Hop til indhold

Designerhvalpe, frisk lyshåret, langhåret hanhund søges


Gæst Frej
 Share

Recommended Posts

Min tævehund, en Cavalier King Charles Spaniel i farven Black and Tan - altså sort med rødbrune aftegninger, søger en hanhund til et kuld designerhvalpe.:hjerte:

Vi søger en LYSHÅRET, LANGHÅRET hanhund af racen:

Bichon Frise, Bichon Havaneese, Shih-tzu, Lhasa Apso, Coton de Tulear/Bomuldshund, :vuf: eller en anden raceren, lille hund - op til 10 kg, der kunne tænke sig at deltage i en sådan parring. Hvalpene bliver nogle supernuttede uldtotter i forskellige sort/hvidt med/uden brunt, ternede, plettede etc.

Hanhunden skal have erfaring fra tidligere parringer, og skal være far til flere kuld, så vi ikke kommer forgæves:fornaermet: - og i skal bo på Sjælland - Københavnsområdet.

Redigeret af Frej
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da ikke sidde og garantere de farver og aftegninger..

 

Og så er de racer du nævner jo langhårede, men bliver klippet, og DET er altså ikke noget der kommer med i generne;-)

 

Lykkeliv, en designerhvalp er en hvalp, der er mixet af to forskellige racer og så finder du et fancy navn, som f.eks labradoodle, goldendoodle og andre smarte navne. Altså en blanding

Link til indlæg
Del på andre sites

Lykkeliv, en designerhvalp er en hvalp, der er mixet af to forskellige racer og så finder du et fancy navn, som f.eks labradoodle, goldendoodle og andre smarte navne. Altså en blanding

Ah, så er jeg med :mrgreen: tak :kys:

 

Så tror jeg bare jeg tilslutter mig :shock::shock::shock: kommentaren og lusker ud af tråden igen.

Held og lykke med det... eller... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Lykkeliv, en designerhvalp er en hvalp, der er mixet af to forskellige racer og så finder du et fancy navn, som f.eks labradoodle, goldendoodle og andre smarte navne. Altså en blanding

 

Efter min opfattelse er en designerhvalp en blanding af bevidst udvalgte forældre m.m.p at få en hund med bestemte egenskaber. Modsat et gadekryds, som er mere tilfældigt.

Men efter som "designer dog" er et forholdsvis nyt begreb i det danske sprog, en det måske ikke klart defineret hvad det betyder?

 

Løven - ejer af en (snart to) designer hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej trådstarter,

som du nok kan høre, er der lidt modstand mod dit projekt. det er der nok et par grunde til:

 

1. cavalieren er en dejlig race, men den har massive helbredsproblemer, bl.a. hjerteproblemer. det kan jo være, at jeres tæve er testet for alle racespecifikke sygdomme, men når du ikke nævner noget om det, er de fleste nok tilbøjelige til at tænke, at det er hun ikke. efter min bedste overbevisning, bør du ikke overveje at avle på hende, før hun er bl.a. hjertescannet.

 

2. du nævner heller ikke noget om sundhedskrav til hanhunden, selv om de nævnte racer også kan have alvorlige arvelige sygdomme som f.eks. patella luxation.

 

3. der er rigtig, rigtig mange hvalpe på markedet for tiden, og mange brænder inde med deres hvalpe - også selv om de er med stamtavle, fra anerkendte kenneler, og har fået den bedst mulige opvækst. det er virkelig værd at tage med i overvejelserne, hvad i vil gøre, hvis jeres hund får 8 hvalpe, og i kun kan finde 4 interesserede (og egnede) købere.

 

jeg håber, at du vil tænke over dit projekt en ekstra gang.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min opfattelse er en designerhvalp en blanding af bevidst udvalgte forældre m.m.p at få en hund med bestemte egenskaber. Modsat et gadekryds, som er mere tilfældigt.

Men efter som "designer dog" er et forholdsvis nyt begreb i det danske sprog, en det måske ikke klart defineret hvad det betyder?

 

Løven - ejer af en (snart to) designer hunde.

 

Men stadig er det en blanding af racer... Og man kan godt lave blandinger, selvom man har udvalgt forældrene specifikt. Det er stadig 2 forskellige racer..

Link til indlæg
Del på andre sites

hej trådstarter,

som du nok kan høre, er der lidt modstand mod dit projekt. det er der nok et par grunde til:

 

De grunde du nævner er gode, men pudsigt nok var det kun navnet og farverne, der blev protesteret over i de andre indlæg... Med andre ord, kun race-nazisme og vanetænkning, og nogle rigtig ufine indlæg at møde en ny bruger med.

 

Hvad med at blande jer uden om hvis I ikke har noget konstruktivt at byde ind med?

Hvis nogen er tvivl, så er søster lagkages indlæg konstruktivt. De andre er bare uforskammede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Designerhvalpe? Hvad er en designerhvalp? :hmm:

 

En designerhund/hvalp er en bevidst blanding af to racer. Eksempelvis bliver en blanding af en Cavalier King Charles Spaniel og en Bichon Friché nogle supernuttede uldtotter med karakteristika fra begge racer. I USA er det en eftertragtet race kaldet Cavachon.

Der er altså ikke tale om "uheld" i blandingerne, men et bevidst og ønsket valg.

 

Frej

Link til indlæg
Del på andre sites

En designerhund/hvalp er en bevidst blanding af to racer. Eksempelvis bliver en blanding af en Cavalier King Charles Spaniel og en Bichon Friché nogle supernuttede uldtotter med karakteristika fra begge racer. I USA er det en eftertragtet race kaldet Cavachon.

Der er altså ikke tale om "uheld" i blandingerne, men et bevidst og ønsket valg.

 

Frej

 

jeg har lige googlet cavachon, og de ser rigtigt nok virkelig søde ud :lun: du har ikke kommenteret på det, men jeg håber, at du alligevel vil tage nogle af rådene i tråden til dig - der er jo ikke meget ved en nuttet hund der har hjertefejl, en øjensygdom der med tiden gør den blind, eller patella luxation, der kan være så invaliderende, at hunden skal opereres. jeg siger det ikke for at skræmme, men der er faktisk en ret seriøs risiko for nogle af sygdommene, hvis du parrer to utestede hunde.

 

f.eks. er der en skøn blandingshund herinde, caia, som er en blanding af cavalier, bomuldshund og fransk bulldog, som har fået konstateret patella luxation - hun er ikke engang fyldt et år. man har et stort ansvar, når man vælger at sætte hvalpe i verden - jeg håber, at du vil tage det ansvar rigtig alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo rent faktisk ingen af os som ved om TS tæve er tjekket for sygdomme.;-)

Håber den er, samt at hanhunden også er det.

 

Du har ret, og man må forsøge at lade tvivlen komme folk til gode. Min egen erfaring siger mig dog, at hvis det er noget folk lægger vægt på i deres avl, er det meget tydeligt nævnt i annoncen, at det er noget man arbejder mod og efter. For det er netop af så stor betydning, at man gerne viser frem. Og modsat også forventer det hos avlspartneren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager jeg helt fejl, hvis chancen for de der hjerteproblemer burde være mindre, når cavaen bliver parret med en race uden hjerteproblemer? :hmm:

 

Ja.

 

Et problem forsvinder ikke automatisk, blot fordi der bliver parret med anden race. Med andre - og nogle gange samme - problemer.

 

Nu kender jeg ikke arvegangen på cavalierens hjertelidelse. Men ved at parre uden først at teste i det mindste cavalieren, så spiller man lige lovlig meget hasard med fremtidige hvalpes ve og vel.

 

Og så er der jo alle de problemer, som de to anvendte racer har til fælles. PL eksempelvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.

 

Et problem forsvinder ikke automatisk, blot fordi der bliver parret med anden race. Med andre - og nogle gange samme - problemer.

 

Nu kender jeg ikke arvegangen på cavalierens hjertelidelse. Men ved at parre uden først at teste i det mindste cavalieren, så spiller man lige lovlig meget hasard med fremtidige hvalpes ve og vel.

 

Og så er der jo alle de problemer, som de to anvendte racer har til fælles. PL eksempelvis.

 

Jeg siger heller ikke det forsvinder, jeg hentydet bare til at chancerne for hjerteproblemer kunne være mindre?... Jeg har ikke særlig stor forstand på det, men bare en tanke

 

Ja, de har da nogen fælles problemer, men chancerne er vel lige store uanset om det nu er en cavalier eller en bichon der er far? :vedikke:

 

Som sagt har jeg ikke den store forstand på det, men det var bare en tanke herfra :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...