Hop til indhold

Dexters og min første udstilling


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden lovet nogle stykker at melde ud hvordan det gik til udstilling.

 

Da Dexter skulle ind i ringen rendte jeg rundt, som en åndssvag udenfor ringen for jeg ville så gerne have et par fine billeder af ham. Det fik jeg så ikke lige. Men Dexter havde så vældigt travlt med at få øje på mig, og da det endeligt blev signaleret til mig, at jeg skulle fange hans fokus, stod han først super pænt. Men han anede jo så heller ikke hvad det gik ud på, for han er jo ikke blevet ringtrænet siden han var en lille hvalp.

 

Men Dexter blev bedste junior og fik Excellent!:yeah::yeah:

 

Så det var da super godt klaret. Han skulle derefter ind i ringen igen sammen med de store flotte hanner ikke mindst championen: Beethoven, fra Dexters løvefamilie. Derfor kunne kennel-lowchens datter ikke handle ham, for hun skulle samtidig handle Beethoven.

Så jeg blev smidt i ringen!:shock::shock::shock: (Det som jeg frygtede)

Fordi Dexter kun ville have fokus på mig. Jeg nåede lige at få, at vide hvilken side Dexter skulle gå på og hvem jeg skulle følge efter, rundt i ringen og så var det afsted. Nøj! Jeg var forvirret derinde!!:roll:

 

Dexter blev også nr 6, hvoraf de 5 hanner foran ham, alle var champions. Det var ikke så mærkeligt:mrgreen:

 

Hans kritik blev: Very well balanced and soundly made, good head and eye, decent body, strong nicely rounded hindquarters, moves well.

 

Jeg anede ikke hvad soundly betød, så slog det op, da jeg kom hjem efter weekenden. Det betyder rolig:shock: Har dommeren dømt Dexter til rolig??!:shock: Det ville dommeren i hvert fald ikke have dømt ham til, hvis han havde set Dexter udenfor ringen:sjov::sjov:

Decent body: Det skal ski nok blive bedre, når han er blevet større, han er jo stadg ikke vokset helt til endnu:-D

 

Summar summarum: Jeg blev jo helt bidt af det, da de smed mig ind i ringen, så det var meget ondt gjort!:mad:

 

Så nu skal vi da i hvert fald til ringtræning nogle gange og så skal vi helt klart afsted igen i det næste år, hvor det er planlagt at det er mig, der er handleren i ringen:blink: Hvordan skulle jeg jo kunne gøre andet med sådan en lille stjerne, som Dexter?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hans kritik blev: Very well balanced and soundly made, good head and eye, decent body, strong nicely rounded hindquarters, moves well.

 

Jeg anede ikke hvad soundly betød, så slog det op, da jeg kom hjem efter weekenden. Det betyder rolig:shock: Har dommeren dømt Dexter til rolig??!:shock:

 

Nej, dommeren har ikke dømt ham til at være rolig, at være sound oversættes som sund, at have en sound body er en krop i god kondition, en sound mover er en hund med sunde og rørige bevægelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, dommeren har ikke dømt ham til at være rolig, at være sound oversættes som sund, at have en sound body er en krop i god kondition, en sound mover er en hund med sunde og rørige bevægelser.

 

Præcis.

 

Og så undrer jeg mig over en "mangel" i historien. For hvis de 5 hunde foran ham alle var champions, må du jo også have hevet certet hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis.

 

Og så undrer jeg mig over en "mangel" i historien. For hvis de 5 hunde foran ham alle var champions, må du jo også have hevet certet hjem?

 

Hmm.. Jamen, det kan da godt være, at alle de andre hanner ikke var champions... Troede jeg bare de var.

Eller kan han godt få cert'er når han kun er junior?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Jamen, det kan da godt være, at alle de andre hanner ikke var champions... Troede jeg bare de var.

Eller kan han godt få cert'er når han kun er junior?..

 

Ja, det kan han sagtens. Første hund i rækken (også udover de fire første placerede) der er stillet i officiel klasse (i år undtaget championklasse og veteranklasse, fra 11 alle klasser), og som ikke allerede er dansk champion får certet. Også selvom man evt. står nummer 5 eller 10.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Jamen, det kan da godt være, at alle de andre hanner ikke var champions... Troede jeg bare de var.

Eller kan han godt få cert'er når han kun er junior?..

 

Man kan godt få cert. når man er junior, men det kommer først til "udbetaling" når han kommer op i åben. :-D

 

Tillykke med de fine resultater :klap::klap::klap:

Ja, så blev du også "smittet" velkommen i de skøre udstillingsfolks klub :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt få cert. når man er junior, men det kommer først til "udbetaling" når han kommer op i åben. :-D

 

Tillykke med de fine resultater :klap::klap::klap:

Ja, så blev du også "smittet" velkommen i de skøre udstillingsfolks klub :lol:

 

Ta. Jamen, så må der have været en hanhund, som ikke var champion, for efter hvad jeg ved, så fik Dexter ikke cert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ta. Jamen, så må der have været en hanhund, som ikke var champion, for efter hvad jeg ved, så fik Dexter ikke cert.

 

Ja jeg er også meget forvirret nu :lol:

 

SIGER dommeren det? Eller står det på sedlen, får man et bestemt farvet bånd? Eller skal man kunne spillereglerne..?

 

Tillykke med dygtige, smukke Dexter og tillykke med at du fandt din indre udstiller :-D Min er ikke dukket op endnu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men min pointe var også mere, at lille teenage-Dexter var så dygtig, at han skulle bedømmes sammen med de store flotte voksne hanhunde. Og det var lidt komisk at han stod der med sin pjuskede unghunde pelslængde og ikke anede hvad det var der skete omkring ham.:mrgreen: Sammen med en ejer, der heller ikke vidste en skid bedre:stupid:

 

I øvrigt, da dommeren skulle tjekke hans tænder på bordet, valgte Dexter bare at slikke en masse på ham:mrgreen: Så heldigvis ikke en hund, der reagerede negativt her:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Stort tillykke! Og skide godt gået, at du selv kom i ringen, og at det gik så godt at du har fået blod på tanden!

 

Held og lykke med ringtræningen frem til næste udstilling.

 

Og billeder - be, be

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Tak, tak, tak :-D

 

Åh, min søde lille Zorro! :lun::hjerte:

 

Hvor er de fine begge to! :klap:

 

Okay, okay her kommer de.

 

Desværre, så er det blevet helt vildt uskarpt det billede, jeg tog af Zorro og Dexter sammen, men lægger det lige ind alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Så smukke :klap:

 

Er det Bella og Freudika dem til højre?

 

Uh, jeg synes altså løverne er fine, når de er ny-trimmede, -vaskede og -børstede!:hjerte:

 

og så er der nogle flere billeder af Bobo (Beethoven) og et af Jason, som Dexter vældigt godt kunne lide, selvom Dexter er en løve (De andre løver havde ikke nået at sladre til Dexter, inden han mødte Jason:blink:).

Samt et billede af nogle af de andre løver, som kigger på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan godt få cert. når man er junior, men det kommer først til "udbetaling" når han kommer op i åben. :-D

 

Ah, hvaffor en fisk?

 

Certer tæller lige meget hvor end de er hentet fra, og kommer til "udbetaling" med det samme. Eller tænker du på, at de sidste for at opnå DKCH først kan hentes når hunden er 18 måneder gammel og der står i åben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Zorro fik VERY GOOD - så han klarede sig fint, dog ikke lige så fint som Dexter, men han er jo også kun junior endnu.

 

Jeg var lige inde på Dansk Kennelklubs hjemmeside og der står der det her om 'very good' og excellent':

 

VERY GOOD (meget god) tildeles en hund, som besidder sin races typiske træk, som har velafbalancerede proportioner og er i god kondition. Mindre fejl kan tolereres, men ingen væsentlige anatomiske fejl. Denne præmiering kan kun gives til hunde af høj kvalitet.

 

EXCELLENT (fortrinlig/certifikatkvalitet) tildeles en hund, som kommer meget tæt på den ideelle standard for racen, som fremvises i fortrinlig kondition, har et harmonisk, velafbalanceret temperament og er af høj klasse. Hundens fremragende racemæssige egenskaber tillader at ubetydelige fejl kan ignoreres. Hunden skal have tydeligt kønspræg.

 

tillykke med det flotte resultat til dexter - jeg tænkte jo nok, at han er en rigtig præmietyr-type! (kan du høre misundelsen :mrgreen:)

 

hvordan gik det med zorro, klarede han sig flot igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...