Hop til indhold

nogle der kan hjælpe


Gæst KATJA
 Share

Recommended Posts

Gæst KATJA

vi har en pudel pige, en lille blanding af toy og dværg, og ja vi indrømmer vi har ikke trænet med hende,så hun er ikke særlig velopdragen:oops:, hun er meget aktiv,

 

nu kunne vi så godt tænke os af finde et sted hvor der er hundetræning, men ikke hos hende i sorø, hende har vi dårlige erfarringer fra. men vi vil gerne et eller andet sted på midt sjælland eller bare på sjælland

 

 

nu er mit spørgsmål så om der er nogle speciel klubber for pudler,:confused: vi har kikkert på nettet osv man har ikke fundet nogle.

 

vi vil selvfølgelig også gerne gå sammen med en masse andre racer, men da vi ikke har den store viden om pudler, kun det vi har læst os frem til, ville det være super hvis der findet et sted for disse små aktive bamser

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
vi har en pudel pige, en lille blanding af toy og dværg, og ja vi indrømmer vi har ikke trænet med hende,så hun er ikke særlig velopdragen:oops:, hun er meget aktiv,

 

nu kunne vi så godt tænke os af finde et sted hvor der er hundetræning, men ikke hos hende i sorø, hende har vi dårlige erfarringer fra. men vi vil gerne et eller andet sted på midt sjælland eller bare på sjælland

 

 

nu er mit spørgsmål så om der er nogle speciel klubber for pudler,:confused: vi har kikkert på nettet osv man har ikke fundet nogle.

 

vi vil selvfølgelig også gerne gå sammen med en masse andre racer, men da vi ikke har den store viden om pudler, kun det vi har læst os frem til, ville det være super hvis der findet et sted for disse små aktive bamser

 

 

Hvornår skal det være fra?

 

Jeg starter hold op i Rønnede i starten af august, du kan eventuelt læse her: http://hundeliv.dk/kurser.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KATJA

hej susi,mika. vi laver lidt af begge dele.

 

hun har en boldt med lyd i hvor der kan puttes godbider i, så spiller vi en del boldt, gemmer den og beder hende søge, går ture i skoven,

 

gemmer godbider, fødepølse stykker eller noget ander og ber hende finde det

 

nu er vi i gang med en minder akility bane, vi er ved af lave den, så der går nok ikke så længe inden den er færdig

 

problemet er hun kun høre hvad hun vil. ellers har hun l... i ørene, det passer kun damen af sitte og hente og bringe bolden, og det er bare ikke nok

 

da vi har 3 andre små blandinger leger hun en del med dem, men hun køre hene banden træt inklusiv mig.

 

så det er jo tegn på hun ikke får brugt den øverste del af hovet nok

 

hun er en rooood, og en dame der gerne vil bestemme tempoet. hun akseptere ikke et nej, når vi ikke gider lege mere, eller hun for 1000 gang kommer med bolden, siger vi nej, ligger hun den på vores ben, mens hun piver og brummer indtil vi kaster den, eller intil jeg smider den ud i haven og lukker døren, så bolden er ude og hun er inde.

 

så vi har fået vores sag for med dullen,men vi prøver af aktivere hende så godt vi kan, men mangler redskaber til mere og andet

 

 

og tusinde tak for adressen til special klubber jeg vil prøve af ring til dem

 

 

og til dig fra rønned, jeg ringer lige til dig. har lige et par soørgsmål

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Katja

 

Har du overvejet Nina Ottoson´s aktivitets legetøj ? De er super gode til at køre hunden mentalt træt. Bruger selv Dog Trigger og og Dog Turbo, især når det øser ned uden for. jeg syntes at de giver et godt og sjovt samarbejde med hunden.

De kan købes ca 50-70 kr. under normal prisen hos www.apporten.dk :-D

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om mere du kan gøre, med alt det du gør med hunden. Det skulle da lige være klikker træning, det fanger da deres opmærksomhed.:lol:

Redigeret af Trine
Ups det hedder Nina og ikke Nini
Link til indlæg
Del på andre sites

Du skulle tage og overveje at starte hos Ninjamor, så er du i hvert fald i super gode hænder :mrgreen: (og jeg taler af erfaring, går i hvalpelegestue hos hende a035.gif )

Du kan være helt tryg ved de metoder der bliver brugt og det er jo temmelig vigtigt :-D (Samtidig med at du kan få råd om adfærd og aktivering, Ninjamors viden rækker væsentligt længere end til sit-dæk-stå :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har en pudel pige, en lille blanding af toy og dværg, og ja vi indrømmer vi har ikke trænet med hende,så hun er ikke særlig velopdragen:oops:, hun er meget aktiv,

 

nu kunne vi så godt tænke os af finde et sted hvor der er hundetræning, men ikke hos hende i sorø, hende har vi dårlige erfarringer fra. men vi vil gerne et eller andet sted på midt sjælland eller bare på sjælland

 

 

nu er mit spørgsmål så om der er nogle speciel klubber for pudler,:confused: vi har kikkert på nettet osv man har ikke fundet nogle.

 

vi vil selvfølgelig også gerne gå sammen med en masse andre racer, men da vi ikke har den store viden om pudler, kun det vi har læst os frem til, ville det være super hvis der findet et sted for disse små aktive bamser

 

Synes du skal melde dig ind i Pudelklubben. Den kreds du bor i er meget aktiv, og man må også gerne deltage i de andre kredses arrangementer. Du kan gå ind på www.pudelklubben.dk

Har selv en Pudel der er Toy/dværg. Er kredsrepræsentant i PK, spørg endelig løs hvis der er noget du vil vide.

En Pudel kræver meget hjernegymnastik, det er en hund der gerne vil lære.

Redigeret af Gryn
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KATJA

hej, nu har jeg snakket med lone dejrup christensen, og skaal ned og se hvordan hun træner sine pudel hold det skal jeg i morgen, jeg har valgt en der er vant til af træne pudler, da jeg gerne vil møde andre med pudler,men jeg takker jeg alle sammen for hjælpen,

Link til indlæg
Del på andre sites

hej, nu har jeg snakket med lone dejrup christensen, og skaal ned og se hvordan hun træner sine pudel hold det skal jeg i morgen, jeg har valgt en der er vant til af træne pudler, da jeg gerne vil møde andre med pudler,men jeg takker jeg alle sammen for hjælpen,

 

Hun er ved beagle klubben, men da vi træner i samarbejde med pudelklubben, så har hun nok mødt pudler før. Men du skal nok ikke regne med et udelukkende pudelhold :)

 

Hun har også en beaglekennel :)

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

En anden jeg varmt kan anbefale, som også er uddannet hos Irene Jarnved, er Isabella fra Happyhound, det ligger ved karise. Det er dér jeg selv træner :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
hej, nu har jeg snakket med lone dejrup christensen, og skaal ned og se hvordan hun træner sine pudel hold det skal jeg i morgen, jeg har valgt en der er vant til af træne pudler, da jeg gerne vil møde andre med pudler,men jeg takker jeg alle sammen for hjælpen,

 

Ked af at sige det, men hende vil jeg ikke anbefale.

 

Havde hende til havlpemotivation og det var hun god til, men da vi skulle videre i træningen fik vi at vide af alle, at vi skulle finde et andet sted, da hun ikke skulle være så god til de voksne hunde.

I hvertfald ikke når det drejer sig om beagler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...