Hop til indhold

Ezy Dog sele/ Master Line sele


Rams
 Share

Recommended Posts

Liva har haft et par ezydog seler og p.t. skifter vi lidt mellem ezydog og K9 selerne.

 

Jeg er ganske tilfreds. I starten kan bryststykket virke lidt stivt og li'som gå op for langt op, når de ligger ned, men min er efterhånden dejlig blød og generer slet ikke.

 

Jeg kunne dog godt forestille mig, at hvis hunden har lidt kort i bryststykket, så kan det blive ved med at genere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Ezy-dog sele til Ling... Bruger den dog aldrig, da den slet ikke sidder godt på ham... Og den har virkelig været et fejlkøb til ham

 

Jeg er istedet rigtig glad for Wolfsong-selerne og Hurtta-selerne. Wolfsong er den sele der sidder allerbedst på ham ;-)

Gzmo skal også have en Wolfsong, når han er udvokset :blink:

 

Wolfsong seler | Kenjan hunde & katteartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig overhovedet ikke om ezydog selerne, og har aldrig set en hund de sidder rigtig godt på :???:

 

Hvorfor har de ikke siddet godt på de hunde?..

 

Derfor tænker jeg også lidt på den anden sele, for den har jeg set sidde rigtigt godt på en Vestgôtaspitz.

Men det er så den eneste hund jeg har oplevet den på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte også en Ezydog sele til Flipsedyret.. og det har været mit dyreste fejlkøb til ham.. den sidder så dårligt på ham - og gnaver hul på ham :fornaermet:

 

Den eneste sele han har der sidder nogenlunde er Puppia soft, den gnaver dog også hul bagved forbenene, så han har den kun på i cykeltraileren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Er der nogle, som har erfaring med Ezy Dog selerne?

Eller en Master Line sele? Jeg mangler en ny sele og har umiddelbart svært ved at vælge mellem disse 2.

 

Jeg har den underste til Chilli og jeg er meget glad for den.

Den er hverken stiv eller sidder forkert på hende :5up:

 

Jeg bryder mig overhovedet ikke om ezydog selerne, og har aldrig set en hund de sidder rigtig godt på :???:

Dette er jeg ikke helt enig med dig i - Chilli bruger den underste og den sidder helt perfekt på hende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte også en Ezydog sele til Flipsedyret.. og det har været mit dyreste fejlkøb til ham.. den sidder så dårligt på ham - og gnaver hul på ham :fornaermet:

 

Den eneste sele han har der sidder nogenlunde er Puppia soft, den gnaver dog også hul bagved forbenene, så han har den kun på i cykeltraileren...

 

Netop dette problem har jeg med den sele, jeg har til Dexter. Den sele, jeg har er en Hurrta rundsyet lædersele. Den kravler helt op i 'armhulerne' på forbenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor har de ikke siddet godt på de hunde?..

Dem jeg har set har gledet meget rundt, og brystpladen ser ikke spor behagelig ud nå hundene sænker hovedet for at snuse etc. (som om den nærmest prikker dem op i struben).

 

Dette er jeg ikke helt enig med dig i - Chilli bruger den underste og den sidder helt perfekt på hende ;-)

Nu har jeg jo heller aldrig selv set Chili :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt, at det ikke er det du spørger til, men vil alligevel fortælle, at vi har en hurrta y-sele, og den er jeg virkelig glad for, den sidder super godt, og filtrer ikke pelsen. jeg ved at findus også har en til duffy. så den var måske også værd at overveje? har i ikke en butik oppe nordpå, hvor du kan prøve nogle forskellige på dexter? det minimerer da risikoen for et fejlkøb ...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt, at det ikke er det du spørger til, men vil alligevel fortælle, at vi har en hurrta y-sele, og den er jeg virkelig glad for, den sidder super godt, og filtrer ikke pelsen. jeg ved at findus også har en til duffy. så den var måske også værd at overveje? har i ikke en butik oppe nordpå, hvor du kan prøve nogle forskellige på dexter? det minimerer da risikoen for et fejlkøb ...

 

 

Den skulle jeg også lige til at anbefale. :5up: Enten den eller hurrtas brystsele (vi har begge to. Brystselen er bare så dejlig hurtig at sætte på og rutcher overhovedet heller ikke rundt).

 

De 2 du har vist sidder ikke særlig godt, synes jeg. Og pladen på ezydog kan godt ''skære'' lidt op i halsen, når hunden bøjer hovedet ned for at snuse osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skulle jeg også lige til at anbefale. :5up: Enten den eller hurrtas brystsele (vi har begge to. Brystselen er bare så dejlig hurtig at sætte på og rutcher overhovedet heller ikke rundt).

 

De 2 du har vist sidder ikke særlig godt, synes jeg. Og pladen på ezydog kan godt ''skære'' lidt op i halsen, når hunden bøjer hovedet ned for at snuse osv

 

brystselen sidder ikke så godt på halfdan, jeg tror måske, at de er bedst til hunde med lidt bredere brystkasse, end hvad en ung löwchen kan mobilisere. men generelt er hurrtaselerne bare vildt lækre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle, som har erfaring med Ezy Dog selerne?

Eller en Master Line sele? Jeg mangler en ny sele og har umiddelbart svært ved at vælge mellem disse 2.

 

 

Vi købte en Ezydog sele til Ninja da hun var helt lille, men nåede aldrig at få den brugt før hun var vokset ud af den.

 

Synes den er besværlig at indstille hele tiden når man har en hvalp der vokser (der er to steder man skal justere) - og ja, midterstykket virker ret stift, men kan da godt være at det bare skal "blødes" op.

 

Vi er stor fan af Hurtta selerne (har dog ikke prøvet den i læder, endnu), bl.a fordi de er super nemme at få på hunden.:5up:

 

Men hvis Dexter skal bruge Small i ezydogseler, og du gerne vil give dem en chance, sender jeg meget gerne Ninjas gamle (den er fuldstændig som ny, brugt 2 gange på korte ture). Den er jo så godt nok rød .. men altså :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

For lige at kommentere på Hurttas T-sele vs. Y-selen:

 

Mio har haft en T-sele (rem rundt om brystet og ned om maven) da han var yngre, men den har aldrig siddet godt på ham.. I dag har han en Hurtta y-sele som sidder som en drøm!:klap:

Han har efterfølgende prøvet en af deres tilsvarende t-seler, men den sidder langt fra godt på ham, og er slet ikke i nærheden af y-selens pasform.

 

Det er selvf forskelligt fra hund til hund hvilken type sele der passer (mener smal=y og bred=t).. når det så er sagt, så er Hurttas y-sele altså lækker! :engel:

Og jeg synes den er lige så let som en t-sele at få til at sidde ordentligt, for det er bare over hovedet, "gi pote", og klik! (det er en vanesag og Mio tager den næsten selv på) :vuf:

 

Hvilken af de to seler du har kig på der er bedst, ved jeg ikke helt da vi aldrig har prøvet en ezy-dog sele, dog har vi ikke fantastiske erfaringer med den øverste du linker til, den sad lidt mærkeligt på Mio synes jeg men var ellers ok..

Ved ikke om du har set denne side http://smileydog.dk/shop/hundeseler-25c1.html , men de har både ezy-dog seletypen og andre typer, måske de kan svare på forskellen på dem?

Mio har også den comfort-sele der er øverst og den er egentligt ok.. og hvis de havde den stor nok, havde vi nok også prøvet deres v-sele nederst på siden! :5up:

 

Happy shopping! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt, at det ikke er det du spørger til, men vil alligevel fortælle, at vi har en hurrta y-sele, og den er jeg virkelig glad for, den sidder super godt, og filtrer ikke pelsen. jeg ved at findus også har en til duffy. så den var måske også værd at overveje? har i ikke en butik oppe nordpå, hvor du kan prøve nogle forskellige på dexter? det minimerer da risikoen for et fejlkøb ...

 

Det kan være, at det der den jeg skal vælge. Hvilken størrelse bruger halfdan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også fuldt tilfreds med hurtta selen.. Da Duffy prøvede selen i en shop var hun faktisk sådan midt i mellem to str., men vi valgte den hun kunne vokse i og nu hvor hun er blevet lidt størrere, så sidder den helt perfekt...

Link til indlæg
Del på andre sites

For lige at kommentere på Hurttas T-sele vs. Y-selen:

 

Mio har haft en T-sele (rem rundt om brystet og ned om maven) da han var yngre, men den har aldrig siddet godt på ham.. I dag har han en Hurtta y-sele som sidder som en drøm!:klap:

Han har efterfølgende prøvet en af deres tilsvarende t-seler, men den sidder langt fra godt på ham, og er slet ikke i nærheden af y-selens pasform.

 

Det er selvf forskelligt fra hund til hund hvilken type sele der passer (mener smal=y og bred=t).. når det så er sagt, så er Hurttas y-sele altså lækker! :engel:

Og jeg synes den er lige så let som en t-sele at få til at sidde ordentligt, for det er bare over hovedet, "gi pote", og klik! (det er en vanesag og Mio tager den næsten selv på) :vuf:

 

Hvilken af de to seler du har kig på der er bedst, ved jeg ikke helt da vi aldrig har prøvet en ezy-dog sele, dog har vi ikke fantastiske erfaringer med den øverste du linker til, den sad lidt mærkeligt på Mio synes jeg men var ellers ok..

Ved ikke om du har set denne side http://smileydog.dk/shop/hundeseler-25c1.html , men de har både ezy-dog seletypen og andre typer, måske de kan svare på forskellen på dem?

Mio har også den comfort-sele der er øverst og den er egentligt ok.. og hvis de havde den stor nok, havde vi nok også prøvet deres v-sele nederst på siden! :5up:

 

Happy shopping! :vinken:

 

Årh! tak for linket til hjemmesiden! Der er sådan en puppiasele, som jeg har haft lånt af opdrætter i weekenden. Den var rigtig god, men jeg kunne ikke helt overskue, at skulle bestille den hjem fra USA.

Så tror hellere at han skal have enten den sorte puppiasele eller comfort selen i brun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være, at det der den jeg skal vælge. Hvilken størrelse bruger halfdan?

 

halfdan har en str. 45, han kunne svømme og sejle i en str. 60, da vi købte den for et par måneder siden, og butikdamen sagde, at han helt sikkert ikke ville nå at vokse ud af str. 45. det synes jeg så faktisk allerede, at han er godt i gang med :hmm:så når han nu vejer 0,5-1kg mindre end dexter, vil jeg tro, at str. 45 bliver for lille til ham. men du kunne måske godt være uheldig at havne i imellem-to-størrelser-limboet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...