Hop til indhold

Gå tur ( ondt i maven )


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt det er et mærkeligt problem, men det er et reelt problem for mig og jeg håber i ville tage det alvorligt. Jeg opfatter hvert fald hundeforum som et godt sted at debattere, i forhold til feks hundegalleri.

 

Jeg er et meget følsomt menneske, som tager ting nært og det væreste jeg ved er at få skæld ud eller blive råbt af. Desværre synes jeg det bliver mere og mere normalt at folk råber til hinanden ude i offenligheden hvis de er utilfredse med det man gør.

 

I den tid jeg har haft hund, er jeg blevet råbt efter mange gange og endda truet med en knytnæve.

 

Jeg har tidligere herinde skrevet lidt om det i forbindelse med et emne om løse hunde.

 

Jeg synes altid det er ældre mænd der føler de har ret til at råbe af en.

 

Jeg har en aktiv hund, en meget vandglad en af slagsen og jeg prøver jævnligt at finde gode større områder han kan løbe løs uden at forstyrre nogle, samt søer han kan bade i. Men det er ikke nemt i dagens danmark at gå løs med sin hund.

 

Jeg synes jeg er meget normalt, og respektere at ikke alle kan lide hunde, eller at nogle ligefrem er bange for dem.

 

Jeg er ikke en af dem som står med ryggen til og taler i tlf mens hundens er løs og ude af syne, og jeg er hellere ikke af dem som alder min hund hilse på andre, uden have spurgt om lov, jeg går hellere ikke ind på andres grund uden at spørge om lov osv.

 

Min hund er blevet slået med en kost fordi han lettede ben op ad en hæk, det kunne en gammel sur man ikke klare.

 

Sidst min hund badede i en sø, blev jeg forfulgt af en gammel mand som indhentede mig, truede mig med en knytnæve og gav mig en kæmpe skideballe som om jeg var 5 år gammel, fordi min hund havde badet i søen, for i følgee ham ødelagde det fuglelivet, at der så ikke var noget fulgeliv opfattede han åbenbart ikke, og i øvrigt, min hund tager ikke fulge, så havde der været en and eller to, ville han være ligeglad.

 

Så i onsdags, gik jeg en tur på en stubmark, det havde jeg set mange andre hundeejer gøre også. Men selvfølglig kom der en skide sur gamle bondemand forbi , mens jeg gik der, og igen fik jeg en ordenlig sviner, o jeg undskyldte og skyndte mig væk.

 

Jeg er også blevet stoppet af en mand som påstod jeg lod min hund gå og skide i hans have :confused: undskyld skal jeg grine eller græde ?

 

Så har jeg fået skæld ud fordi min hund løb efter en kat. Katten løb op i et træ og det var så det. Men en mand kørte efter mig i sin bil, passede mig op , rullede vinduet ned og råbte " du skal kraftedme have din køter i snor " og i dag fik jeg at vide af en fremmed at jeg ikke skal have hunden i flexline :confused:

 

Og hvordan regagere jeg så på alt det ? Jo jeg begynder faktisk at græde, det kan ødelægge hele min dag, og det er mig en gåde at folk ikke kan blande sig uden om, eller sige tingene på en pæn måde.

 

Og hvad er så problemet? Jo det er at jeg faktisk har ondt i maven når jeg går tur med min hund, af skræk for at møde nogle der mener de skal give deres besyv med. Jeg er ikke typen der kan tænke " skidt pyt" jeg bliver virkelig ked af det.

 

Jeg tør ikke længere have min hund løs. Han gør ikke en flue fortræd og jeg er ikke bange for at han gør nogle noget, men jeg er rædselslagen for at få skæld ud af fremmed mænd. Kort og godt. Det lyder dumt, men det er sådan det er.

 

Men min hund kan ikke fungere hvis ikke han kan få lov at få løbet sit krudt af, så derfor får han lov at løbe løs alligevel, men når han er det har jeg ondt i maven og er konstant på vagt, og ser jeg en mand i nærheden, går jeg helt i panik.

 

Min hund er bare en hund, så jeg kan ikke gantere at han ikke løber efter en kat, eller får fuglene til at lette, men det sker der ikke noget ved ? Det væreste han gør, er at han er bange for labrador, og enten løber han hen og gør og gør, eller også løber han sin vej.

Visse ting ville jeg gerne træne med ham så det bliver bedre, men det er svært, da han jo så skal være løs, og tænkt hvis han ikke reagere perfekt de første gange..

 

Jeg ved ikke hvorfor det ofte er mig der får skæld ud, men måske fordi jeg altid går alene med min hund og er ung, så føler sådan nogle ældre mænd, åbenbart godt at de kan tillade sig at råbe og "belære".

 

Jeg ved godt det nok bare lyder dumt, men jeg har det virkelig skidt med det, jeg nyder næstn ikke at gå tur med min hund længere, jeg er så bange for at nogle kommentere eller skælder ud.

 

Har nogle oplevet noget ligende ?? Hvad gør i hvis fremmed mener de har ret til at kommenter noget i gør ? Jeg tror ikke jeg er den eneste hundeejer der har oplevet det ??

 

Har i et godt råd, til hvad man kan tænke eller svare ??

 

Jeg ville ønske at folk kunne blande sig uden om, eller i det mindste tale pænt.

 

Den lov der er om at man må fædres med sin hund løs hvis den er under kontrol ,findes den ikke længere ?? Jeg synes der er flere og flere steder hun skal være i snor, og jeg ved snart ikke hvor jeg skal lufte min hund løs. Selvom han er pænt under kontrol er han jo en hund og ikke en robot.

 

Håber i tager det alvorligt, det nager mig at jeg hele tiden er bange for at møde nogen når jeg går tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder slet ikke rart:ae:

 

Men hvor gammel er du og hvilken hund taler vi om, det kan jo godt have noget at gøre med det...

 

Men syntes det er trist at du er ja, nærmest bange for at gå tur med din hund, fordi der er nogle fremmede gamle mennesker der ikke kan holde deres kæft. For det skal jo være en fornøjelse at gå tur med sin hund, det vil vi jo gerne allesammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke hvor godt dit selvværd er:oops:

 

Men jeg giver igen af samme skuffe hvis det var mig der blev talt sådan til, men jeg har kun oplevet at folk tog min bastard op "fordi den er jo så sød" og åbenbart allemands eje, og der beder jeg folk om at sætte hende ned igen, for vil ikke haveat hun udvikler sig i negativ retning overfor fremmede... Men det ved jeg ikke om du har mod på:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev rigtig trist da jeg læste dit indlæg. :cry:

 

For mig lyder det som om du er godt og grundig uheldig i det område hvor du bor.

Måske du skulle overveje at gå med din hund i en meget lang line så han kan få krudtet af, jeg har ikke erfaring med sådan en men mener at Dumle herind bruger det til deres coker. Måske hun kan byde ind med råd omkring dette ?

 

Mht til dig og din mavefornemmelse så kan jeg kun sige at du skal passe på dig selv og ikke lade sure gamle mænd ødelægge din fornøjelse ved at gå tur med din hund. Fornemmer at du tager det alt for hurtigt til dig og derved mister glæden på jeres ture.

 

Fat mod, du SKAL og MÅ IKKE lade det gå dig sådan på.

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg reagerer ligesom dig!..

 

får jeg en skideballe, bliver jeg enten mundlam, eller begynder at tude. Når jeg så er kommet hjem, bliver jeg skidesur, og har pludselig 100 gode comebacks som det jo er alt for sent til at bruge..

 

Jeg ved ikke hvor du bor, men hvad med at du bankede på hos de lokale bondemænd, og spurgte om du måtte lade din hund gå på nogle af deres marker når de ikke dyrkes? Her i vinterhalvåret f.eks?.. Så har du dit på det rene, og din hund kan få lov at rende løs..

 

Og så tror jeg du skal se indaf..

 

Jeg arbejder et sted hvor konfrontationer rimelig uundgåelige (kundeservice i et supermarked) og det er min meget ærgerligt erfaring at er man en lidt stille og rolig pige, for man tre gange så meget lort smidt i hovede, især af mænd. Fordi de kan..

 

Så jeg synes du skal overveje hvordan du fører dig frem?

 

Prøve at være lidt "her kommer jeg - mig og min hund skal gå her, og sådan er det bare"..

Når jeg f.eks lufter hund om aftenen kan jeg nemt opleve tilråb, så jeg puster mig altid en smule op, og blir liiiige en anelse mere ghetto..

Hvis man spiller lidt sej, bliver man også sejere og er dels mindre udsat for skideballer, men tager måske også lidt bedre imod dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv nogle fjolser :evil: Desværre er der bare nogle mennesker, der har aaaalt for meget fritid, og derfor finder glæde i at irritere andre :stupid: .....

 

Jeg kender udmærket din måde at reagere på, og har desværre ikke rigtig nogle råd til dig i den forbindelse..

 

Jeg så lige Lusen skrev du evt kan prøve en lang snor, og her kan jeg komme med mine erfaringer :-)

 

Jeg er for meget hønemor til at jeg tør lukke Oskar løs. Det har nok også noget at gøre med, at han ikke altid kan høre hvad jeg siger (Eller også ignorerer han mig :blink:).

Når vi er på stranden fx, så har jeg 20m sporline, som jeg holder ham i. Til tider er det ikke engang nødvendigt at holde snoren. Jeg sidder så og ser på ham, når han styrter frem og tilbage, kigger på vandet, og løber væk igen, fordi han ikke vil være våd.

Jeg synes det fungerer rigtig godt, han hygger sig i hvert fald rigtig meget selvom han har line på. Til tider bliver han filtret lidt ind i snoren, hvis det fx går lidt vildt for sig, eller hvis der er andre hunde, men det kan jo heldigvis filtres ud igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det er trist at du skal have det sådan når du går tur med din huna :ae:

 

Jeg tænker at AnjaCS er inde på noget af det rigtige... find et sted - en god mark eller lignende - hvor du har bedt om lov til at være, så du har dit på det rene, hvis nogen "kommer efter dig"...

 

Hvis du havde været en hund, ville jeg have foreslået at du skulle arbejde med ting der satte selvtilliden i vejret :genert: og måske er det råd ikke helt ude i hampen, selvom du er menneske ;-):mrgreen:

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men hvis det er i mit nærområde, så kender jeg mange steder man kan gå, uden at møde en sjæl... og også er par stykker der er indhegnede...

Link til indlæg
Del på andre sites

en af de ting jeg syntes er væsentlig når jeg læser dit indlæg er at du ikke har spurt før du slipper din hund løs, du skal huske at den jord du bruger til at lufte din hund på altså tilhører en anden, dvs en elller anden "dum sur bondemand" betaler for den jord, derfor "spørg før du lader hunden løbe" uanset hvad andre gør så sørg selv for altid at have tingene i orden!

Jeg er en af dem du ville kalde en sur gammel kone! jeg kan love dig for jeg jager folk væk med fuld musik hvis de lufter løse hunde på vores jord, jeg er super glad for det vildt vi har, jeg går ikke en gang med mine egne hunde løse hvor der er vildt, derfor bliver jeg enda meget sur når jeg finder folk med løse hunde på min jord!

Så derfor SPØRG før du lufter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv altså:cry:

 

Jeg har ikke fået tilråb eller skideballer. Men der er et hus, jeg skal passere, når jeg skal ud til min mor. 2 gange har ejer af huset været ude ved postkassen eller hækken, når vi er kommet forbi.

 

Han sagde lidt surt den ene gang, at jeg skulle samle op efter min hund, og jeg kunne så fortælle ham, at jeg altid samler op efter min hund, og at det ikke var min hund, der satte sig der (min hund sætter sig aldrig på asfalt) og anden gang, var der en hund, der havde skidt i hans forhave.. Jeg har bare været den, der er kommet forbi, mens han har været ude og har derfor fået "skideballen".

 

Men jeg har det som Anja skriver.. Jeg bliver mere eller mindre mundlam, fordi det kommer som et komplet chok, når man bliver skældt ud. Og så har jeg en masse gode svar, når jeg er kommet hjem (eller videre på turen)

 

Jeg tror det er meget med at kigge indad, som der også bliver sagt. Og prøve at virke mindre sårbar (tro mig, jeg ved hvor svært det er)

 

De mennesker, der skælder dig ud, har en dårlig dag, og så er du tilfældigvis bare på stedet på det forkerte tidspunkt.

 

Det er let nok for mig at sige, at du ikke skal tage det personligt. Men det er egentlig kernen i bund og grund. For det er ikke DIG personligt, de er efter..

 

Har du mulighed for at slå følge med andre hunde-luftere indimellem? Og se om der er samme reaktion, når I er flere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Det er da rigtigt surt for dig. Som en af de andre vistnok er inde på, kan du så ikke have ham i snor, der hvor du møder andre mennesker og så have en lang sporline på ham på et mere øde sted, hvor han så kan brænde lidt krudt af;-).

Jeg har nu lidt svært ved at forstå, at nogen kan reagere så voldsomt på en lille cocker spanel, jeg kunne forstå hvis han var stor og farlig:lol:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa:blink:

første vil jeg lige sige, at det er meget modigt af dig, at være så ærlig, det er meget flot, og det eneste rigtige!!! vi er alle forskellige, og der skal være plads til os alle:engel:!( jeg er lige som dig, men afhængig af mit humør, og situationen, så reagerer jeg forskelligt)

men giver dig ret i, at folk ikke tænker meget før de taler... (arb. også i butik og oplever mange, der ikke har et særligt spændende liv, hvis de ikke har andet at gå op i, end finde noget at brokke sig over):damn:

i denne situation her med at lufte sin hund, så er jeg nu også tilhænger af, man spørger om det er okay, at have sin hund løs, hvis der er andre hunde, og er der ikke det...kan man jo bare lege med sin hund, og bruge den metode, som en anden forslår...af puste sig op, øv dig i at "sætte dig op til en konflikt", trist at du har oplevet det, jeg har en nervøs hund, og modtager også mange, mange triste tilråb, om jeg skal træne min hund bedre, men de skal lige vide hvor meget tid jeg træner med ham o forvejen:evil:, men jeg ignorer dem eller stopper op, tager bestik af personen, og finder noget at sige til dem på en rolig måde, går så vidre(så ved de ikke hvad de skal gøre) fat mod, du har ret til at være her med din hund:blink: ja jeg giver dig ret i, at hunde-forum er venligere end hundegalleri, der er det modsatte... tænker lige på... er der et tidspunkt evt. ved spisetid, hvor de gl. mokker er inde at spise, hvor du kan morer dig med vufferen? tab ej modet!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at lufte hund på stubmarker er desværre blevet en kilden sag. Før i tiden kunne man gøre det uden risiko for møgfald, men i dag har de fleste landmænd biindtægter ved at leje ud til jagt, og de er ekstremt følsomme overfor deres vildt.

 

Jeg gjorde for et par år siden det, at jeg satte en seddel op hos den nærmeste købmand, om at jeg søgte et sted at lufte min hund uden snor. En af de lokale bønder havde set den, og sagde at jeg gerne måtte gå på hans markvej, dog kun med hunden i langline. Så jeg fik ikke helt det ud af det, jeg gerne ville, men trods alt bedre end ingenting. En hund kan også få en fin tur selv om den er i langline.

 

Og så er jeg i øvrigt enig med det, nogle af de andre skriver - du vil få meget ud af at arbejde lidt med dit selvværd. Man skal ikke bare finde sig i at vildtfremmede mennesker render rundt og deler møgfald ud :evil:

Der findes bøger om emnet, og der er også muligheden for at gå i terapi eller en selvhjælpsgruppe. Det er ikke noget at skamme sig over - hvorfor være flov over noget, der gør livet bedre? :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo også nogle meget naturglade cockerer og ja- gode løbe løs steder incl. badning er et problem for alle med sådanne hunde. Desuden har jeg 2 hurtigspurterer, meget løbeglade hunde.

Mht at folks tamkatte bliver jaget af løse hunde, er jeg kritisk og ville blive rasende hvis min katte blev jaget, hvor hunde ikke havde noget at gøre løse og ikke gik FRI VED FOD.

Mht disse stubmarker så kender jeg det så godt. De er så fristende, men altså nogle har jo lidt fodserstande til fasaner og agerhøns og ja , hvis en af mine smutter for mig, ser jeg hurtigt flyvende agerhøns der jagtes væk.

Og nærmeste bonde har da givet mig advarsel om nedskydning af min Vizsla-mix.

Og jagthunde må intet jage på egen pote, allerede først på året ligger harekillinger derude og ved småsøer ofte ænder på æg.

Vi cockerejerer elsker jo at se vore glade vovser flyve hen over det grønne med flagrende ører og nyde friheden, men andre kan opfatte det anderledes som vold mod naturen.

Mit forslag er , at du evt finder en spanielklub i din region og går til noget træning , evt spor. Hvis du så kan få din hund afreageret på dette, tror jeg , at du med sporline godt kan få lov at bruge et hjørne af en mark, fordi din hund så ikke kan skræmme vildtet, men er under kontrol.

Du kunne også evt. starte til agility , som mange cockerer elsker.

Jeg har selv svært ved alt dette , da jeg jo har 6 hunde og ingen bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht at folks tamkatte bliver jaget af løse hunde, er jeg kritisk og ville blive rasende hvis min katte blev jaget, hvor hunde ikke havde noget at gøre løse og ikke gik FRI VED FOD.

 

og ja , hvis en af mine smutter for mig, ser jeg hurtigt flyvende agerhøns der jagtes væk.

Og nærmeste bonde har da givet mig advarsel om nedskydning af min Vizsla-mix.

 

Helt OT:

 

Der har jeg det altså anderledes. Katte der bevæger sig rundt i min hundeskov kan jeg finde på at bruge til at score lidt nemme point hos min hund (altså hvor jeg viser hunden at jeg har fået færten af noget jagtbart først, som han så på signal, får lov til at løbe efter,... selvfølgelig med den viden at han ikke gør katte noget, hvis han ellers kunne indhente dem). Vildt (selv mus) vil jeg ikke have at min hund jagter og har gjort meget for at få det stoppet (nu er han så gammel at det ikke længere har en betydning).

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er ubehageligt at gå tur, når du hele tiden venter på et møgfald. Og der ER desværre mange mennesker, der kan finde på at råbe af en.

 

Jeg oplever det jævnligt, og tidligere tog jeg det mig rigtig nært, og det kunne ødelægge resten af min dag. Men til sidst besluttede jeg mig for, at sådan nogle idioter ikke skal have lov til at have så stor magt over mig og mit humør, og siden har jeg arbejdet på at være ligeglad. Det kommer ikke fra én dag til den anden, men det bliver altså bedre med øvelsen. :-) Jeg plejer at sige til mig selv, at det faktisk slet ikke handler om mig, men derimod dem selv, hvis de har behov for at råbe og skælde ud på et fremmed menneske. Hvis de har noget at sige, kan de sige det stille og roligt - så skal jeg nok lytte og tage det til mig, hvis de har ret i det, de siger. Men råben og svinen til kan jeg ikke bruge til noget, og det kan de ikke forvente at få noget ud af.

 

Jeg er bl.a. blevet råbt af/skældt ud over følgende ting:

 

- Jeg kom gående på fortovet med Tyson. Imod mig kom en kvinde med sin chi, der begyndte at gø voldsomt af Tyson. Jeg ved selv, hvordan det er at have en hund, der reagerer sådan på fremmede hunde (Tyson har været slem tidligere), så jeg gik lidt ind til siden på en lille sti op mod et lejlighedskompleks, så kvinden og chi'en havde god plads til at passere os. Hvorefter hun svinede mig til for at stå i vejen, for hun skulle ind ad den sti, og hvad fanden bildte jeg mig ind, jeg kunne godt tage at skride af helvede til. :stupid:

 

- Jeg gik med Tyson inde mellem nogle træer i en park, hvor hundene skal være i snor (og alle respekterer det). En kvinde kom gående med sin hanhund og gik væk fra stien for at komme ind mellem træerne til os. Jeg sagde høfligt, at min hund desværre ikke kan hilse i snor på andre hanhunde. Hun forsatte dog og sagde "jamen, han vil bare hilse". Jeg gentog, at hundene ikke skulle hilse, da min hund så ville blive sur på hendes hund, hvorefter hun begyndte at råbe af mig, at jeg kraftedme troede, at jeg ejede hele parken, og jeg skulle ikke tro, at jeg var noget. :damn:

 

- Jeg gik med Tyson i snor. Han fik øje på nogle gæs og lavede et hop frem mod dem (han kom ikke så langt, var som sagt i snor). En gammel dame, der kom forbi, skældte mig derefter hæder og ære fra og råbte, at jeg lige om lidt nok slap ham løs og lod ham jage gæssene, og at jeg var fuldstændig uegnet som hundeejer og ikke skulle have lov til at have hund. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht at folks tamkatte bliver jaget af løse hunde, er jeg kritisk og ville blive rasende hvis min katte blev jaget, hvor hunde ikke havde noget at gøre løse og ikke gik FRI VED FOD.

 

Altså jeg bed også lige mærke i den sætning :hmm:

Hvis katteejere ikke vil have at deres katte blive jaget af hunde, kørt ned, skudt mv. - så hold dem på egen grund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg bed også lige mærke i den sætning :hmm:

Hvis katteejere ikke vil have at deres katte blive jaget af hunde, kørt ned, skudt mv. - så hold dem på egen grund!

 

jeps det er det vi gør, men når folk bare lufter deres løse hunde på vores grund så er det sku ikke nemt!!!!

Mine katte skal ikke jagtes!

og da slet ikke bruges som belønning!!

hvis mine katte var på offentlig grund så var det måske en anden sag, men bondemandens mark er altså ikke offentlig grund, det er hos mig MIN grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt OT:

 

Der har jeg det altså anderledes. Katte der bevæger sig rundt i min hundeskov kan jeg finde på at bruge til at score lidt nemme point hos min hund (altså hvor jeg viser hunden at jeg har fået færten af noget jagtbart først, som han så på signal, får lov til at løbe efter,... selvfølgelig med den viden at han ikke gør katte noget, hvis han ellers kunne indhente dem). Vildt (selv mus) vil jeg ikke have at min hund jagter og har gjort meget for at få det stoppet (nu er han så gammel at det ikke længere har en betydning).

 

Forstår jeg dette rigtigt ???

Din hund må gerne jagte katte (enda på din opfordring) uanset om de er vilde eller andre folks kæledyr.. men den må ikke jage en mus ??

 

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

tror hvis jeg var dig ville jeg holde min hund i snor og så slippe den løs i en hundegård eller lign, og hvis du går på en mark så spørg om lov først:lol:

så du ikke tramper korn ned eller sådan noget... syntes helt sikker ikke du skal tage det til dig så du bliver dårlig over at gå en tur med hunden, der er altid dumme mennesker, min kæreste fik engang en skideballe fordi han tog fat i nakken på vores hund da den var ved at løbe ud foran en bil.

Så længe du kender loven og overholder den så ignorer sådan nogen idioter.

Jeg plejer bare sige de må ringe til politiet hvis de mener jeg gør noget forkert, det er selvfølgeligt ikke behageligt at skulle synke på deres niveau men det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor du bor, men hvad med at du bankede på hos de lokale bondemænd, og spurgte om du måtte lade din hund gå på nogle af deres marker når de ikke dyrkes? Her i vinterhalvåret f.eks?.. Så har du dit på det rene, og din hund kan få lov at rende løs..

 

Det meste vintersæd er ved at blive sat i jorden nu:blink:

 

Men ellers har jeg haft en god deal med en bonde der holder får på nogle naturarealer, de bliver jo flyttet rundt på må og få, og de marker der ikke er i brug har vi fået lov til at rende på, dog skulle vi spørge først hver gang:blink: Men det er ikke altid man kan finde ejerens nummer på lågerne, eller de er til at snakke med:???:

 

Ellers må vi jo ty til hundeskovene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige pointerer at jeg har en såkaldt åben forhave uden hegn. Huset ligger altså tæt på vejen med ca 600 m2 have bagved.

Jeg har oplevet at mine gamle katte blev jagtet og sprang op mod hoveddøren og derefter et mega bump mod hoveddøren og ser så fra køkkenet en stor hund der er i forhaven, og leder efter kattene under de store rhododendrummer.

Så er min grænse sku nået , at en 15 årig lidt gigtsvag kat ikke kan nyde solen på sit egen territorium.

Mine hunde er da ikke guds bedste børn, men i almindelige villakvarterer går jeg ikke løs med dem, nok fordi 6 hunde er vanskelige at styre og observere og der er andre hunde, katte, egern og vildt spændende.

For 15 år siden gik mine hunde løse, men de kunne ikke drømme om at eftersætte en kat og gik med et NEJ for kontakt helt udenom.

Dem jeg nu har ville også nakke en tamhøne, der var fløjet over hegnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella...

 

Jeg går ud fra, at du ikke har nogen børn?

 

--Altså... hvis man er konfliktsky, så skal man nok hverken have børn eller hunde. ;-)

 

--Men jeg har været ligesom dig. Man KAN bare ikke gøre alle tilpas.

Og nu er jeg en gammel kone der både har haft børn og hunde som har irriteret andre mennesker.

 

Og så er det bare... At på et eller andet tidspunkt i løbet af det trælse liv, bliver det NOK! Så er der en lille indre trold, der siger, eller snarere RÅBER: JEG HAR SGU LIGE SÅ MEGET RET TIL AT VÆRE HER!!!!!

 

---Og sådan vil jeg nok indimellem reagere resten af livet, på uretfærdigheder. Både her på HF og IRL:mrgreen:.

 

Nogle gange prøver jeg at gætte hvorfor folk opfører sig som de gør, når de amokker... Tit er det sikkert noget med en dårlig dag eller med manglende selvværd eller måske de har nogle store problemer eller er bare generelt utilfredse med deres liv.. De allerfleste ting har jo ikke noget at gøre med mig. Og da slet ikke med min hund..

(De enkelte episoder, hvor jeg ER ansvarlig for noget min hund gør, de løses bedst ved at undskylde med et smil, vende ryggen til og gå.)

 

OG.! De der gamle sure mænd, dem kender jeg godt! DER viger jeg ikke en dyt i dag, de stakler. Nutidens sure gamle mænd får alle de møgfald, som jeg nok burde have fordelt ud over alle gamle sure mænd i hele mit liv:evil::mrgreen:. Ork! Jeg er blevet truet med politianmeldelse fordi min hund gik løs (det gjorde HANS osse:confused:.. Hans var bare uden kontrol. Min er lydighedschampion..:vedikke:) Jeg er blevet truet med knytnæve, --ville have elsket at anmelde det gamle fjols for vold! Er blevet basket med en hundesnor fordi jeg skubbede en gammel fyrs brunstige hanhund væk fra min højløbske tæve:roll:.

---Eller min nabo, der kommer råbende og skrigende at nu vil han forlange "Den hund" fjernet fordi den gøer hele natten:confused::confused::confused::confused:. Menne altså både Silke og jeg sover trygt og godt hele natten. HVER nat. Og det viste sig så, at det måske var en af de andre retrievere, der bor lige her omkring, der måske havde gøet en del.. Det havde jeg -og Silke- ikke hørt, for vi sover altså om natten:roll:.

 

Den bedste ting at gøre med gamle mænd er altså at smile sødt og fjerne sig smånynnende... Det kræver et overskud, som jeg ikke selv gider etablere i den situation. Jeg har kun haft held med at skraldgrine og gå klukkende videre. Det er osse virkningsfuldt:mrgreen:. Det betyder også at man kan starte med at gå og småklukke allerede næste gang man ser fyren på lang afstand.. Så bliver han så perpleks, så han nøjs med forvirret at gå og småmumle for sig selv:lol::lol:.

 

Stella, det jeg siger er, at vi er nogle, der har oplevet det samme som dig. Og du skal være opmærksom på de valg du har.

 

Hvis du bliver udsat for de ting du nævner, kan du vælge at opføre dig som offer og græde.. DET er ikke spor rart. Og alting bliver bare værre.

 

Eller du kan sige undskyld uanset om du har gjort noget forkert eller ej.

 

Eller du kan kikke undersøgende på en koleriker og bekymret spørge om han har det godt:confused:..

 

Eller du kan fokusere på det komiske i situationen, og tillade dig selv at skraldgrine af idioten :mrgreen:. Hvis du HAR valget mellem at grine eller græde, så GRIN, for himlens skyld:klap:.

 

Eller du kan gå med ørepropper/højttalere og skrue op for lyden, når der er optræk til konflikter.

DU har muligheden for at "skrue op for lyden". Den mulighed fandtes ikke, da jeg var i din alder..;-)

 

Er der noget der bare minder om trusler, eller en fyr der råber højt, så hiv mobiltelefonen frem og tast et nummer ind (dit eget, hvis du ikke vil ringe til nogen) og lad som om du tilkalder hjælp. Forklar i telefonen om den ubehagelige fyr, der står og råber af dig og hvor du er osv.. Bliv ved med at snakke med din telefon, så behøver du ikke forholde dig til ham der råber op. Sandsynligvis vil han fjerne sig inden din ven Ahmed eller Bjarne dukker op.

 

Det er ikke vigtigt HVAD du gør. Det er bare vigtigt, at du vælger at gøre noget. Det føles MEGET bedre end at komme til at græde. DET ved jeg:oops:!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen, tak for jeres gode svar.

 

Jeg synes virkelig selv jeg tager hensyn til andre, og går ikke på andres jord medmindre jeg får lov. De steder jeg slipper min hund løs er på almindelige offentlige græsarelaer som tilhøre alle eller kommunen eller hvad det nu hedder. Og jeg slipper ham kun når jeg ikke kan se andre, men selvfølglig kommer der andre af og til, men også mange uden hund i snor.

Men sjovt nok er det altid mig der får skæld ud.

 

Jeg slipper ham aldrig løs i skoven af hensyn til vildtet. Men lige i nærhenden af hvor jeg bor har vi en del marker, og mange , rigtig mange lufter deres hunde løse på stubmarkerne, og det gør jeg også, og har egentlig altid tænkt at det var okay når der var stub, og bondemanden har set os flere gange og aldrig sagt noget. Så tror ikke det genere ham.

 

Og når vi går på en eller anden grøn sti , og der sidder en kat, som min hund så jagter op i et træ, altså jeg har svært ved at se hvor katastrofen er. Bliver katten siddene, rør min hund den ikke, men løber den, løber han efter, og katten løber op i et træ. Men hvorfor skal katten have lov til at gå løs rundt ?

 

 

Alt i alt synes jeg vi er meget normale og hensynsfulde, har lige været ude at gå i to timer, og han gik i snor hele vejen, fordi der ikk var nogle steder at slippe ham. Desværre kommer der færre og færre steder man kan have hund løs.

 

Nej jege er ikke god til konflikter og jeg har ikke specielt godt selvværd og jeg tror bare jeg ligner en der tager i mod øretæver når jeg kommer der med min hund. Særligt for sure gamle mænd.

 

Men er rigtig ked af at det er blevet sådan at jeg tit for ondt i maven når jeg går tur, af skræk for at få skæld ud. Og min hund skal ikke være i snor resten af sit liv, fordi jeg er bange for at få skæld ud. Det er lidt absurd at jeg er bange for at slippe ham, FORDI man kan risikere at få skæld ud. I al almindelighed er jeg ikke bange for at slippe min hund. Han holder godt øje med hvor jeg er, løber aldrig væk og kommer når jeg kalder. Men tænkt hvis hvis han ikke gjorde, hvad nu hvis...Og hvad nu hvis der står en sur mand om hjørnet..

 

Men jeg trøster mig lidt med at jeg bor et træls sted hvad angår sure mennesker, her er mange hundeejer og jeg ved at jeg ikke er den eneste der tit har fået møgfald. Men her er det så at de fleste kan svare igen eller bare ryste på hovedet, mens jeg bare bliver frygtelig ked af det og får ødelagt hele min dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta, tak for dine råd. Jeg tror jeg ville øve mig i, bare at sige hurtig undskyld og så gå, i stedet for at blive stående og lyt til alt deres lort.

 

Ham der der engang truede mig med en knytnæve, det har bare virkelig sat sig i mig. Ogs fordi han fulgte efter mig. Det er frygtelig at opleve. Han stod og råbte mig ind i hovdet, kaldte mig de værest gloser og råbte til mig som om jeg var et 5 årig barn og sluttede af med at true mig med en knytnæve. Og her tænker jeg bagefter at det også gik ud over mig fordi jeg er ung og alene pige. Havde det været en ældre mand eller bare feks to unge mænd der havde ladet deres hund bade, så havde de gangteret ikke fået skæld ud, for det havde han ikke turdet.

 

Jeg må ud at invistere i en rocker type kæreste :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...