Hop til indhold

I dag-i går- sidste uge og i morgen - valg af hunde race!


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Er det ikke sådan rimeligt kendt, at shibaer ikke nødvendigvis kommer første (eller anden eller tredie) gang, man kalder? De fleste shibaer, that is... selvfølgelig er der undtagelser!

 

 

Kommer nok an på hunden, og hvor man er :blink:

Men jo, de er vist ikke dem man kan stole mest på kommer hver gang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg gik til hvalpetræning med min Shiba hos DKK- Sabroe og han tog sørme også nogle ture rundt på banen på egen hånd. Han var kold i røven over at han var en lille skid på 9 uger og ikke kendte stederne. Sådan tror jeg de fleste Shiba'er opfører sig.

 

Jeg gik fri med ham, men kun på udvalgte steder. Det vil sige, stier uden for byen hvor du kunne se langt frem og marker jeg havde fået lov at gå. Hans indkald blev rigtig godt, og fungerede også 9 ud af 10 gange når der var vildt tæt på (harer på markerne). Jeg fortsatte på unghunde og derefter LP og Rally og vi forsøgte også AG, men stoppede efter en sæson. Han synes det var fedest at stå på A brættet eller rende igennem tunnelen, så var han ligegald med om der var andre hunde på vej igennem også :oops:

 

Sidst gik jeg også til kaninslæb med ham, og dte var fedt. Det er altså noget de kan de Shiba'er.

 

Hvis du virkelig gerne vil have en Shiba, så synes jeg da du skal have en. Det er en super hund og du kan træne mange ting med dem, men ubetinget lydighedshund får du aldrig med en Shiba, men det er bare en lækker hund :hjerte:

 

Uhh hvor lyder han bare dejlig! :lun::hjerte:

 

Vil høre ALT om ham! :engel::genert::banan:

 

Gerne i PB så det kan blive laaaaaaaaangt :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke sådan rimeligt kendt, at shibaer ikke nødvendigvis kommer første (eller anden eller tredie) gang, man kalder? De fleste shibaer, that is... selvfølgelig er der undtagelser!

Hvis den bare er tyk nok gør det ikke noget, så kan man bare gå og alligevel nå at indhente den selvom den løber.. :engel:

 

Jeg kender en som sidder i kørestol og er syg, men hun har en Shiba, som ikke får særlig meget motion men tilgengæld masse af mad - hvilket har gjort den så tyk at den er fuldstændig firkantet nærmest, den er FYLDT UD! Der er ingen løs hud der..

 

Men altså, selvom den ikke kommer når man kalder - så kan man sagtens indhente den når man selv går, selvom den løber.. :lol:

 

Ej, faktisk synd for den at den er SÅ tyk.. :???: men altså, det positive må være at man kan være sikker på at den aldrig når at stikke af.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det her indlæg må høre til i denne her tråd... lige for tiden er jeg ekstra forelsket i aussierne... og jo mere jeg læser og forhører mig for at blive klogere på om det faktisk ville kunne fungere med en aussie i Casa Trei, jo mere forvirret bliver jeg.

 

Altså jeg tænker (og har fået fortalt) at kan jeg have en schæfer kan jeg også sagtens have en aussie, men altså er noget bekymret for de områder hvor en aussie er anderledes end en schæfer... fx med hyrdning... er usikker på om jeg vil kunne tackle det godt nok. Er så vant til schæfere - er flasket op med dem og har aldrig prøvet at bo med andre racer, så det vil blive noget af en omvæltning med en ny race.

 

Andre der har det sådan med drømmeracen(erne)? At I er usikre på om I er kompatible med dem og deres "særheder"... jeg synes det er vildt svært...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været igennem mange racer.. :genert:

Men én race vil altid ligge mit hjerte nært - DSG'en.. :hjerte:

 

Ellers har jeg været igennem racer som Cairn Terrier, Westie, Jack Russell Terrier, Pudel, Papillon, Cavalier King Charles Spaniel, Whippet, Italiensk Mynde, Lagotto Romagnolo, Löwchen - det var lige dem jeg kunne komme i tanke om..

 

Tror dog næste hund ender med at blive en Papillon eller en Dværgpuddel :lun::-D

Sådan har det i hvert fald været det sidste stykke tid - lad os så se hvad det ender med når jeg får hund igen :mrgreen: for ikke ret lang tid siden var jeg helt sikker på en Löwchen.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg altså nødt til at afsløre min uvidenhed og spørge... hvad betyder stop/uden stop? :genert:

 

Nu bruger jeg lige min egen tøs til at demonstrere det på, selvom billedet ikke er super perfekt til det :blink:

 

Aanmelden | Facebook

 

 

Ved ikk om du kan se det?

 

ellers måske her? Googles billedresultat for http://www.muttington.dk/Pictures/News/2009/Olivia(Zora).jpg

 

Men der er der hvor der er et hak ind. Næsen stopper, og hovedet fortsætter op i pande.

 

Ved ikk om du forstår det, for det er virkelig dårligt forklaret :stupid::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg altså nødt til at afsløre min uvidenhed og spørge... hvad betyder stop/uden stop? :genert:

 

Jesus, hvordan forklarer man det?. Tror mk101 eller chr3892396359238 kunne gøre det langt bedre, :oops: men de er her vist ikke. Stoppet afgør hvor stor eller lille bue der er mellem næseryg og skalle, hvis du ser hovedet i profil. En collie har næsten ikke noget stop, hvorimod en chi har et meget tydeligt/ markant stop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bruger jeg lige min egen tøs til at demonstrere det på, selvom billedet ikke er super perfekt til det :blink:

 

Aanmelden | Facebook

 

 

Ved ikk om du kan se det?

 

ellers måske her? Googles billedresultat for http://www.muttington.dk/Pictures/News/2009/Olivia(Zora).jpg

 

Men der er der hvor der er et hak ind. Næsen stopper, og hovedet fortsætter op i pande.

 

Ved ikk om du forstår det, for det er virkelig dårligt forklaret :stupid::roll:

 

Jesus, hvordan forklarer man det?. Tror mk101 eller chr3892396359238 kunne gøre det langt bedre, :oops: men de er her vist ikke. Stoppet afgør hvor stor eller lille bue der er mellem næseryg og skalle, hvis du ser hovedet i profil. En collie har næsten ikke noget stop, hvorimod en chi har et meget tydeligt/ markant stop.

 

Tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Jeg har jo lige skrevet mig på en venteliste, så mit valg er klart,... :banan:nu,...:lol: men ellers har jeg også skiftet mening som vinden blæser. :oops: Det er skide irriterende at man ikke kan blive enig med sig selv men egentlig vil jeg hellere have dèt problem, end at man kun vil have en bestemt race (og den slags tankespor har jeg egentlig heller aldrig rigtig forstået), især hvis den race man er faldet for er noget sart skidt. Fatter ikke at folk vil være bekendt at støtte avl (ved at købe) hvor hundene næsten med sikkerhed vil blive syge, med sikkerhed er døde inden det 10. leveår, eller har problemer med at få kroppen til at følge med i almindelige hundeaktiviteter. Og måske også een der vil provokere nogle,... men fatter heller ikke at folk godvilligt køber racer der skal strippes. Det er i mine øjne noget der nærmer sig tortur (især når hunden bliver gammel) som man udsætter hunden for 3-4 gange om året.

 

Til TS: du sagde at flatten har for lang pels, men faktisk er det en rigtig "wash and wear" hund, der er noget lettere at holde end mange korthårsracer som f.eks. labrador. Man børster den grundigt i de dage den fælder og resten samler sig i hjørnerne som nullermænd - lige til at samle op med fingrene. :blink: En korthårshund drysser hele tiden og hårene er altså ikke nemme at fjerne fra tøj og møbler.

 

Ja jeg tilslutter mig lige hvad Ascha siger. Vi har jo 1 labrador og 2 flatcoated. labradoren fælder hele tiden og hans pels er over det hele. Flatterne fælder mere i perioder og deres lidt længere pels samler sig til små totter der er lige til at samle op som Ascha også siger.

Jeg børste dem maks 1 gang ugentlig, tit går der fler uger i mellem, og alligevel bliver de ikke filtret. Der kan dog komme lidt små "pelsknuder" omkring ørene, men syntes det er sjældent og når de kommer, så klipper jeg dem bare af. Så jeg syntes deres pels er utrolig nem at holde. Jeg klipper vores en gang i mellem, men holder dem ikke udstillingsklippet overhovedet. Den eneste ulempe ved den lidt længere pels er at de slæber mere sand og skidt med ind og at de er længere om at tørre når de har været våde.

Men ellers kan jeg kun anbefale flatten, det er sku en lækker hund :lun:

 

Men som dig kan jeg også være i tvivl om hvilken race jeg skal have næste gang (ja herhjemme er det mig der bestemmer hvilken hund vi skal have :blink:). Jeg vil rigtig gerne have en flatter igen, men er også blevet sindsyg lun på Aussien, især fordi jeg gerne vil træne lydighed på konkurrenseplan. Flatten kan da sagtens bruges her, men jeg tror alligevel at man har en større fordel med en Aussie, men så igen på den anden side, er det også lidt sjovt at have en lidt anden race en alle de andre i lydighedsringen har (har ikke set så mange flatter i lydighedsringen). :blink: Jeg har også haft mine tanker på Border Collien, syntes det er skøn race, men frygter dog at den er for aktiv til mig. Men uha det er en lækker hund.

 

Så jeg kan godt forstå du syntes det er svært at vælge og der er jo også bare så mange lækre racer at vælge imellem, så jeg ville da syntes det var mere underligt hvis du kun havde en race i hovedet der duede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
SEEE bare her, en hel masse gyldne bamser :lun:

 

Det kan godt lyde til at jeg ikke behøver at bekymre mig så meget om flattens pels :banan: jeg var nok bare helt ekstremt uheldig med min Golden som jeg overtog, da han var gammel og hans pels fuldkommen ødelagt :???: og imø er flatten og goldens generalt rimelig ens i pelsen - derfor mine forbehold :-)

 

Jeg syntes flattens pels er meget mere glat og "silkeagtig" (uden at være silkeagtig, hvis du forstår) en goldens er. Og så er den knap så tyk og "kraftig" hmmmmm ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Syntes vores har en meget fin og glat pels (bortset fra at den ene har strit pels på bagdelen) og den filtre ikke så nemt som en golden pels. Det er i hvert fald den erfaring jeg har. Tror også at en golden har en tykkere underuld en flatten har, men ved ikke om der er rigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...