Gæst Lshrc Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Er der nogle af jer, som har forstand på seler til små hunde? grunden til jeg ikke bare køber en tilfældelig, er fordi jeg har hørt meget om seler som fx er for bredde så de "napper" hunden min hund er en prazsky krysarik bryst = ca. 31cm rygmål = ca. 29cm (bare for at få en ide om hans størrelse) har tænkt meget på en k9 sele men vil gerne høre om i har nogle erfaringer da jeg søger mest mulig støtte på gå turene MEN vigtigst af alt, han skal os kunne have den på i bilen, når han ligger i hans bur håber nogle kan hjælpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 - jeg følger lige med. Man skal vel også tænke på, hvor meget pels hunden har... det ville jo være synd at ødelægge en lækker puf-krave med en K9 sele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lshrc Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 jaa det vil det helt sikkert:-) min hund har en meget kort pels såå det betyder ikke noget i mit tilfælde ;D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Jeg ville vælge en puppia vest sele De er super gode! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 vi har haft en k9, den sad ikke godt, den kræver en hund med lidt bredere brystkasse, end vores hund kan mobilisere. vi har en hurrta y-sele nu, den sidder perfekt, og fås vist i tusind størrelser. den er lidt pebret, men pengene værd synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lshrc Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 hov, hvad med en EzyDog sele? nogle der kender den ;D? og tak for jeres svar indtil videre ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lshrc Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 vi har haft en k9, den sad ikke godt, den kræver en hund med lidt bredere brystkasse, end vores hund kan mobilisere. vi har en hurrta y-sele nu, den sidder perfekt, og fås vist i tusind størrelser. den er lidt pebret, men pengene værd synes jeg. Er den nem nok og få på hunden? da min er meget utålmodig ;D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 hov, hvad med en EzyDog sele?nogle der kender den ;D? og tak for jeres svar indtil videre ! Ezydog har ændret i deres model, så midterstykket nu sidder højere oppe på halsen. Så det kommer til at trykke dumt hvis hunde trækker.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Er den nem nok og få på hunden?da min er meget utålmodig ;D den er ikke så nem som k9, men der er kun et spænde, så jeg synes, at det er rimeligt ligetil. den skal over hovedet, og så skal "mavebåndet" med spændet lige igennem brystbåndet og så klikkes fast. hvis det giver mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Lshrc - Det er selfølgelig rigtigt nok. vi har haft en k9, den sad ikke godt, den kræver en hund med lidt bredere brystkasse, end vores hund kan mobilisere. vi har en hurrta y-sele nu, den sidder perfekt, og fås vist i tusind størrelser. den er lidt pebret, men pengene værd synes jeg. Hvad med pelsen? Blev den mast helt flad og kedelig af rygpladen, eller hvordan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Lshrc - Det er selfølgelig rigtigt nok. Hvad med pelsen? Blev den mast helt flad og kedelig af rygpladen, eller hvordan? ja, det gjorde den faktisk også, og det kunne også ses, når han ikke havde selen på. desuden var den ret varm til ham her i sommer. jeg ville nok gå uden om seler med bånd på tværs af brystet, i hvert fald til min egen hund (löwchen), jeg synes ikke, at dem vi har prøvet, sidder godt overhovedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
viviansen Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Er der nogle af jer, som har forstand på seler til små hunde?grunden til jeg ikke bare køber en tilfældelig, er fordi jeg har hørt meget om seler som fx er for bredde så de "napper" hunden min hund er en prazsky krysarik bryst = ca. 31cm rygmål = ca. 29cm (bare for at få en ide om hans størrelse) har tænkt meget på en k9 sele men vil gerne høre om i har nogle erfaringer da jeg søger mest mulig støtte på gå turene MEN vigtigst af alt, han skal os kunne have den på i bilen, når han ligger i hans bur håber nogle kan hjælpe Jeg er lidt i tvivl om du mener selen skal fungere, som sikkerhedssele for så er mulighederne jo ret begrænsede eller oplagte om du vil:-D Jeg har en lille yorki med de samme mål, som din hund og vi er endt med denne sele [media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3754/1165_sele_softline_elegance_.jpg[/media] som er den eneste hun er ok med, at bruge. Vi har prøvet Ezydog selen men hun er simpelthen for smal mellem forbenene til, at hun kan gå med den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Jeg har buddy belts til min Chi/papillon og jeg syntes de fantastiske de lidt dyre men de det værd Billeder What to Wear Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Jeg er lidt i tvivl om du mener selen skal fungere, som sikkerhedssele for så er mulighederne jo ret begrænsede eller oplagte om du vil:-D Jeg har en lille yorki med de samme mål, som din hund og vi er endt med denne sele [media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3754/1165_sele_softline_elegance_.jpg[/media] som er den eneste hun er ok med, at bruge. Vi har prøvet Ezydog selen men hun er simpelthen for smal mellem forbenene til, at hun kan gå med den. Den der er også den vi er endt i - og ikke fordi vi ikke har ledt og ledt og ledt efter en anden .... Ville så gerne have en lækker kvalitetssele til hende, men ak, hun er åbenbart bygget "forkert"... Mht. Eazydog - så har jeg oplevet, at "pladestykket" på brystet går helt op i halsen på hende, også selvom hun egentlig ikke trækker... De nye Eazydog "sporseler" kan dog virkelig indstilles mange steder, så de var måske værd at kigge på... [ATTACH]32621[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Majse78 Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Vi har været glade for vores EzyDog sele. Det er den med midterpladen, som vi har.... Men vores lille Norfolk terrier har jo også et bredt bryst. Nogle gange kan hun dog virke lidt irriteret, hvis hun skal dække. Men jeg har ikke set den nye sporsele. Kan man ikke lige få et link til hvor sådan en kan findes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jeg har små hunde - og de bedste seler jeg har fundet er helt klart puppia-vest-selen ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Jeg har K9 til Rosita (chihuahua) og den sidder godt men jeg synes den er får hård, stiv eller tung til en så lille hund:hmm: Igår købte jeg disse to Puppia vest seler. En alm. model og en vintermodel:genert: og som de sidder som syet og virker mere naturlig for en så lille hund. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret November 19, 2010 Rapporter Share Besvaret November 19, 2010 Jeg var hos dyrlægen. Købte en sele med plys på indersiden, så den er ihvertfald rar, at have på Damen giver ihvertfald ikke udtryk for, at den er træls. Men det er ihvertfald en god idé at finde en hos dyrlægen Der kan du jo både prøve dem og finde den der er bedst for din hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts