Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, det ved jeg jo også godt :oops:

 

Jeg har smugtrænet på den fodboldbane hvor det bliver afholdt og det håber jeg hjælper en lille smule - så er det bare om hun kan tackle al hurlumhejet :-D

 

Edit: Tager du bur med til Karla når du er til prøver, for det overvejer jeg. Jeg har tænkt mig at lade det stå åbent, så kan hun selv gå ind i det hvis hun vil.

Jeg har tænkt mig at lade hende blive i bilen mens vi går banen - vi skal først op som nr.26.

 

Ja, jeg har altid hendes bur med, det står åbent når vi ikke løber, så kan hun gå ind og lægge sig... når jeg går banegennemgang smider jeg hende derind og lukker det...

 

Men det plejer at stå i vores telt og eftersom dette er en hal, er der jo ikke telt... så det blievr anderledes for hende - og sikkert ikke noget hun er fan af, hvis jeg kender hende ret :stupid::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er der nogen der kender det første skilt på denne bane (se link).

 

Er det forældet eller taget ud, for jeg kan ikke finde en forklaring på det, på dkk's ellers så udmærket gennemgang af skiltene :vedikke:

 

For mig at se er det lidt dobbeltkonfekt, for stop betyder jo sit og så sit igen og så dæk ???????

 

 

http://www.rally-lydighed.dk/4-baner/fra_prover/2008/begynder141208albertslund.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der kender det første skilt på denne bane (se link).

 

Er det forældet eller taget ud, for jeg kan ikke finde en forklaring på det, på dkk's ellers så udmærket gennemgang af skiltene :vedikke:

 

For mig at se er det lidt dobbeltkonfekt, for stop betyder jo sit og så sit igen og så dæk ???????

 

 

http://www.rally-lydighed.dk/4-baner/fra_prover/2008/begynder141208albertslund.pdf

 

jeg er helt enig med dig, der står jo egentlig sit - sit - dæk på det skilt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der kender det første skilt på denne bane (se link).

 

Er det forældet eller taget ud, for jeg kan ikke finde en forklaring på det, på dkk's ellers så udmærket gennemgang af skiltene :vedikke:

 

For mig at se er det lidt dobbeltkonfekt, for stop betyder jo sit og så sit igen og så dæk ???????

 

 

http://www.rally-lydighed.dk/4-baner/fra_prover/2008/begynder141208albertslund.pdf

 

 

Syntes at huske, at jeg før har undret mig over det skilt... Men heldigvis er der jo hele 15 minutters banegennemgang inden start, hvor dommeren står til rådighed for spørgsmål. Så hvis man bare får trænet nogle gode stillingsskift inden, så burde den øvelse - uanset hvordan den så reelt ser ud - kunne klares?

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes at huske, at jeg før har undret mig over det skilt... Men heldigvis er der jo hele 15 minutters banegennemgang inden start, hvor dommeren står til rådighed for spørgsmål. Så hvis man bare får trænet nogle gode stillingsskift inden, så burde den øvelse - uanset hvordan den så reelt ser ud - kunne klares?

 

 

Jeg er så heldig at vores træner tager med os til prøven, for at støtte og hjælpe os :5up::-D, så jeg er ikke nervøs for at jeg ikke kommer til at forstå skiltet (skiltene i det hele taget :mrgreen:) - det var såmænd bare fordi jeg synes det var et mystisk skilt, som jeg aldrig har set.

 

Hvordan pokker laver man lige sit, sit, dæk :vedikke::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er så heldig at vores træner tager med os til prøven, for at støtte og hjælpe os :5up::-D, så jeg er ikke nervøs for at jeg ikke kommer til at forstå skiltet (skiltene i det hele taget :mrgreen:) - det var såmænd bare fordi jeg synes det var et mystisk skilt, som jeg aldrig har set.

 

Hvordan pokker laver man lige sit, sit, dæk :vedikke::mrgreen:

 

Pøj pøj med Imorgen, i kommer til at styre SÅÅÅ meget:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra rallyprøve.

 

Vi fik 92 point, så det var ikke lige de 100 vi satsede på, men dog OK :-D

 

Nana havde en af hendes "jeg gider egentlig ikke" dage og hang lidt i snoren - det fik vi 2 "straf" point for, snusede til en kegle = 3 point, en tøven ved et af skiltene = 1 point og 2 stram line = 2 point :cry:

 

Det der trøster mig lidt er, at en af mine medkursister gik en, efter min mening, super god bane og fik "kun" 95 point.

Og hende der vandt fik 97 point.

 

Så en skrap dommer, der så alt :mrgreen:

 

 

Nej, det lyder som om jeg er total utilfreds og det er jeg bestemt ikke, men alligevel, når jeg nu ved at hun kan bedre :-D

 

1000 tak til FOX for den gode bolle :mums: og hyggeligt selskab (det vi fik snakket - jeg var jo lidt rundt på gulvet, da de lavede om på rækkefølgen)

 

Men for filan, hvor er der lige pludselig mange mennesker man lige kender fra et eller andet hundehalløj. Jeg regnede slet ikke med at møde så mange jeg kender :-D.

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, hvor er I seje:-D

 

Vi har været til rally i dag.. Og DET er da lige Luna:-D Træneren sagde at hendes hale bare logrede konstant:lun: Og at Luna var helt vild med det og MEGET dygtig:lun: Så voksede moren lige 2 meter:-D

 

Vi gik ud og gik hjem, der er små 4.5 km hver vej og nu sover Luna:lun:

 

 

Tark :-D

 

Det er sq da fedt at hun synes så godt om det - kan godt forstå at hun er træt efter sådan en omgang :-D

 

Velkommen i klubben :mrgreen:

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig rally-Motor. :klap: Det lyder til, at han syntes, at det var sjovt at være af sted? :-)

 

Ja altså, det er ALTID sjovt at komme langt væk, men jeg var imponeret over, at vi fik øvet så meget uden synderlig brok fra ham, sit foran mig fangede han med det samme, og han satte sig rigtig mange gange, mange flere end jeg havde regnet med.

 

 

Det bedste ville nok være at stoppe, før han blev ukoncentreret. :blink: Men hvis han er nået at blive ukoncentreret, ville jeg nok lave et par hurtige, sjove tricks, han kender godt, så tage øvelsen en enkelt gang til og belønne massivt - og så stoppe med at lave dén øvelse og tage en lille pause.

 

Han gjorde nu stadig øvelsen, men ja du har ret (vidste bare ikke helt om det var okay at gå i gang med noget andet, når nu vi sådan stod på en træningsbane :genert:).

Mente bare, om han skulle lære at blive ved med én øvelse, men det kommer sikkert med tiden og han gjorde det jo rigtig fint :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla og jeg gik vores første øvet-rally bane i dag... resultatet var ikke fantastisk... Hun var træt, uinteresseret og ukoncentreret... og jeg blev vist lidt irriteret på hende (fordi jeg ved hvor godt hun kan :oops:) hvilket ikke hjalp :stupid:

 

Vi endte på 86 point. Blev trukket 3 x 3 point for øvelser jeg måtte lave om (dette var dog helt forventeligt, da det var øvelser Karla ikke rigtigt kan endnu), 3 point blev fratrukket for "hund ude af kontrol" :oops: Vi gik i en ridehal og midt under vores banegennemløb, da åbnede en mand den store port i siden af hallen - det synes Karla lige hun skullle ud og fortælle ham IKKE var i orden :oops::oops:), så blev der trukket 2 point i helhedsindtryk / samarbejde, da jeg måske ikke havde den "blideste" stemme på, da hun fes ud og skældte ud :genert: og da hun var lige ved at smutte igen, var mit KARLA! vist heller ikke så pædagogisk...

 

Jeg satser på, at det var søvnmanglen fra vores begges side, der gjorde at vi ikke gik så godt som vi kunne... og prøver igen, næste gang jeg får chancen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla og jeg gik vores første øvet-rally bane i dag... resultatet var ikke fantastisk... Hun var træt, uinteresseret og ukoncentreret... og jeg blev vist lidt irriteret på hende (fordi jeg ved hvor godt hun kan :oops:) hvilket ikke hjalp :stupid:

 

Vi endte på 86 point. Blev trukket 3 x 3 point for øvelser jeg måtte lave om (dette var dog helt forventeligt, da det var øvelser Karla ikke rigtigt kan endnu), 3 point blev fratrukket for "hund ude af kontrol" :oops: Vi gik i en ridehal og midt under vores banegennemløb, da åbnede en mand den store port i siden af hallen - det synes Karla lige hun skullle ud og fortælle ham IKKE var i orden :oops::oops:), så blev der trukket 2 point i helhedsindtryk / samarbejde, da jeg måske ikke havde den "blideste" stemme på, da hun fes ud og skældte ud :genert: og da hun var lige ved at smutte igen, var mit KARLA! vist heller ikke så pædagogisk...

 

Jeg satser på, at det var søvnmanglen fra vores begges side, der gjorde at vi ikke gik så godt som vi kunne... og prøver igen, næste gang jeg får chancen :mrgreen:

 

I havde jo heller ikke ligefrem den bedste start på dagen i dag.. Så det vælger jeg at tro, er årsagen.. I gør det næste gang:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra rallyprøve.

 

Vi fik 92 point, så det var ikke lige de 100 vi satsede på, men dog OK :-D

 

Nana havde en af hendes "jeg gider egentlig ikke" dage og hang lidt i snoren - det fik vi 2 "straf" point for, snusede til en kegle = 3 point, en tøven ved et af skiltene = 1 point og 2 stram line = 2 point :cry:

 

Det der trøster mig lidt er, at en af mine medkursister gik en, efter min mening, super god bane og fik "kun" 95 point.

Og hende der vandt fik 97 point.

 

Så en skrap dommer, der så alt :mrgreen:

 

 

Nej, det lyder som om jeg er total utilfreds og det er jeg bestemt ikke, men alligevel, når jeg nu ved at hun kan bedre :-D

 

1000 tak til FOX for den gode bolle :mums: og hyggeligt selskab (det vi fik snakket - jeg var jo lidt rundt på gulvet, da de lavede om på rækkefølgen)

 

Men for filan, hvor er der lige pludselig mange mennesker man lige kender fra et eller andet hundehalløj. Jeg regnede slet ikke med at møde så mange jeg kender :-D.

 

Tro mig, du er ikke den eneste med en hund, der kan tingene perfekt og til hudløshed til træning - men nogle gange gør det knapt så perfekt i ringen. :blink: Det ér en anden situation for hunden, og du er helt sikkert anderledes, selvom du prøver på at være afslappet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, hvor er I seje:-D

 

Vi har været til rally i dag.. Og DET er da lige Luna:-D Træneren sagde at hendes hale bare logrede konstant:lun: Og at Luna var helt vild med det og MEGET dygtig:lun: Så voksede moren lige 2 meter:-D

 

Vi gik ud og gik hjem, der er små 4.5 km hver vej og nu sover Luna:lun:

 

Feedt at I har fundet noget, som Luna synes er sjovt. :5up: Så håber jeg, at I finder et sted at træne i det nye år også. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han gjorde nu stadig øvelsen, men ja du har ret (vidste bare ikke helt om det var okay at gå i gang med noget andet, når nu vi sådan stod på en træningsbane :genert:).

Mente bare, om han skulle lære at blive ved med én øvelse, men det kommer sikkert med tiden og han gjorde det jo rigtig fint :-D

 

Der er mange hunde, der går lidt død i en øvelse med for mange repetitioner. Det er der ingen, der får noget ud af, så hellere stoppe, mens hunden stadig synes, at det er sjovt. Så kan I tage en lille snusepause eller lave lidt sjove trick, og så evt. vende tilbage til øvelsen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så er vi kommet hjem fra rallyprøve.

 

Vi fik 92 point, så det var ikke lige de 100 vi satsede på, men dog OK :-D

 

Nana havde en af hendes "jeg gider egentlig ikke" dage og hang lidt i snoren - det fik vi 2 "straf" point for, snusede til en kegle = 3 point, en tøven ved et af skiltene = 1 point og 2 stram line = 2 point :cry:

 

Det der trøster mig lidt er, at en af mine medkursister gik en, efter min mening, super god bane og fik "kun" 95 point.

Og hende der vandt fik 97 point.

 

Så en skrap dommer, der så alt :mrgreen:

 

Nej, det lyder som om jeg er total utilfreds og det er jeg bestemt ikke, men alligevel, når jeg nu ved at hun kan bedre :-D

 

1000 tak til FOX for den gode bolle :mums: og hyggeligt selskab (det vi fik snakket - jeg var jo lidt rundt på gulvet, da de lavede om på rækkefølgen)

 

Men for filan, hvor er der lige pludselig mange mennesker man lige kender fra et eller andet hundehalløj. Jeg regnede slet ikke med at møde så mange jeg kender :-D.

 

Tillykke med jeres Rally debut:klap:

 

Selvom det ikke blev til 100 point, er det flot synes jeg!

 

Det er noget HELT andet når det er en konkurrence..

 

I er sku seje, ja i er så..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Feedt at I har fundet noget, som Luna synes er sjovt. :5up: Så håber jeg, at I finder et sted at træne i det nye år også. :-)

 

Tak, ja det er rigtig fedt:-D

 

Jeg fik i dag beskeden, at jeg har betalt kontingent 2 gange, så jeg får 450 kr retur. Så mangler jeg kun 400 kr for at kunne gå der et år til.. Det burde kunne lykkes:-D

 

For det her er dælme sjov:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak, ja det er rigtig fedt:-D

 

Jeg fik i dag beskeden, at jeg har betalt kontingent 2 gange, så jeg får 450 kr retur. Så mangler jeg kun 400 kr for at kunne gå der et år til.. Det burde kunne lykkes:-D

 

 

For det her er dælme sjov:-D

 

 

SEEEEJT at jeres Rally træning gik så godt idag!

 

Det er en herlig sport, er selv gået hen og blevet ret så vild med at træne det. Det er ligetil, og man kan træne det der hjemme.

 

Det lyder til at smukke Luna var vild med det..:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, hvor er I seje:-D

 

Vi har været til rally i dag.. Og DET er da lige Luna:-D Træneren sagde at hendes hale bare logrede konstant:lun: Og at Luna var helt vild med det og MEGET dygtig:lun: Så voksede moren lige 2 meter:-D

 

Vi gik ud og gik hjem, der er små 4.5 km hver vej og nu sover Luna:lun:

 

jaaah :klap: hvor godt, det er så dejligt med logrende haler :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

SEEEEJT at jeres Rally træning gik så godt idag!

 

Det er en herlig sport, er selv gået hen og blevet ret så vild med at træne det. Det er ligetil, og man kan træne det der hjemme.

 

Det lyder til at smukke Luna var vild med det..:banan:

 

Det er jo nemlig det.. Man kan træne det hjemme.. Oppe i lejligheden eller ude på gåture:-D

 

jaaah :klap: hvor godt, det er så dejligt med logrende haler :lun:

 

Jaah hun er så dygtig min lille hund.. Og meget træt:mrgreen::lun:

 

kunne du ikke ønske dig det i julegave af din far fx?

 

 

Det skal desværre allerede betales omkring 1. december. Ellers ville det ikke være noget problem. Men om ikke andet må jeg spørge min mor.. Det er fordi vi også skal have et svømmekort (1500 kr), så jeg skal sådan lige jonglere, så jeg kan få det hele til at gå op:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...