Hop til indhold

Vil ikke op i sin kurv når vi skal gå, gemmer sig


Gæst Gilbert
 Share

Recommended Posts

Gæst Gilbert

Hej er der nogen af der har et godt bud på denne situation vil vi være taknemmelige.

Har for få uger siden købt en dejlig engelsk bulldog på 8 måneder. Han er lidt af en tøffelhelt, ikke meget alfa over ham:-D Han kom fra et hjem med flere hunde, var dog vant til at sove alene i bur også når han var alene hjemme.

Hos os ville han nødigt ind i sit bur så det pakkede jeg sammen efter få dage. Nu har han fået en dejlig kurv i bryggerset med børnelåge så han kan se hele huset. Her skal han være om natten - soveværelset er ikke en mulighed da vi sover ovenpå.

Han skal ikke være alene om dagen, kun når jeg handler mm.

Men om han vil ud i bryggerset når han skal..... No way. Han er ikke bange for rummet, går gerne derud når han ved lågen ikke bliver lukket. Han spiser derude, får godbider i kurven osv. Men når det er aften eller jeg skal afsted så gemmer han sig under bordet og man løfter altså ikke lige en engelsk bulldog op....

Jeg skal starte hundetræning med ham om kort tid. Han er sød og dejlig, men vil klart helst være hvor vi er. Han piver ikke om natten, gør et par gange hvis han hører os eller skal ud og tisse.

Vi har prøvet at lade ham være i hele huset og det er også planen at det skal han når han blive ældre. Men lige nu generer det ham ikke at lægge en høm i stuen eller gnave sko, når han er alene. Så det venter vi til efter lømmelalderen med.

Nogle gode ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken:Velkommen til! Og husk vi er meget glade for billeder herinde (jeg er især glad for buller-billeder :lun:)

 

Ja, mit bedste bud er også at lokke med noget rigtig lækkert, så det er en fest at komme i kurven.

 

Jeg kender alt for godt buller-stædighed, og sommetider må jeg lige ha' fat med en finger i Nelsons halsbånd, når jeg vil have ham med eller flytte ham. Altå ikke hive i ham, men bare gelejde ham den rigtige vej. Samtidig snakker jeg så med ham og bruger en glad lys stemme, så han ikke får skældud.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg vil faktisk foreslå noget andet: At du en overgang sover sammen med ham, kun til han er tryg og gerne i bryggerset.

 

Mht skoædningen og skideriet ville jeg sørge for at fjerne sko mv og lufte ham rigtig godt igennem om aftenen og evt flytte sidste måltid.

 

Fedt at du ikke tvinger ham ind i buret :5up:

 

Vi skal passe på ikke at forveksle stædighed med uro/utryghed...

 

Når du er hjemme kan du give ham gode, store, rå okseknogler at gnave i, i bryggerset, så han vænner sig til at det kan være fint at være derude

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Vi prøver lidt at det hele. Det at give ham halsbånd på gør også at vi lidt nemmere kan blive enige i retningen vi skal i.

Jeg kører ud og køber marvben imorgen.

I dag holdt vi børnefødselsdag for 15 børnehavenbørn og han var bag sin låge da flere af børnene var bange var hunde. (tanke: bliver flere og flere børn ikke det - eller er det forældrene?) Never mind det gav mig lejlighed til at observere at når der ikke lige var børn der sad og nussede ham, lagde han sig trygt ned og sov i bryggerset. Men han kunne selvfølgelig også både se og høre os.

Jeg har også prøvet at lure på ham, når vi går i seng om aftenen eller jeg går hjemmefra. Der går kun få minutter til at han går op i sin seng. Han virker altså ikke utryg. Jeg sov faktisk med ham de første nætter og der var kun en der sov dårligt = mig ;o)

Jeg skal nok få lagt billede på af smukke Gilbert inden længe.

Igen 1000 tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...