Hop til indhold

Øv for en kedelig oplevelse!


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Øv øv øv ... sidder her og har det rigtig dårligt på Ninjas vegne, og er sur og skuffet over mig selv og min måde at reagere på :evil:

 

Idag gik min kæreste og jeg en tur, hvor der også er mulighed for at have hunden løs (stien er totalt hegnet ind, grundet metroen der kører forbi på den anden side af hegnet).

 

Men da det ikke er et offentligt "løshunde"-sted, er vi meget OBS når vi ser andre hunde komme, især hvis de har snor på.

 

Vi ser så en dame stå godt 10 meter fremme, og hendes hund ligger lidt og gemmer sig i græsset. Den har snor på.

 

Vi kalder Ninja til os, og giver også hende snor på, da vi altså skal passere denne dame og hendes hund.

 

Hun lægger ikke rigtig op til at hundene skal hilse, så vi sørger for at Ninja går på den anden side af os, selvom hun selvfølgelig meget gerne vil hilse på.

 

Hendes hund ligger stadig og roder med noget i græsset.

 

Pludselig smiler damen over hele ansigtet, og fører en hånd ned som i at hun vil hilse på Ninja. Vi giver så selvfølgelig Ninja lov til at komme over og hilse .... på damen!!!

 

Pludselig farer hendes hund, der har ligget ca 1,5meter bag hende, frem og overfuser Ninja. Ninja giver et højlydt piv fra sig, og trækker sig hurtigt ind mellem min kæreste og jeg. Der er ihverfald blevet markeret overfor hende, for hun har masser af salv på det ene øre, fra den anden hund.

 

Jeg står bare helt chokeret og kan ikke rigtig forstå hvad der liiige skete der, indtil damen siger "Ja, det må I altså virkelig undskylde, men hun ligger med et æble, og hun er så glad for æbler og bliver sur hvis andre kommer tæt på" ...

 

.....Hvorfor helvede lokker hun vores lille hvalp over for at hilse på hende, hvis hun VED at hendes hund ikke vil have andre hunde i nærheden af sig i situationer med mad ??? For satan da jeg var godt gal i skralden længe efter :evil: Og jeg blev bare endnu mere sur på mig selv over at jeg ikke sagde noget til hende!!!!:damn:

 

Hendes reelle unskyldning var at hendes hund jo var en labrador, og de er jo vældig madglade! Ja, giv du bare racen skylden for madagression!:evil:

 

Puuha ... skulle bare lige ud med det tror jeg ... Men jeg kan stadig blive rød i skralden af at tænke på det!

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo vad der sker in imellem, tulle har osse fået et sår på det ene øre efter en makering som var tet på at enne i hundekamp.

 

skete der noget alvorligt med hinne ??.

 

jo, men det der bringer mit p* i kog er at hun jo godt er klar over at hendes hund ikke kan tåle andre hunde i nærheden at sig, hvis der er mad indblandet. Men hun lokker jo selv Ninja tæt på sig, og derved også tættere på hendes hund der ligger bag hende ..

 

Nomalt er jeg ikke "sart" når en anden hund siger fra overfor Ninjas grænseprøvning. Og hun har da også fået en ordentlig skideballe af en ellers fredelig gravhund der ikke lige fandt sig i at blive brugt som skammel :roll:

 

Men nej, der skete ikke noget med hende fysisk, og hun legede også godt med en anden hvalp kort efter... men worst case scenario tøver hun og bliver nervøs næste gang en person med hund byder til hilsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en rigtig øv - oplevelse.

 

Når man går tur med en hund - eller flere - har jeg erfaret at det er en god ting at være forberedt på at alle fremmede hundeejere man møder er idioter indtil det modsatte er bevist.

Det har mulivis nok hjupet mig, og dog ikke helt alligevel, for ind imellem har jeg ikke været nok forberedt på at de kunne være SÅ store nogen idioter.

 

Her til aften var jeg ude at gå med Happy selv, fordi han skal træne impulskontrol efter de genvordigheder der har været hen over sommeren.

Fra et boligområde kommer en cainr terrier farende ud, løs, ingen ledsager. Den farer over en af byens større indfalsveje, man må køre 50 der, men de fleste kører doppelt så hurtigt, ofte i gamle mantaer og kadett'er. Hunden kunne være blevet smadret, men den ene bil der lige kom i rette øjeblik kørte knapt de tilladte 50 og havde endda ABS bremser der tilmed virkede.

Så ingen flad cairn. Øv.

Den røg så på min store hund på 60 kilo, jeg sparkede den væk, men den kom igen hele tiden. Endelig kom der en blegfed maddike af en dreng slæbende på cola og chips som langt om længe fik fanget hunden. Han var mere optaget af ikke at tabe sine cola og chipsposer, end at fange hunden, den havde anden prioritet.

Men jeg kan glæde mig over at Happys impulskontrol virkede.

 

 

Giv din hvalp nogle gode oplevelser på det sted.

Og hold dig fra labradorer, det er også en erfaring jeg har gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en rigtig øv - oplevelse.

 

Når man går tur med en hund - eller flere - har jeg erfaret at det er en god ting at være forberedt på at alle fremmede hundeejere man møder er idioter indtil det modsatte er bevist.

 

 

Enig! Der er altså bare for mange mennesker, der ikke tænker sig om overhovedet.

 

Håber at Ninja glemmer episoden.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja trist oplevelse- man skal være meget opmærkssom på hvem og hvad man møder når man er ude med sin hvalp.

 

jeg mødte to dalmatiner i dag- godt nok i snor- med strakt snor, med ejerne hængende efter sig- mens de lave udfald- gøende mod os og man kun gisne om hvad der ville ske hvis de havde væltet ejeren- det er ubehageligt og der er bare mange som ikke har styr på deres hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

ja man kan kun nikke genkendende til disse episoder, desværre...

det har jeg også prøvet,med min mindste hund, da den var hvalp...

to broholmere kom farende i høj fart imod mig og ren refleks tog jeg min hvalp op(ved det var forkert,men ville hellere have en levende hund end en død)ejerne sagde bare; de vil jo kun lege...og nu får du et problem med din hund,når du tog den op...men hvad med at de tog et ansvar og ikke havde deres hunde løse, da de overhovedet ikke havde opsyn med dem, og de så ikke kunne kalde dem til sig, da jeg sparkede og råbte, mens de hoppede op af mig...viste tænder...:vuf:

åhhh...bliver de ejere da slet ikke klogere, du har handlede helt optimalt, og som jeg ønskede flere ville gøre...tage deres hunde i snor, når de så vi andre havde snor på og ikke lokke en i en fælde, som det lyder lidt som i dette indslag...håber i er ok...føler med jer:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv en træls oplevelse.

 

Håber i begge er kommet jer over chokket. :ae:

 

Har også selv lært, at ens hund absolut ikke skal hilse på ejeren til en anden hund, hvis man ikke på forhånd ved, at det ikke er noget problem.

 

Kaia fik også en ordentlig tur til træning af en hysterisk cocker spaniel.

Den her cocker er en rigtig bisse, så de plejer ikke at få lov at hilse på hinanden og alligevel slæber ejeren den med hen til kaia -Fred være med det, for det gik fint, så længe de ikke hilste.

 

Men da kvindemennesket så bøjer sig for at hilse på Kaia, mens jeg lige kigger væk, tager fanden ved hendes hund og den går fuldstændig amok på Kaia, hvilket resultere i at hun bare skriger og skriger og skriger - Og kan ikke komme væk, fordi snorene selvfølgelig er viklet sammen.

 

Skide ubehagelig og siden har ingen af mine hunde fået lov at hilse på mennesker, der selv har hund med og jeg er over dem som en høg på træningspladsen, så det ikke gentager sig.

Når man ikke kender hund og menneske, så aner man ikke hvordan hunden reagere. :vedikke:

 

Sjovt nok var kvindemenneskets kommentar til episoden, at de to da vist ikke kunne lide hinanden :roll:

Øhh... Nej! Og jo, Kaia elsker alle hunde og mennesker, det er DIN hund der ikke kan lide hende og alle andre mindre hunde, som den kan kanøfle.

 

Men tror stadig ikke det er sevet helt ind, at man har et stort ansvar for at sådan noget ikke sker, når man har en hund man VED har problemer med andre hunde :vedikke: For det er hverken første eller sidste gang den har siddet i flæsket på en mindre hund.

 

Tror desværre også man må gå ud fra det værste, indtil det modsatte er bevist, når man møder nye hunde og mennesker.

Folk har ofte ikke helt begreb om, hvor stor en skade deres hund kan gøre - Selvom den ikke bider hul.

Men gad vide hvordan de ville have det, hvis det var deres egen hund det gik ud over :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grrr, ja, nogle hundeejere er altså bare for meget :???:

 

Kan også levende huske da Møffe var yngre og heldigvis heller ikke dengang kunne løbe de andre hunde op, når de skulle hente bolde...

 

Der var en schæferejer vi mødte nu og da, som altid kastede med bolde - og vedkommendes hund var bare SÅ besidderisk! Hundene løb jo alle glade efter denne her bold, men schæferen accepterede ikke at andre kom først... Så når en anden hund kom først, blev den kanøflet så den skreg og slippede bolden i chok. Samtidig var det den der "politi-hunde-type", som skældte de andre ud, når de legede uden ejeren brød ind...Og alligevel blev denne ved og ved og ved, selvom vedkommende endda selv opsøgte de andre hunde :roll:

 

Jeg lærte heldigvis at undgå denne hundeejer, for de møder kom der intet positivt ud af.

 

Og så er der alle de andre episoder... Men kunne jo desværre skrive en hel bog om dem :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt at der er så mange af Jer der har oplevet noget lignende ... og så alligevel ikke :damn:

 

Jeg tror også at min kæreste og jeg må acceptere at man bare ikke kan gøre sig gode venner eller stå og hyggesnakke med alle hundeejere - for nogle af dem bliver man altså nødt til at bede om at holde sig væk, og selvom det kan siges på en "pæn" måde, er det jo et rap over fingrene for den anden hundeejer. ISÆR hvis de ikke selv har indset at de altså har en hund med "problemer".

 

Som mange også skriver herinde kan en simpelt forespørgelse på om ikke man ikke vil tage sin hund i snor nærmest forårsage ragnarok hos den anden hundeejer for "Den gør jo ikke noget/Den vil bare lege". (sikkert i skjult hentydning; Det er for sent nu, jeg kan ikke kalde min hund til mig)

 

Vi var i Søndermarken idag, og Ninja rendte glad hen og hilste på andre hunde (hun laver dog stadig sine sædvanlige stop undervejs for lige at tjekke om vi nu også er på vej over til de andre hunde).

 

Men hun hilste ihvertfald både på hunde, og også en ung fyr der stod og så på legen. Så jeg tror at hendes glade hvalpesind har glemt episoden - heldigvis :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en rigtig øv - oplevelse.

 

Når man går tur med en hund - eller flere - har jeg erfaret at det er en god ting at være forberedt på at alle fremmede hundeejere man møder er idioter indtil det modsatte er bevist.

Det har mulivis nok hjupet mig, og dog ikke helt alligevel, for ind imellem har jeg ikke været nok forberedt på at de kunne være SÅ store nogen idioter.

 

Her til aften var jeg ude at gå med Happy selv, fordi han skal træne impulskontrol efter de genvordigheder der har været hen over sommeren.

Fra et boligområde kommer en cainr terrier farende ud, løs, ingen ledsager. Den farer over en af byens større indfalsveje, man må køre 50 der, men de fleste kører doppelt så hurtigt, ofte i gamle mantaer og kadett'er. Hunden kunne være blevet smadret, men den ene bil der lige kom i rette øjeblik kørte knapt de tilladte 50 og havde endda ABS bremser der tilmed virkede.

Så ingen flad cairn. Øv.

Den røg så på min store hund på 60 kilo, jeg sparkede den væk, men den kom igen hele tiden. Endelig kom der en blegfed maddike af en dreng slæbende på cola og chips som langt om længe fik fanget hunden. Han var mere optaget af ikke at tabe sine cola og chipsposer, end at fange hunden, den havde anden prioritet.

Men jeg kan glæde mig over at Happys impulskontrol virkede.

 

 

Giv din hvalp nogle gode oplevelser på det sted.

Og hold dig fra labradorer, det er også en erfaring jeg har gjort.

 

 

Hmm... her bliver jeg nok lidt stødt....

 

Jeg har selv en labradorhan på godt og vel 3 år. Han er det kærligste væsen der findes, men han er hanhund og passer på hans tæve (min anden hund). Han er super til at signalaflæse andre hunde, men dette kan resulterer i en markering, hvis den fremmede hund ikke forstår hans "hold dig væk fra min tæve" signaler...

Jeg synes generelt mere du kan se på ejerne, om de er ansvarsfulde hundeejere end du kan sige en bestemt race.

Hvis du havde skrevet at man skulle generelt holde si gfra en liste-hund, havde der været ragnarok herinde...

 

 

Nå, men kan sagtens være det bare er mig der er sensibel.... I don't know...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...