Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jaja... Smartass storby-Iben :blink:

 

PS: Det er vist ikke kun en storbyting: jeg bliver f.eks. groft mobbet når jeg kommer til at sige Hovedbanegården om en hvilken som helst større banegård i en hvilken som helst større dansk by :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fnis, københavn civilisation

 

Jeg retter mig selv: der ER faktisk noget der hedder KBH C - det er postkoden for postterminalen i Bernstorfsgade. 0900 C, om jeg ikke husker helt galt.

 

 

 

Hvilket jo i øvrigt har UTROLIGT meget med rally at gøre ... så jeg suser lige igen :hundentraekker:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hyggeligt, så kan vi vinke til hinanden når jeg går tur ved Operahuset på den anden side :vinken:

 

Kan man overhovedet komme frem i Nyhavn med 8 BC'er? Jeg forestiller mig en skrækkelig masse rod med for mange hundesnore og udeserveringer samlet på et sted - selvom det selvfølgelig er uden for sæson nu :hmm:

Det kan man sagtnes! Vi bor på modsat side af restaurationerne. Tilfengæld på samme side som kanalrundfarterne - hvilket betyder mange turister!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Weee.... Har verdens bedste kennelmutti!

 

Skal jo over til hende i morgen, da jeg gerne vil have at drengene prøver at træne i en hal, for miljøtræningens skyld - Og så går hun jo selv rally med hendes hunde, så hun har lovet at dele ud af lidt fif.

 

Nu har hun så lige hapset mig og drengene med som noget demo-hunde-værk til en rallydommer samling samme dag :klap:

Så kan vi virkelig få nogle kompetente øjne på det vi går og laver og finde ud af hvor vi skal lægge den største indsats!

 

Det var ik' den dummeste idé hun fik der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Weee.... Har verdens bedste kennelmutti!

 

Skal jo over til hende i morgen, da jeg gerne vil have at drengene prøver at træne i en hal, for miljøtræningens skyld - Og så går hun jo selv rally med hendes hunde, så hun har lovet at dele ud af lidt fif.

 

Nu har hun så lige hapset mig og drengene med som noget demo-hunde-værk til en rallydommer samling samme dag :klap:

Så kan vi virkelig få nogle kompetente øjne på det vi går og laver og finde ud af hvor vi skal lægge den største indsats!

 

Det var ik' den dummeste idé hun fik der :mrgreen:

 

Skal I også være med ved DCH's dommerseminar i Brenderup i morgen?

 

Liva kommer også. Maggie er med som hepper, da det er åbne baner vi skal gå - og det er hun slet slet ikke dygtig nok til endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Skal I også være med ved DCH's dommerseminar i Brenderup i morgen?

 

Liva kommer også. Maggie er med som hepper, da det er åbne baner vi skal gå - og det er hun slet slet ikke dygtig nok til endnu.

 

 

Åbenbart - Vi kan heller ikke gå de åbne baner, men de må gerne bruge os som forsøgkaniner.

Om ikke andet, så kan vi garanteret være leveringsdygtige i ting de aldrig har set før og ikke har nogen anelse om hvordan de skal dømme :mrgreen:

 

Nu må vi se hvor meget de vil have os med - Men vi tager i hvertfald med og kigger.

Så ses vi i morgen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åbenbart - Vi kan heller ikke gå de åbne baner, men de må gerne bruge os som forsøgkaniner.

Om ikke andet, så kan vi garanteret være leveringsdygtige i ting de aldrig har set før og ikke har nogen anelse om hvordan de skal dømme :mrgreen:

 

Nu må vi se hvor meget de vil have os med - Men vi tager i hvertfald med og kigger.

Så ses vi i morgen!

 

Det bliver da hyggeligt.

 

Jeg forventer ikke at få særlig meget tilbagemelding fra dommerne, da det jo er deres seminar - ikke vores.

Vi er bare med fordi de skal have nogle hunde at dømme på - og diskutere udførelsen og bedømmelsen af forskellige øvelser og så'n. Det er nemlig ikke helt ens fra dommer til dommer - og noget som vi udøvere har efterlyst.

 

Men hvis der er nogle pauser indimellem, kan vi da altid rally-nørde lidt sammen, hvis du vil have lidt input til nogle af øvelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det bliver da hyggeligt.

 

Jeg forventer ikke at få særlig meget tilbagemelding fra dommerne, da det jo er deres seminar - ikke vores.

Vi er bare med fordi de skal have nogle hunde at dømme på - og diskutere udførelsen og bedømmelsen af forskellige øvelser og så'n. Det er nemlig ikke helt ens fra dommer til dommer - og noget som vi udøvere har efterlyst.

 

Men hvis der er nogle pauser indimellem, kan vi da altid rally-nørde lidt sammen, hvis du vil have lidt input til nogle af øvelserne.

 

Tror heller ikke der kommer nogen tilbagemelding fra dommerne - Men synes som regel man kan smuglytte sig til en del guldkorn, på de kurser hvor vi har leget hjælpere :blink:

 

Og ja, jeg er ret sikker på, at der er rigelig tid til at nørde lidt!

Jeg har ingen anelse om hvor lang tid det tager og hvad jeg skal forvente - Er bare blevet spurgt om jeg er frisk og det er jeg jo altid når det drejer sig om sådan noget :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror heller ikke der kommer nogen tilbagemelding fra dommerne - Men synes som regel man kan smuglytte sig til en del guldkorn, på de kurser hvor vi har leget hjælpere :blink:

 

Og ja, jeg er ret sikker på, at der er rigelig tid til at nørde lidt!

Jeg har ingen anelse om hvor lang tid det tager og hvad jeg skal forvente - Er bare blevet spurgt om jeg er frisk og det er jeg jo altid når det drejer sig om sådan noget :engel:

 

I rallygruppen på fb skrev Charlotte ca. 13:45 til 16:00.

 

Jeg regner med at være der lidt før og træne lidt med Maggie. Vi er i gang med at se om tøsen kan fokusere på sin apport andre steder end de sædvanlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
I rallygruppen på fb skrev Charlotte ca. 13:45 til 16:00.

 

Jeg regner med at være der lidt før og træne lidt med Maggie. Vi er i gang med at se om tøsen kan fokusere på sin apport andre steder end de sædvanlige.

 

Vi køre hjemmefra Anita kl. 13, så vi er der ikke ret lang tid før.

Men vi skal jo også træne hjemme hos hende først, så tror ikke Dinglen skal ud og lave andet end at hygge - Tror han er så riiiigelig kvæstet efter at komme hjem til mor en tur igen :mrgreen:

 

Men hold da op det bliver en lang dag.... Køre hjemmefra kl. 10 og er hjemme igen tidligst 17.30 og skal så liiige shines op og derefter ud og spise og i biografen.

 

Så tror måske jeg smutter lidt tidligere, hvis lejligheden byder sig og når jeg nu ikke er sådan rigtig inviteret :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Rally er skide sjovt.

Hilsen Bamse :klap:

 

Kæft det var sjovt at være med på dommer seminaret.

Det var jo vores første rigtig rallybaner og vi vidste jo på forhånd, at der var rigtig meget vi ikke kunne, eftersom vi jo kun er ved at have styr på begynder øvelserne og slet, slet ikke har styr på alle de andre.

 

Så alt der hed bakke, højrehandling osv. det er nyt og slet, slet ikke noget vi kan hitte ud af.

 

Desuden havde vi kun trænet tunnellen 2 gange - En gang sidste weekend og en gang i går hos Anita, inden vi kørte til Brenderup :lol:

 

Men for dælen det var en fornøjelse.

Vi skal stadig arbejde lidt på, at Bamse jo i flere år, har været vant til, at arbejde med laaaange øvelser og vi ikke har arbejdet ret meget med, at der sker noget nyt hver meter på banen.

Men det tog han sgu' meget pænt.

 

Der var lidt skønhedsfejl med nogle skævsidninger, fordi han slet ikke forstod, at vi skulle standse op så hurtig, efter vi havde sat i gang :mrgreen:

Og med så'en lydighedshund som jeg har, så rykker han jo automatisk ind på plads, med det samme han fatter at vi er stoppet, men han kan jo godt have nået liiiige at have sat måsen i jorden først - Og det må's man åbenbart ikke i rally, så skal man sørge for at lave øvelsen om :engel:

 

Der var selvfølgelig øvelser vi fuldstændig smed, fordi vi aldrig har prøvet det før - Et skift til højre foran og en bakke.

Og så skulle han liiiige glo ind i tunnellen inden han mente han skulle fræse igennem med 120 i timen, så jeg knap kunne nå at fange ham på den anden side og han var så skide glad, at jeg liiiige måtte lave næste øvelse om, for at få nogenlunde styr på min glade hoppebold :sjov:

 

Vi fik en masse positive tilbagemeldinger fra dommerne og det er lidt fedt med den her helheds karakter, som jeg savner i DcH's lydighedsprogram, hvor vi jo selvfølgelig ligger i toppen :engel:

 

Men det jeg virkelig kunne tage med, var at rally er en feeeed sport for mig og Bamse :klap:

Og at alt miljørtræningen med Bamse virker OK - Han virkede i hvertfald som om, at han var fuldstændig med på at skulle træne både i Anitas hal og på en fremmed plads.

Tidligere havde han liiiige skulle tjekke stedet ud og ville have været små-nervøs.

Men intet problem i går!

 

Han havde bare en fest og synes det var helt vildt sjovt! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige haft sidste Rally-træning :cry: Nu skal vi vente helt til foråret før vi skal afsted igen. ØV!!

 

Kører jeres hold stadig? Eller er i måske begyndt på selvtræningen? Hvis i er, hvad er så jeres mål mod næste sæson?

 

Jeg har en forventning om ihvertfald at tage en konkurrence inden næste sæson starter (hvor vi ifølge mine trænere sagens kan få 100 - øh, nej!). Nala og jeg, er kun på begynderniveau nu, men i næste sæson har vi fået lov at være med på et forsætteholdet, svarende til øvet, så jeg har en forventning om at vi får forfinet alle begynderøvelserne vinteren over, samt snuser lidt til øvelserne i øvet så de ikke alle er helt fremmede for os når den nye træningssæson starter.

 

Konkret vil jeg arbejde meget med stå og "dæk fra gang" hen over vinteret - begge øvelser kæmper vi lidt med! (dæk fra gang er dog blevet meget bedre, men til tider vil hun stadig sidde først)

Sidestep (altså den hvor man tager et skidt fremad til siden) skal jeg også have forfinet, da hun reagerer lidt for langsomt, så hun nogengange kommer for langt fra mig ..

Desuden skal jeg have arbejdet på hendes fokus og koncentration på banen - hun kan godt have tendens til at snuse lidt mellem øvelserne. Det går langt bedre uden snor - der er hun helt koncentreret på mig, men det dur jo ikke, når jeg lige skal igennem begynder først. Hun er vidst af den overbevisning at snor = gåtur. tsk! Ej, det går for det meste fint, men på dårlige dage går der altså snus i den - det er meget frustrende og det er selvfølgelig min værste frygt til en konkurrence ..

 

Ps. Vi synes også at Rally er rigtig sjovt!!! :banan:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi selvtræner hele tiden, for vi har ikke noget rallyhold i klubben.

men jeg trækker på en hel masse bekendtskaber som kan hjælpe mig og så har vi nogle enkelte i klubben der egentlig er uddannede rallytrænere, men som ikke har rallyhold og som heller ikke selv bruger det i deres træning.

 

Jeg har egentlig ikke nogen mål indenfor rally.

Jeg bruger det som et frirum for mig og min hund, hvor vi kan have det skide sjovt og starte lidt konkurrencer uden at blive målt og vejet på resultater.

Det er udelukkende for sjov og for at prøve noget nyt.

 

Men jeg håber da på at vi ret hurtigt er ude af begynder klassen og oppe i øvet og at kunne gå nogen nogenlunde fornuftige åbne klasser.

Vi skal arbejde med stort set alt - ud over begynder klassen, som jo primært indeholder lydighedsmomenter som vi i stort omfang kan, da Bamse jo er lydighedshund.

Men ellers er det vist bare at starte fra en ende af.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner virkelig ikke ret meget rally. Jeg træner derimod grundfærdigheder hele året.

Nu giver det sig selv for mit vedkommende - jeg kan nemlig ikke komme på hold, da jeg ligesom selv har holdet :-D Men jeg går baner indimellem (et par gange om måneden) og ellers træner jeg bare grundfærdigheder løbende flere gange om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var jo oppe med Spot forrige weekend. Det var egentlig bare for sjov, men da han fik 100 i begynder valgte jeg straks at gå i øvet dage efter (for at slippe for snoren). Her fik han så også 100, så nu har jeg en RBM og en RØM. Det betyder at jeg kan starte ekspert.

Spot har aldrig gået rally før. Jeg har kort trænet ind foran og tyskervending og det er det. Men han kan naturligvis al sin grundlæggende lydighed.

Bør jeg mon gå op i ekspert næste gang? Kan ikke lige finde ud af om det er bedst at vente og tage en gang mere i øvet eller bare hoppe i ekspert (jeg hælder nok mest til det sidste). Hvad tænker I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke satser på DM i øvet (går ud fra, at det er LP, du vil til DM i), så ville jeg bare rykke op.

 

Det gør jeg ikke. Og hvis jeg skal have en DMplads, så skal det være i ekspert. Jeg har ikke tålmodigheden til at gå i øvet hele året :oops:

 

Kan godt være at jeg bare skal kaste mig ud i det. Må hellere lige tjekke at han rent faktisk kan bakke inden jeg melder mig til noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Afsted i ekspert med jer :lun:

 

 

Ja, ikke? Det hælder jeg også til. Så tester jeg sgu lige den der bak - og så er vi good to go! Nu hvor det ligesom bare kørte derudaf i begynder og øvet, så vil jeg altså have championtitlen også :blink: Højrehandling venter vi med til han er pensioneret!

 

Og så er det jo i øvrigt mega, mega god træning ift. lydighed. Det kræver i den grad fokus og lydighed at gå en rallybane - især når dommeren har brugt IKEAvaser som kegler... (og man selv har valgt at bruge samme kegler til fremsending og apport) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det går for det meste fint, men på dårlige dage går der altså snus i den - det er meget frustrende og det er selvfølgelig min værste frygt til en konkurrence ..

 

Husker du at træne og belønne det at gå mellem skiltene lige så meget som du træner selve skiltene? Der skal jo være værdi for hunden i at gå fri ved fod mellem skiltene, og den skal opfatte det lige så meget som en øvelse som selve skiltene. :-)

 

Jeg var jo oppe med Spot forrige weekend. Det var egentlig bare for sjov, men da han fik 100 i begynder valgte jeg straks at gå i øvet dage efter (for at slippe for snoren). Her fik han så også 100, så nu har jeg en RBM og en RØM. Det betyder at jeg kan starte ekspert.

Spot har aldrig gået rally før. Jeg har kort trænet ind foran og tyskervending og det er det. Men han kan naturligvis al sin grundlæggende lydighed.

Bør jeg mon gå op i ekspert næste gang? Kan ikke lige finde ud af om det er bedst at vente og tage en gang mere i øvet eller bare hoppe i ekspert (jeg hælder nok mest til det sidste). Hvad tænker I?

 

Jeg ville klart rykke i ekspert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ikke? Det hælder jeg også til. Så tester jeg sgu lige den der bak - og så er vi good to go! Nu hvor det ligesom bare kørte derudaf i begynder og øvet, så vil jeg altså have championtitlen også :blink: Højrehandling venter vi med til han er pensioneret!

 

Og så er det jo i øvrigt mega, mega god træning ift. lydighed. Det kræver i den grad fokus og lydighed at gå en rallybane - især når dommeren har brugt IKEAvaser som kegler... (og man selv har valgt at bruge samme kegler til fremsending og apport) :lol:

 

Vi havde julemænd og juletræer i keramik i går :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Kan godt regne ud, at vi skal til at træne slalom og fristende 8tal med alle mulige mærkelige ting inden Skive. :engel:

 

Synes faktisk det går vældig fremad med rallytræningen allerede.

Det er som om, at Bamse er rigtig, rigtig glad for at der sker noget nyt hele tiden og det passer ham bedre og bedre. :5up:

 

Kan bare ikke helt beslutte mig til, om jeg udelukkende skal fokusere på begynder øvelserne inden Skive, så de sidder i skabet, eller om jeg skal nappe nogle af alle de andre øvelser med også.

Kan jo komme ud for stort set alle rally øvelserne i åben klasse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...