Hop til indhold

Manglende opkast


Lonny
 Share

Recommended Posts

I forgårs fik Luna kødben, og som sædvanlig har hun slugt et for stort stykke :stupid:

 

Dette er noget hun ofte gør, og efterfølgende kaster hun så det ufordøjelige stykke op igen, og det forsøger hun så også denne gang, men på trods af flere forsøg, så er der indtil nu kun kommet skum op...

 

Kan jeg hjælpe hende på nogen måde, og bør jeg evt. faste hende til det lykkedes hende enten at kaste det op, eller at mavesyren får bugt med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent faktisk opfører hun sig vildt underligt her til morgen :vedikke:

 

To gange i nat har hun vækket os og set rigtig ynkelig ud imens hun har forsøgt at kaste op. Men her til morgen er hun fuldstændig hyperaktiv, meget mere end normal... Så vi gik en tur en times tur i skoven for ligesom at krudte hende lidt af, men det gjorde det ligesom endnu værre :vedikke:

 

Hun spæner rundt herinde i stuen, hun hopper op på spisebordet (hvilket efterhånden ellers sker meget sjældent), hun bliver jaget ned, hvorefter hun spæner hen og laver noget andet ballade, i det hele taget virker hun enormt understimuleret. Men ind i mellem stopper hun så igen op og begynder at savle og det er tydeligt at hun egentlig skal kaste op, men ikke kan...

 

Hun spiser og virker meget sulten, så hun har umiddelbart ikke kvalme, men alligevel forsøger hun ind i mellem at kaste op :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra dyrlægen :-D

 

Han mente ikke at det var en mavevending, og han mente heller ikke at der sad noget fast, da hun ikke virkede til at have ondt.

 

Derimod mente han at hun havde en mave/tarm infektion (det der endte så fatalt for os sidste gang), og at det var kvalmen der havde fået hende til at være så urolig.

 

Luna har fået en sprøjte med kvalmestillende og en sprøjte med antibiotika, og så skal hun have antibiotika den næste uge, og må kun få skånekost.

 

Hvis hun kaster op igen, eller på nogen måde viser tegn på at få det dårligt, så skal vi straks kontakte dem igen... Og tro mig, der bliver holdt godt øje, for vi skal f*ndeme ikke igennem en tarmoperation igen!

 

Og fremover må Luna ikke få kødben (denne gang havde hun fået et røget kødben) eller råt, ifølge dyrlægen er hendes mave for sart til at kunne fordøje det, og sidst hun blev syg var det jo pga. et råt kyllinge lår, så jeg tror bare at jeg giver dyrlægen ret og fjerner den del fra hendes kost.

 

Lige nu ligger tøsen og sover, det har jo været en hård dag :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo ikke en sjov oplevelse, håber Luna snart er ovenpå igen og at du kan finde en erstatning for kødben i fremtiden.

 

Det tror jeg sagtens jeg kan, hun er ikke altid lige begejstret for kødben, og tit bruger hun mere tid på at pive og gemme dem, end på at forsøge at spise dem, så jeg tror ikke at hun kommer til at savne dem :-D

 

Men jeg skal jo nok til at begynde at børste tænder på hende fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring med hende.

 

Røgede ben er der mange hunde der har problemer med, de er hårde for maven, Fie tåler dem ikke, men kan godt få almindelige ben et par gange om måneden.

 

Hvis Luna ikke kværner benene, så kunne marvben måske være en lille erstatning

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring med hende.

 

Røgede ben er der mange hunde der har problemer med, de er hårde for maven, Fie tåler dem ikke, men kan godt få almindelige ben et par gange om måneden.

 

Hvis Luna ikke kværner benene, så kunne marvben måske være en lille erstatning

 

Det havde jeg også i tankerne, hun kværner dem ganske vist, men først til sidst, og så må jeg jo bare fjerne dem inden hun går i gang med det :-D

 

Må hun så heller ikke få tyggeben (oksehud?)?

 

Hun har aldrig fået det skidt af tyggeben, kallunstænger osv., så det har jeg bestemt tænkt mig at forsætte med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så kan den stolte mor hermed meddele, at Luna her til morgen leverede en fin og fast bæ :mrgreen:

 

Hun ser ud til at have det fint, og der har ikke været forsøg på opkast, så jeg er ikke så bekymret længere :5up:

 

Super godt:5up:

 

Fortsat god bedring til Luna:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dig og Luna er da også uheldige...

 

Godt, at det går bedre med Luna:ae:

 

Jeps...

 

Vi kom til at tale om det der program hvor folk er kommet i økonomisk ruin og der så kommer nogle for at fortælle dem hvordan de kommer på fode igen, og hos os er der vist ingen tvivl om at det eneste de ville foreslå var at komme af med Luna, for hun er fandeme dyr i drift :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Og så kan den stolte mor hermed meddele, at Luna her til morgen leverede en fin og fast bæ :mrgreen:

 

Hun ser ud til at have det fint, og der har ikke været forsøg på opkast, så jeg er ikke så bekymret længere :5up:

 

Dejlig opdatering :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har først lige nu set tråden, og blev godt nok nervøs i starten. Vores rescue gruppe har lige mistet en hund her til morgen pga. mavedrejning, så nerverne er lidt udenpå tøjet.

 

Skønt at Luna har det fint igen.

 

Heldigvis var det ikke så slemt :-D

 

Men samtidig fik vi opdaget at hun har hudbetændelse efter hendes tur i tidselmarken, så jeg talte med dyrlægen i dag, og hun sagde at når Luna's antibiotika kur er slut på fredag, så skal jeg lige ringe og sige om hun stadig er rød i huden, hvis hun er det, så skal kuren forlænges.

 

Så der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget :blink:

 

Jeg havde da godt lagt mærke til at hun var rød, men hun så ikke ud til at være generet af det og jeg regnede egentlig med at det ville gå væk af sig selv, men det gør sådan noget åbenbart ikke, det breder sig tværtimod :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...