Hop til indhold

Bare fordi jeg er en skovl...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hvor ER hun skøn :lun:

 

Hun ser større ud på dit profilbillede. Med din agility (fetish? :slem:), så kan jeg godt forstå, at du vil have en hurtig hund. Dem der er bedst, der hvor vi har trænet har været D/S og Shetland Sheepdog (men sidstnævnte har vist for meget pels til dig, ikke?)

 

Hende her: :hjerte:

 

Blanding – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor ER hun skøn :lun:

 

Hun ser større ud på dit profilbillede. Med din agility (fetish? :slem:), så kan jeg godt forstå, at du vil have en hurtig hund. Dem der er bedst, der hvor vi har trænet har været D/S og Shetland Sheepdog (men sidstnævnte har vist for meget pels til dig, ikke?)

 

Hende her: :hjerte:

 

Blanding – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Hehe, jeg har ikke nogen børn, så hele mit liv handler jo om hundesport :genert: Sheltier har alt for meget pels, og så synes jeg også de stresser alt for meget - plus har mødt et par stykker med irriterende "jeg hyrder min handler på banen"-tendenser... det kan jeg slet ikke arbejde med...

 

Hende du linker til, har faktisk været oppe at vende i "den umulige tråd" :mrgreen: Men hun er desværre for høj (50 cm) + hun er mixet med terrier - spørgsmålet er selvfølgelig hvor tydeligt terriersindet er i hende, men jeg må erkende, at jeg ikke ejer tålmodigheden / evnerne til at eje en terrier... jeg er simpelthen for doven :mrgreen:

 

Edit. Hun ser større ud på billeder end hun er. Jeg er 160cm høj, du kan se os sammen i denne video - hun er en lille skid :mrgreen:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Er 50 cm for højt? :genert:

 

Jeg synes, hun er ret lækker, hende Jensen. Jeg har selv kigget på hende :oops: (også selvom jeg ikke skal nu) Jeg er bestemt heller ikke til terriere, men jeg synes personligt ikke, der er den store forskel på D/S og Jack Russel. De D/S jeg kender og den jeg har haft, opfører sig som JR :lol: Og så mindede jeg mig selv om, at jeg ikke skal have en JR-blanding :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er 50 cm for højt? :genert:

 

Jeg synes, hun er ret lækker, hende Jensen. Jeg har selv kigget på hende :oops: (også selvom jeg ikke skal nu) Jeg er bestemt heller ikke til terriere, men jeg synes personligt ikke, der er den store forskel på D/S og Jack Russel. De D/S jeg kender og den jeg har haft, opfører sig som JR :lol: Og så mindede jeg mig selv om, at jeg ikke skal have en JR-blanding :stupid:

 

Jeg synes der er helt enormt forskel på DSG og JR. JR har netop terrier-genet og det har DSG ikke. For en som mig, der ikke er udpræget terrier-fan er det en kæmpestor forskel;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er helt enormt forskel på DSG og JR. JR har netop terrier-genet og det har DSG ikke. For en som mig, der ikke er udpræget terrier-fan er det en kæmpestor forskel;-)

 

Indrømmet jeg har kun prøvet at have en D/S. Jeg elskede ham, men jeg gider det ikke igen. Dét var der for meget arbejde i. Han mindede i høj grad om en J/R af sind. Måske der var noget i ham, for han var genbrugshund, så jeg kendt ikke hans fortid. De D/S'ere jeg kender, minder dog meget om ham af sind. Men igen kan det da tænkes, at de ikke er rene :vedikke:

 

Hey så fandt jeg umulig-tråden, så jeg smutter derover i stedet med evt. forslag :blink: (den skal dog lige læses op - alle 18 sider :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Indrømmet jeg har kun prøvet at have en D/S. Jeg elskede ham, men jeg gider det ikke igen. Dét var der for meget arbejde i. Han mindede i høj grad om en J/R af sind. Måske der var noget i ham, for han var genbrugshund, så jeg kendt ikke hans fortid. De D/S'ere jeg kender, minder dog meget om ham af sind. Men igen kan det da tænkes, at de ikke er rene :vedikke:

 

Hey så fandt jeg umulig-tråden, så jeg smutter derover i stedet med evt. forslag :blink: (den skal dog lige læses op - alle 18 sider :lol:)

 

Hos begge racer synes jeg det er iøjenfaldende at det er meget aktive hunde. Men der stopper ligheden også. Har man hundene løs og der kommer en hare eller en god fært - så er man ikke i tvivl om at den ene er terrier:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal det være en hund af mellem-størrelse?

Jeg tænker jo straks border, i forhold til det du laver med din hund..?

 

Ja, for det vigtigste er jo, at den passer sammen med Karla i højde og drøjde. Hun er enortm legesyg (når hun først lærer andre hunde at kende), så ville gerne at de var tilpasset hinanden i størrelse... Så skal det også tages til efterretning at vi bor i et hus, der består af kælder, stue, 1. og 2. sal - så vi har usandsynligt mange trapper! Så kræet skal være af en størrelse hvor lille mig kan bære den op og ned indtil den er udvokset.... Derudover har jeg simpelthen ikke lyst til en border :vedikke:

 

Jeg synes der er helt enormt forskel på DSG og JR. JR har netop terrier-genet og det har DSG ikke. For en som mig, der ikke er udpræget terrier-fan er det en kæmpestor forskel;-)

 

Er helt enig her :mrgreen: Synes terriere er fantastisk charmerende små hunde, men deres egen-hed er ikke mig...

 

Indrømmet jeg har kun prøvet at have en D/S. Jeg elskede ham, men jeg gider det ikke igen. Dét var der for meget arbejde i. Han mindede i høj grad om en J/R af sind. Måske der var noget i ham, for han var genbrugshund, så jeg kendt ikke hans fortid. De D/S'ere jeg kender, minder dog meget om ham af sind. Men igen kan det da tænkes, at de ikke er rene :vedikke:

 

Hey så fandt jeg umulig-tråden, så jeg smutter derover i stedet med evt. forslag :blink: (den skal dog lige læses op - alle 18 sider :lol:)

 

ja der er mange sider :genert: folk gik lidt amok i opgaven :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ja hun var ikke et skidt bud... men med en ren lab far, er jeg lidt bange for, at blandingen kunne falde ud til hans fordel og dermed give mig en relativt tung hund... (jaja, bare sig det - jeg er umulig :mrgreen:)

 

Og jeg skal jo heller ikke have hvalp før til foråret / sommeren, jeg lurer bare lige nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, for det vigtigste er jo, at den passer sammen med Karla i højde og drøjde. Hun er enortm legesyg (når hun først lærer andre hunde at kende), så ville gerne at de var tilpasset hinanden i størrelse... Så skal det også tages til efterretning at vi bor i et hus, der består af kælder, stue, 1. og 2. sal - så vi har usandsynligt mange trapper! Så kræet skal være af en størrelse hvor lille mig kan bære den op og ned indtil den er udvokset.... Derudover har jeg simpelthen ikke lyst til en border :vedikke:

 

 

At du ikke har lyst til at have en border - ja, det kan jeg ikke ændre på, men de andre parametre er nu til at snakke om. Eks. er borderen jo ikke vildt meget større end Karla. De ender på maks 20 kg for tæver.

 

Nå, men min tanke er bare i forhold til omplaceringshund, at jeg personligt synes det er et sats. Det gør jeg fordi jeg leder efter noget helt specifikt i min hund, da jeg skal bruge den til et forudbestemt formål. Når man som dig, leder efter en hund til noget særligt (her agility) kan jeg bare godt blive lidt bekymret for om det kan lade sig gøre at finde den hund i en blanding.

 

Du har jo netop den perfekte hund for dig, men det er da også et lykketræf. Lidt ligesom at jeg har i virkeligheden en border collie i min tæppetisser - hun er bare i "forkert" indpakning. Men jeg turde dælme ikke at satse på at jeg ville få en magen til i 2. omgang. Så derfor gik jeg efter præcis de egenskaber jeg havde brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

At du ikke har lyst til at have en border - ja, det kan jeg ikke ændre på, men de andre parametre er nu til at snakke om. Eks. er borderen jo ikke vildt meget større end Karla. De ender på maks 20 kg for tæver.

 

20 kg er jo også over dobbelt vægt af Karla... Hun vejer lige knap 9.

 

Nå, men min tanke er bare i forhold til omplaceringshund, at jeg personligt synes det er et sats. Det gør jeg fordi jeg leder efter noget helt specifikt i min hund, da jeg skal bruge den til et forudbestemt formål. Når man som dig, leder efter en hund til noget særligt (her agility) kan jeg bare godt blive lidt bekymret for om det kan lade sig gøre at finde den hund i en blanding.

 

Du har jo netop den perfekte hund for dig, men det er da også et lykketræf. Lidt ligesom at jeg har i virkeligheden en border collie i min tæppetisser - hun er bare i "forkert" indpakning. Men jeg turde dælme ikke at satse på at jeg ville få en magen til i 2. omgang. Så derfor gik jeg efter præcis de egenskaber jeg havde brug for.

 

Du har helt ret og jeg har gjort mig mange af de samme tanker selv. Karla er et mirakel om man så må sige ;-) At købe en blandingshund er altid et sats, at jeg har fået alt jeg drømte om og mere til er et lykketræf og jeg kan være alvorligt bekymret for om det mon kan lade sig gøre igen...

 

Når det er sagt, så synes jeg bare heller ikke der er nogen racer hvor jeg bare tænker: "YES! der var den!" Og jeg synes ellers jeg har været vidt omkring i mine overvejelser... Så måske er jeg bare sådan en person der skal ryste lykkeposen en gang til og krydse fingre for, at endnu en vinder drysser ud :vedikke:

 

Men nej, jeg skal ikke have en omplaceringshund. Det bliver en hvalp - det er jeg 99,9% sikker på... Tråden her var bare mig der var lidt dum og kom til at kigge annoncer i den blå avis :mrgreen: og så faldt jeg jo over den lille "brune Karla" som er vist i indlæg 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

20 kg er jo også over dobbelt vægt af Karla... Hun vejer lige knap 9.

 

 

 

Du har helt ret og jeg har gjort mig mange af de samme tanker selv. Karla er et mirakel om man så må sige ;-) At købe en blandingshund er altid et sats, at jeg har fået alt jeg drømte om og mere til er et lykketræf og jeg kan være alvorligt bekymret for om det mon kan lade sig gøre igen...

 

Når det er sagt, så synes jeg bare heller ikke der er nogen racer hvor jeg bare tænker: "YES! der var den!" Og jeg synes ellers jeg har været vidt omkring i mine overvejelser... Så måske er jeg bare sådan en person der skal ryste lykkeposen en gang til og krydse fingre for, at endnu en vinder drysser ud :vedikke:

 

Men nej, jeg skal ikke have en omplaceringshund. Det bliver en hvalp - det er jeg 99,9% sikker på... Tråden her var bare mig der var lidt dum og kom til at kigge annoncer i den blå avis :mrgreen: og så faldt jeg jo over den lille "brune Karla" som er vist i indlæg 1.

 

Jeg synes overhovedet ikke der er stor forskel på en hund på 9 og 20 kilo. Men nu har jeg også en hund på 15 og 5 kilo, som stortrives sammen og leger dagen lang;-)

 

Det er virkelig svært med hund nummer 2 - især når man ved hvad man går efter og ikke lige kan finde det, der matcher. Og jeg forstår sgu sagtens at du bliver fristet af en annonce - det kender vi vist næsten alle:genert:

 

Forresten... hvad med en pyr-shep?? Er det ikke lige noget for dig? Den passer også i størrelsen. Mener den hedder pyrenæsik hyrdehund på dansk. Er du ikke til pelspleje, så kan du altid vælge den kortere variant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt pudsigt, for jeg tænker det helt omvendte omkring omplaceringshunde. Der ved man, hvad man får. I hvert tilfælde, hvis der er tale om en voksen hund. Måske det skyldes, at genbrug er min "fetish" og jeg som regel ret hurtigt kan mærke, om hunden er den rette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er man til Græske gadehunde synes jeg til gengæld Tatiana er en lillebitte smule LÆKKER !!!! :lun:www.graeskehunde.dk (første hund på siden)

 

Og hun er, om nogen, også i kategorien blandingshund :5up:

 

Ja, hun er virkelig skøn, men jeg skal blankt indrømme at Kara og Adrianna står højt på min ønskeliste. Håber at få en af dem i pleje på et tidspunkt:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt pudsigt, for jeg tænker det helt omvendte omkring omplaceringshunde. Der ved man, hvad man får. I hvert tilfælde, hvis der er tale om en voksen hund. Måske det skyldes, at genbrug er min "fetish" og jeg som regel ret hurtigt kan mærke, om hunden er den rette.

 

Jeg kunne såmænd godt tænke mig en omplacering, det tror jeg dog bare ikke min nuværende hund kunne ;-) Hun vil kunne lære at acceptere en hvalp, men en anden voksen tæve? :vedikke: der kunne jeg godt have min tvivl... ihvertfald tror jeg at tilvænningsperioden vil være SÅ meget længere end ved en hvalp....

 

Er man til Græske gadehunde synes jeg til gengæld Tatiana er en lillebitte smule LÆKKER !!!! :lun:www.graeskehunde.dk (første hund på siden)

 

Og hun er, om nogen, også i kategorien blandingshund :5up:

 

Jeg tør simpelthen ikke sådan noget "græsk" værk, vi har to skrækeksempler her i byen på nogle stakkels hunde, som slet slet slet ikke kunne klare omplaceringen til en gennemsnitlig mindre dansk storby... de er skrækslagne for alt og alle og en gåtur med dem er en kamp mod ekstrem angst for deres ejere :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tør simpelthen ikke sådan noget "græsk" værk, vi har to skrækeksempler her i byen på nogle stakkels hunde, som slet slet slet ikke kunne klare omplaceringen til en gennemsnitlig mindre dansk storby... de er skrækslagne for alt og alle og en gåtur med dem er en kamp mod ekstrem angst for deres ejere :???:

 

Det forstår jeg sagtens, jeg mener heller ikke at jeg overhovedet har erfaring eller overskud til sådan en hund, som jo rent faktisk kan have været udsat for gud ved hvad (især dem som der lever på gaden:megaked:)

 

Men jeg tager alligevel mig selv i gang på gang at søge ind på deres hjemmeside - for der er godt nok mange skønne hunde!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af de små, der allerede er kommet til DK?

 

http://galgo-sos.dk/___NEW/Adoption/Plejehunde/Plejehunde.htm

 

Hvorfor en tæve mere? Er en hanhund ikke for dig?

 

 

Naah, vi har kun tæver i omgangskredsen - inkl. hos vores "pasningssted", så en evt. hanhund skulle ihvertfald være kastreret. Måske er det bare fordomme, men tæver passer mig bedst :mrgreen:

 

Uh, men ham Cafe er godt nok en sød lille en

Link til indlæg
Del på andre sites

Naah, vi har kun tæver i omgangskredsen - inkl. hos vores "pasningssted", så en evt. hanhund skulle ihvertfald være kastreret. Måske er det bare fordomme, men tæver passer mig bedst :mrgreen:

 

Uh, men ham Cafe er godt nok en sød lille en

 

Ja han er da ret lækker - og kan besøges i DK, så du kan se, om kemien er der ml. dig, ham og Karla (jeg mener også, at hundene derfra er kastrerede :blink:)

 

(ps jeg er også selv mest til tæver, men har dog haf et par hanhunde, så jeg kan godt følge dig)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Jeg tør simpelthen ikke sådan noget "græsk" værk, vi har to skrækeksempler her i byen på nogle stakkels hunde, som slet slet slet ikke kunne klare omplaceringen til en gennemsnitlig mindre dansk storby... de er skrækslagne for alt og alle og en gåtur med dem er en kamp mod ekstrem angst for deres ejere :???:

 

Det kan jeg godt forstå. Heldigvis har alle mine grækere (altså plejehunde) været fantastiske hunde. Så nu håber jeg snart der kommer en lille plejehund mere hjem.

Men jeg vil nok aldrig selv beholde en (siger jeg lige indtil jeg får en plejehund, som jeg ikke kan komme af med igen...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...