, og ser om det afhjælper hunde-ånden. Andre forslag modtages med kyshånd, for dette punkt er faktisk det eneste virkeligt trælse punkt ved dette foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...