Hop til indhold

En umulig opgave


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hva' med en hul-i-hækken d/s ? :hmm:

 

Faldt over bla. d/s med en knivspids pudel blanding, 3 uger, salgsklare – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

eller med en spiseske cocker i ? blandings hvalpe, 8 uger, b... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

 

 

.......Ej skulle ALDRIG have set de billeder..nu har JEG jo lyst til at købe dem :stupid:

 

Uhhh, sådan en cocker/DSG vapper kunne man da godt lige snuppe. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bortset fra at pelsen måske ikke er helt rigtig, men den er heller ikke mega langhåret, og det er en hyrdehunderace... Så synes jeg virkelig at du skal kigge nærmere på en Pyrenæisk Hyrdehund - især hvis du vil dyrke agility på et lidt højere plan.

 

Eller også så er Australsk Kelpie en mulighed (også en hyrdehunderace i know :genert:). Men bortset fra det, så passer den også meget godt til dine krav.

 

 

Pyrenæisk Hyrdehund

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Pyrlang.pdf

 

 

Kelpie

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Kelpie.pdf

 

 

 

Pøj pøj med jagten, håber du finder hund nr. 2 :-D

Hvornår regner du med, at det ca. skal være???

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg stiller jer hermed en næsten umulig opgave: Find mig min hund nr 2! :mrgreen:

 

Der er en million krav :genert:

 

- Den skal gerne være under 43 cm høj fuldt udvokset

- Den må ikke være langhåret (og helst heller ikke skulle trimmes)

- Den må heller ikke være uden hår

- Den må ikke være terrier

- Den må ikke være spidshund

- Den skal helst heller ikke være hyrdehund

- Den skal være førerminded

- Den må ikke være "sært" sat sammen, dvs. ingen lange rygge eller små kommodeben

- Den skal kunne bruges til agility på "lidt højere end hyggeplan"

- Den må desværre helst heller ikke have pudelkrøller

- Den skal ikke være af en race med mange skavanker

 

og de sidste 2 krav (som kan afviges)

- Må helst ikke være af en race der har tendens til egetkønsaggression / som er meget skarp i mælet

- Den må helst ikke koste over 3000 kr :roll:

- Den skal gerne være sort eller brun

 

----

 

Og før i siger det: Ja! Jeg vil have endnu en Karla - I know! Men jeg synes bare ikke hun har et temperament / sind som jeg ønsker at avle videre på... derudover orker jeg ikke 5+ hunde og jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville kunne købere der kunne leve op til mine krav :oops::genert:

en Löwchen? evt korthåret... Med en klippemaskine kan du holde den på enhver hårlængde under 6 cm..Det tager 5 min at klippe en gang hver anden måned..

 

Udover pelsen passer alt andet jo på en løve

Link til indlæg
Del på andre sites

Bortset fra at pelsen måske ikke er helt rigtig, men den er heller ikke mega langhåret, og det er en hyrdehunderace... Så synes jeg virkelig at du skal kigge nærmere på en Pyrenæisk Hyrdehund - især hvis du vil dyrke agility på et lidt højere plan.

 

Eller også så er Australsk Kelpie en mulighed (også en hyrdehunderace i know :genert:). Men bortset fra det, så passer den også meget godt til dine krav.

 

 

Pyrenæisk Hyrdehund

 

 

Kelpie

 

 

Pøj pøj med jagten, håber du finder hund nr. 2 :-D

Hvornår regner du med, at det ca. skal være???

 

Pyrenæisk hyrdehund har alt for meget pels... derudover er de begge hyrdetyper - dog har jeg ikke oplevet ret mange af dem, så ved ikke hvor "hyrdeagtige" de er?

 

Desværre er Kelpien for stor og pyrenæren kan blive det - tæverne burde dogkunne holde sig under 43....

 

Jeg ved endnu ikke hvornår det bliver - formodentlig ikke før til foråret / sommer, så jeg kan tage en god lang ferie sammen med lille ny...

Vi kom bare til at snakke om det idag til træning og alle måtte indse, at jeg ikke kunne få en hund nr 2, fordi den hund jeg vil have ikke findes :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til den pris kan vi jo faktisk ikke rigtigt anbefale racer... :hmm: Du kan selvfølgelig få en "ægte, uden tavle"-hund, men det bliver nok svært, hvis vi er ude i sjældnere racer som f.eks. pinscherne, der nævnes. :vedikke: Vil du ikke også have en tavle-hund, så du har chancen for at komme på landsholdet? :slem:

 

Haha, så dygtig bliver jeg nok næppe nogensinde... derudover så har jeg en mand, der endnu ikke har indset, at en hund koster over 1500 kr...

 

Hvad med en stabyhoun? Sådan en har jeg gået til AG sammen med og hun var smuk, nem at træne og dygtig.

 

Stabyer er lææækre vappere, men de bliver for store.

 

hvad med ham her? :lun:

 

Gadehunde.dk

 

hvis det skulle være en omplacering ville jeg vælge en fra et dansk internat...

 

en Löwchen? evt korthåret... Med en klippemaskine kan du holde den på enhver hårlængde under 6 cm..Det tager 5 min at klippe en gang hver anden måned..

 

Udover pelsen passer alt andet jo på en løve

 

Jeg er ikke meget for at skulle holde den klippet ned... det må jeg være ærlig at sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en tysk pinscher?

 

"Tysk pinscher er en glathåret, middelstor hund med elegante og flydende linier. Den er gennemført harmonisk i hele sin figur, men dog kraftig, med en vel fordelt muskulatur. Bygningen er kvadratisk som hos en Schnauzer, men Pinscheren virker med sin korte, glatte pels mere elegant og let. Travet afvikles diagonalt. Af væsen er den temperementsfuld, opmærksom og venlig med stor legelyst, hengiven over for sin herre, og den er ubestikkeligt vagtsom uden dog at være stridbar. Med sin korte pels er den nem at have i boligen. Den har tillige højt udviklede sanser, er klog og lærevillig, ubekymret, udholdende og robust over for sygdomme, hvad der alt sammen medvirker til at gøre den fremragende egnet som vagt- og selskabshund."

 

fra dansk schnauzer og pincher klubs hjemmeside (må ikke ligge links endnu)

 

45-50 cm...

 

Tysk pincher falder desværre for kravet om at den ikke må være over 43 cm fuldt udvokset ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Jeg stemmer altså fortsat for cocker/ds-hvalpene.

De passer til pengepungen - sådan cirkus da - og mange af dine andre krav - det er hverken en terrier, hyrde eller spids..eller fugl eller fisk :slem:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Schipperke

 

Kromfohrländer

 

 

Ok - de passer måske ikke ind på ALLE punkter.. Men fine hunde

 

en glathåret kromi er faktisk knap så grim :hmm: og så længe man valgte en tæve burde den kunne holde sig under grænsen i højde... Det ser dog ud til at der kun er et enkelt opdræt af glathårede herhjemme (en hurtig googlesøgning, det kunne være man kunne finde flere hvis man var lidt mere intensiv i sin søgning)...

 

Den kunne være en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pinscher??

- har haft en på hold (som elev). Nøj hvor var den læreivrig. Den tilbød konstant adfærd for at løse de opgaver den blev stillet overfor. Og det trods den konstant fik "Nej" med på vejen... tsk tsk. Næsten en helt lille Karla:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har engang set en ½ d/s og ½ cocker (chokofarvet) - den var bare så lækker, at jeg bare måtte over og høre ejeren, hvad der var i den. Jeg var selv hjemme og lede på nettet efter netop den blanding, men jeg ville jo helst have kroppen faldt ud efter den lette d/s men stadig med det nuttede udtryk fra cockeren... nøjagtigt lige som den jeg så. :lol: Svært... :hmm:

 

Kromferlander fås også korthåret. Men de er sikkert dyre, da der ikke er så mange af dem vil jeg tro. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva' med en hul-i-hækken d/s ? :hmm:

 

Faldt over bla. d/s med en knivspids pudel blanding, 3 uger, salgsklare – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

eller med en spiseske cocker i ? blandings hvalpe, 8 uger, b... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

 

 

.......Ej skulle ALDRIG have set de billeder..nu har JEG jo lyst til at købe dem :stupid:

 

Jeg stemmer altså fortsat for cocker/ds-hvalpene.

De passer til pengepungen - sådan cirkus da - og mange af dine andre krav - det er hverken en terrier, hyrde eller spids..eller fugl eller fisk :slem:...

 

De er godt nok også kære - men meget cockeragtige - så de bliver nok relativt "tunge" hunde... er mere tændt på den anden blanding du fandt...

 

Men jeg var bare så svineheldig med den første blanding jeg fik, så jeg tør næsten ikke satse på at det kan ske igen :genert: kender i det? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

en glathåret kromi er faktisk knap så grim :hmm: og så længe man valgte en tæve burde den kunne holde sig under grænsen i højde... Det ser dog ud til at der kun er et enkelt opdræt af glathårede herhjemme (en hurtig googlesøgning, det kunne være man kunne finde flere hvis man var lidt mere intensiv i sin søgning)...

 

Den kunne være en mulighed.

 

 

Den skulle altså være alletiders ag hund. Har ladet mig fortælle at den efterhånden er på linje med border og sheltie indenfor hvor stor en del af dem, der med garanti bliver gode ag hunde.

 

Har selv tænkt på den, men vil gerne have en mindre hund på max 8 kg (grundet mine svage led)

Link til indlæg
Del på andre sites

En Jack Russel hedder Terrier til efternavn :mrgreen: Det efternavn er vist ikke kompatibel med en der hedder Görlitz til efternavn :lol:

 

Det var Anders der sagde jeg skulle skrive det - min ryg er fri!

 

Jeg stemmer for glathåret kromi :engel: Eller varulv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...