Hop til indhold

BARF - det naturlige valg


Gæst Chicca
 Share

Recommended Posts

Ziwipeakkoster 179,95 for 1 kg... det kalder jeg ikke billigt... desuden så står der, når man søger godt og grundigt, at op til 85% kød... hvad er resten så?

og nænsom tørret? hvis det var koldtørret ( det er en dyrere process ), så ville de da skrive det.

Hvis det er tørret ved over 40 grader, så er det altså ikke barf.

Desuden så mangler der ingrediensliste, og jeg kan intet sted se at der er ben i.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 344
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hmm - ikke lige

frem den bedste modtagelse....:roll:

 

Jeg kan kun anbefale at i tjekker hjemmesiden. Jeg var til et produktmøde hvor der blev gennemgået produktionen og den er holistisk - dvs med tanke for miljøbelastning osv. Det betyder at der ikke er "skidtfisk" med I deres net, at alle dyr er frit gående og der er minimum transporttid til slagteri med mere.

Jeg kan sige at foderet er lufttørret og derved bevarer derved alle fordelene ved barf - og helt ærligt, hvis vi skal til at være hellige er det meste af der rå kød der bliver brugt i DK fremstillet i Tyskland og transporteret hertil via konventionel transport - fra traditionelle landbrug og er måske ganmle malkekøer der har stået hele deres liv i en stald og måske haft begrændset livskvalitet.

Det gir mig en lidt bedre smag i munbden når jeg køber et produkt der stammer fra dyr der har haft et ordentligt liv....

 

Jeg syntes også det er rart at det er afstemt mht vitaminer og mineraler - så er jeg fri for at bekymre mig om det...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt anbefale barf super.Jeg er ikke i tvivl om barf er fremtiden dyrelægerne er begyndt at vise interese for området de tænker vel på deres tørfoder salg de går glip af.Barf er et interesant område som jeg varmt kan anbefale folk at sætte sig ind i.

 

sailor

 

Igen igen Barf er godt for dem som gider sætte sig ordentligt ind i ernæring, selv vil jeg ikke bruge jeg ved ikke hvor lang tid hver dag på at forberede mad til min hund. For det jeg hører det er at dem som virkelig har sat sig ind i det, så er det en hel videnskab at blande det rigtige...

 

Notits:

80% af alt salg af hunde- og kattefoder sker via supermarkederne, så det er ifølge min overbevisning vigtigere at få overbevist køberne af billigt supermarkedfoder om vigtigheden af god råvarekvalitet (hvadenten det er tørfoder, dåsefoder, barf eller helt hjemmelavet)... (det kan jo ikke lade sig gøre at sælge 10 kg. hundefoder til 150 kr. hvis kvaliteten af råvarerne skal være i orden).

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hmm - ikke lige

frem den bedste modtagelse....:roll:

 

Om det er dig eller dit produkt du føler kunne være blevet modtaget bedre er jeg lidt i tvivl om, men hvis det er produktet så er det ikke nemt at komme her ind og reklamere for et nyt produkt. Vi er meget kritiske,,, eller nogen af os er i hvertfald.

Så du behøver ikke at lave "roll eyes" blot fordi vi ikke straks klapper i vore små buttede barne fingre, af begejstring over et nyt produkt.

Blot fordi det kaldes holistisk, økologisk, og hvad der ellers bruges af positivt ladede ord så skal det stadigvæk sejles hertil fra New Zeeland. Og det er en miljøbelastning jeg ville vælge fra.

 

Jeg kan kun anbefale at i tjekker hjemmesiden. Jeg var til et produktmøde hvor der blev gennemgået produktionen og den er holistisk - dvs med tanke for miljøbelastning osv. Det betyder at der ikke er "skidtfisk" med I deres net, at alle dyr er frit gående og der er minimum transporttid til slagteri med mere.

 

Har tjekket hjemmesiden og den er i den grad mangelfuld. Det er til syvende og sidst blot en fuldfoder produkt, der følger de regler og retningslinjer der er udstukket fra EU.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hmm - ikke lige

frem den bedste modtagelse....:roll:

 

Jeg kan kun anbefale at i tjekker hjemmesiden. Jeg var til et produktmøde hvor der blev gennemgået produktionen og den er holistisk - dvs med tanke for miljøbelastning osv. Det betyder at der ikke er "skidtfisk" med I deres net, at alle dyr er frit gående og der er minimum transporttid til slagteri med mere.

Jeg kan sige at foderet er lufttørret og derved bevarer derved alle fordelene ved barf - og helt ærligt, hvis vi skal til at være hellige er det meste af der rå kød der bliver brugt i DK fremstillet i Tyskland og transporteret hertil via konventionel transport - fra traditionelle landbrug og er måske ganmle malkekøer der har stået hele deres liv i en stald og måske haft begrændset livskvalitet.

Det gir mig en lidt bedre smag i munbden når jeg køber et produkt der stammer fra dyr der har haft et ordentligt liv....

 

Jeg syntes også det er rart at det er afstemt mht vitaminer og mineraler - så er jeg fri for at bekymre mig om det...:-D

 

Velkommen til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Daisie L

Jeg er 100 % sikker på, at hvis jeg skal have ny hundehvalp så bliver den kørt over på BARF med det samme og selvfølgelig med god baggrundshjælp. :-D:-D:-D

 

Der findes kun EN slags BARF og det er Biological Appropriate Raw Feeding eller Bones And Raw Food opfundet af Ian Billinghurst.

 

Der er mange forskellige måder at BARFE på, men alle mulige forskellig slags tørfoder/fuldfoder har ikke noget med BARF at gøre, de bruger blot navnet, til stor forvirring for forbrugerne.

 

BTW så er DBC ikke en klinik, men et center. :-D

Redigeret af Daisie L
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Daisie L
Se så hvad de selv skriver HER :-D

Korrekt, men det hedder Dansk Barf Center og så er det op til hver enkelt hvad de lægger i ordene.

 

Jeg har været der og det ligner en klinik som den jeg kommer i hos min dyrlæge. Der både er vejledning i foder og tilknytning af dyrlæge, så er det vel blot en debat om hvad man lægger i ordene klinik/center.

 

Jeg er ligeglad, bare min hund får det bedre og da man ikke kan spørge hunden, tager jeg valget :-P.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Korrekt, men det hedder Dansk Barf Center og så er det op til hver enkelt hvad de lægger i ordene.

 

Jeg har været der og det ligner en klinik som den jeg kommer i hos min dyrlæge. Der både er vejledning i foder og tilknytning af dyrlæge, så er det vel blot en debat om hvad man lægger i ordene klinik/center.

 

Jeg er ligeglad, bare min hund får det bedre og da man ikke kan spørge hunden, tager jeg valget :-P.

 

Der er heller ikke andre til det :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - ikke lige

frem den bedste modtagelse....:roll:

 

Jeg kan kun anbefale at i tjekker hjemmesiden. Jeg var til et produktmøde hvor der blev gennemgået produktionen og den er holistisk - dvs med tanke for miljøbelastning osv. Det betyder at der ikke er "skidtfisk" med I deres net, at alle dyr er frit gående og der er minimum transporttid til slagteri med mere.

Jeg kan sige at foderet er lufttørret og derved bevarer derved alle fordelene ved barf - og helt ærligt, hvis vi skal til at være hellige er det meste af der rå kød der bliver brugt i DK fremstillet i Tyskland og transporteret hertil via konventionel transport - fra traditionelle landbrug og er måske ganmle malkekøer der har stået hele deres liv i en stald og måske haft begrændset livskvalitet.

Det gir mig en lidt bedre smag i munbden når jeg køber et produkt der stammer fra dyr der har haft et ordentligt liv....

 

Jeg syntes også det er rart at det er afstemt mht vitaminer og mineraler - så er jeg fri for at bekymre mig om det...:-D

 

 

Prøv at tjekke det du skriver om fremstillet i Tyskland, fordi en mindre markedsandel, ja den bliver produceret i Tyskland, og solgt i små udsalgssteder i Danmark ( rhm ), men rent faktisk så bliver størstedelen af råt til hunde, produceret i Danmark, i samråd med en dyreklinik, og solgt via større butikker som har personale som løbende bliver videreudannet på klinikken ( dbc ).

 

Så det er op til dig hvilken smag du vil have i munden når du har undersøgt fakta :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Se så hvad de selv skriver HER :-D

 

Sidder og griner... på den side der bliver linket til står der:

 

Velkommen til Dansk Barf Center ™ og Barfklinikken ™

 

Altså har ingen af jer ret, da der er BÅDE et barfcenter OG en barfklinik:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oplys os... tak :-)

Ehm, rømmer mig lige og går så igang med at svine vores zoologiskehaver til her i DK:engel:

 

Randers regnskov har ikke styr på hvilke chiclider de har, kæresten fik en mindre blodprob da han så hvilke arter de havde sat sammen, nogle af fiskene blev konstant jagtet rundt af enkelte fisk...

 

På trods af at tigerbestanden er så voldsomt truet i naturen at det vil være umuligt at genoprette den vildebestand uden hjælp, fortsætter de danske haver med at aflive yngel, hvorfor så ikke sterrilisere? det giver penge i kassen at have små nuttede tigerdyr:???: haverne har råd til at sætte penge i udsætning af zoounger, men hvorfor dog gøre det når man kan købe en ny sportsvogn:stupid:

 

der findes 300 hvide løver i zoologiskehaver, 200 af dem er af linier der er opdrættet i sydafrika, med det eneste formål at folk kan komme og skyde en hvid løve for 50.000 pund, en alm. løve ligger i 10.000 pund, naturbevarelse mig i biiiib:badr:

(hvide tigere vil jeg ikke komme ind på, men kan sende en PB)

 

KBH zoo hævder at kaninen er en gnaver:rolleyes: og de har ladet 2 svinearter formere sig, aka. lave hybrider, dette er ikke velanset i zoo verdenen, og de skal stoppe med deres pis snak "det så så sjovt ud da de legede, og de kan ikke formere sig", jo de kan generne ligger så tæt at det er muligt, ligesom med løver og tigere...

 

Deres fodring er ok, men ikke verdensklasse. De fleste af rovdyrene er erotiskbuttede eller fede, nogle af dem bliver enda fodret med syge dyr. og så er det helt ok at give planteæderne "racer-mave", selvom det belaster tarmsystemet meget og ofte giver diarre som kan være dødligt for mindre dyr...

 

:engel::scared::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Sidder og griner... på den side der bliver linket til står der:

 

Velkommen til Dansk Barf Center ™ og Barfklinikken ™

 

Altså har ingen af jer ret, da der er BÅDE et barfcenter OG en barfklinik:blink:

 

Jeg er altid behjælpelig med et godt grin, du siger bare til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Og nej, selve mave-tarmkanalen har ikke ændret sig siden vores hunde var ulve. Hele det 'indre' har faktisk ikke ændret sig synderligt. Ser man på kortsnudede racer, som bokser, fransk bulldog mm., så kan det godt være snuden er kort ud ad til, men den bløde gane er stadig lige så lang som på de langsnudede. Den bløde gane ligger bare lag på lag og det er det som gør at de raller som mange af dem gør.

- Faktisk har tarmsystemet ændres sig en smule på visse hunde, f.eks. bulldog, hvilket bla. er årsagen til at disse typer hunde udskiller mere gas end andre racer.

Fodringsmæssigt går jeg ind for at folk finder det foder som passer til deres hund, om så det er barf eller tørfoder

- hørt hørt!!!

desuden så står der, når man søger godt og grundigt, at op til 85% kød... hvad er resten så? … og nænsom tørret? hvis det var koldtørret ( det er en dyrere process ), så ville de da skrive det….Desuden så mangler der ingrediensliste, og jeg kan intet sted se at der er ben i.

-Alt informationen du spørger til står på hjemmesiden. 1) grønt, vitamin mv. 2) lufttørret og ja det er dyrere, men det er som du skriver også et meget dyrt foder og 3) ingrediensliste kan du finde her: http://www.ziwipeak.com/nzl/ingredients.shtml

På trods af at tigerbestanden er så voldsomt truet i naturen at det vil være umuligt at genoprette den vildebestand uden hjælp, fortsætter de danske haver med at aflive yngel, hvorfor så ikke sterrilisere? det giver penge i kassen at have små nuttede tigerdyr haverne har råd til at sætte penge i udsætning af zoounger

Grunden til at man til stadighed lader dyrene få afkom i zoologiske haver og parker, vel vidende at man ikke kan komme af med afkommet, er – tro det eller lad være – berigelse og aktivering af dyrene!!!

Jeg synes også det er såååå uetisk at producere dyr med det eneste formål at aflive dem (slagtedyr har i det mindste det formål at blive indtaget) og mener det ville være bedst at neutralisere dem.

Udsætning af dyr født i fangenskab er en utrolig vanskelig proces, som koster ufattelig mange penge og rigtig meget arbejde. I praktisk er det derfor næsten en umulighed.

KBH zoo hævder at kaninen er en gnaver og de har ladet 2 svinearter formere sig, aka. lave hybrider, dette er ikke velanset i zoo verdenen, og de skal stoppe med deres pis snak "det så så sjovt ud da de legede, og de kan ikke formere sig", jo de kan generne ligger så tæt at det er muligt, ligesom med løver og tigere...

Deres fodring er ok, men ikke verdensklasse. De fleste af rovdyrene er erotiskbuttede eller fede, nogle af dem bliver enda fodret med syge dyr. og så er det helt ok at give planteæderne "racer-mave", selvom det belaster tarmsystemet meget og ofte giver diarre som kan være dødligt for mindre dyr...

Uha jeg er bestemt heller ikke et fan af de fleste zoologiske haver og KBH er bestemt ikke en undtagelse. Det er fuldstændig vanvittigt at diverse zoo direktører sider i det udvalg som skal godkende anlæg mv.!!!!

Men alt det er en anden snak, som ikke har så meget med BARF at gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Aussies for ever, du skrev bl.a. :

 

 

-Alt informationen du spørger til står på hjemmesiden. 1) grønt, vitamin mv. 2) lufttørret og ja det er dyrere, men det er som du skriver også et meget dyrt foder og 3) ingrediensliste kan du finde her: http://www.ziwipeak.com/nzl/ingredients.shtml

 

 

Det står der så ikke :-) der står hverken mht % eller på anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Aussies for ever, du skrev bl.a. :

 

 

-Alt informationen du spørger til står på hjemmesiden. 1) grønt, vitamin mv. 2) lufttørret og ja det er dyrere, men det er som du skriver også et meget dyrt foder og 3) ingrediensliste kan du finde her: http://www.ziwipeak.com/nzl/ingredients.shtml

 

 

Det står der så ikke :-) der står hverken mht % eller på anden måde.

Nej det er korrekt, men loven foreskriver at ing. skal listes i den kvantitative mængde de indgår i foderet/maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

- Faktisk har tarmsystemet ændres sig en smule på visse hunde, f.eks. bulldog, hvilket bla. er årsagen til at disse typer hunde udskiller mere gas end andre racer.

 

Er det decideret en ændring af tarmsystemet og herunder fordøjelsen eller ligger den øgede gasmængde som følge af hundens korte krop med mindre plads til tarmene til følge?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Er det decideret en ændring af tarmsystemet og herunder fordøjelsen eller ligger den øgede gasmængde som følge af hundens korte krop med mindre plads til tarmene til følge?

 

 

Bulldog’ens brede og korte kæbe, samt det ekstreme underbid gør at den har svært ved at få ordentlig fat I føden og derfor sluger den uden at bearbejde den. Derudover er risikoen for at sluge luft samtidig større.

Cellerne i tyndtarmen menes at modtage mindre ilt end normalt (muligvis pga. dens mere besværet vejrtrækning?), hvilket medføre dårligere fordøjelse og selve tarmen menes derudover kortere (for at kunne være i den korte krop).

Generelt har tamhunden faktidsk ændret sig morfologisk fra grå ulven, dens hoved er blandt andet mindre, dens hjørnetænder er også mindre og bidstykken deraf ikke den samme. Så det er ikke helt korrekt når man siger at hunden morfologisk stadig er en hund. Visse vilde hunde har derimod flere morfologiske træk tilfældes med ulven, som f.eks. det facinerende Singers (som dog afviger på andre områder som nakken og forbenene).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...