Hop til indhold

Vanrøgt


Gæst Melindas
 Share

Recommended Posts

Gæst Melindas

ADVARSEL - Vanrøgt i ELMEDIGE HUNDEPENSION

Vi havde vores dejlige 3 år gamle Shar Pei hund MELINDA i hundepension i 3 uger hos ELMEDIGE HUNDEPENSION i Skibby. Resultat var forfærdeligt. Vi fik vores hund tilbage efter 3 uger vanrøgtet dvs. hun havde tabt 5 kilo og havde dybe sår på halen næsten helt ind til benet. Da vi fik vores hund tilbage tog vi hende direkte til vores dyrlæge som kunne konstatere at hun var kraftigt underernæret og havde dybe sår på halen.

ELMEDIGE HUNDEPENSION havde intet foretaget sig dvs. ikke tilkaldt en dyrlæge til at tilse hende, da hun øjensynligt må have haft dårlig mave samt bidt sig til blods på halen.

Ejeren Ole Strøm Lagrelius undskyldte sig med at han ikke kunne komme ind til hende og jeg tror at han var bange for hende. Hun har tidligere været passet andre steder uden nogen problemer.

ELMEDIGE HUNDEPENSION har tydeligvis overtrådt bekendtgørelse som er gældende for hundepensioner ved ikke at tilkalde en dyrlæge, men blot at lade stå til. Desuden kunne han ikke huske hvad salgs hundefoder hundepensionen anvender hvilket kunne type på at der er tale om et af de billige affaldsfoder.

Jeg har forlangt at få mine penge tilbage og få betalt dyrlægeregningen. Dette nægter Ole Strøm Lagrelius, så det drejer sig blot om at få pengene ud af hundeejerne og derefter mishandle vores hund.

Med venlig hilsen

Ole Otteslev

Far til MELINDA (Shar Pei)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader til at siden bliver censureret af folk som måske beskytter hundekenneler og pensioner.

 

Venligst

 

Ole Otteslev

 

Jeg tror ikke at der direkte er censur her på siden, men det er generelt ikke velset på noget forum at lave det der kaldes "udhængning", hvor man beskylder navngivne personer for ting og sager, uden bevisførelse.

Du vedhæfter dyrlægerapporten, og det er mere end de fleste gør, men jeg bryder mig alligevel ikke om dit første indlæg, hvor du konsekvent skriver pensionens navn med fede typer. Det ligner mere en smædekampagne end et indlæg fra en hundeejer, der forståeligt nok er oprørt over sin hunds tilstand.

 

Jeg har selv været ude for en meget ulykkelig situation med en dyrlæge, men jeg kunne aldrig finde på at hænge vedkommende ud på denne måde.

Men hvis nogen spørger, så kan du være helt sikker på at de nok skal få at vide hvad jeg mener om vedkommende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er infektion i folderne på en Shar Pei en typisk racesygdom, så det er vel ikke noget helt uventet at din Shar Pei har kunnet få det.

Derudover er der tale om et vægttab.

Men helt ærligt, hunde er sociale dyr, og 3 uger i fremmede omgivelser, med andet spisemønter, og håndtering af personale der ikke kan ventes at kende alle racers specielle risiko for problemer, så voldsom er den rapport da heller ikke.

 

Jeg har et par gange prøvet at overtage genbrugshunde, og problemer som vægttab og diarre i den første tid er altså ikke noget helt usædvanligt. Det sker når hunde "skifter hjem" også selv om det kun er for en tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare ikke rigtig det nytter noget at oprette sig på diverse fora, for så at skrive den samme besked, igen og igen. I går havde du skrevet den samme besked 4 gange i forskellige sammenhænge. Det nytter altså ikke rigtig noget at skrive det flere gange. Der er ingen her på hf der beskytter kenneler eller pensioner, hvis de ikke behandler hundene ordentligt.

Jeg tror desværre ikke der er ret mange der orker flere af disse tråde. Det sker ret ofte at vi får nye brugere, der kun har oprettet sig for at skrive et enkelt indlæg og så forsvinde igen. Jeg synes desværre ikke der er så stor troværdighed i sådanne tilfælde, beklager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Melindas

Hej

 

Jeg oprettede desværre mit indlæg flere gange, da jeg er er nybegynder på siden. Siden blev først lukket fra webmasteren, hvilket ikke er forståeligt, idet der er tale om en "sand" historie i henhold til dyrlægerapporten. MAn kan ikke undgå at skrive hvilken persion der er tale om. Jeg advarer blot andre og forsøger at finde ud af om andre har lignende oplevelser med denne hundepension.

 

Vedkommende der passede hunden var tydeligvis bange for hende og skulle måske ikke tage imod hende, da han ikke kunne passe hende ordentligt. En hundepension har pligt til at tilkalde en dyrlæge såfremt der går noget galt med hunden, hvilket kan ske, men undlader man dette ifalder man ansvar for de skader som hunden har pådraget sig.

 

Ole

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ole Otteslev, hvad er årsagen til at I denne gang brugte en ny hundepension, når Melinda var vant til at være i en anden?

 

Jeg synes, at det lyder som om hun slet ikke har brudt sig om at være i Elmedige...

Hvis hun har været så negativ, at hun har optrådt truende overfor ejeren af hundepensionen, så kan han have svært ved at gå ind til hende....

 

Men han havde vel et kontakt-nummer til jer, havde han ikke?

 

Tre uger ern rigtig lang tid at være i en pension, man slet ikke kender.....

 

Hvordan har Melinda det i dag? Har hun det bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske at jeg for noget tid siden læste samme indlæg, bare i et andet fora.

 

Det undrer mig, at man som hundeejer ikke engang vil se det sted hvor hunden skal sove, og tilbringe de næste 3 uger?

Dernæst har du ikke engang givet hende hendes eget foder med? - Det vil mange hunde da få dårlig mave af.

 

Hunden havde i forvejen dårlig pels, det så jeg det andet sted.

 

Men ellers lyder det ikke som et sted man vil have sin hund i pension.

- Ikke at jeg nogensinde kunne finde på at efterlade min hund et fremmed sted i 3 uger, ikke engang én weekend....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gentager lige mit svar til dig, jeg skrev for en måned siden, på et andet forum.

 

 

 

 

Har hun været i pensionen før ?

Jeg ville godt nok ikke, aflevere min hund, i en helt fremmed pension i 3 uger.

Vi planlægger en ferie til sommer, og starter her i næste måned, med at vænne vores hunde, til en bestemt pension, så de ikke får problemer.

At nægte at spise sin mad, og "tvangsbide" sig selv på halen, er symptomer på stress.

Selvfølgelig skulle pensions ejeren tjekke, om hunden skulle have dyrlægehjælp, og det lyder her fra din side ( nu har vi jo ikke, den anden parts side af historien ) at det måske ikke lige er blevet håndteret helt så professionelt ,som man kunne forvente, men at hænge pensionen ud, på rigtig mange hundeforums, hjælper altså ikke noget, der skal du nok gå den slagne vej, og klage de rette steder i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Elmediges hundepension reklamerer på forsiden af deres hjemmeside med, at de er "Sjællands billigste hunde- og kattepension"...

 

DET i sig selv er nok til at jeg ville gå laaaangt udenom... :scared:

 

Elmedige Hundepension og Kattepension » Giv din hund eller kat ferie i skønne omgivelser

 

Kan se at de også tilbyder kattepension i "nye og store bure, hvor kattene går i tørre, nye spåner."...

 

Som jeg kan se det, er det hundebure fra Harald Nyborg... altså på 90 x 60 cm og så med spåner i bunden og ingen kattebakke (der er vist heller ikke plads til et kattetoilet derinde, hvis katten også skal kunne være der :confused: ) :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg checkede Elmedige på Internettet før jeg lavede en aftale med denne hundepension. Desuden havde Elmedige min dyrlæges nummer, min datter telefonnummer såfremt noget skulle ske. Intet af dette anvendte hundepensionen. Da jeg hentede hende sagde denne at han IKKE havde kontaktet en dyrlæge da dettte ville have kostet penge.

 

Da jeg afleverede Melinda spurgte jeg hvilket foder de anvendte, idet hun normalt spiser alle "gode" tørfoder. Her skulle jeg havde været på vagt idet ejeren ikke kunne huske navnte på hundefoderet som han anvendte. Nogle gule sække sagde han. Hvis han har drevet kennel i mange år ved han selvfølgelig mærket på hundefoderet. Hun har været tidligere passet i en hundepensiion ved Holbæk og vi har aldrig haft problemer med hendes foder. Hun bruger vist Oliver.

 

At en hund bliver syg i en hundepension kan selvfælgelig ske, men at denne undlader at tage vare på dyret i dennes varetægt er ikke tilgiveligt.

 

Hun har alrdig før haft stress og bidt sin hale og sker dette må ejeren tage vare på hunden ved at tilkalde en dyrlæge. En Shar-Pei er en "skødehund" selvom de ser anderledes ud. Hun er glade for børn. Vi har selv en baby på 14 måneder og der kommer mange små børn hos os.

 

Nu er hun tilbage på sin normale vægt efter 2 måneder, men hun har stadig men på halen dvs. der er stadig nogle ar efter de bid som hun tilførte sig selv.

 

Modpartens advokat siger at man ikke må kalde det vanrøgt, idet dette kan skade Elmediges forretning. Jeg har sendt sagen til forbrugerklagenævnet, som vil udtale sig i sagen, så må vi se hvad der skal ske herefter.

 

:vuf:

Venligst

 

Ole og "Melinda"

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Det er da godt, at Melinda næsten er kommet over det kedelige ophold...

Så skal I andre også bare have det lagt bag jer.

 

DU kan ikke gøre så meget for at advare andre om forholdene. For jeg synes ærligt talt, at det klarer ejeren af pensionen så udmærket selv.

Det er IKKE nogen god hjemmeside:hmm:.

 

Allerede på forsiden står der, at det de forsøger, er at passe dyr så billigt som muligt :evil:.

Og der står ikke noget om hvilket foder de bruger.

 

Som Malene påpeger, så er burene ikke egnet til det, de bliver brugt til.

 

Så alene hjemmesiden har tre graverende advarsler.

 

Man KAN blive forvirret over alle de mange hjemmesider, der findes om forskellige pensioner og hvad de har at tilbyde. Og når man er forvirret nok, så kan man ende med bare at gå efter prisen...

 

Hvis man er forvirret, når man vælger pension, så går man ALLIGEVEL ikke og leder efter advarsler på Nettet om forskellige pensioner..

 

---Nu har jeg prøvet at google på Elmedige Hundepension...

 

Og selv om jeg har gennemgået 15 sider med hver 10 links så er der INGEN andre end dig, Ole, der skrevet advarsler om den pension...

Men DINE advarsler findes temmelig enslydende i mange forskellige sammenhænge..

Det behøver ikke at betyde, at pensionen er ok og det er dig, der tager fejl. Det betyder snarere, at folk ikke oplever at de får mindre end de har betalt for. Hvis man kun betaler for at få opbevaret sin hund, så skal man helst have en hund, der kan klare DET.

 

Tror du ikke, at du skal se at komme videre? Du har lært noget om hvad man kan komme ud for, hvis man ikke ser sig for.

Det ved mange af os andre allerede. I hvert fald her på HF. Ikke specielt på grund af Elmedige, men fordi vores hunde er så forskellige og de kræver lige så forskellige forhold som børn.

 

Derfor ville vi allesammen her på HF først og fremmest undersøge en pensions hjemmeside.

Hvis DEN ser ok ud, så vil vi besøge pensionen -helst uden hund. Hvis indtrykket stadig er positivt, så vil vi lade hunden være i pensionen i en kortere periode, --max. en uge, men afhængig af, hvordan hunden er. Nogle hunde efterlader man kun et døgn.

 

Og derefter ville vi beslutte, om det var en pension, vi ville bruge en anden gang. Ved at kikke på vores hund og se hvordan den har det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg checkede Elmedige på Internettet før jeg lavede en aftale med denne hundepension. Desuden havde Elmedige min dyrlæges nummer, min datter telefonnummer såfremt noget skulle ske. Intet af dette anvendte hundepensionen. Da jeg hentede hende sagde denne at han IKKE havde kontaktet en dyrlæge da dettte ville have kostet penge.

 

Da jeg afleverede Melinda spurgte jeg hvilket foder de anvendte, idet hun normalt spiser alle "gode" tørfoder. Her skulle jeg havde været på vagt idet ejeren ikke kunne huske navnte på hundefoderet som han anvendte. Nogle gule sække sagde han. Hvis han har drevet kennel i mange år ved han selvfølgelig mærket på hundefoderet. Hun har været tidligere passet i en hundepensiion ved Holbæk og vi har aldrig haft problemer med hendes foder. Hun bruger vist Oliver.

 

At en hund bliver syg i en hundepension kan selvfælgelig ske, men at denne undlader at tage vare på dyret i dennes varetægt er ikke tilgiveligt.

 

Hun har alrdig før haft stress og bidt sin hale og sker dette må ejeren tage vare på hunden ved at tilkalde en dyrlæge. En Shar-Pei er en "skødehund" selvom de ser anderledes ud. Hun er glade for børn. Vi har selv en baby på 14 måneder og der kommer mange små børn hos os.

 

Nu er hun tilbage på sin normale vægt efter 2 måneder, men hun har stadig men på halen dvs. der er stadig nogle ar efter de bid som hun tilførte sig selv.

 

Modpartens advokat siger at man ikke må kalde det vanrøgt, idet dette kan skade Elmediges forretning. Jeg har sendt sagen til forbrugerklagenævnet, som vil udtale sig i sagen, så må vi se hvad der skal ske herefter.

 

:vuf:

Venligst

 

Ole og "Melinda"

 

Jeg synes nu stadig du er uansvarlig. - Du havde for travlt til at se hvor hun skulle sove, du gad ikke give hende hendes eget foder med, og tre uger er sgu lang tid for en hund at være alene et fremmed sted!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jeg bryder mig altså heller ikke om pensioner der skriver på hjemmesiden at rundvisning altid skal være aftalt...

 

så synes jeg det hele virker lusket..

når der nu er afsat besøgstid.. men man skal huske at sige fra hvis man lige vil se stedet... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Kan se at de også tilbyder kattepension i "nye og store bure, hvor kattene går i tørre, nye spåner."...

 

Som jeg kan se det, er det hundebure fra Harald Nyborg... altså på 90 x 60 cm og så med spåner i bunden og ingen kattebakke (der er vist heller ikke plads til et kattetoilet derinde, hvis katten også skal kunne være der :confused: ) :vedikke:

 

Ja de billeder taler da vist for sig selv. Det er jo ganske forfærdeligt at nogle mener det er i orden at have pension på den måde. Men i mine øjne mere forfærdeligt at der er nogle ejere der vil aflevere deres dyr sådan et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
jeg bryder mig altså heller ikke om pensioner der skriver på hjemmesiden at rundvisning altid skal være aftalt...

 

så synes jeg det hele virker lusket..

 

Selvfølgelig skal fremvisninger altid være efter aftale. Nu har jeg selv haft hundepension i en del år og jeg har også altid krævet at remvisninger kun er med forudgående aftale. Det er der som ikke noget lusket ved og min pension "står" altid klar til fremvisning. Og hvis folk ringer siger jeg altid at de gerne må komme med det samme (hvis jeg er hjemme), for jeg skal ikke først gøre "klar" til det.

 

Den forudgående aftale er både for min skyld (og mit privatliv) men også for hundenes. Når der kommer andre i pensionen ud over mig, skaber det altid en del uro, og derfor prøver jeg altid at planlægge besøgende så det er mest hensigsmæssigt for hundene. Feks. hvis de lige har været ude og lege og blive luftet, så reagere de ikke så meget på at der kommer en fremmede ind i pensionen. Men er de lige blevet "puttet" efter et par timers leg og hygge, samt de er blevet fodret. Så plejer de at gå til ro derovr og jeg prøver at bestræbe at der efterfølgende er ro derover i et par timer, da hunden faktisk har godt også at slappe af når de er i pension. Hvis der så dukker en person op en time efter de er blevet "puttet" så vågner hele pensionen og det giver en masse uro. Hundene falder dog hurtigt til ro igen (inden for 10 min.) men de er alligevel blevet vækker af deres middagslur. Når der så er faldet ro på igen og de måske har lagt sig til at sove igen, ja så er det ved at være tid til at de skal ud og luftes igen. Det vil sige uro igen.....kan de se hvor jeg vil hen med det. Det har altså ikke noget at gøre med at skjule noget, men simpelthen fordi jeg faktisk tænker på at skabe ro omkring hundene når de er i pension her hos mig. Det er bla også derfor jeg helst ser at man overholder vores åbningstider.

Det kan være stressende for en hund at være i pension, men det behøver det altså ikke at være. Det kommer jo helt an på hvordan den bliver aktiveret mens den er i pension, men også om der bliver skabt ro omkring dem, så de også kan hvile og slappe af. jeg har i hvert fald fået meget ros for at hunden/hundene er dejlig afslapper efter et ophold herude og det tror jeg bunder i at de bliver aktiveret men også at der er ro i pensionen, når de er der.

 

En anden ting er også at jeg nogen gange vælger at sige nej til en fremvisning, hvis jeg har en lidt stresset elle sky hund i pensionen. Så syntes jeg det er nok at den bare skal acceptere at være her hos mig, den behøver ikke også at skulle tackle en masse andre mennesker der kommer i pensionen. og den efterfølgende uro det giver. Så afteler jeg med folk at de kan komme når hunden er taget hjem igen (som regel er folk ude i god tid og en fremvisning haster ikke. Er det deriomod et hasteophold så acceptere jeg at folk gerne lige vil se stedte inden og jeg arangere en fremvisning hvor de bare lige tager et hurtigt kig i pensionen og at vi så efterfølgende snakker uden for). Jeg er altid ærlig omkring det og fortæller ærligt hvorfor de ikke kan komme og kigge og de fleste folk reagere faktisk positivt på det og siger at det er dejligt at jeg tager hensyn til hunden, og det kunne jo faktisk være dem der havde en sky eller bange hund, der havde brug for den ekstra ro.

 

Så lad være med at tænke på at der bliver skjult noget. Hvis pensionen ikke er i orden, så tror jeg det er tydeligt at se og fornemem selvom pensionen er blevet "advaret" om at man kommer. Tag det i stedet for som noget positvit om at pensionne tager hensyn til hundenes ro og rytme og lægfer vægt på at et ophold i en hundepension ikke skal være en negativ eller stresset oplevelse. Men tværtimod en god og afslappet oplevelse :blink:

 

Prøv at forestille dig en pension, hvor der er uro hele dagen i form af at der kommer mennesker uanmeldt. Det må da giver et sressende ophold for hunden.

 

når der nu er afsat besøgstid.. men man skal huske at sige fra hvis man lige vil se stedet... :hmm:

 

Nu har jeg så ikke faste besøgstider, så det kan jeg ikke svare på. Men mon ikke det er af hensyn til lidt planlægning. Det er måske ikke smart at 2-3 personer dukker op på samme tid. Jeg kan god lide at give en "personlig" fremvisning, hvor det kun er 1 hundeejer (eller familien) der vises rundt. Det er jo som regel under denne fremvisning folk har en masse spørgsmål og gerne vil fortælle en masse om deres hund. Det er her vi snakker om diverse ting og aftaler om hunden og hvordan dens ophold skal forløbe (har de særlige ønsker). Det giver dem et godt billed af hvordan det kommer til at foregå herude og det har de så at sammenligne med hvis de skal ud og se andre steder.

 

Nu når jeg lige skriver dette, så har jeg lige en tilføjelse til det jeg skrev ovefor. Når jeg har fremvisninger herude er det jo ikke bare et spørgsmål om at de skal se pensionen og de bokse hunden skal gå i. Det er jo lige så megt for at få et indblik i hvem jeg er og om de kan lide mig og om de mener jeg kan opfylde deres ønsker til et evt. ophold. Sådan en fremvisning kan sagtens tage 1 time og derfor vil jeg også gern a det passer ind i mit "kram". Jeg har jo også en datter der skal hentes, en massageid til vores hunde, til hundetræning osv osv. og det er død frustrerende hvis folk dukker uanmeldt op når man lige skal ud af døren. Når de var bare en lille tilføjelse og er sevfølgelig ikke aktuelr hvis der er en fast besøgstid. Men jeg tænker at det alligevel er af hensyn til lidt planlægning.

 

Mit indlæg er ikke skrevet for at "overbevise" dig om at der ikke er noget luset ved det (og jeg modsiger ikke at det er tilfældet nogen steder), men bare lige for at give dig et indblik i hvordan det kan se ud fra pensionens side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal fremvisninger altid være efter aftale. Nu har jeg selv haft hundepension i en del år og jeg har også altid krævet at remvisninger kun er med forudgående aftale. Det er der som ikke noget lusket ved og min pension "står" altid klar til fremvisning. Og hvis folk ringer siger jeg altid at de gerne må komme med det samme (hvis jeg er hjemme), for jeg skal ikke først gøre "klar" til det.

 

Den forudgående aftale er både for min skyld (og mit privatliv) men også for hundenes. Når der kommer andre i pensionen ud over mig, skaber det altid en del uro, og derfor prøver jeg altid at planlægge besøgende så det er mest hensigsmæssigt for hundene. Feks. hvis de lige har været ude og lege og blive luftet, så reagere de ikke så meget på at der kommer en fremmede ind i pensionen. Men er de lige blevet "puttet" efter et par timers leg og hygge, samt de er blevet fodret. Så plejer de at gå til ro derovr og jeg prøver at bestræbe at der efterfølgende er ro derover i et par timer, da hunden faktisk har godt også at slappe af når de er i pension. Hvis der så dukker en person op en time efter de er blevet "puttet" så vågner hele pensionen og det giver en masse uro. Hundene falder dog hurtigt til ro igen (inden for 10 min.) men de er alligevel blevet vækker af deres middagslur. Når der så er faldet ro på igen og de måske har lagt sig til at sove igen, ja så er det ved at være tid til at de skal ud og luftes igen. Det vil sige uro igen.....kan de se hvor jeg vil hen med det. Det har altså ikke noget at gøre med at skjule noget, men simpelthen fordi jeg faktisk tænker på at skabe ro omkring hundene når de er i pension her hos mig. Det er bla også derfor jeg helst ser at man overholder vores åbningstider.

Det kan være stressende for en hund at være i pension, men det behøver det altså ikke at være. Det kommer jo helt an på hvordan den bliver aktiveret mens den er i pension, men også om der bliver skabt ro omkring dem, så de også kan hvile og slappe af. jeg har i hvert fald fået meget ros for at hunden/hundene er dejlig afslapper efter et ophold herude og det tror jeg bunder i at de bliver aktiveret men også at der er ro i pensionen, når de er der.

 

En anden ting er også at jeg nogen gange vælger at sige nej til en fremvisning, hvis jeg har en lidt stresset elle sky hund i pensionen. Så syntes jeg det er nok at den bare skal acceptere at være her hos mig, den behøver ikke også at skulle tackle en masse andre mennesker der kommer i pensionen. og den efterfølgende uro det giver. Så afteler jeg med folk at de kan komme når hunden er taget hjem igen (som regel er folk ude i god tid og en fremvisning haster ikke. Er det deriomod et hasteophold så acceptere jeg at folk gerne lige vil se stedte inden og jeg arangere en fremvisning hvor de bare lige tager et hurtigt kig i pensionen og at vi så efterfølgende snakker uden for). Jeg er altid ærlig omkring det og fortæller ærligt hvorfor de ikke kan komme og kigge og de fleste folk reagere faktisk positivt på det og siger at det er dejligt at jeg tager hensyn til hunden, og det kunne jo faktisk være dem der havde en sky eller bange hund, der havde brug for den ekstra ro.

 

Så lad være med at tænke på at der bliver skjult noget. Hvis pensionen ikke er i orden, så tror jeg det er tydeligt at se og fornemem selvom pensionen er blevet "advaret" om at man kommer. Tag det i stedet for som noget positvit om at pensionne tager hensyn til hundenes ro og rytme og lægfer vægt på at et ophold i en hundepension ikke skal være en negativ eller stresset oplevelse. Men tværtimod en god og afslappet oplevelse :blink:

 

Prøv at forestille dig en pension, hvor der er uro hele dagen i form af at der kommer mennesker uanmeldt. Det må da giver et sressende ophold for hunden.

 

 

 

Nu har jeg så ikke faste besøgstider, så det kan jeg ikke svare på. Men mon ikke det er af hensyn til lidt planlægning. Det er måske ikke smart at 2-3 personer dukker op på samme tid. Jeg kan god lide at give en "personlig" fremvisning, hvor det kun er 1 hundeejer (eller familien) der vises rundt. Det er jo som regel under denne fremvisning folk har en masse spørgsmål og gerne vil fortælle en masse om deres hund. Det er her vi snakker om diverse ting og aftaler om hunden og hvordan dens ophold skal forløbe (har de særlige ønsker). Det giver dem et godt billed af hvordan det kommer til at foregå herude og det har de så at sammenligne med hvis de skal ud og se andre steder.

 

Nu når jeg lige skriver dette, så har jeg lige en tilføjelse til det jeg skrev ovefor. Når jeg har fremvisninger herude er det jo ikke bare et spørgsmål om at de skal se pensionen og de bokse hunden skal gå i. Det er jo lige så megt for at få et indblik i hvem jeg er og om de kan lide mig og om de mener jeg kan opfylde deres ønsker til et evt. ophold. Sådan en fremvisning kan sagtens tage 1 time og derfor vil jeg også gern a det passer ind i mit "kram". Jeg har jo også en datter der skal hentes, en massageid til vores hunde, til hundetræning osv osv. og det er død frustrerende hvis folk dukker uanmeldt op når man lige skal ud af døren. Når de var bare en lille tilføjelse og er sevfølgelig ikke aktuelr hvis der er en fast besøgstid. Men jeg tænker at det alligevel er af hensyn til lidt planlægning.

 

Mit indlæg er ikke skrevet for at "overbevise" dig om at der ikke er noget luset ved det (og jeg modsiger ikke at det er tilfældet nogen steder), men bare lige for at give dig et indblik i hvordan det kan se ud fra pensionens side.

 

Når der bliver opgivet, at der er "besøgstid" mellem 17 og 19, så virker det IKKE betryggende, at man også skal ringe først hvis man vil se pensionen.

 

DU kan som pensionsindehaver have masser af grunde til at ønske at tilrettelægge forholdene inden der kommer mulige nye kunder.

 

Men det virker bestemt ikke tillidsvækkende på en ny kunde, at det er sådan.

 

Det er ok at man ikke kan komme rendende i tide og utide for at kikke på pensionen.

Det er også ok at man skal ringe først.

Men begge delene på én gang er ikke ok.

 

Det skulle ikke være totalt uoverkommeligt for en pensionsejer eller personale at være til stede og til rådighed for eventuelle besøg i et par timer daglig.

 

Som du jo er inde på, så har hundene jo brug for daglige rutiner. Så hvis der er børn der skal hentes eller massage eller hundetræning, så ligger det vel på helt faste tider, så DET også bliver en del af den daglige rutine i pensionen.

 

Så er det vel stadig mest hensigtsmæssigt, at besøgende skal komme i besøgstiden.

Og så er det bedst for hundene, at der ER personale til stede på den tid. Hver dag.

 

Hvis der er en nervøs hund, så kunne man jo netop gøre som du gør, hvis der er brug for et hastebesøg: Forklare sagen for de besøgende og tage den nærmere snak et andet sted i pensionen end klos op ad den nervøse hund.

 

Personligt ville jeg være lige så glad for at se, hvor min hund evt. kunne have mulighed for at blive luftet... Og man kan vel sagtens snakke og danne sig et indtryk af hinanden mens man går. JEG ville blive meget tiltalt af, hvis et besøg bestod af en rask travetur med ejerens egne hunde så jeg kunne danne mig et indtryk af ejerens helt aktuelle evner i forhold til hunde. Om jeg "kan lide" en person er slet ikke nok til at jeg vil overlade vedkommende min hund i måske en uge. Tillid er vigtig. Det kræver åbenhed.

Og hundekendskab er også vigtig.

 

Du skriver, at du tror at det er nemt at se, om der er noget galt i en pension? Hvordan? Hvis man skal give besked dage i forvejen om at man kommer på besøg på et bestemt tidspunkt, så KAN man jo nemt nok rette op på de ting, som man ikke ønsker at stille til skue.

Hvor mange gange har du selv haft brug for at aflevere din hund i en fremmed pension? Det er vel ikke noget du har den største erfaring i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Hold op for en træls historie Ole. Stakkels lille hund men ja som andre også har nævnt er der ngle ting jeg heller ikke forstår. Men kan slet ikke forstå du ikke har fundet en ven/ noget familie eller andet der kunne passe hende, når det drejer som om så lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Når der bliver opgivet, at der er "besøgstid" mellem 17 og 19, så virker det IKKE betryggende, at man også skal ringe først hvis man vil se pensionen.

 

Hvorfor ikke :vedikke:Det kunne måske være for at undgå at 2-3 hold dukker op på samme tidspunkt

 

DU kan som pensionsindehaver have masser af grunde til at ønske at tilrettelægge forholdene inden der kommer mulige nye kunder.

 

he he kan kun grine af at du skriver tilrettelægge, du får det til at lyde negativt. Men fint nok hvis du ikke syntes det er fornftigt at tage hensyn til hundene i pensionen. Det er så bare min vigtigste opgave som pensionsejer. Jeg vil heller miste en kunde eller 2 fordi de bliver fornærmet over at skulle aftale besøg om fremvisning, end at det skal gå ud over alle de dejlige hunde der kommer her :blink:

 

Men det virker bestemt ikke tillidsvækkende på en ny kunde, at det er sådan.

 

Fint at det er din mening. Men jeg har som sagt fået flest positive tilbagemeldinger omkring det. De fleste synte det er en god ide, det er jo netop også til fordel for deres hund, hvis den kommer i pension herude.

 

Det er ok at man ikke kan komme rendende i tide og utide for at kikke på pensionen.

Det er også ok at man skal ringe først.

Men begge delene på én gang er ikke ok.

 

Igen hvorfor ikke :vedikke: Jeg kunne som sagt stadig forestille mig at det er et spørgsål om at planlægger og undgå at flere par dukker op på samme tid

 

Det skulle ikke være totalt uoverkommeligt for en pensionsejer eller personale at være til stede og til rådighed for eventuelle besøg i et par timer daglig.

 

Jeg kan da godt høre at du ikke ved hvordan vores dagligdag er skruet sammen. Jeg arbejder i forvejen lang over 37 timer i ugen og det er altså 7 dage i ugen :blink:, så syntes godt jeg kan forsvar ikke at "gide" at have flere timers fremvisninger om dagen. Men det er selvfølgelig også meget nemt at udtale sig om sådan noget når man ikke ved en hattefis om hvordan det egentlig er (må jeg brække mig :damn:)

 

Som du jo er inde på, så har hundene jo brug for daglige rutiner. Så hvis der er børn der skal hentes eller massage eller hundetræning, så ligger det vel på helt faste tider, så DET også bliver en del af den daglige rutine i pensionen.

 

ja ja faste og faste, nu skal vi også passe på ikke at bliver for hysteriske. Jeg bruger ikke rutiner i pensionen og det syntes jeg heller ikke jeg har nævnt, hvis jeg har er det en fejl. Jeg går aldrig efter rutiner, jeg planlæggre meget min dagligdag efter hvor mange hunde jeg har og hvad det er for nogle hunde jeg har. Jeg har en lille pension og det har jeg netop valgt for at det bliver mere personligt og ikke bare en pasningsfarbrik. Jeg tager hensyn til hunde og deres individueller behov og lystet og det betyder også at alt ikke kan køres efter en fast tidsplan.

 

Med hensyn til minge daglige personlige gøremål så hverken vil jeg eller skal jeg retfærdiggøre for dette. Jeg er jo ikke i pensionen 24 timer i døgnet og har altså også fri et par timer om dagen. At have en hundepension er en livsstil og kan ikke sammenlignes med at have et "normalt" arbejde. Men jeg kan da sige at alt hvad jeg foretager mig ud over pensionen er nøje afstamet med pensionen 8andet kan heller ikke lade sig gøre) ;-)

 

Så er det vel stadig mest hensigtsmæssigt, at besøgende skal komme i besøgstiden.

Og så er det bedst for hundene, at der ER personale til stede på den tid. Hver dag.

 

Dette kan jeg så ikke svare på, da jeg som sagt ikke har fast beøgstid.

 

Hvis der er en nervøs hund, så kunne man jo netop gøre som du gør, hvis der er brug for et hastebesøg: Forklare sagen for de besøgende og tage den nærmere snak et andet sted i pensionen end klos op ad den nervøse hund.

 

Igen så er min føste prioritet altså de hunde der faktisk er i pensionen. Det er mit ansvar at de får en god oplevelse mens de er her og ja det betyder nogen gange at jeg virdere at en fremvisning altså må vente et par dage. Selvfølgelig skal mulige nye kunder have lov at se pensionen, men det bliver altså når jeg syntes det passer bedst. Man behøver altså ikke at stå op og ned af en nervøs hund for at det skaber uro og igen så kan jeg ikke se hvad der er galt i at udskyde en fremvisning et par dage, hvis jeg vurdere at det er bedst for de hunde der er i pensionen netop nu.

 

Personligt ville jeg være lige så glad for at se, hvor min hund evt. kunne have mulighed for at blive luftet...

 

Det vægter jeg også lige så højt som boksene. Kunden for lov til at se det hele.

 

Og man kan vel sagtens snakke og danne sig et indtryk af hinanden mens man går. JEG ville blive meget tiltalt af, hvis et besøg bestod af en rask travetur med ejerens egne hunde så jeg kunne danne mig et indtryk af ejerens helt aktuelle evner i forhold til hunde. Om jeg "kan lide" en person er slet ikke nok til at jeg vil overlade vedkommende min hund i måske en uge. Tillid er vigtig. Det kræver åbenhed.

Og hundekendskab er også vigtig.

 

Når jeg skriver lide, så er det jo ikke som at lide hvilken som helst anden person. Men at de kan lide mig som pensionsejer. kan de lide de værdier jeg lægger vægt på. kan de lide min måde at gøre tingene på. kan de lide den måde jeg selv holder hund på. kan de lide det foder jeg bruger osv osv.

 

Du skriver, at du tror at det er nemt at se, om der er noget galt i en pension? Hvordan?

 

Ja feks den omtalte pension, der er jeg stået af bare ved et hurtigt kig på hjemmesiden, og jeg kan nævne rigtig mange hvor jeg har det på samme måde. Det kan være både billeder og tekst, men også hvis jeg syntes de bruger noget billigt skodfoder (det syntes jeg siger meget om pensionen) eller hvis de feks. omtaler hundetræning som dressur, så kan jeg ikke bruge det til noget. Jeg har brugt mange mange mange timer på at nærstudere alle hjemesider for hundepensioner og der er både fordi jeg syntes det e rspændenen og for at se hvordan andre gør tingene og så fordi jeg også skal bruge pension til vores egne hunde en gang i mellem. Allerede her danner jeg mig et indtryk af pensionenog dem jeg kan lide tager jeg ud at kigge på. Selvom de ved jeg kommer, så kan jeg godt fornemme om forholdene er i orden. Det er trods alt ikke alt man kan lave om på bare fordi man er "advaret" om at der kommer nogen og kigger (boskstørrelse, størrelse på udearealerne, hegn om udearealerne osv osv.)

Jeg har som regel også en klar fornemmelse når jeg er rundt og kigge om folk gør det fordi de brænder for det eller fordi de syntes det et "praktisk" at arbejde hjemmefra og ser det som nemt tjente penge (he he puha de må bliver skuffet i længden)

 

Hvis man skal give besked dage i forvejen om at man kommer på besøg på et bestemt tidspunkt, så KAN man jo nemt nok rette op på de ting, som man ikke ønsker at stille til skue.

 

Jeg kan så ikke forestille mig hvad det er man har at skjule. Jeg har indtryk af at dem der brænder for det at have pension, de har ingen ting at skjule og er ærlige omkring alle forhold, netop fordi de kan stå inde for de forhold de har valgt at have.

Hvorimod de der har de "tarvelige" pensioner (feks som den omtale, med de kattebure) de skjuler heller ingen ting fordi de åbenbart syntes det er i orden. Jeg er i hvert fald imponeret over at han har billeder af de kattebure på hans side, for det må jo være fordi han syntes det er i orden at passe katte på den måde :evil:

 

Hvor mange gange har du selv haft brug for at aflevere din hund i en fremmed pension? Det er vel ikke noget du har den største erfaring i.

 

Når nu rejser vi altså også en gang i mellem, og der er vores jo også i hundepension. Jeg kender ikke mere til alle de andre pensioner, end i andre gør, så jeg er på lige så bar bund når jeg kigger efter pension. Så jeg vil da mene at min erfaring på det punkt er lige så god som alle andres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...