Hop til indhold

Ny hundeejer, hvad bør jeg læse?


Kalokagathia
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger er jeg en lykkelig nyslået ejer af en skøn cockerhvalp fra juni 2010.

 

Jeg eeelsker at læse, og har allerede læst alle de hundebøger, som det lokale bibliotek havde stående. Nu vil jeg gerne købe nogle lidt mere dybdegående bøger, så hvad kan I anbefale?

 

Jeg læser gerne på engelsk og nordiske sprog og muligvis tysk (men så skal det også være en RIGTIG god bog :-D ).

 

Jeg er primært interesseret i træning og forholdet ml. hund og menneske, men lidt om hundeadfærd er jo heller aldrig af vejen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for forslag :5up:

 

Jeg har allerede læst "Don't shoot the dog" og et par af de andre, men der er også flere bøger jeg ikke har hørt om før :-D

 

Jeg må vist til at spare sammen så min bedsteste ven amazon.co.uk kan få nogle flere penge af mig ;-)

 

Og kom endelig med flere forslag, jeg har snart fødselsdag og derefter er det jo snart jul, såh...

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til

 

Applied dog behavior and training af Steven R. Lindsay

 

Og min egen Sjov på turen med din hund af Irene Liliequist, den er først ved at være på bibliotekerne nu. Den handler om meget andet end det titlen siger

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor du har fået anbefalet en masse bøger om hundeadfærd og træning osv, så vil jeg bare anbefale min all time favourite book:

 

"Hundetricks - sjov aktivering af din kloge hund". Det er den bedste bog, jeg har haft fat i. Fyldt med med øvelser (alt fra at sitte til at lære hunden at køre på skateboard) og udførelige beskrivelser og illustrationer til hver enkelte øvelse. Den er supergod, når man står derhjemme og ikke lige kan finde på nye tricks at lære hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været glad for flere af de bøger, der allerede er nævnt.

 

Men også "Klikkertræning for din hund" af Morten Egtved og Cecilie Køste har været populær hos mig.

 

Diverse racespecifikke bøger giver ikke meget ny viden, men kan være sjov at have. Men det kommer selvfølgelig helt an på, hvor nørdet man er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også meget glad for "klikkertræning for din hund" af Egtved og Køste. Derudover elsker jeg "Leg med din hund" af Christina Sondermann

 

Er ved at læse "Bones would rain from the sky" af Suzanne Clothier - også en dejlig bog om samhørigheden hund og menneske imellem...

 

Den ultimative hvalpebog synes jeg personligt er "Hvalpen" af Lone Greva.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Ja, som overskriften siger er jeg en lykkelig nyslået ejer af en skøn cockerhvalp fra juni 2010.

 

Jeg eeelsker at læse, og har allerede læst alle de hundebøger, som det lokale bibliotek havde stående. Nu vil jeg gerne købe nogle lidt mere dybdegående bøger, så hvad kan I anbefale?

 

Jeg læser gerne på engelsk og nordiske sprog og muligvis tysk (men så skal det også være en RIGTIG god bog :-D ).

 

Jeg er primært interesseret i træning og forholdet ml. hund og menneske, men lidt om hundeadfærd er jo heller aldrig af vejen ;-)

 

 

Du er velkommen til at kigge på min litteraturliste på www.tacora.dk

Nogle af bøgerne er allerede nævnt; men et par stykker ekstra kan du sikkert finde der alligevel

 

:vinken:venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...