Hop til indhold

kiropraktor på Fyn?


Bagge
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har desværre slet ingen erfaringer med kiropraktorer på Fyn, men jeg kan se, at Kolding Hundeadfærdscenter p.t. henviser til en LINDA THOMSEN PÅ DYRLÆGEGÅRDEN VED MIDDELFART PÅ 22 23 77 83 :???:

 

Mon ikke hun er OK :hmm:

 

I Kolding bruger de normalt Marianna, som dog er sygemeldt i øjeblikket. Så mon ikke hende de henviser til har en vis portion erfaring også. Nu er kemi også afgørende for om man får en god oplevelse, men hvis det var mig, ville jeg ikke være bange for at forsøge mig med den nævnte Linda.

Link til indlæg
Del på andre sites

I Kolding bruger de normalt Marianna, som dog er sygemeldt i øjeblikket. Så mon ikke hende de henviser til har en vis portion erfaring også. Nu er kemi også afgørende for om man får en god oplevelse, men hvis det var mig, ville jeg ikke være bange for at forsøge mig med den nævnte Linda.

 

Det var også mit ræsonement :lol: jeg er jo Marianna fan :blink:

 

Men jo kemi ér vigtig, både mellem ejer og kiropraktor men også mellem hund og kiropraktor ......

Link til indlæg
Del på andre sites

Tovedue :klap::klap:

Tove due er dyrlæge (så sygesikringen dækker), og arbejder med kiropraktik og akupunktur.

Hun har altså gjort et fantastisk stykke arbejde både med mine heste og hunde.

Senest var det Gracie der var blevet stiv i sine bevægelser. Det viste sig at hun bl.a. var låst i korsbenet, skuldrene og haserne. Hun havde tydeligt lettere og mere fjedrende bevægelser allerede da vi tog derfra.

Det har gjort hende mere livlig, og hun kan nu springe lodret op i luften, så hun kommer i øjenhøjde med med mig. Det kneb altså med før Tove Due fik fat i hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tovedue :klap::klap:

Tove due er dyrlæge (så sygesikringen dækker), og arbejder med kiropraktik og akupunktur.

Hun har altså gjort et fantastisk stykke arbejde både med mine heste og hunde.

Senest var det Gracie der var blevet stiv i sine bevægelser. Det viste sig at hun bl.a. var låst i korsbenet, skuldrene og haserne. Hun havde tydeligt lettere og mere fjedrende bevægelser allerede da vi tog derfra.

Det har gjort hende mere livlig, og hun kan nu springe lodret op i luften, så hun kommer i øjenhøjde med med mig. Det kneb altså med før Tove Due fik fat i hende.

Jeg har INGEN erfaring med kiropraktik, men jeg så Gracie før og efter behandlingen hos Tove Due, og hold da op sikken positiv forandring :5up: Hun går så pænt og slet ikek så stift længere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tovedue :klap::klap:

Tove due er dyrlæge (så sygesikringen dækker), og arbejder med kiropraktik og akupunktur.

Hun har altså gjort et fantastisk stykke arbejde både med mine heste og hunde.

Senest var det Gracie der var blevet stiv i sine bevægelser. Det viste sig at hun bl.a. var låst i korsbenet, skuldrene og haserne. Hun havde tydeligt lettere og mere fjedrende bevægelser allerede da vi tog derfra.

Det har gjort hende mere livlig, og hun kan nu springe lodret op i luften, så hun kommer i øjenhøjde med med mig. Det kneb altså med før Tove Due fik fat i hende.

 

Jeg har også erfaringer med hende med vores heste, hende vil jeg ikke bruge igen.. :???:

Men tak for forslaget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre slet ingen erfaringer med kiropraktorer på Fyn, men jeg kan se, at Kolding Hundeadfærdscenter p.t. henviser til en LINDA THOMSEN PÅ DYRLÆGEGÅRDEN VED MIDDELFART PÅ 22 23 77 83 :???:

 

Mon ikke hun er OK :hmm:

 

Kan virkelig anbefale hende, hun er den første dyrlæge Mingus har været tryg ved. Hun er meget stille og rolig, og Mingus nød det virkelig. Havde frygtet at han ville have ondt eller være bange, men det var en rigtig god oplevelse. Hun er rigtig, rigtig sød, kender mange der bruger hende, og har kun hørt positivt om hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjek lige om det er kiropraktik eller kranio-sakralterapi, for det er sidstnævnte Marianna Bendixen udfører, så måske også det Linda udfører?

 

Jeg har opgivet at få fat i en kiropraktor til Laki, medmindre vi kommer en tur til København. Jeg har ikke kunne få fat i en i Odense-området, kun kranio-sakral-terapeuter, og det har jeg set udført så det er jeg personligt ikke selv lige til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjek lige om det er kiropraktik eller kranio-sakralterapi, for det er sidstnævnte Marianna Bendixen udfører, så måske også det Linda udfører?

 

Jeg har opgivet at få fat i en kiropraktor til Laki, medmindre vi kommer en tur til København. Jeg har ikke kunne få fat i en i Odense-området, kun kranio-sakral-terapeuter, og det har jeg set udført så det er jeg personligt ikke selv lige til.

 

Jeg spurgte om det var kiropraktisk, og der sagde damen ja, så det satser jeg på :-)

Har selv prøvet cranio-sakral-terapi, og det betaler jeg ikke for igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte om det var kiropraktisk, og der sagde damen ja, så det satser jeg på :-)

Har selv prøvet cranio-sakral-terapi, og det betaler jeg ikke for igen :mrgreen:

Det lyder fedt så! Så glæder jeg mig til at høre feedback, for så vil jeg da også undersøge om hun er en mulighed. Havde ellers helt opgivet at finde en kiropraktor i området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist du har dårlige erfaringer med Tove Due. Hvad gik galt?

Men det er godt i har fundet en anden. Er spændt på at høre hvordan det går.

eller er der hende "A touch" ude i Davinde, men hende har jeg ingen erfaring med.

 

Hende fra A-touch googlede jeg også, men så ud som om det kun er craniosacral terapi.

Puha, Tove Due er en lang historie, vil jeg ikke komme ind på her :-)

Håber det hjælper, hun halter godt nok noget sån on-off det lille dyr :megaked: Frustrerende når man ikke selv ka gøre noget synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da synd for lille Molly... Så er der lang tid til onsdag, men håber at det hjælper! Begyndte Molly bare sådan lige pludselig at halte eller ved du hvad der kan have udløst det?

 

Vi havde i noget tid snakket om om ikke hun gik lidt sjovt (men der var det altså ikke som om hun rigtigt haltede..) Så var hun i hundeskoven en dag sidste uge mener jeg og der var hun halt bagefter. Vi bildte os selv ind at det var vokseværk eller lign og hun nok bare skulle ha ro. Men da hun den anden dag (mener det var tirsdag, husker ikke dage så godt :engel:) blev passet ved svigerforældrene og havde leget med deres hund var hun HALT, der var det så vi tog til dyrlægen dagen efter, men han mente ikke der var noget (der haltede hun ikke længere) og hun reagerede på ingen måde når han vred og hev i benene. I går aftes haltede hun igen, imorges gik hun nogenlunde, men nu kan jeg se hun halter igen :megaked:

Heldigvis er hun bare HELT færdig ovenpå den luftvejsinfektion, hun sover dybt nærmest hele tiden, så det er nogenlunde muligt at holde hende i ro. Og så vil hun ellers bare helst bæres rundt i tasken.

Sys der er alt for lang tid til onsdag, er så bange for det skal blive værre og værre.

Puha, det blev lige lidt langt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjek lige om det er kiropraktik eller kranio-sakralterapi, for det er sidstnævnte Marianna Bendixen udfører.

 

Nu har jeg aldrig været ved Marianna selv, men ved andre med samme "stil" og i min bog falder det nu indunder kiropraktik; ledmanipulation. Kraniosakralterapi er bindevævsmassage og en helt anden snak.

 

Så hvorfra du har oplysningen om at Marianna udfører sidstnævnte, det kan jeg ikke helt lure?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Fandt lige dette link.

Jeg ved ikke om du kan bruge det, eller andre måske kan.

Hundekiropraktor - Hundeadfærdsskolen Fyn - Hvalpetræning og hundetræning

 

Og så vil jeg ønske dig rigtig god bedring med den lille.

Det er aldrig sjovt, når dyrlægerne ikke ved hvad der er i vejen og man kan mærke at de ikke er på toppen.

 

Jeg har også hørt lidt skræk om Tove Due.

Men det var nok bare et frygteligt tilfælde og så var det en hest.

Men jeg kender hende ikke selv :-) Har blot været med en enkelt gang, da en venindes hest fik akupunktur. Og der gik det fint nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige dette link.

Jeg ved ikke om du kan bruge det' date=' eller andre måske kan.

Hundekiropraktor - Hundeadfærdsskolen Fyn - Hvalpetræning og hundetræning

 

Og så vil jeg ønske dig rigtig god bedring med den lille.

Det er aldrig sjovt, når dyrlægerne ikke ved hvad der er i vejen og man kan mærke at de ikke er på toppen.

 

Jeg har også hørt lidt skræk om Tove Due.

Men det var nok bare et frygteligt tilfælde og så var det en hest.

Men jeg kender hende ikke selv :-) Har blot været med en enkelt gang, da en venindes hest fik akupunktur. Og der gik det fint nok.

 

Tak :-D det har jeg også kigget på, men da jeg gerne vil ha en tid NU ku jeg ikke lige overskue det ikke så ud som om man bare kunne ringe og bestille tid. Jo mere jeg tænker over det jo mere irriteret blir jeg faktisk på min dyrlæge. Så kommer man med sit lille kræ og siger man sys den har gået underligt lidt tid, men at dagen før haltede den helt vildt og så siger han bare den ikke fejler noget. Der kan vel være en mia ting galt som ikke lige viser sig ved man river hunden lidt i benet, eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor
Tak :-D det har jeg også kigget på, men da jeg gerne vil ha en tid NU ku jeg ikke lige overskue det ikke så ud som om man bare kunne ringe og bestille tid. Jo mere jeg tænker over det jo mere irriteret blir jeg faktisk på min dyrlæge. Så kommer man med sit lille kræ og siger man sys den har gået underligt lidt tid, men at dagen før haltede den helt vildt og så siger han bare den ikke fejler noget. Der kan vel være en mia ting galt som ikke lige viser sig ved man river hunden lidt i benet, eller hvad?

 

Jeg forstår godt din vrede. Og jeg havde heller ikke godtaget det og havde nok forsøgt hos en anden. Du kender din hund og ved at det ikke er normalt. Og ergo skal de tage det seriøst. Så jeg kan godt forstå at du bliver frustreret. Jeg ville forsøge at få en anden dyrlæges mening.

 

Og jeg kan virkelig forstå at du ikke kan vente med tid til din basse.

Det ville jeg heller ikke kunne. Fuld respekt for det:5up:

Jeg håber bare at det viser sig at være det vokseværk eller måske et uskyldigt forstrukket ledbånd. Jeg krydser for Jer og ønsker god bedring:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min oplevelse med dyrlæger generelt er, at de egentlig kun interesserer sig for og sætter sig ind i medicinske tilfælde. Det er virkelig, virkelig få jeg har mødt, der har en ordentlig forståelse af og indsigt i bevægelsesapparatet.

 

Hvilket er hvorfor jeg aldrig tager til dyrlæge med sådanne ting. Ikke som første løsning i hvert fald. Hvis jeg får det undersøgt et andet sted, og prognosen er at det er noget der skal løses kirurgisk eller medicinsk, så er jeg at finde hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...