Hop til indhold

Tørrede levergodbidder:-)


Rams
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

du skærer dem bare i små stykker og bager dem ved 250 grader til de er tørre

 

vær dog opmrækssom på at hunde kun må få en portion indmad pr uge- og du kan hurtigt overloade

 

du kan også bage torskeknapper som er en del torskerogn + en del kogt ris, blend det, tilfør mel til det næsten ikke klistrer mere,ælt,rul i lange pølser bag i ti minutter v 250 grader. skær rullerne ud i små knapper, og bag yderligere til du er tilfreds med konsistensen

 

en anden godbiid som giver succes er sådan set at bage nogle fiskedeller,af nettos fars- og pil i små bider og din hund vil hoppe på tungen af iver :banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

du skærer dem bare i små stykker og bager dem ved 250 grader til de er tørre

 

vær dog opmrækssom på at hunde kun må få en portion indmad pr uge- og du kan hurtigt overloade

 

du kan også bage torskeknapper som er en del torskerogn + en del kogt ris, blend det, tilfør mel til det næsten ikke klistrer mere,ælt,rul i lange pølser bag i ti minutter v 250 grader. skær rullerne ud i små knapper, og bag yderligere til du er tilfreds med konsistensen

 

en anden godbiid som giver succes er sådan set at bage nogle fiskedeller,af nettos fars- og pil i små bider og din hund vil hoppe på tungen af iver :banan::banan::banan:

 

Jeg har prøvet det der med fiskefrikadeller og de virkede da også meget godt. Men efter træning så havde jeg et helt ekstra lag hud på mine hænder i form af fiskefrikadellefars. Og mine hænder stank af fisk i 3 dage!

Derudover syntes jeg, at det var svært at kontrollere godbidsstørrelserne fordi stykkerne både smuldrede og klistrede sig sammen med hinanden.

 

Men torskeknapperne lyder som en god ide:mrgreen: Tak!

 

Lige nu er successen skinketern. men jeg har det ikke super godt med at give Dexter noget kød, hvor der er meget salt i. For det har han jo slet ikke godt af. -Det har vi mennesker jo ikke engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan de tørrede levergodbidder fryses ned, så de kan holde sig til en uge eller 2 efter? For ellers så bliver det nogle ret så små portioner jeg skal lave af gangen..

 

Jeg skærer en hel lever ud i skiver, koger den lidt (så er den nemmere at ha med at gøre) klipper/skærer derefter i små bider tører det i ovnen ca 45 min, og fryser derefter i poser så tager jeg op efter hvor mange jeg skal bruge,:klap: Bella elsker dem, og arbejder helt vildt for at få dem,

Vandet fryser jeg i små skåle og bruger som hygge is eller i noget mad engang imellem,:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skærer en hel lever ud i skiver, koger den lidt (så er den nemmere at ha med at gøre) klipper/skærer derefter i små bider og fryser i poser så tager jeg op efter hvor mange jeg skal bruge,:klap: Bella elsker dem, og arbejder helt vildt for at få dem,

Vandet fryser jeg i små skåle og bruger som hygge is eller i noget mad engang imellem,:banan:

 

Jamen, er det ikke noget blødt og snasket at stå med i hænderne, når det er kogt? Det er derfor jeg tænker på at tørre det i ovnen.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at koge en hel lever i ca 1 time og derefter skærer jeg den i passende bider og bager den i ca 30 min ved 150 grader... Og hundene er vilde med dem..:klap:

 

Hvis du køber en pose kødboller og deler dem i halve og bager dem i ovnen ved 200 grader i ca 15 min så er de også gode og klistrer ikke..:banan:

 

Begge dele kan kommes i fryseposer med en portion str der passer til en træning og fryses, så tag en pose op og tø dem op før træning..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bruger en skarp saks og klipper det råt- husk nu max en foderportion pr uge

 

Hej spix! Jeg har lige stillet dig et par spørgsmål længere nede.

Kan man fryse det tørrede lever ned? Eller bliver det så bare helt vildt mærkeligt blødt? Det er så jeg kan lave en større portion af gangen, når han kun må få det en portion af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det havde jeg ikke lige set:-)

 

du må prøve dig frem- jeg laver en portion og tager overskuddet med til hundevennerne- så vi deles om en portion- så tager de frisklavet med til mig næste gang......men det er jo mad, og mad kan fryses- iøvrigt torskeknapperne holder heller ikke så længe.

 

jeg vil tro det hele kan fryses ned og bruges efterhånden- men jeg har ikke nået at prøve at fryse noget ned selv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også tørre lever i ovnen, så der bibeholdes så mange vitaminer og mineraler som muligt. :hmm:

 

Du koger IKKE leveren, før den kommer i ovnen. Og leveren tørres på ca. 50 grader i LANG TID.

 

Jeg plejer at skære den rå lever ud i strimler, som kommer på plader ind i ovnen på varmluft. Når overfladen er tør, vendes strimlerne om. Når de er tørre på begge sider, tager jeg en saks og klipper dem i passende stykker. Og så ind i ovnen igen. Hvor lang tid afhænger af, om man vil have tørre slugegodbidder eller lækre bløde bidder, som man kan tygge på et stykke tid. De sidste dufter (iflg. hunden:oops:) rigtig lækkert. Kan bruges som søge/gemme-bidder, da de dufter ret kraftigt.

 

Begge slags bidder kan fryses uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også tørre lever i ovnen, så der bibeholdes så mange vitaminer og mineraler som muligt. :hmm:

 

Du koger IKKE leveren, før den kommer i ovnen. Og leveren tørres på ca. 50 grader i LANG TID.

 

Jeg plejer at skære den rå lever ud i strimler, som kommer på plader ind i ovnen på varmluft. Når overfladen er tør, vendes strimlerne om. Når de er tørre på begge sider, tager jeg en saks og klipper dem i passende stykker. Og så ind i ovnen igen. Hvor lang tid afhænger af, om man vil have tørre slugegodbidder eller lækre bløde bidder, som man kan tygge på et stykke tid. De sidste dufter (iflg. hunden:oops:) rigtig lækkert. Kan bruges som søge/gemme-bidder, da de dufter ret kraftigt.

 

Begge slags bidder kan fryses uden problemer.

 

Det var netop dette, jeg havde hørt om. Hvor meget er laaaang tid ca? 1 eller 10 timer:slem:

Og kan man fryse de her godbidder, så man kan lave en større portion af gangen? eller kan de holde sig i længere tid, når de er lavet på denne måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

det havde jeg ikke lige set:-)

 

du må prøve dig frem- jeg laver en portion og tager overskuddet med til hundevennerne- så vi deles om en portion- så tager de frisklavet med til mig næste gang......men det er jo mad, og mad kan fryses- iøvrigt torskeknapperne holder heller ikke så længe.

 

jeg vil tro det hele kan fryses ned og bruges efterhånden- men jeg har ikke nået at prøve at fryse noget ned selv :-)

 

Oki. Glæder mig til at prøve, at lave de der fiskeknapper:-D

Har jo bare en lille hund, så det er lidt træls kun at lave 130 g om ugen i ovnen. Det er vist ikke særligt miljøvenligt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Det var netop dette, jeg havde hørt om. Hvor meget er laaaang tid ca? 1 eller 10 timer:slem:

Og kan man fryse de her godbidder, så man kan lave en større portion af gangen? eller kan de holde sig i længere tid, når de er lavet på denne måde?

 

CITAT fra Det er mig el. hunden

 

Køb et stort stykke Kalkun, når det evt. er på tilbud. Skær klumpen ud i små firkanter. Sæt dem på bagepapir på 4-5 plader. Ind i ovnen på 110 grader, og lad dem stå der stille og rolig i 3-4 timer- til de er tørre.

De kan holde sig i lang tid i køleskabet. Rå lever og råt oksekød kan tørres på samme måde.

 

Jeg har ikke selv prøvet det endnu!:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber lever- og hjerteRESTER til ikke ret mange penge.

Så koger jeg det hele -skærer det i strimler og bager det i ovnen. IKKE i meget lang tid, men indtil det er sådan lidt fast eller læderagtigt. Men ikke helt hårdt.

Derefter deler jeg det igen i passende stykker... Og fryser det ned.

 

Jeg ved faktisk ikke, om det bliver mindre sprødt af at blive frosset ned eller om det går ud over smagen. Silke er vildt begejstret for bidderne.. Og det er det vigtigste.

 

Samtidig ER der jo ikke så mange vitaminer, der bliver ødelagt, hvis man ikke bager i meget lang tid.

Kogning i lidt vand er mere skånsom fordi temperaturen og varigheden er lavere og kortere.

 

Og jeg er helt sikker på, at bagningen IKKE må gøre leverbidderne sorte eller meget mørke. For så er de blevet omdannet til noget, der i hvert fald er usundt for mennesker. Og sikkert osse for hunde.

 

Og alt kød kan jo behandles på samme måde. Man behøver ikke at stege eller bage kødet en hel masse hvis man kan opbevare godbidderne i fryseren.

Jo fastere kødet er, jo kortere behøver man at bage/stege det. Kylling og fisk skal nok bages længst tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber lever- og hjerteRESTER til ikke ret mange penge.

Så koger jeg det hele -skærer det i strimler og bager det i ovnen. IKKE i meget lang tid, men indtil det er sådan lidt fast eller læderagtigt. Men ikke helt hårdt.

Derefter deler jeg det igen i passende stykker... Og fryser det ned.

 

Jeg ved faktisk ikke, om det bliver mindre sprødt af at blive frosset ned eller om det går ud over smagen. Silke er vildt begejstret for bidderne.. Og det er det vigtigste.

 

Samtidig ER der jo ikke så mange vitaminer, der bliver ødelagt, hvis man ikke bager i meget lang tid.

Kogning i lidt vand er mere skånsom fordi temperaturen og varigheden er lavere og kortere.

 

Og jeg er helt sikker på, at bagningen IKKE må gøre leverbidderne sorte eller meget mørke. For så er de blevet omdannet til noget, der i hvert fald er usundt for mennesker. Og sikkert osse for hunde.

 

Og alt kød kan jo behandles på samme måde. Man behøver ikke at stege eller bage kødet en hel masse hvis man kan opbevare godbidderne i fryseren.

Jo fastere kødet er, jo kortere behøver man at bage/stege det. Kylling og fisk skal nok bages længst tid.

 

Oki, tak for dette.. Jeg tror at jeg skal til at lege med ovnen her i weekenden:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man kun købe lever og hjerte ved en slagter??

Var i både netto og fakta, men måtte nøjes med alm. oksekød..

Tror dog det blir en succes, da jeg lige åbnede lågen for at kigge kom Molly ud og har stået derude og sniffet siden :klap:

 

Jeg køber det i Kvickly i Rosengårdcenteret, men du kan helt sikkert også fådet ved slagteren.

 

Det er dog djældent jeg laver det, for hold da op hvor det stinker i hele huset, og ovnen kan lugte i dagevis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set flere gange, at man kan købe hjerte og lever (både okse og svin) i superbest ok billigt (tror kun det er ældre mennesker og hundemennesker der køber det:blink:), så der regner jeg med at købe det.

 

Men er spændt på, at høre hvordan projektet går:mrgreen:

 

Jeg har købt torskerogn idag, så det skal jeg snart lege med. Eventuelt i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber det i Kvickly i Rosengårdcenteret, men du kan helt sikkert også fådet ved slagteren.

 

Det er dog djældent jeg laver det, for hold da op hvor det stinker i hele huset, og ovnen kan lugte i dagevis.

 

 

Ivvv, så holder jeg mig nok til alm oksekød alligevel. Spiser ikke selv kød, så sys det er adder.. Og kan ikke forestille mig jeg har lyst til at lave mad til mig selv i en lever-stinkende ovn:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ivvv, så holder jeg mig nok til alm oksekød alligevel. Spiser ikke selv kød, så sys det er adder.. Og kan ikke forestille mig jeg har lyst til at lave mad til mig selv i en lever-stinkende ovn:shock:

 

hehe.. jeg spekulerede også i, at jeg i hvert fald ikke skal bage i dagene efter, for det vil bare være FOR ulækkert med ex en æblekage, der smager af stegt lever!!:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at der er nogle der påstår at det tager det væste af lugten, hvis man ligger en halv, rå kartofel, i ovnen når man tørre lever.. Jeg har dog ikke selv prøvet det endnu, så kan ikke sige om det virker ;-)

 

Jeg laver sommetider tunguffer, det er et hit her i hvert fald :-D

En dåse tun i vand (drænet)

Et æg

Ca. en spsk mayonaise

 

Røres sammen og kommes i en plastpose, hvor der klippes et lille hul i hjørnet (man kan selvfølgelig også bruge en sprøjtepose, hvis man har så fine sager :mrgreen: ), og pres blandingen ud i nogle lange pølser på en bageplade med bagepapir. Pølserne bages i ovnen i ca. 45 min. ved 125 grader varmluft, tag dem ud af oven og lade dem køle en smule, inden de skæres ud i passende bidder, smid derefter bidderne på bagepladen igen og lad dem bage/tørre i yderliger ca. 15 minutter ved 100 grader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...