Hop til indhold

Det startede så godt, og endte så skidt...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna har jo problemer med genboens katte, eller det vil sige, det er nok nærmere kattene der har problemer med Luna...

 

Så i øjeblikket forsøger jeg at få Luna til at slappe af nede ved genboen, fordi allerede på vej derned begynder hun at køre op i forventning om synet af en kat.

 

Bevæbnet med godt med godbidder bevægede vi os derned af, og det gik bare så godt, og Luna var så dygtig :5up:

 

Jeg beslutter så at vi skal lave lidt fodersøg dernede, og Luna går ivrigt i gang med at søge efter sine godbidder, hun går lidt ned i knæene for at komme helt ned til godbidderne, hvorefter hun farer op med det mest dybfølte hyl jeg nogensinde har hørt fra hende :cry:

 

Det viste sig så, at lige der hvor hun var i gang med at lave fodersøg, der lå en ledning der fører hen til køernes hegn, og denne ledning var åbenbart i stykker, så tøsen fik stød :evil:

 

Jeg måtte stå derned i 20 minutter med en tøs med halen i mellem benene, og som fór sammen hver gang et græstrå eller snoren ramte hende bagi :megaked:

 

Vi var rundt og undersøge alle tingene (meget forsigtigt og krybende på maven), vi lavede lidt mere fodersøg som hun heldigvis godt ville lidt (men ikke rigtigt), og jeg forsøgte at lege lidt med hende. På et tidspunkt var vi tæt på stedet hvor hun fik stød, og et græsstrå ramte hende og hun for op, men så satte jeg mig ned og gravede helt vildt lige der, og heldigvis blev hun grebet af det. Så nu har vi som hævn gravet et stort hul i bondens græsplæne :blink:

 

Herefter gik vi derfra, og så må jeg jo se hvordan hun reagerer næste gang vi skal forbi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr det lille pus da :ae:

 

Godt det ikke var over ryggen - så havde Moar fået skylden for at slå ?

 

Ja, jeg var også vildt bekymret for om hun enten troede at det var mig, eller at det var fodersøgets skyld, det er første gang jeg har fået hende til at slappe så meget af på gåturen, at hun rent faktisk ville søge, og så skulle det lige passe at det nu var helt ødelagt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare jeg havde været lige så klog dengang Bo kom til at røre et fårehegn. Jeg har aldrig set mere ulykkelig hund, så jeg pylrede selvfølgelig om ham, og så skyndte vi os at gå hjem.

Han nægtede at gå forbi den fårefold de næste to år :lol:

 

Ja, det ville sgu være noget møg hvis Luna nægter at gå forbi det sted, så er vi nødt til at tage bilen hver gang vi skal ud at gå, vi kan nemlig kun gå 500 meter ned af vejen (blind vej og vi ligger for enden) før vi støder på stedet...

 

Og ja, jeg er glad for at jeg har hørt hvad man skal og især ikke skal i den slags situationer, så jeg håber hun har glemt det meste af det næste gang vi går forbi :x:

 

Puha stakkels Luna og stakkels dig, det er bare så svært når det ser ud som om ens hund tror det er dig der har forårsaget smerten.

Håber Luna er ved godt mod igen næste gang i går forbi stedet.

 

Ja, og i det hele taget syntes jeg at det er svært at se ens hund så skræmt og ulykkelig :cry:

 

Og ydermere, så gjorde hun alt hvad jeg bad hende om, og hun var bare så dygtig, og så blev hun straffet på denne måde, det var næsten det værste :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det ville sgu være noget møg hvis Luna nægter at gå forbi det sted, så er vi nødt til at tage bilen hver gang vi skal ud at gå, vi kan nemlig kun gå 500 meter ned af vejen (blind vej og vi ligger for enden) før vi støder på stedet...

 

Og ja, jeg er glad for at jeg har hørt hvad man skal og især ikke skal i den slags situationer, så jeg håber hun har glemt det meste af det næste gang vi går forbi :x:

 

 

 

Ja, og i det hele taget syntes jeg at det er svært at se ens hund så skræmt og ulykkelig :cry:

 

Og ydermere, så gjorde hun alt hvad jeg bad hende om, og hun var bare så dygtig, og så blev hun straffet på denne måde, det var næsten det værste :cry:

 

Nåh, ja... Og hvad så?

Det var bare et stød fra et hegn? :mrgreen:

 

Det har stort set alle hunde og alle børn da oplevet, hvis de færdes på landlige steder.

 

Ta' dig sammen! Det er ikke værre for din hund end det er for DIG.

Og det kan osse være slemt nok, hvis du gør så meget ud af det.

Jo hurtigere DU kommer over det, jo hurtigere kommer HUN sig osse. :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, ja... Og hvad så?

Det var bare et stød fra et hegn? :mrgreen:

 

Det har stort set alle hunde og alle børn da oplevet, hvis de færdes på landlige steder.

 

Ta' dig sammen! Det er ikke værre for din hund end det er for DIG.

Og det kan osse være slemt nok, hvis du gør så meget ud af det.

Jo hurtigere DU kommer over det, jo hurtigere kommer HUN sig osse. :mrgreen:

 

Det kan godt være at du bare syntes det er "hvad så...", men sådan er vi jo så så forskellige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er uinteressant hvad jeg synes i den sammenhæng. Det væsentligste er, at det VIRKER! Jo hurtigere DU kan lægge det bag dig, jo hurtigere vil Luna osse komme over det.. :ae:

 

Jeg har ingen problemer med at lægge det bag mig, jeg har gjort hvad jeg kunne for at vende oplevelsen hos Luna, og næste gang vi går forbi har jeg ikke tænkt mig at foretage mig noget medmindre at Luna reagerer negativt. Så jeg tror du har misforstået mine indlæg, jeg har ingen planer om at gøre en "sag" ud af dette, tværtimod, da det jo kun vil være til skade for Luna.

 

Men derfor syntes jeg nu alligevel det var synd for hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, stakkels Luna - det var synd, nu da det ellers gik så godt med det andet.

 

Bamse stak engang af på en fold med køer - faktisk den vi gik over første gang du var hos mig. Jeg kunne ikke finde ham og da jeg endelig kom hjem, sad han i indkørslen.

Der må være sket et eller andet med elhegnet dengang, for så sent som i morges skulle vi over marken og han er stadig bange for at gå gennem "lågen".

 

Det jeg vil med den historie er, at eftersom jeg ikke var der og ikke kunne trøst, ynke eller få ham til at glemme med det samme, ved at gøre som dig, ja, så har han ikke glemt det. Jeg går jo ikke og husker på det i det daglige og "jeg har lagt det bag mig", så jeg vil mene at du har gjort det helt rigtige, Lonny :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, stakkels Luna - det var synd, nu da det ellers gik så godt med det andet.

 

Bamse stak engang af på en fold med køer - faktisk den vi gik over første gang du var hos mig. Jeg kunne ikke finde ham og da jeg endelig kom hjem, sad han i indkørslen.

Der må være sket et eller andet med elhegnet dengang, for så sent som i morges skulle vi over marken og han er stadig bange for at gå gennem "lågen".

 

Det jeg vil med den historie er, at eftersom jeg ikke var der og ikke kunne trøst, ynke eller få ham til at glemme med det samme, ved at gøre som dig, ja, så har han ikke glemt det. Jeg går jo ikke og husker på det i det daglige og "jeg har lagt det bag mig", så jeg vil mene at du har gjort det helt rigtige, Lonny :5up:

 

Tak, jeg tror såmænd også bare at Birgitta har misforstået mine indlæg.

 

Men grunden til jeg blev der så længe, var netop for at forhindre at hun for evigt skulle begynde at forbinde stedet med noget dårligt, og hvis hun viser tegn på stadig at syntes det er et dumt sted, så må vi lave en sjov leg lige der næste gang vi går forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du ved har alle mine taget el-hegn hernede, nogle af hundene flere gange :stupid:

 

Hver gang har jeg også lavet sådan lidt træning på en nonchalant facon (som i, det her er da ikke noget så kom og sit-dæk-stå osv), ingen ynk osv. for at der ikke skulle forbindens noget dårligt med stedet. Det er gået fint hver gang, Misja skulle dog som ung hund lige have frisket stedet op som ikke farligt et par gange, før det var helt ude af kroppen - og de første gange skulle jeg starte med større afstand på hegnet og så bevæge os tættere på, efterhånden som hun kunne slappe okay af.

 

Den bedste: Buster var på vej hen mod el-hegnet og fårene og i samme nu jeg sagde NEJ! Ramte han hegnet og fik stød - se DET var en nej-forstærker der ville noget :roll::lol:

 

Max vil lette ben op ad fåre hegnet det samme sted hver dag når vi passerede det og i starten hev jeg ham ihærdigt væk og sagde NEJ! Men en dag hev jeg ham ikke væk og han fik tisset op ad hegnet, det gjorde han så aldrig igen :rolleyes:

 

Men ingen af mine to drenge var efterfølgene bange ved de hegn der havde ramt dem, det er kun tøsen som har krævet lidt ekstra på den konto og ca. hver 2-3 år, har hun glemt at de giver stød og jager mus for tæt på! :stupid:

 

Såå, nus til Luna :ae: og vær rolig de næste par dage som du selv er inde på, også selv om hun måske reagere ved stedet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du ved har alle mine taget el-hegn hernede, nogle af hundene flere gange :stupid:

 

Hver gang har jeg også lavet sådan lidt træning på en nonchalant facon (som i, det her er da ikke noget så kom og sit-dæk-stå osv), ingen ynk osv. for at der ikke skulle forbindens noget dårligt med stedet. Det er gået fint hver gang, Misja skulle dog som ung hund lige have frisket stedet op som ikke farligt et par gange, før det var helt ude af kroppen - og de første gange skulle jeg starte med større afstand på hegnet og så bevæge os tættere på, efterhånden som hun kunne slappe okay af.

 

Den bedste: Buster var på vej hen mod el-hegnet og fårene og i samme nu jeg sagde NEJ! Ramte han hegnet og fik stød - se DET var en nej-forstærker der ville noget :roll::lol:

 

Max vil lette ben op ad fåre hegnet det samme sted hver dag når vi passerede det og i starten hev jeg ham ihærdigt væk og sagde NEJ! Men en dag hev jeg ham ikke væk og han fik tisset op ad hegnet, det gjorde han så aldrig igen :rolleyes:

 

Men ingen af mine to drenge var efterfølgene bange ved de hegn der havde ramt dem, det er kun tøsen som har krævet lidt ekstra på den konto og ca. hver 2-3 år, har hun glemt at de giver stød og jager mus for tæt på! :stupid:

 

Såå, nus til Luna :ae: og vær rolig de næste par dage som du selv er inde på, også selv om hun måske reagere ved stedet ;-)

 

Jeg tror at hun fik det rimeligt godt ud af kroppen, så forhåbentlig vil der ikke være noget de næste par dage. Ulempen er selvfølgelig, at der ikke var noget hegn, og dermed ikke noget hun kunne forbinde med smerten (ledningen lå skjult i græsset), og derfor kan hun nu have overført sin frygt til hvad som helst :vedikke:

 

Men forhåbentlig har hun glemt alt om det nu :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde egenlig ville skrive om det forleden men tænkte,,, nej det gider de ikke høre om.

Men nu får i det.

 

Money røg i vores el-hegn forleden og gav et hyl fra sig så vi alle (incl.dyr) lettede 5 m. Da jeg nåede ud i gården var hun allerede væk fra vores grundstykke, manden havde set hende med 180 i timen op af vores indkørsel og i samme fart rundede hun hjørnet og forsvandt op af landevejen. Vi kørte rundt i hver sin bil i mindst en time, med lygter og råb. Jeg var ved alle naboer og ingen havde set min bette hund. :cry:

Efter en lille time mødes jeg med manden på landevejen ca.1 km hjemmefra, vi snakker lidt og jeg beder ham om at tjekke på den gård der ligger knap 200 m fra hvor vi står. (sidste gård inden byen) imens vil jeg køre en sidste runde og så tage hjem og ringe til politi og div dyrlæger i området.

Men da Marcus står og snakker med konen på gården, dukker Money op fra en staldbygning, rystende og nervøs... dog glad for at se sin far.

 

Jeg var spændt på at se om hun nu endelig havde fået respekt for vores el-hegn... men nej :stupid: hun har glemt alt om smerten og chokket, hun tager stadig turen ind under hegnet og også det sted hvor hun fik et rap i rø... :damn: Money har ikke skyggen af mén og er vist slet ikke klar over at hun blev bange sidste dag.

 

Så fortvivl ikke... blot du selv lader som ingenting når i kommer op på marken igen. Jeg gik ud sammen med hende dagen efter som vi plejer og jeg gik igang med det jeg skulle.. hun gik så igang med det hun plejer.. at samle hestene og lede dem gennem ledet fra den ene fold og til den anden og tilbage igen (så længe hestene selv vil lege med, for når de ikke gider hende mere bliver hun sat på ignor). :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde egenlig ville skrive om det forleden men tænkte,,, nej det gider de ikke høre om.

Men nu får i det.

 

Money røg i vores el-hegn forleden og gav et hyl fra sig så vi alle (incl.dyr) lettede 5 m. Da jeg nåede ud i gården var hun allerede væk fra vores grundstykke, manden havde set hende med 180 i timen op af vores indkørsel og i samme fart rundede hun hjørnet og forsvandt op af landevejen. Vi kørte rundt i hver sin bil i mindst en time, med lygter og råb. Jeg var ved alle naboer og ingen havde set min bette hund. :cry:

Efter en lille time mødes jeg med manden på landevejen ca.1 km hjemmefra, vi snakker lidt og jeg beder ham om at tjekke på den gård der ligger knap 200 m fra hvor vi står. (sidste gård inden byen) imens vil jeg køre en sidste runde og så tage hjem og ringe til politi og div dyrlæger i området.

Men da Marcus står og snakker med konen på gården, dukker Money op fra en staldbygning, rystende og nervøs... dog glad for at se sin far.

 

Jeg var spændt på at se om hun nu endelig havde fået respekt for vores el-hegn... men nej :stupid: hun har glemt alt om smerten og chokket, hun tager stadig turen ind under hegnet og også det sted hvor hun fik et rap i rø... :damn: Money har ikke skyggen af mén og er vist slet ikke klar over at hun blev bange sidste dag.

 

Så fortvivl ikke... blot du selv lader som ingenting når i kommer op på marken igen. Jeg gik ud sammen med hende dagen efter som vi plejer og jeg gik igang med det jeg skulle.. hun gik så igang med det hun plejer.. at samle hestene og lede dem gennem ledet fra den ene fold og til den anden og tilbage igen (så længe hestene selv vil lege med, for når de ikke gider hende mere bliver hun sat på ignor). :klap:

 

Hvor er det godt at hun er kommet sig fuldstændigt :5up:

 

Men hvad med hendes mor og far, jeg mener, I må da have været gråden nær da I ikke kunne finde hende, stakkels jer og stakkels Money :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh - stakkels Luna da. :ae:

 

Håber at hun er upåvirket næste gang I går forbi og ja, ellers må I lege noget rigtig sjovt. Du må lige huske at fortælle hvordan det går.

 

Jeg skal nok lige fortælle hvordan det gik, og næste gang sørger jeg lige for at have yndlingslegetøjet med, bare for en sikkerhedsskyld. Men som sagt, så endte vi med at grave et kæmpehul (Luna's yndlingsbeskæftigelse), så jeg håber at hun husker hullet og ikke det stød hun fik :x:

 

Jeg var jo også noget heldigere end dig, jeg kunne blive på stedet og få hende beroliget, det er straks lidt sværere når der sværmer 100 vrede hvepse om hovedet på en...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt at hun er kommet sig fuldstændigt :5up:

 

Men hvad med hendes mor og far, jeg mener, I må da have været gråden nær da I ikke kunne finde hende, stakkels jer og stakkels Money :ae:

 

Vi var virkelig oppe og køre, naturligvis fik hun godbidder og klap herhjemme men det værste stod på i den time vi ikke kunne finde hende. Man kan jo ikke klare tanken om at hun ikke bliver fundet og da slet ikke når det er blevet mørkt , koldt og vådt udenfor.... jeg indrømmer at jeg slet ikke tænkte på el-hegnet men mest af alt på at finde hende og få hende hjem i vante omgivelser.

 

Godt for jer at Luna havde snor på, nu skal du bare ligge det bag dig for du må ikke være nervøs når i går der op igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen problemer med at lægge det bag mig, jeg har gjort hvad jeg kunne for at vende oplevelsen hos Luna, og næste gang vi går forbi har jeg ikke tænkt mig at foretage mig noget medmindre at Luna reagerer negativt. Så jeg tror du har misforstået mine indlæg, jeg har ingen planer om at gøre en "sag" ud af dette, tværtimod, da det jo kun vil være til skade for Luna.

 

Men derfor syntes jeg nu alligevel det var synd for hende :-D

 

Ja, gu var det synd for Luna (og det er jo næsten ikke til at bære at være vidne til sådan noget, heller ikke selvom det er andres hunde) og ærgerligt at hun ikke kunne se hvad det var, der gav hende stød, for det havde sikkert gjort at hun var kommet hurtigere over det,... men det er bare en del af livet og der er jo ikke nogen der hjælper koen eller hesten til at lære at ståltråd kan gøre nas, men de lærer sgu at håndterer det alligevel.

 

Så jeg vil give Birgitta lidt ret i at vi er alt for hurtige til at pakke hundene ind i vat og gøre en stor sag ud af noget ret harmløst. Begge mine hunde har lært at holde sig fra elhegn på den hårde måde, men det har jeg sgu også, og man kan ikke skærme nogen fra alt ubehag,... og jeg tror også at det enkelte individ bliver en svækling hvis man forsøger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, gu var det synd for Luna (og det er jo næsten ikke til at bære at være vidne til sådan noget, heller ikke selvom det er andres hunde) og ærgerligt at hun ikke kunne se hvad det var, der gav hende stød, for det havde sikkert gjort at hun var kommet hurtigere over det,... men det er bare en del af livet og der er jo ikke nogen der hjælper koen eller hesten til at lære at ståltråd kan gøre nas, men de lærer sgu at håndterer det alligevel.

 

Så jeg vil give Birgitta lidt ret i at vi er alt for hurtige til at pakke hundene ind i vat og gøre en stor sag ud af noget ret harmløst. Begge mine hunde har lært at holde sig fra elhegn på den hårde måde, men det har jeg sgu også, og man kan ikke skærme nogen fra alt ubehag,... og jeg tror også at det enkelte individ bliver en svækling hvis man forsøger.

 

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvad det er der får dig og Birgitta til at skrive disse indlæg, men et eller andet må I have misforstået :vedikke:

 

Jeg skrev dette indlæg i "hundehistorier", det fora hvor man kan fortælle små sjove/skøre/skræmmende oplevelser fra ens dag, og det gjorde jeg netop fordi at jeg gerne ville fortælle historien, og måske have lidt sympati med min stakkels tøs, men jeg valgte lige netop "hundehistorier" og ikke "debat", fordi jeg dybest set ikke er specielt bekymret og ikke har brug for råd, jeg havde bare brug for at fortælle om vores kedelige oplevelse.

 

Hvordan det så kan få jer til at udlede at jeg er overpylret og skulle tage at få hård på brystet, det forstår jeg slet ikke ikke :vedikke: Jeg syntes da at det er fuldstændigt naturligt at syntes det er synd for hende at hun fik stød, og jeg syntes da også at det er helt naturligt at gøre sit bedste for at vende oplevelsen til noget positivt, og kan slet ikke forstå hvordan I kan tolke det i den retning I gør...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...