Hop til indhold

Fucidin - Sår på hunde?


Administrator
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger klorhexidin-opløsning, 0.2% til Silke, hvis hun skulle have fået et inficeret flåtbid eller en lille poteskade.

Hvis der er brug for mere end det, så er det dyrlægen, der bestemmer...

 

Fucidin indeholder antibiotika. Det skal man vist helst ikke gå og klatte med. Er det ikke også på recept? :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Hvad gør man egentlig hvis en hund får et sår der ser lidt betændt ud, kan hunde tåle fucidin ligesom mennesker, eller er det skadeligt for hunde?

Det bruger jeg hvis en af hundene har revet sig.. eller har fået et andet lille sår som er blevet betændt.

Til hotspot "vrider" jeg det der gele der er ind i Aloeveraplanterne ud og putter på.. Jeg har tænkt på om man ikke også kan putte det på betændte sår

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger klorhexidin-opløsning, 0.2% til Silke, hvis hun skulle have fået et inficeret flåtbid eller en lille poteskade.

Hvis der er brug for mere end det, så er det dyrlægen, der bestemmer...

 

Fucidin indeholder antibiotika. Det skal man vist helst ikke gå og klatte med. Er det ikke også på recept? :neutral:

 

Jeg bruger også klorhexidin-opløsning 0,2% til mine hunde - og afslutter med klorhexidin-salve også.

 

Er såret på en pote, plejer jeg at starte med at holde poten i sæbespånevand, så længe jeg nu kan få lov til ;-) Efter sæbevandet er det vigtigt at tørre godt, derfor eftertørrer jeg med føntørre :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bruger jeg hvis en af hundene har revet sig.. eller har fået et andet lille sår som er blevet betændt.

Til hotspot "vrider" jeg det der gele der er ind i Aloeveraplanterne ud og putter på.. Jeg har tænkt på om man ikke også kan putte det på betændte sår

Man kan godt bruge aloevera til betændte sår. Jeg har en creme med 98% aloevera, den har jeg brugt til Speedy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er på recept.

 

 

Hvis din dyrlæge har skrevet det ud til din hund, så er det da selvfølgelig helt i orden.

Hvis det er skrevet ud til dig selv, så er det noget rigtig møg at bruge til din hund.

 

Problemet med antibiotika er, at hvis man bruger det for lidt eller for meget -eller på anden måde forkert, så risikerer man altså, at bakterierne bliver resistente.....

 

Det er selvfølgelig et problem for hunden, -som så må have noget andet antibiotika.............

 

Men det er et meget større problem i et bredere perspektiv. For der bliver hele tiden flere og flere bakterier, der udvikler resistens mod flere og flere antibiotika. Der skal stærkere og stærkere midler til.

 

Når DE midler en dag heller ikke virker mere...... -så kan det altså gå rigtig galt... hvis man ikke når at finde nye antibiotika der virker og er endnu stærkere...... Og måske har endnu flere bivirkninger end dem man kan bruge i dag...

Vi HAR jo allerede bakterier, der er resistente mod næsten alt, hvad der er opfundet..... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej.

 

Hvad gør man egentlig hvis en hund får et sår der ser lidt betændt ud, kan hunde tåle fucidin ligesom mennesker, eller er det skadeligt for hunde?

 

Hunde kan godt tåle Fucidin :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Jeg bruger klorhexidin-opløsning, 0.2% til Silke, hvis hun skulle have fået et inficeret flåtbid eller en lille poteskade.

Hvis der er brug for mere end det, så er det dyrlægen, der bestemmer...

 

Fucidin indeholder antibiotika. Det skal man vist helst ikke gå og klatte med. Er det ikke også på recept? :neutral:

 

nu skriver du flåtbid hvordan fjerner man sådan en vi har været heldige indtil nu oh han er behandlet med programvet men man ved jo aldrig med de ægle tingester :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu skriver du flåtbid hvordan fjerner man sådan en vi har været heldige indtil nu oh han er behandlet med programvet men man ved jo aldrig med de ægle tingester :???:

 

Programvet er vist ret effektivt.. Ligesom de andre ting, man kan dryppe med.

Men Silke bliver dryppet med Advocate, og det jager ikke flåter væk.. Så vi piller rask væk flåter af næsten hver dag. I dag har jeg taget to. Og én mellem tæerne på mig selv... Jeg bruger sådan en grøn plastictang, --nærmest en slags pincet, som jeg køber i en dyreforretning. Det er ikke så slemt. Jeg får selv en 10-20 stk i løbet af en sommer... Jeg har haft borreliose 3 gange... :???:

 

SÅ bliver man efterhånden god til at pille de bæster af... MED det samme!

 

--Det er meget sjældent, at Silke reagerer på dem. Men jeg får dem som regel osse af mens de er bittesmå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Programvet er vist ret effektivt.. Ligesom de andre ting, man kan dryppe med.

Men Silke bliver dryppet med Advocate, og det jager ikke flåter væk.. Så vi piller rask væk flåter af næsten hver dag. I dag har jeg taget to. Og én mellem tæerne på mig selv... Jeg bruger sådan en grøn plastictang, --nærmest en slags pincet, som jeg køber i en dyreforretning. Det er ikke så slemt. Jeg får selv en 10-20 stk i løbet af en sommer... Jeg har haft borreliose 3 gange... :???:

 

SÅ bliver man efterhånden god til at pille de bæster af... MED det samme!

 

--Det er meget sjældent, at Silke reagerer på dem. Men jeg får dem som regel osse af mens de er bittesmå.

 

 

du er godt nok en hård nyser 7-9-13 så har hverken vi eller tyson fået dem måske vi bor i et område hvor der ikke er så mange af den slaks 1000 tak for tippet

Link til indlæg
Del på andre sites

nu skriver du flåtbid hvordan fjerner man sådan en vi har været heldige indtil nu oh han er behandlet med programvet men man ved jo aldrig med de ægle tingester :???:

 

Programvet er en ret harmløs pille der ikke virker på voksne lopper og flåter. Du skal minimum ud i at anvende Frontline Combo, før det har er en effekt på flåter. Men du er jo så heldig at det ikke er et problem hvor du bor, her hos os er der tonsvis. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sår når ikke at blive betændte her, når de opdages vaskes de med sæbevand, tørres og der kommer jod på, det virker på både katte og hunde, de heler hurtigt og pænt.

 

Netop! Det bedste, billigste og nemmeste er at forebygge.

Og det er i hvert fald helt galt at klatte med antibiotika, som (dyr)lægen har udskrevet recept på til helt andre ting..

 

Fucidin er f.eks. ikke mere særlig virksomt ved børnesår... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
du er godt nok en hård nyser 7-9-13 så har hverken vi eller tyson fået dem måske vi bor i et område hvor der ikke er så mange af den slaks 1000 tak for tippet

 

Det du bruger virker ikke imod flåter.

Efter at jeg er gået fra frontline og over til bayvantic har vi kun haft 3 flåter på 2 hunde i et år, tidligere med frontline havde hundene nogen hele tiden :shock:

 

Når jeg bevæger mig rundt i naturen har jeg helst sokker på og bukser ned i sokker, så får flåterne svært ved at sætte sig fast på mig :-)

 

Jeg har selv ca en flåt om året :-)

 

Safecardet er en også godt, jeg har både kobenene og safecardet :-)

 

Flåter findes i stort antal hvor der er mange rådyr/meget natur :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du bruger virker ikke imod flåter.

Efter at jeg er gået fra frontline og over til bayvantic har vi kun haft 3 flåter på 2 hunde i et år, tidligere med frontline havde hundene nogen hele tiden :shock:

 

Når jeg bevæger mig rundt i naturen har jeg helst sokker på og bukser ned i sokker, så får flåterne svært ved at sætte sig fast på mig :-)

 

Jeg har selv ca en flåt om året :-)

 

Safecardet er en også godt, jeg har både kobenene og safecardet :-)

 

Flåter findes i stort antal hvor der er mange rådyr/meget natur :-)

 

Netop! Vi må tage det sure med det søde... :lol:

 

Silke bliver dryppet med Advocate, der virker på lopper, ræveskab, øremider og hjerteorm. --Men altså ikke på flåter.. :(

 

Hun kan ikke tåle at få hjerteorm én gang til, så enten skal vi dryppe med to forskellige ting, eller også må vi pille flåterne af med håndkraft..

--Og da hun ikke må svømme i nogle dage efter hun er blevet dryppet, så stemmer hun for kun én drypning.

 

--Flåterne får JEG fordi Silke sidder i sofaen om aftenen.. Der hjælper det ikke en dyt, om jeg har lange bukser og sokker på... :lol:

---

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Netop! Vi må tage det sure med det søde... :lol:

 

Silke bliver dryppet med Advocate, der virker på lopper, ræveskab, øremider og hjerteorm. --Men altså ikke på flåter.. :(

 

Hun kan ikke tåle at få hjerteorm én gang til, så enten skal vi dryppe med to forskellige ting, eller også må vi pille flåterne af med håndkraft..

--Og da hun ikke må svømme i nogle dage efter hun er blevet dryppet, så stemmer hun for kun én drypning.

 

--Flåterne får JEG fordi Silke sidder i sofaen om aftenen.. Der hjælper det ikke en dyt, om jeg har lange bukser og sokker på... :lol:

---

 

Ja, det kan jeg godt forstå, at du vil undgå hjerteorm, dem har vi ikke så meget her i området, har ikke hørt om nogen :-)

 

Nej, det hjælper ikke imod flåter så, når det er i sofaen naturen er :lol:

 

Jeg skrev for at hjælpe gadekryds, så mine råd var rettet imod hende og ikke så meget den øvrige tråd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

mange tak for tipne vi har skiftet til frontliene combo vi tror ikke på vores held bliver ved så heller forbygge for vi ønsker ikke de kræ på vores hund ej heller på os men der findes desvære ikke noget til at duppe i nakken til os ærgeligt nok forsat god sommer :klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...