Hop til indhold

vis os dit dækken!


korvis
 Share

Recommended Posts

Efter en tur i hundeskoven forleden, måtte vi også ud og investere, da Buster støvsugede skovbunden for sporer, små pinde og andre "pelshængere". Det tog næsten 1½ time med svie og smerte at få pelsen ren igen. Stakkels vuffer... :cry:

 

Det endte med en Hurtta-model, som umiddelbart er dén, der dækker maven bedst, men føj for en pris....

:hmm:

Han var selv ret tilfreds med modelfotoet....:slem:

 

Den model sidder da også kanon på ham:5up::5up:

 

PS Flot hvid pels:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jo mere jeg ser hvordan Hurttas modeller går højt op ved forben - i forhold til fx. Obtrack - jo mere tror jeg Misja vil kunne bevæge sig frit i deres dækkener i både sit, sæk, stå, søg, højt target m. pote osv.

 

Nu ville jeg bare ønske jeg havde bil, for Hurttas regndækken (eller et tilsvarerne) i mittes størrelse er ikke til at opdrive i Herlev :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo mere jeg ser hvordan Hurttas modeller går højt op ved forben - i forhold til fx. Obtrack - jo mere tror jeg Misja vil kunne bevæge sig frit i deres dækkener i både sit, sæk, stå, søg, højt target m. pote osv.

 

Nu ville jeg bare ønske jeg havde bil, for Hurttas regndækken (eller et tilsvarerne) i mittes størrelse er ikke til at opdrive i Herlev :cry:

 

Men kunne du ikke prøve et vinterdækken og dermed have størrelsen og så bestille via en hjemmeside?

Link til indlæg
Del på andre sites

Joo, det kunne jeg selvfølgelig nok godt :-D

 

Jeg var bare så bange for at der ikke ville være samme pasform som i et regndækken da jeg var dernede (?), at jeg slet ikke overvejede den mulighed! :hmm:

 

Det burde det da være.. Og ellers kan du jo evt skrive til hurtta eller hvem du køber den af, at i vinterdækken, ville hun skulle bruge størrelse det og det (når du har fundet ud af det altså:mrgreen:), hvad de så mener at det skal være i regndækken.. Inden du bestiller

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til træning i dag, og der var en der havde syet hendes dækken for lille til hendes flatter, og det passede da lige til Cooper :klap:

 

Det er sådan noget regnafvisende udenpå og fleece inden i, han skal sådan set kun bruge det i bilen, når han skal tørre. Han fik det på, og var ellevild og dansede rundt til alle menneskene, se mig se mig :banan:

 

Lalleglad labberdreng, herhjemme lykkedes det dog at få ham til at stå stille, med lidt spegepølse som belønning :mums:

 

Billede001-3.jpg

 

Billede005-4.jpg

 

Billede011-3.jpg

 

Og ja bøv ser han ud :lun: :

Billede007-1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde det da være.. Og ellers kan du jo evt skrive til hurtta eller hvem du køber den af, at i vinterdækken, ville hun skulle bruge størrelse det og det (når du har fundet ud af det altså:mrgreen:), hvad de så mener at det skal være i regndækken.. Inden du bestiller

Lyder som en god plan :5up:

 

Det bliver vores tur i morgen, bus ned til Herlev og så gå de sidste km. hen til Maxizoo og prøve dækken - hun kommer til at hade mig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt svært at forklare, men hun skal putte hovedet igennem et hul, og derefter skal det under maven og derfra er der 2 stropper, der skal spændes op over ryggen. Hvis jeg ikke strammer det, hænger det meget løst foran, så det er ikke noget problem, har afprøvet det ;-)

 

Stakkels Cooper.. mor kan ikke huske hvad køn du er:engel: :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, det ser jo helt fint ud til HAM :mrgreen: også når HAN :mrgreen: ligger ned - og hvor er HAN :mrgreen: da i øvrigt noget af en smuksak :lun:

 

He he, ja skal nok huske fremover, at det jo altså er en hanhund jeg har, hvordan kunne jeg dog glemme det efter en træningsdag med en tæve der lige er i afslutningen af hendes løbetid :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare måle hende, og bestille et dækken ud fra det ? :genert:

Jamen det prøvede jeg med Obtrack og da hun er en blandingshund, er hun ikke helt skabt efter en skabelon, åbenbart :vedikke:

 

Hendes brystkasse er tøndeformet og dyb og fronten relativ stejl, lige og bred i forhold til hendes længde og taljen smal - åbenbart - for skulle det passe foran ville det blive for langt og slasket bag til :stupid:

 

Så jeg vil helst ud og prøve i første omgang, men jow ellers må jeg bare på den igen-igen..

 

Men det er altså lidt dyrt i porto at sende frem og tilbage 2-3 gange, den skal jeg nemlig selv afholde - jeg har lige brugt flere penge på et dækken jeg så alligevel ikke får og så rig er jeg ski ikke, at det er helt uden betydning :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det prøvede jeg med Obtrack og da hun er en blandingshund, er hun ikke helt skabt efter en skabelon, åbenbart :vedikke:

 

Hendes brystkasse er tøndeformet og dyb og fronten relativ stejl, lige og bred i forhold til hendes længde og taljen smal - åbenbart - for skulle det passe foran ville det blive for langt og slasket bag til :stupid:

 

Så jeg vil helst ud og prøve i første omgang, men jow ellers må jeg bare på den igen-igen..

 

Men det er altså lidt dyrt i porto at sende frem og tilbage 2-3 gange, den skal jeg nemlig selv afholde - jeg har lige brugt flere penge på et dækken jeg så alligevel ikke får og så rig er jeg ski ikke, at det er helt uden betydning :genert::lol:

 

Nårh, ja, så kan jeg godt se det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles' fleecejakke (kraven er lidt stor for at lave det langt nok, det var et dækken jeg allerede havde klippet ud og startet på inden vi fik Charles)

Charliesjacketoct09002.jpg

 

Charles' regnfrakke, som han elsker! :banan:også hjemmesyet. Den er med refleks på gjorden.

charlesraincoat003.jpg

 

Han skal nok have endnu en fleece, da han også godt kan lide at sove i dem om natten når det er koldt :hjerte:

 

Sally har ikke nogen jakker endnu.. hun behøver ligesom ikke, men mon ikke hun alligevel skal have en regnjakke :engel: Skal bare have fundet noget pænt vandtæt stof først..

 

 

Syede det her til min venindes greyhound Carrie (som nu desværre er død :cry:). Det var et tyndt fleeceforet vandtæt dækken. Hun havde også et af mine dobbeltfleece+ for dækkener til når det var rigtig koldt.

thegang084.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle har et Buster regndækken som vi er meget glade for. I vinters klippede jeg et hundetæppe så det passede indenunder, så holdte han fint varmen.

[ATTACH]34677[/ATTACH]

 

[ATTACH]34678[/ATTACH]

 

Desværre er dækkenet gået lidt i stykker og han er ved at vokse fra det. Næste størrelse er så alt for stor, så jeg har købt et andet dækken til regnvejrsture og sneture nu (skal nok lige få taget et billede af det engang).

 

Nova havde sidste vinter det her dækken som Lædermor havde været ved at strikke. Det var det bedste og varmeste dækken en bar hvalpemave kunne tænke sig og vi var bare super glade for det.

[ATTACH]34679[/ATTACH]

 

Her er hun så allerede ved at vokse ud af det:

[ATTACH]34680[/ATTACH]

 

og så havde hun en gammel hue fra en dynejakke hvor der var klippet hul til hovedet.

[ATTACH]34681[/ATTACH]

 

og til de korte ture havde hun et dækken lavet af et par gamle jeans:

[ATTACH]34682[/ATTACH]

 

Nu har hun så fået en tyk jakke til i år. Så regner jeg med hun kan holde varmen (skal også nok få taget et billede af den på et tidspunkt) og i bilen har jeg et liggende som er klippet af et flistæppe. Det får hun på i bilen efter træning og gåture hvis det har regnet e.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...