Hop til indhold

Vorstort Er Problemt Enlig.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg har lavet et par inlæg vor jeg søger lejekamerater til tuller men det har ikke løkkes i nu.

 

hun vel meget gerne leje med di hunde vi møder men det fungere ikke rektigt fordi hun er i snor fordi di hunde hun møder osse er i snor og di steder vor jeg typisk møder andre hunde er ikke steder som ejner sig til hundelej.

 

kan man sige noget om vormeget det betyder for hinne at hun møder så få hunde, hun møder vel sirka kon en hund om ugen tror jeg. er det enlig et stort problem eller er det noget jeg bare gør det til.??.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en lille hundeskov i Fredensborg, hvis du vil forsøge at øge antallet af hundemøder? Hedder Fredensborg Lund.

 

Om en hund kan klare sig med et enkelt legemøde om ugen, har jeg desværre ikke forstand på. Der er heller ikke altid, at vi lige kan finde nogle på vores gåtur at hilse på, og det kan også være svært at få arrangeret playdates flere gange om ugen, så nogle dage kan der også være langt imellem en anden hund, må jeg indrømme, selvom vi forsøger ihærdigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en lille hundeskov i Fredensborg, hvis du vil forsøge at øge antallet af hundemøder? Hedder Fredensborg Lund.

 

Om en hund kan klare sig med et enkelt legemøde om ugen, har jeg desværre ikke forstand på. Der er heller ikke altid, at vi lige kan finde nogle på vores gåtur at hilse på, og det kan også være svært at få arrangeret playdates flere gange om ugen, så nogle dage kan der også være langt imellem en anden hund, må jeg indrømme, selvom vi forsøger ihærdigt.

 

jeg kenner den godt men vi har gået der en gang men der møtte

vi desvere ikke nogle. men jeg viste faktisk slet ikke at det var hundeskov

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie har heller ingen legekammerater, og det lever hun vist udmærket med. Jeg tror ikke det er så vigtigt for dem, hvis de ellers har godt med menneskekontakt.

 

Tulle er jo også en voksen dame. Hun får sikkert leget det hun skal med dig.

Vinnie er 5 år nu, og tager kun initiativ til at lege et par gange om dagen. Og hun gider kun i 5 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke Tulle... Men for Karla ville det ikke være et problem. Hun leger praktisk talt aldrig med andre hunde... Hun er super legesyg - med mennesker!

 

En sjælden gang imellem kan hun tage en kort legerunde, hvis hun er i selskab med en hund hun kender MEGET godt... Hun legede fx kort med en træningskammerats pudel i går... men hun har også kendt Laura i over 1 år nu... Tror kun det er 3 gang de har leget, selvom de ser hinanden minmum 1 gang om ugen og Laura meget gerne vil lege...

 

I vores dagligdag møder vi masser af hunde. Et fåtal af dem hilser hun på, ingen af dem leger hun med... Når jeg engang imellem arrangerer en "playdate", så leger hun i få minutter. Resten af tiden tusser hun bare rundt og er voksen sammen med den anden hund...

 

Det skal dog ikke forståes som, at jeg ikke mener hun får meget ud af hundeselskab. Det tror jeg helt sikkert hun gør... men legekammerater, det tror jeg ikke hun savner på nogen måde...

 

Måske kunne du bare finde nogen at gå en hyggelig tur sammen med? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke Tulle... Men for Karla ville det ikke være et problem. Hun leger praktisk talt aldrig med andre hunde... Hun er super legesyg - med mennesker!

 

En sjælden gang imellem kan hun tage en kort legerunde, hvis hun er i selskab med en hund hun kender MEGET godt... Hun legede fx kort med en træningskammerats pudel i går... men hun har også kendt Laura i over 1 år nu... Tror kun det er 3 gang de har leget, selvom de ser hinanden minmum 1 gang om ugen og Laura meget gerne vil lege...

 

I vores dagligdag møder vi masser af hunde. Et fåtal af dem hilser hun på, ingen af dem leger hun med... Når jeg engang imellem arrangerer en "playdate", så leger hun i få minutter. Resten af tiden tusser hun bare rundt og er voksen sammen med den anden hund...

 

Det skal dog ikke forståes som, at jeg ikke mener hun får meget ud af hundeselskab. Det tror jeg helt sikkert hun gør... men legekammerater, det tror jeg ikke hun savner på nogen måde...

 

Måske kunne du bare finde nogen at gå en hyggelig tur sammen med? :vedikke:

 

min nabo har en blanning af rotwailer og bokser, jeg har snakket

en del gange og hun vel godt mødes til hunde lej men hun har meget svert ved at få det mast in i sin kalender så en til vidre er det desvere ikke lygges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie har heller ingen legekammerater, og det lever hun vist udmærket med. Jeg tror ikke det er så vigtigt for dem, hvis de ellers har godt med menneskekontakt.

 

Tulle er jo også en voksen dame. Hun får sikkert leget det hun skal med dig.

Vinnie er 5 år nu, og tager kun initiativ til at lege et par gange om dagen. Og hun gider kun i 5 minutter.

 

du har sikkert ret det er nog bare mig.

Tulle er osse 5år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg jo ikke Tulle, men min erfaring med Mille, som nu er 8 år, er at hun ser ud til at trives med regelmæssige møder med sine 2-3 hundevenner, som alle er nogle der har nogenlunde samme dagsorden på turene. Og hvis Tulle gerne vil hilse/lege, kunne noget tyde på hun da har et behov :-D

 

Jeg tror også på, at for nogle hunde kan det være vigtigt at være sammen med andre hunde i længere tid ad gangen, frem for de er hastige møder, hvor den ene part trækker sin hund væk, inden mødet egentlig er færdigt = frustration. Det er alt andet lige nemmere, når man har fundet nogle hundevenner, hvor der er kemi mellem både hundene og ejerne. :-D

 

For ens egen skyld synes jeg faktisk det er rart at have nogle hunde-menneske-venner. Så behøver man ikke "starte forfra" hver gang man mødes, hvis du forstår.

 

Jeg så at der er kommet et nyt forum/site, hvor man blandt meget andet kan lede efter hundevenner. Der kunne du evt. smide en eftersøgning, hvis du da ikke allerede kender det?: Forum - hundesitter.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...