Hop til indhold

Haster


Gæst nusica
 Share

Recommended Posts

Troede jeg var en lykkelig ejer af en han chihuahua på snart 1½år men det er jeg desværre ikke han har et adfærd jeg ikke vil finde mig i han er så lunefuld og meget ofte kan man ikke læse ham.

Han kan komme over og sige kæl mig men når han får nok går han ikke men løfter overlæben meget lidt og man når ikke at fjerne hånden før han snapper ikke bare en gang men flere gange det samme sker hvis han ligger hos en og man skal rejse sig så vender han sig om og snapper og det gør pænt ondt. Endnu et problem jeg har aldrig taget noget fra ham for sjovt eller drillet ham med at tage hans ting men han kan ikke ha at man går forbi ham når han evt har et kødben eller har lagt det fra sig så kommer han farende og snapper.

Og det aller sidste problem han kan ikke fordrage mænd dvs 5 mænd kan han acceptere men ellers knurrer og bider han af dem og der er absolut ingen der har gjort ham noget så jeg forstår ikke hans adfærd.

Nogen der har erfaring med dette og evt kender en god hundeadfærds psyk i kbh.

 

Og jeg har ikke brug for dum smarte bemærkninger fra folk der ikke kender racen som evt afliv hunden for alt skal afprøves.

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er villig til at prøve alt, så er dit bedste bud at finde dig en god adfærdsbehandler i dit område, som kan hjælpe med problemerne.

Agressionsproblemer af forskellig karakter er for alvorlige til at give velmenende råd om over internettet. Adfærdsbehandleren vil komme til dit hjem og evaluere situationen og give dig nogle redskaber (mentale) og ideer til hvordan du kan hjælpe din hund ud af hans uønskede adfærd, og gøre ham til en (forhåbentlig) gladere og mere velafbalanceret dreng.

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det mit første skridt er imorgen tidlig at ringe til dyrlægen for at få ham undersøgt om noget af det kan være fordi han har ondt.

 

Jeg ved godt det er et stort emne men måske der lige var en der havde haft samme problem som evt havde et fif eller noget som jeg kunne afprøve indtil jeg fandt en hundeadfærds psyk.

 

Hvorfor jeg spørger efter om der er en der kender en er pga der findes så mange men man ved jo ikke om de er gode til det de laver og oftest er det bedre at få en anbefalet.

 

Selvom han er en børste så holder jeg af ham jeg har valgt at få hund og ligge en del penge så for mig er det for let at stikke halen mellem benene og få ham aflivet om det så skal koste mig flere tusinde kr så vil jeg mene at man skylder hunden det man kan jo ende med at få en skøn hund ud af sine anstrengelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det mit første skridt er imorgen tidlig at ringe til dyrlægen for at få ham undersøgt om noget af det kan være fordi han har ondt.

 

Jeg ved godt det er et stort emne men måske der lige var en der havde haft samme problem som evt havde et fif eller noget som jeg kunne afprøve indtil jeg fandt en hundeadfærds psyk.

 

Hvorfor jeg spørger efter om der er en der kender en er pga der findes så mange men man ved jo ikke om de er gode til det de laver og oftest er det bedre at få en anbefalet.

 

Selvom han er en børste så holder jeg af ham jeg har valgt at få hund og ligge en del penge så for mig er det for let at stikke halen mellem benene og få ham aflivet om det så skal koste mig flere tusinde kr så vil jeg mene at man skylder hunden det man kan jo ende med at få en skøn hund ud af sine anstrengelser.

 

Jeg synes det er en god indstilling du har til det - at vi skylder vores hunde at hjælpe dem, så vidt det er muligt. Det er os der har valgt hundene, og ikke omvendt. :5up:

 

Dyrlæge er også en rigtig god idé, det vil en "adfærdsdims" nok også sige, som noget af det første. Ikke så sjældent kan problemer skyldes smerte.

 

Men udover det tror jeg ikke lige at der er nogen der ligger inde med nogle idéer eller fif... For som du også selv er inde på, så er det et stort og kompliceret område, der nok kræver at en prof. ser hunden "in action"...

 

Hvad du til gengæld kan få herinde er masser af dem her: :x: og dem her: :ae: Håber at det lykkes dig at få løst problemerne, og hold os gerne opdaterede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget! Og som alle siger, så kan det være rigtige komplekse problemstillinger der ligger bag sådan en adfærd..

Synes din indstilling er super, og jeg tænker helt sikkert også i noget smerteafklaring, og så noget tillidsopbygning.. Men som sagt, så har vi ikke set din lille vaps..

 

Hvor bor du? Så kan det være vi kender behandlere i din nærhed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

På det problemhundehold hvo rjeg gik med mine byggesæthunde var der en der havde en chi med noget der i høj grad minder om de samme problemer.

 

Den tilsyneladende aggression viste sig at bunde i usikkerhed, men de var også en tur rundt dyrlægen for at se om der var noget der evt gjorde ondt. Dyrlægen fandt ikke noget, og det lykkes kun at opnå mindre resultater, ejeren ville prøve at tage til dyrlægen igen for en mere tilbundsgående undersøgelse.

 

Træneren gjorde opmærksom på at der kunne ligge arvelige problemer bag, idet chi'en lider af de problemer som modehunde nemt får, idet nogen har avlet på hunde der ikke burde have været avlet på.

 

Jeg har selv haft brug for en adfærdsbehandler i forbindelse med en af mine hunde, og det der virkelig hjalp var en videooptagelse af hundens adfærd. Ofte ændrer hunde adfærd når der kommer mennesker på besøg og så kan man ikke vise adfærdsbehandleren hvad problemet er, men de tkan et videoklip ihjemlige omgivelser forinden hjælpe meget på.

 

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var hos dyrelægen igår med Mischa og resultatet var desværre ikke godt det var ikke pga smerter og han var kastrat så det var heller ikke det han viste sit sande jeg hos dyrlægen og han var sikkert på at han havde en brist så han syntes det beste ville være at lade ham få fred og det råd valgte jeg at følge for jeg syntes heller ikke det var sjovt at skælde på ham hele tiden og det var kun et spørgsmål om tid før det gik rigtig galt.

 

Savner min bette fis utrolig meget hans ting ligger og flyder over alt kan ikke få mig selv til at fjerne dem for pokker hvor er her tomt savner at han kommer farende og hapser selvom det gjorde hamrende ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Saphiira
Var hos dyrelægen igår med Mischa og resultatet var desværre ikke godt det var ikke pga smerter og han var kastrat så det var heller ikke det han viste sit sande jeg hos dyrlægen og han var sikkert på at han havde en brist så han syntes det beste ville være at lade ham få fred og det råd valgte jeg at følge for jeg syntes heller ikke det var sjovt at skælde på ham hele tiden og det var kun et spørgsmål om tid før det gik rigtig galt.

 

Savner min bette fis utrolig meget hans ting ligger og flyder over alt kan ikke få mig selv til at fjerne dem for pokker hvor er her tomt savner at han kommer farende og hapser selvom det gjorde hamrende ondt.

 

Det er jeg rigtig ked af at høre.. :ae:Han har det sikkert godt oppe i himlen nu.

Jeg kan godt forstå, du savner ham... Jeg er sikker på, du har taget det rigtige valg, selvom det er rigtig svært... Mange tanker herfra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha en omgang :megaked:

Aflivning er den sværeste beslutning at skulle tage - om det så skyldes det ene eller det andet. Men tror også du har taget den rigtige beslutning - mest fordi den er taget efter du har haft en masse overvejelser og tog beslutningen efter råd fra dyrlægen.

Mischa har det godt i hundehimlen - så det er mest dig, som det er synd for :cry:

Jeg håber at du vil mindes den lille fyr med kærlighed og på et tidspunkt har mod på at lukke en anden lille hund ind i dit liv og dit hjerte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...