Hop til indhold

Er sur... rigtig sur


Gæst maian889
 Share

Recommended Posts

Hmm.. :fornaermet:

 

Kender I det, man er ude med sin lille øjesten, og er på vej hen mod den sportsplads hvor han løber frit engang i mellem..

 

Og så popper et stort "HUNDEFORBUD"-skilt op foran mine øjne..

Blev simpelthen så irriteret.. Både på dem der har sat det op (hvad end det er kommune eller bestyrelsen), men samtidig tænkte jeg at det jo nok var sat op fordi der er nogen som ikke kan finde ud af at samle op efter deres hund, så ungerne jokker rundt i hundelort..

 

Det er da skide irriterende.. Både at det skal gå ud over os som samler op uanset hvor det måtte være, men er da lige så belastende at man dog ikke bare kan hive fat i dem som bare går videre - så vi allesammen kunne benytte os af sportspladsen.

Vi kan jo snart ikke have vores hunde løse nogen steder.

 

Oven i købet popper skilte med "husk pose" eller billeder af "pruttende hunde"-skilte op på snart alle have hegn.. :hmm:

 

Og ja, jeg ved godt at der i loven faktisk står at hundens efterladenskaber faktisk ikke er hundeejerens problem, men fortovsejeren - men hvor ville det dog gøre det hele mere harmonisk hvis hver ejer tog ansvar for sin hund og dens efterladenskaber... :banan:

 

Så nu vil jeg skrive til idrætforeningen og udbede mig en forklaring, og kan de ikke komme med en jeg kan bruge til noget så står kommunen for skud...

Lige et surt opstød herfra.. :damn:

 

Forresten, nogen af jer som ved hvordan man kan finde ud af hvem der ejer marker?? Uden at jeg skal ud og stemme dørklokker - tænker at når nu sportspladsen er lukket land, så kunne det jo være at en markejer ville give lov til at man gik rundt i skellet... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja egentlig - har nu sendt min mail til kommunen for at høre.

Synes det er synd hvis min hund ikke skal have mulighed for at rende løs (uden at vi skal langt væk hjemmefra).

 

Herude bliver hundene presset sammen på mindre og mindre plads, hvis man vil have dem løse, og det synes jeg ikke er særlig hensigtsmæssigt.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også boldbaner af og til og kan godt forstå løse hunde bliver forbudt disse steder...

 

Der er som regel mange mennesker og hvis bare en "glemmer" at samle op om dagen, så er det hurtigt et problem med lort under skoene.

 

Uanset hvad, så tror jeg ikke du får meget hjælp af kommunen, når det handler om løse hunde på en sportsplads

 

Har i ikke en hundeskov i nærheden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh folk er ikke altid lige hensynsfulde.

 

I dag på træningspladsen (Søndermarken) så jeg lige 4 sorte lorteposer ligge indenfor 2 m2...

 

Teknisk forvaltning tror jeg kan hjælpe med at få oplyst ejerskab af marker

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også boldbaner af og til og kan godt forstå løse hunde bliver forbudt disse steder...

 

Der er som regel mange mennesker og hvis bare en "glemmer" at samle op om dagen, så er det hurtigt et problem med lort under skoene.

 

Uanset hvad, så tror jeg ikke du får meget hjælp af kommunen, når det handler om løse hunde på en sportsplads

 

Har i ikke en hundeskov i nærheden ?

 

Hehe, vil egentlig også bare høre ders forklaring på hvorfor det er blevet forbudt lige pludselig.

 

Hundeskove bruger jeg af princip ikke.. Carlo er løs for at han kan rende og snuse hvor han nu lyster, ikke for at lege (selvfølgelig leger han engang i mellem). Men han bliver simpelthen super stresset hvis der vimser hunde om ørerne på ham hele tiden - han vil jo gerne nå at lege med dem alle sammen, og helst samtidig.. :mrgreen:

 

Kan man ikke sætte et kamera op eller sådan noget, og så holde øje med pladsen en periode, og så gøre i bedste "SuperBest-reklame stil" - tænde mikrofonen, og råbe ud over det hele "HEYYY DU GLEMTE NOGET"... :klap:

 

Bliver bare så gal over at få-tallet, skal ødelægge det for os andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du er rigtig ærgelig over hunde-forbudt skiltet :cry:.

 

Men som du selv er inde på er det nok fordi der desværre findes hundeejere som IKKE synes de skal samle op efter deres hund, bare rigtig ærgeligt at det ødelægger det for os andre som godt kan finde ud af at samle op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du er rigtig ærgelig over hunde-forbudt skiltet :cry:.

 

Men som du selv er inde på er det nok fordi der desværre findes hundeejere som IKKE synes de skal samle op efter deres hund, bare rigtig ærgeligt at det ødelægger det for os andre som godt kan finde ud af at samle op.

 

Nemlig...

Forbuds-Danmark kommer efterhånden rigtig til sin ret, så at sige...

Er der noget vi ikke kan li', så laver vi en ny regel/nyt forbud.. ihh... Ville da være noget lettere bare at kaste hundelorten efter dem, som lader den ligge :hmm::klap: Eller måske bare henstille til at hvis de ønsker at bruge området fremover, bedes de samle op.

 

Synes der er langt fra intet forbud, til forbud.. Man kunne måske ha' startet med et HUSK POSE skilt.. Eller designe et "SAML OP EFTER DIN HUND OG TAG POSEN MED"-skilt....

 

Så fik de da en chance for at rette deres tankeløshed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke sætte et kamera op eller sådan noget, og så holde øje med pladsen en periode, og så gøre i bedste "SuperBest-reklame stil" - tænde mikrofonen, og råbe ud over det hele "HEYYY DU GLEMTE NOGET"... :klap:

 

Bliver bare så gal over at få-tallet, skal ødelægge det for os andre...

 

:klap::klap::klap:.

 

Genial ide :5up:.

 

Så kunne det da godt være folk begyndte at samle op efter sig :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell

Kan så meget godt forstå dig , syntes det er så træls at vi snart ikke må være nogen steder med vores hunde - uden snor !:damn:

 

Hvis man er gammel nok til at få en hund, er man også gammel nok til at samle op efter den .:stupid:

 

Er der ingen hundeskov i nærheden du måske kan bruge istedtfor ? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det er igen et et eksempel på den omsiggribende trend med at 'gå efter laveste fællesnævner'. Lidt ligesom i skolen hvis nogen har lavet ballade og der spørges hvem det var... ingen melder sig... "nå, men så må hele klassen jo få en eftersidning!"

 

Vi kan også kalde det 'frihed under ansvar, men hvis ikke..."

 

Hundehold er tilladt i en boligforening, under forudsætning af at hundene ikke er til gene - de fleste er pligtopfyldene og ansvarsbevidste, men enkelte er ikke, og det er ikke rigtigt muligt at 'få skovlen under dem' (bevise hvem de er) "Nå, men så må det jo være slut med hunde her!" beslutter man.

 

Langt de fleste (har jeg indtrykket af) samler op efter deres hunde, specielt på 'ømfindtlige' steder som sportspladser, fortove og indkørsler... men igen: enkelte gør ikke, og det er ikke rigtigt muligt at 'få skovlen under dem' (bevise hvem de er) "Nå, men så må det jo være slut med hunde her!" beslutter man.

 

De såkaldte listehunde er igen det samme: de fleste opfører sig ansvarligt, men enkelte gør ikke, og det er ikke rigtigt muligt at 'få skovlen under dem' (bevise hvem de er) "Nå, men så må disse hunde jo forbydes i Danmark!" beslutter man.

 

Hele tiden skal man ned og 'samle op på laveste fællesnævner' (og det gælder jo ikke kun på hundeområdet). Nogle gange kan det være af, ja vel nærmest hævntørst: nogen skal straffes for dette og kan man ikke ramme præcist, så må der skydes med spredehagl. Jeg tror også det kan være af afmagt: man kan ikke stoppe et voldsomt generende problem, og så vælger man det totale forbud. Jeg har dog også en fornemmelse af, at der ofte ville kunne findes andre løsninger hvis man tog sig tiden til det, men tid er jo en mangelvare, desværre, så...

 

Bogen "Don't Shoot the Dog" af Karen Pryor handler jo faktisk om netop dette: at den simpleste (og hurtigste løsning) på alle problemer er at 'skyde hunden', men at der ofte findes andre og mindre drastiske muligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hele tiden skal man ned og 'samle op på laveste fællesnævner' (og det gælder jo ikke kun på hundeområdet). Nogle gange kan det være af, ja vel nærmest hævntørst: nogen skal straffes for dette og kan man ikke ramme præcist, så må der skydes med spredehagl.

 

Jeg tror også det kan være af afmagt: man kan ikke stoppe et voldsomt generende problem, og så vælger man det totale forbud. Jeg har dog også en fornemmelse af, at der ofte ville kunne findes andre løsninger hvis man tog sig tiden til det, men tid er jo en mangelvare, desværre, så...

 

Enig. Og mens man lovgiver på laveste fællesnævnerniveau, blomstrer den retfærdige vrede i de øvre rækker, så næsten uagtet på hvilket niveau der lovgives, vil det altid skabe frustration hos nogle. For det er da "uretfærdigt" at det går ud over os, der godt kan bukke os ned.

 

Vi har forresten en grand danois i nærheden, hvis ejere ikke mener man behøver samle op. Den er knagme stor sådan en l*rt :shock: Køb da ikke en større hund end den bunke afføring du orker at samle op..

 

Jeg har ikke løsningen. Irritationen over at jeg selv troligt kravler rundt selv i buske og i mørke for at samle op mens andre lader deres hunde skide i indkørsler ved højlys dag, fik mig tidligere i dag til at komme med et "vil du låne en pose" udbrud.

Normalt synes jeg sådan noget er lidt plat, for jeg mener ikke det kan være mit job at opdrage andre voksne mennesker i noget så selvfølgeligt. Men er det virkelig vejen frem?

 

Jeg tror mange deler din, TS, frustration.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre at sklitning med "Hunde forbudt" eller "Hunde skal føres i snor" vil blive et mere og mere udbredt i disse tider.

Sikkert som et resultat af den voldsomme debat, der har været omkring kamphunde i den senere tid, er det ligesom om, at hunde generelt ikke er så velsete mere. Desuden bevirker tidens egoisme, at mange selv tror de kan bestemme, hvor deres hund kan slippes løs og om der skal samles op efter den.

I en tråd for nogen tid siden foreslog jeg, at vi lovlydige hundejere "gik til kamp" mod dem, som ødelægger det for os andre, men desværre var stemningen, enten "at det turde man ikke" eller "at andre ikke skulle blande sig", så vi må nok bare finde os i, at det bliver mindretallet der bestemmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ingen grund til at lufte sine hunde eller træne dem på skolernes eller klubbernes sportspladser. Nær mig ligger en skolesti med legepladser omkring og ingen trafik. Når jeg cykler den vej til indkøb, flyder der med lort fra store hunde. Der kan tælles op til 20 stk og så indimellem ingen, når kommunenes folk har været der.

At børnenes sikre adgang til skolen skal asfaltes med hundelort både på asfalt og rabatter er da uhygiejnisk.

Min forrige nabo smed ofte børn ud fra boldplænen , når han trænede sine 3 schæferhunde og det var småbørn, der skulle spille fodbold.?????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ingen grund til at lufte sine hunde eller træne dem på skolernes eller klubbernes sportspladser. Nær mig ligger en skolesti med legepladser omkring og ingen trafik. Når jeg cykler den vej til indkøb, flyder der med lort fra store hunde. Der kan tælles op til 20 stk og så indimellem ingen, når kommunenes folk har været der.

At børnenes sikre adgang til skolen skal asfaltes med hundelort både på asfalt og rabatter er da uhygiejnisk.

Min forrige nabo smed ofte børn ud fra boldplænen , når han trænede sine 3 schæferhunde og det var småbørn, der skulle spille fodbold.?????

 

ha. Vi har lige været ude for det samme. En mand trænede med sin hund på den lille boldbane ved Farum Arena, og da min søn og hans kammerat kom derop 10 minutter før træning, blev de smidt væk:shock: De blev lidt bange og kørte hjem igen, også måtte mor hér cykle derop med dem, og da vi kom tilbage stod et hav af børn, 2 trænere og nogle forældre og diskutere med denne mand, som ikke ville flytte sig, for han var der først:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i Høje Tåstrup er de kommunale plæner jo noget flotterer holdt end min egen opgravede plæne.Og ja de er til sport, men sku da ikke hundesport.

Nogle steder i yderområder kan der lejes ind til hundetræning. af f.eks AOF_FOF , men de kommunale baner ved skolerne bruges jo også til frikvarter. Og klubarealer til kampe.

He kan gives store bøder for at træne, lufte på de arealer.

Ellers kunne jeg hver morgen når ungerne er til undervisning lige lade mine 6 vovser rende sig varme og skide på børnenes legeareal.- Hallo eller slippe min unge hyrdehund ind i et frikvarter , så han skulle samle 300 unger , så var han da raset af for resten af dagen inden gårdvagten ankom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i Høje Tåstrup er de kommunale plæner jo noget flotterer holdt end min egen opgravede plæne.Og ja de er til sport, men sku da ikke hundesport.

Nogle steder i yderområder kan der lejes ind til hundetræning. af f.eks AOF_FOF , men de kommunale baner ved skolerne bruges jo også til frikvarter. Og klubarealer til kampe.

He kan gives store bøder for at træne, lufte på de arealer.

Ellers kunne jeg hver morgen når ungerne er til undervisning lige lade mine 6 vovser rende sig varme og skide på børnenes legeareal.- Hallo eller slippe min unge hyrdehund ind i et frikvarter , så han skulle samle 300 unger , så var han da raset af for resten af dagen inden gårdvagten ankom.

 

Jeg ved jo ikke hvor i kommunen du bor, men her hvor jeg har hjemme har jeg indtryk af at det fungerer rigtig godt :)

 

Bor lgie ved siden af en skole, og stor grøn plane som benyttes af nogle af klasserne i frikvarteret..

 

Lige pt. er der ikke så meget gang i hundelegen, men ellers har det været en uskrevet regel at i frikvarterer og generelt når der er børn kommer vi hundeejere ikke på plænen, men mellem 4 og 5 er der fri hundeleg der. Senere på aftenen er der så ofte igen drenge som spiller fodbold eller på anden vis bruger plænen, og når de ikke er der har os med hunde frit slag..

Jeg stoppede så for noget tid siden med at deltage i hundeleg, men det er umiddelbart mit indtryk at det faktisk fungerer rigtig fint!..

Jeg går ofte på græsset med hunden, og det er ekstremt sjældent jeg ser lorte der..

 

Synes det er skønt at der er fundet en form for symbiose..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor ved Borgerskolen og har da set så meget hundelort ligge der gennem 20 år, at det grænser til stort svineri.Altså på græsrabat og asfalt på skolestien bag hovedgaden. Jeg ved godt at flere mødes ved plænen ved Rønnevangsskolen og laver hundeleg, men de er nok mere kultiverede. Jeg kommer ikke til hundeleg , for jeg kan ikke styre en flok på 6 sammenspiste hunde, når jeg ikke kender de andre hunde.

Jeg kender nok kun Willian, en mynsterlænder, der kommer der.

Er det der du kommer ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...