Hop til indhold

Gå tur ( ondt i maven )


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Nu er det andet indlæg i træk hvor du skriver at det er spild af tid men, jeg svarer og svarer,... så hvor får du det fra at jeg ikke vil høre dine argumenter?. :confused: Ville jeg ikke forstå dig, ville jeg jo bare lukke af for en diskussion og det har jeg da ikke gjort vel?. Tror bare I misforstår mig en smule, for jeg sender jo ikke min hund afsted for at slå katten ihjel eller skade den på nogen måde.

 

Ok, så lad os vende den om, INTET du kan skrive kan få mig til at syntes at det er ok at bede din hund om at skræmme livet af en kat, så du kan få en "stjerne" hos din hund...

 

Så det er spild af tid at forsøge at komme til nogen som helst enighed her, vi bliver ALDRIG enige!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

altså kan godt se det er skide irriterende at have katte rendende i sin have... men syntes ikke det forsvarere at man lader sin hund jagte katten, slet ikke.. det viser tvært imod at du viser lige så lidt hensyn som katte ejerene.. og kan derudover slet ikke se hvad det skal gøre godt for.

Hvis kattene er til gene for dig og render fri derude så du ikke kan se ejeren, må du jo ringe til dyrenes værn så kan de hente katten, og hvis den har halsbånd må du klage til boligforeningen eller ejeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan slet ikke se hvordan du kan forsvare at lade din hund bruge folks katte til og jage også selvom den ikke gør noget når/hvis den fanger dem.

det ville jo heller ikke være okay hvis en med en større hund brugte din hund til legetøj når der skal leges, eller et andet kæledyr, sådan noget gør man bare ikke!:stupid:

Jeg gør, og du kan jo aldrig sammenligne det med en hund der jager min,... katte jager jo også katte, men min hund slår ikke vilde dyr ihjel og strejfer ikke omkring og bliver andres ansvar. Holder man så meget af sin kat at man ikke synes det er iorden at jeg sætter min hund efter den ude i skoven, så skal man holde den hjemme.

 

Egentlig gør jeg katten en tjeneste ved at lære den at skoven ikke er et sted der er smart at færdes, med en hund der ikke forfølger den eller tager fat i den,.... den næste løse hund den kan risikere at løbe ind i er måske en mynde, en kamphund eller en anden type der kan finde på at brække nakken på den hvis den bliver fanget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør, og du kan jo aldrig sammenligne det med en hund der jager min,... katte jager jo også katte, men min hund slår ikke vilde dyr ihjel og strejfer ikke omkring og bliver andres ansvar. Holder man så meget af sin kat at man ikke synes det er iorden at jeg sætter min hund efter den ude i skoven, så skal man holde den hjemme.

 

Egentlig gør jeg katten en tjeneste ved at lære den at skoven ikke er et sted der er smart at færdes, med en hund der ikke forfølger den eller tager fat i den,.... den næste løse hund den kan risikere at løbe ind i er måske en mynde, en kamphund eller en anden type der kan finde på at brække nakken på den hvis den bliver fanget.

 

Nu har jeg ikke læst hele tråden... men kun dette...

 

Så vil det sige at hvis det skulle ske at din hund af en eller anden grund skulle være løbet væk, så gør folk dig en tjeneste hvis de sætter deres hunde efter den, eller hvad de nu ellers skulle sidde inde med der kunne tænke sig at jage den ned?? ... bare lige for at forstå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så lad os vende den om, INTET du kan skrive kan få mig til at syntes at det er ok at bede din hund om at skræmme livet af en kat, så du kan få en "stjerne" hos din hund...

 

Så det er spild af tid at forsøge at komme til nogen som helst enighed her, vi bliver ALDRIG enige!

Jamen, så tak fordi du spildte begge vores tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gizmo hunden

@Ascha

 

Har du aldrig tænkt tanken, at din hund en dag jagter en kat der ikke løber

væk, men der imod vender sig om og river næsen i stykker på din hund.

 

Vi har en kat hvor vi bor, og den løber ikke, men slår ud efter snuden

på Gismo hvis han kommer for tæt på.

 

Jeg syntes ikke det er ansvarligt over for hverken kat eller din egen hund

det du gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke læst hele tråden... men kun dette...

Så gør det, så du ved under hvilke forudsætninger jeg træffer valget.

 

Så vil det sige at hvis det skulle ske at din hund af en eller anden grund skulle være løbet væk, så gør folk dig en tjeneste hvis de sætter deres hunde efter den, eller hvad de nu ellers skulle sidde inde med der kunne tænke sig at jage den ned?? ... bare lige for at forstå...

Katte stikker ikke af fra deres ejere, vel?. De bliver bevidst lukket ud, så de bliver andres ansvar (at f.eks min hund ikke må jagte dem). Hvis min hund nogensinde skulle blive væk, kan du være sikker på at jeg styrter rundt og leder.

 

Det må jo være fordi det er forskellige arter, for jeg kan ikke forestille mig at jeg ville have fået på puklen hvis jeg havde skrevet at jeg havde en kat der jagtede andre katte,... men sådan er der jo så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke helt rigtigt, at alle katte bevidst lukkes ud. Min kat er en internatkat, som jeg fik at vide alt tydede på var en lejlighedskat, der var faldet ud af vinduet...og "et eller andet" (måske en hund, der fik det som belønning?) har skræmt ham længere væk og gjort det umuligt for ham at finde hjem igen, når han ikke kendte området. Han var i hvert fald tydeligvis indekat, da jeg overtog ham. På internatet fortalte de, at de om sommeren fik rigtig mange indekatte ind, fordi vinduerne står åbne og kattene falder ud, fordi de ligger og soler sig eller lige skal forsøge at gribe en flue.

 

Jeg takker naturligvis hvis det er din hund, der har skræmt min kat væk fra sit oprindelige hjem, så jeg kunne få ham, men det kunne jo nok tænkes, at nogle efterfølgende har savnet ham. Den mulighed skal du altså også lige overveje.

 

Min kat er også engang stukket af fra mig, da jeg var flyttet og terrassedøren stod en tand for meget åben. Der gik 3 dage til jeg fandt ham igen. Så jo, katte kan nu godt stikke af fra deres ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Ascha

 

Har du aldrig tænkt tanken, at din hund en dag jagter en kat der ikke løber

væk, men der imod vender sig om og river næsen i stykker på din hund.

 

Vi har en kat hvor vi bor, og den løber ikke, men slår ud efter snuden

på Gismo hvis han kommer for tæt på.

 

Jeg syntes ikke det er ansvarligt over for hverken kat eller din egen hund

det du gør.

 

Som jeg har skrevet ved jeg hvordan min hund reagere, så nej,.. det er jeg overhovedet ikke bekymret over. Standser katten, standser min hund også på behørig afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville allerhøjst gengælde min omsorg ved at ridse min hund over snuden, fordi de tror at hun ikke vil gøre dem noget når hun er i snor.

 

Katte SKAL være bange for hunde! Sådan har det altid været. Det er "naturens orden":vedikke:.

 

Når man møder en kat som denne på sin aftentur (med Silke i snor), så foretrækker jeg altså, at den viser angst fremfor aggression:evil:.

 

Præcis. Thailo fik revet hele snudepartiet op en nat fordi han sad fast i en kælderlåge, hvor naboens kat sad inde bag (jeg havde hunden i snor men kunne jo ikke se hvad der gemte sig bag lågen). Den vidste at den ikke behøvede at flytte sig når vi kom gående, men fik da lært at flytte sig da jeg en dag mødte den i skoven. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Citat 1: Så gør det, så du ved under hvilke forudsætninger jeg træffer valget.

 

Beklager men gider simpelthen ikke læse alle 6 sider... (og det er ikke for at virke provokerende) for jeg ser ikke nogen grund der kan begrunde at du slipper din hund afsted efter et andet dyr (hund som kat).

 

Jeg troede vi alle herinde var folk der var dyrevenner - fortaler for dem der ikke selv har en stemme... Måske alligevel ikke.

 

Som jeg ser det, blander du to situationer sammen som bør adskildes.

 

1) Udekatte i Danmark: Ja eller Nej?

Dette er en debat som man kan tage op. Og sikkert en meget relevant og spændende debat.

 

2) Bør man lade sin hund jage en kat?

Dette er så en anden debat, som omhandler vores syn på dyr.

 

Den ene medfører nemlig ALDRIG den anden. Jeg troede dette var et forum hvor vi var dyrenes venner. Men ER det virkelig sådan at vi kun er hundenes venner? Vi snakker om dyrenes følelser osv. men har intet tilovers for kattenes, trods de begge er pattedyr med følelser og en vis form for intelligens...?

 

 

Citat 2: "Katte stikker ikke af fra deres ejere, vel?. De bliver bevidst lukket ud":

 

Herinde er den generelle mening, som jeg fanger det, "straf ikke hunden, men dens ejer". Tror endda jeg har set det i en signatur herinde. Gælder det ikke katte? Skal et forsvarsløst dyr straffes for sin ejers handlinger fordi du er uening heri? Er det virkelig forsvarligt, og er det forsvarligt at tage loven i egen hånd?

 

 

Citat 3:"Hvis min hund nogensinde skulle blive væk, kan du være sikker på at jeg styrter rundt og leder."

 

Kan du oprigtigt vide dig helt sikker på at en lille pige og hendes mor ikke render rundt og leder efter den kat du så lystigt er igang med at få din hund til at jage?

 

 

Citat 4: "jeg kan ikke forestille mig at jeg ville have fået på puklen hvis jeg havde skrevet at jeg havde en kat der jagtede andre katte"

 

Er det i din verden ok at lade en hund jage en anden hund? Tror vi er enige om at svaret hertil må blive NEJ

Er det ok at lade en kat jage en kat? NEJ - det er da nøjagtig det samme! Om det er forskellige arter (hund-hund, kat-kat, hund-kat, kat-hund) eller ej, så er det da på intet tidspunkt i orden at det ene jage det andet!

 

Jeg synes din handling efterlader mig med flere spørgsmål end med svar, og hvis du ransagede digselv, ville du måske også se dette.

 

Men igen, det er måske fordi du blot er hundeven og jeg er dyreven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Citat 1: Jeg ved godt det er et mærkeligt problem, men det er et reelt problem for mig og jeg håber i ville tage det alvorligt. Jeg opfatter hvert fald hundeforum som et godt sted at debattere, i forhold til feks hundegalleri.

 

Det synes jeg slet ikke er noget mærkeligt problem. Jeg kan skam godt forstå at du ikke synes det er fedt at få sådan nogle kommentare med på vejen, når du er ude for at gå en stille, rolig og fredelig tur med din hund.

 

 

Citat 2: I den tid jeg har haft hund, er jeg blevet råbt efter mange gange og endda truet med en knytnæve.

 

Det lyder rigtig ubehageligt. Jeg kan absolut godt forstå du har ondt i maven efter sådan et fyr. Kan du evt. tage nogen med på nogle af gåturene således du ikke på samme måde er 'bange' for fremmede der komme mod jer? Evt. en hvor i bare lufter hunde sammen af og til? Tror du skal prøve om du kan sætte dig i nogle situationer hvor du ikke står alene med, så der er anden der kan hjælpe med at svare, eller hjælpe dig med at grine er situationen. Tit er det lettere når man er to, og dermed ikke står alene for skud.

 

 

Citat 3: Jeg har en aktiv hund, en meget vandglad en af slagsen og jeg prøver jævnligt at finde gode større områder han kan løbe løs uden at forstyrre nogle, samt søer han kan bade i. Men det er ikke nemt i dagens danmark at gå løs med sin hund.

 

Enig, det er rigtig svært. Men måske du enten kunne ringe ud og spørge en bondemand om lov, når marken bare ligger brak alligevel. Eller måske du kunne prøve at kikke nærmere på hundeskovene istedet? Dér vil du ihvertfald ikke blive klantret for at have en hund med dig. Nok nærmere det modsatte. Og tror det kan være en stor fordel for dig at sætte dig i nogle situationer hvor du kan slappe helt af når du lufter din hund.

 

Jeg håber nogle af mine tanker kunne hjælpe. Mest af alt håber jeg at du snart kan nyde en gåtur uden ondt i maven:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...