Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

den findes i begge variationer: fra gang og fra plads. Ligesom den også findes i to variationer med afslutningen, den ene hvor hunden slutter i plads, og den anden hvor hunden ikke må sætte sig, men man bare fortsætter fremad

 

åååh vi har meget at lære:shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Nu har jeg kigget skiltene igennem som er i begynderklassen...

 

Det er faktisk "kun" dem hvor hun skal ind og sidde foran, at vi ikke har trænet på noget tidspunkt.. Så det er dem vi især skal træne på inden prøven..

 

Og så har vi heller ikke trænet tysker vending... Men den er nu ikke svær synes jeg.

 

Så det er da ikke så galt igen.

 

Et spørgsmål vedr. dæk fra gang :-)

 

Synes jeg kommer til at stoppe en lille smule op når jeg afgiver dæk kommandoen... Men Altså der står godt nok i beskrivelsen at "under bevægelse og med hunden i plads position, kommenderes hunden i dæk, idet føren stopper ved siden af hunden... Når hunden er kommet idæk, går føren fremad samtidig med at hunden kommanderes fremad i plads position direkte fra dæk...

 

Så den er vel egentlig god nok, når jeg stopper op for at afgive dæk kommandoen ikke? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
åååh vi har meget at lære:shock::shock:

 

Når du begynder at blive god til at læse skiltene gør det træningen langt nemmere... Tro mig.. I starten, blev jeg temmelig forvirret når jeg kiggede på skilte....

 

Og efter et par træningsgange, har I altså godt tjek på det, det er jeg ret overbevist om :-) I skal nok blive super seje til Rally:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kigget skiltene igennem som er i begynderklassen...

 

Det er faktisk "kun" dem hvor hun skal ind og sidde foran, at vi ikke har trænet på noget tidspunkt.. Så det er dem vi især skal træne på inden prøven..

 

Og så har vi heller ikke trænet tysker vending... Men den er nu ikke svær synes jeg.

 

Så det er da ikke så galt igen.

 

Et spørgsmål vedr. dæk fra gang :-)

 

Synes jeg kommer til at stoppe en lille smule op når jeg afgiver dæk kommandoen... Men Altså der står godt nok i beskrivelsen at "under bevægelse og med hunden i plads position, kommenderes hunden i dæk, idet føren stopper ved siden af hunden... Når hunden er kommet idæk, går føren fremad samtidig med at hunden kommanderes fremad i plads position direkte fra dæk...

 

Så den er vel egentlig god nok, når jeg stopper op for at afgive dæk kommandoen ikke? :hmm:

 

Jeg er ihvertfald ikke blevet trukket for at have stoppet lidt op.... tror det vigtigste er, at hunden ikke stopper op og fx sætter sig ned, inden den dækker :vedikke: men jeg er da ikke sikker :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du begynder at blive god til at læse skiltene gør det træningen langt nemmere... Tro mig.. I starten, blev jeg temmelig forvirret når jeg kiggede på skilte....

 

Og efter et par træningsgange, har I altså godt tjek på det, det er jeg ret overbevist om :-) I skal nok blive super seje til Rally:5up:

 

Jeg er bare SÅ lousy til at huske skiltene.. så jeg gruer for en prøve.. der vil jeg da aldrig kunne huske hele banen:lol::lol::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er bare SÅ lousy til at huske skiltene.. så jeg gruer for en prøve.. der vil jeg da aldrig kunne huske hele banen:lol::lol::engel:

 

Ork, jo!

 

Vi havde jo sådan en konkurrence for sjov prøve sidste weekend, hvor der blev taget tid på os, og det hele!

 

Vi gennemgik banen med vores underviser, og så havde vi efterfølgende 5 min. til at gå banen igennem selv. Til en DKK prøve har man faktisk 15 min, så vidt jeg husker :-) Og jeg glemte ingen ting. Det gælder om ikke at stresse op når man går en bane, og så se skiltet som det er. Det er faktisk meget simpelt.

 

Da vi startede til Rally, blev jeg altid forvirret når jeg skulle læse et skilt, men så sagde Anja at man bare skal følge skiltet, se på " Hvor skal H være, hvor skal F være.. Ej, lidt svært at forklare.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg sad jo og så en rallykonkurrence en hel dag, og der stoppede næsten alle som en op, lige et splitsekund, inden hunden blev bedt om at dække...

 

Perfekt.. Så er jeg jo slet ikke forkert på den når vi træner det der hjemme:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu begynder let-panikken at brede sig vedr. søndagens prøve :mrgreen: Vi skal løbe ag hele formiddagen til konkurrencen.

 

Et AG forløb starter således i Karlas hoved:

 

Jeg kommer ind på en bane, min mor beder mig sitte. Hun tager min snor af mig. Hun siger VÆRSGO!

 

Så det gør vi altså hele formiddagen - 4 løb - og derefter går jeg så over til en rallybane. Hvor vi går ind på banen, jeg beder hende sitte, jeg tager hendes snor af og en dommer siger værsgo!

 

Andre end mig der kan se den lurende fare for en hund der styrter fremad som skudt ud af en kanon? :lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken: Mig og Motor begynder til rally i morgen! Jeg glæder mig SÅ meget og har pakket en bugnende taske med legetøj, klikker og 7 forskellige slags godbidder + en tysk leversag på tube.

 

Totalt jeg skal have hundens opmærksomhed på den bane der..

 

Har i nogen tips til nybegyndere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre end mig der kan se den lurende fare for en hund der styrter fremad som skudt ud af en kanon? :lol::lol::lol::lol:

 

Haha, du må stå og visle "staaaay" ud af venstre mundvig mens dommeren råber værsgo' :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken: Mig og Motor begynder til rally i morgen! Jeg glæder mig SÅ meget og har pakket en bugnende taske med legetøj, klikker og 7 forskellige slags godbidder + en tysk leversag på tube.

 

Totalt jeg skal have hundens opmærksomhed på den bane der..

 

Har i nogen tips til nybegyndere?

 

Nej hvor spændende :banan: Det glæder vi os til at høre meget mere om imorgen når I har været afsted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu begynder let-panikken at brede sig vedr. søndagens prøve :mrgreen: Vi skal løbe ag hele formiddagen til konkurrencen.

 

Et AG forløb starter således i Karlas hoved:

 

Jeg kommer ind på en bane, min mor beder mig sitte. Hun tager min snor af mig. Hun siger VÆRSGO!

 

Så det gør vi altså hele formiddagen - 4 løb - og derefter går jeg så over til en rallybane. Hvor vi går ind på banen, jeg beder hende sitte, jeg tager hendes snor af og en dommer siger værsgo!

 

Andre end mig der kan se den lurende fare for en hund der styrter fremad som skudt ud af en kanon? :lol::lol::lol::lol:

 

Men DU siger jo ikke værsgo', og det er vel dig, hun lytter efter for at få et signal, eller hvad? :hmm: Jeg tror hun klarer det som den stjerne, hun er. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men DU siger jo ikke værsgo', og det er vel dig, hun lytter efter for at få et signal, eller hvad? :hmm: Jeg tror hun klarer det som den stjerne, hun er. :banan:

 

neeej, hun gør det nok ikke... det er vist bare sommerfuglene i maven der driller mig nu.... Hun er lidt slemmere til at "glemme hvad hun har gang i", når snoren er af... :vedikke: Altså det kunne aldrig falde hende ind, at smutte nogen steder hen... bare mere sådan "hov, her skal jeg da lige snuse" agtigt....

 

Men det er øvet klasse, for første gang, vi har aldrig prøvet det før og det er bare DGI, så ligemeget hvordan det går, så er det jo god træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu begynder let-panikken at brede sig vedr. søndagens prøve :mrgreen: Vi skal løbe ag hele formiddagen til konkurrencen.

 

Et AG forløb starter således i Karlas hoved:

 

Jeg kommer ind på en bane, min mor beder mig sitte. Hun tager min snor af mig. Hun siger VÆRSGO!

 

Så det gør vi altså hele formiddagen - 4 løb - og derefter går jeg så over til en rallybane. Hvor vi går ind på banen, jeg beder hende sitte, jeg tager hendes snor af og en dommer siger værsgo!

 

Andre end mig der kan se den lurende fare for en hund der styrter fremad som skudt ud af en kanon? :lol::lol::lol::lol:

 

Dommeren skulle meget gerne sige "fremad" :mrgreen:

 

Det er så jævnt dumt at have lært sin hund at rundere på den kommando... har jeg hørt :engel: Tror i hvert fald både jeg og Karen Frost så ret overraskede ud, da hendes lab lettede 2 meter på mit fremad og landede i en mægtig flot halsgivning 10 cm fra mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinder: Rally Motor var faktisk ret dygtig!

 

Vi tog hjemmefra halvanden time før træning startede, så vi havde god tid til at gå tur på vejen, men Motor nåede alligevel at blive alt for spændt, så da han kunne høre hundene på holdet før os gø, fik han lige lidt tynd mave. Mums...

 

Vi stod 20 minutters tid og ventede mens det første hold blev færdigt, og vi holdt os lidt på afstand under træningen, så der var faktisk ualmindelig LIDT larm fra min hund, for en gangs skyld!

 

Leverpostej på tube - stort hit :mums: Klikkeren brugte jeg også, det tror jeg også var godt, for den kender han (men svært at holde snor, klikker og en tube i samme hånd).

 

Vi øvede sæt dig foran mig og gå bagefter på plads - han skal sætte sig på plads, men vi har kun øvet det som stå herhjemme, og han sætter sig lidt skævt, så jeg fik et tip til, hvordan jeg øver stå-positionen først, så den siddende position ikke bliver skæv :5up:

 

Så øvede vi de indledende runder til at bakke rundt om en pæl, og fik skam Motor til at bevæge sig mikroskridt baglæns en 5-6 gange.

 

Men så kom alle hundene til næste hold, så der tabte Motor helt koncentrationen..

Og så var han så sød, så sød på vej hjem i toget, sad og lænede sig op af mig og smilede samojede-smil :lun:

 

 

Den første øvelse med sæt dig, den øvede vi faktisk i ret lang tid. De sidste par minutter begyndte Motor at blive ukoncentreret og begyndte at gø, så der skulle jeg måske være stoppet og have øvet noget andet, bare for sjov ting, eller er det bedre bare at fortsætte selvom han gør og kigger på andre ting?!

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Gamle hunden og jeg sprang ud som rally-deltagere i dag. Ganske hyggeligt og kan se, at jeg skal huske at bede min hund om at sparke sin fører over skinnebenet, når denne laver dumme tankeløse fejl.

 

Det er jo lidt dumt at have trænet uden snor i baggården, når man så lige pludselig ikke helt kan finde ud af, hvor lang snor det er godt at give hunden, når man skal rundt i vendinger.

 

Og så kan jeg se, at jeg næste gang skal huske mig selv på, at nok kan tiden ende med at være afgørende, men hellere bruge lidt god tid på at være sikker på hvad man er i gang med, i stedet for at jappe banen i gennem.

 

Men bestod gjorde vi da, og var så tæt på vinderplaceringerne, at det kunne smages...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gamle hunden og jeg sprang ud som rally-deltagere i dag. Ganske hyggeligt og kan se, at jeg skal huske at bede min hund om at sparke sin fører over skinnebenet, når denne laver dumme tankeløse fejl.

 

Det er jo lidt dumt at have trænet uden snor i baggården, når man så lige pludselig ikke helt kan finde ud af, hvor lang snor det er godt at give hunden, når man skal rundt i vendinger.

 

Og så kan jeg se, at jeg næste gang skal huske mig selv på, at nok kan tiden ende med at være afgørende, men hellere bruge lidt god tid på at være sikker på hvad man er i gang med, i stedet for at jappe banen i gennem.

 

Men bestod gjorde vi da, og var så tæt på vinderplaceringerne, at det kunne smages...

 

 

Var du til prøve? Eller var det bare træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinder: Rally Motor var faktisk ret dygtig!

 

Vi tog hjemmefra halvanden time før træning startede, så vi havde god tid til at gå tur på vejen, men Motor nåede alligevel at blive alt for spændt, så da han kunne høre hundene på holdet før os gø, fik han lige lidt tynd mave. Mums...

 

Vi stod 20 minutters tid og ventede mens det første hold blev færdigt, og vi holdt os lidt på afstand under træningen, så der var faktisk ualmindelig LIDT larm fra min hund, for en gangs skyld!

 

Leverpostej på tube - stort hit :mums: Klikkeren brugte jeg også, det tror jeg også var godt, for den kender han (men svært at holde snor, klikker og en tube i samme hånd).

 

Vi øvede sæt dig foran mig og gå bagefter på plads - han skal sætte sig på plads, men vi har kun øvet det som stå herhjemme, og han sætter sig lidt skævt, så jeg fik et tip til, hvordan jeg øver stå-positionen først, så den siddende position ikke bliver skæv :5up:

 

Så øvede vi de indledende runder til at bakke rundt om en pæl, og fik skam Motor til at bevæge sig mikroskridt baglæns en 5-6 gange.

 

Men så kom alle hundene til næste hold, så der tabte Motor helt koncentrationen..

Og så var han så sød, så sød på vej hjem i toget, sad og lænede sig op af mig og smilede samojede-smil :lun:

 

Dygtig rally-Motor. :klap: Det lyder til, at han syntes, at det var sjovt at være af sted? :-)

 

 

Den første øvelse med sæt dig, den øvede vi faktisk i ret lang tid. De sidste par minutter begyndte Motor at blive ukoncentreret og begyndte at gø, så der skulle jeg måske være stoppet og have øvet noget andet, bare for sjov ting, eller er det bedre bare at fortsætte selvom han gør og kigger på andre ting?!

 

Det bedste ville nok være at stoppe, før han blev ukoncentreret. :blink: Men hvis han er nået at blive ukoncentreret, ville jeg nok lave et par hurtige, sjove tricks, han kender godt, så tage øvelsen en enkelt gang til og belønne massivt - og så stoppe med at lave dén øvelse og tage en lille pause.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var skam til prøve - træning har vi ikke givet os i kast med endnu :blink:

 

Det er sq da godt gået at i består uden at have trænet...........eller noget må i da kunne.

 

Jeg skal til prøve i morgen og er rigtig spændt på hvordan det går - det er vores første :-D

Det eneste skilt jeg håber IKKE kommer er "dæk fra gang" - det er vi ikke så stive i, da Nana er lidt slow :mrgreen:, men nu må vi se :-D

 

Ellers kan vi de andre skilte fint, på en god dag :engel:, så vi håber på en god dag i morgen :mrgreen:( det værste er at jeg ikke bliver tilfreds, hvis vi ikke scorer 100 point, for jeg ved at vi kan)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sq da godt gået at i består uden at have trænet...........eller noget må i da kunne.

 

Jeg skal til prøve i morgen og er rigtig spændt på hvordan det går - det er vores første :-D

Det eneste skilt jeg håber IKKE kommer er "dæk fra gang" - det er vi ikke så stive i, da Nana er lidt slow :mrgreen:, men nu må vi se :-D

 

Ellers kan vi de andre skilte fint, på en god dag :engel:, så vi håber på en god dag i morgen :mrgreen:( det værste er at jeg ikke bliver tilfreds, hvis vi ikke scorer 100 point, for jeg ved at vi kan)

 

ssh! selvfølgelig er du tilfreds hvis du scorer under 100 - du skal jo tænke på, at det her er noget helt andet end træningspladsen... for Nana er det noget helt nyt...

 

Jeg er også meget spændt på imorgen. Vores prøve er i ridehus - Karla har aldrig gået rally indenfor og den er uden snor for første gang... jeg er tilfreds med bestået - 100 behøves ihvertfald ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ssh! selvfølgelig er du tilfreds hvis du scorer under 100 - du skal jo tænke på, at det her er noget helt andet end træningspladsen... for Nana er det noget helt nyt...

 

Jeg er også meget spændt på imorgen. Vores prøve er i ridehus - Karla har aldrig gået rally indenfor og den er uden snor for første gang... jeg er tilfreds med bestået - 100 behøves ihvertfald ikke :lol:

 

Ja, det ved jeg jo også godt :oops:

 

Jeg har smugtrænet på den fodboldbane hvor det bliver afholdt og det håber jeg hjælper en lille smule - så er det bare om hun kan tackle al hurlumhejet :-D

 

Edit: Tager du bur med til Karla når du er til prøver, for det overvejer jeg. Jeg har tænkt mig at lade det stå åbent, så kan hun selv gå ind i det hvis hun vil.

Jeg har tænkt mig at lade hende blive i bilen mens vi går banen - vi skal først op som nr.26.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...