Hop til indhold

Hvad har din hund lært i denne uge?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet længe uden fremskridt på at når jeg free stander min yngste tæve (når vi træner til udstilling) at hun skal flytte bagbenene tilbage hvis hun misser at stille dem helt korrekt. Det er endelig ved at lykkedes mig at få hende til at forstå hvad det er jeg ønsker..!! Jubii..

 

Min anden tæve fangede det super hurtigt så jeg blev ret frustreret da det bare ikke ville lykkedes uanset hvordan jeg greb det an.

 

Fidusen er jo at hun selv skal gøre det uden at jeg retter hendes ben, men bare på et let pres fra mig ved at jeg læner mig frem så jeg kan stå en meter eller gerne mere foran hende..

 

Jeg er imponeret :5up:

 

Hvordan har du lært hende det?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst The dogfather

Har lige fået lavet reb-delen til min springpole, og den er også testet ude i træet...det virker...men lige det legetøj der er Pablo dog ikke så vild med som med fenderen...hehe

 

Undskylder for OT...:-D(men det var fordi vi lige var inde på det tidligere)

 

Reb: 0kr. (fandt det på en gåtur)

Legetøj: 15kr.

Fjeder: 44kr.

 

ps. selvfølgelig bruger jeg den ikke i kælderen...men der er mørkt udenfor, og jeg skulle altså lige have billeder..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

I denne uge har Koda lært at gå i kurven på kommando :klap:

 

Han har fået en ny kurv som han ikke har vist interesse så i dag sku det være og vi startede indlæringen af "gå i kurven"...

 

Den blev indlært via pote target da jeg derved mener at Koda vil blive mere glad for kurven hvis det er lidt shaping... Target var i kurven de første 5 gange og væk var den og koda søgte selv i kurven...

 

Kravene blev rimelig hurtigt øget og han skulle dreje rundt krølle sig lidt sammen og ligge sig ned i kurven :5up:

 

Han endte faktisk med at blive helt glad for kurven og lå der hele tiden mens vi spiste aftensmad :lun::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo er ved at lære at være løs i haven...han kan sagtens være løs og komme når jeg kalder osv....men han skal lære havens grænser, for der er ikke hegnet ind....

 

Startede for noget tid siden med at lære ham at når han kom ind i opgangen blev han sat fri og kunne selv gå op og vente foran døren...og så tog jeg ham bare med ud og lærte ham at "IND" betyder at han skal gå til hoveddøren og vente på jeg kommer og lukker ham ind...så nu kan han rende og bruge hele haven, uden sin far i snor om morgenen når vi tisser sammen i haven...:engel:

 

Det giver både ham og jeg noget mere frihed, at jeg ikke skal gå med ham rundt og lede efter steder at læse morgenavisen....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogslover

Hmmm, ikke noget, men hun er blevet bedre til at gå zik zak mellem benene. :-D

 

Prøver at lære hende at nikke, så når jeg siger "skal du ha´ en kiks?" så nikker hun, men det godt nok svært at lære hende det. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst The dogfather

Er ved at lære hundene at stå på bagben i længere tid...:-D

 

Bruger en skål med noget lækkert, som jeg holder så højt at de er nødt til at stå på bagben for at slikke det ud...senere vil jeg sætte en kommando på...pt. øver vi bare balancen...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Hvor er hun bare super dygtig. Hvordan har du lært hende det? Jeg er ved at lære min lab at rydde sit legetøj op. Hun er nået ok lagt på 3 x 10 min. træning. Men der er lidt i ny for at nå helt i mål. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Hvor dejligt, det har Luna endnu ikke lært...

 

Jeg gav ham det bare på nede i haven, hvor han alligevel ikke er i snor..

 

Han klør sig godt nok engang imellem, men løber ellers fornøjet videre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er laaaaaaaaaaaaaangt om længe ved at nå i mål med min apportering:klap:

Blod, sved og tårer over Lokes mund der enten kører som et savværk ...eller som låser helt og IKKE slipper. Men nu er der trænet MEGET på alle bitte små delmomenter (grundfærdigheder) til øvelsen så det nu er kædning der er på programmet. :banan:

 

Det næste skridt er at flytte øvelsen op i en højere intensitet uden at tyggeriet går i gang igen. Men små skridt - og i den helt rigtige retning :blink:

Apport i udstuen 006.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er laaaaaaaaaaaaaangt om længe ved at nå i mål med min apportering:klap:

Blod, sved og tårer over Lokes mund der enten kører som et savværk ...eller som låser helt og IKKE slipper. Men nu er der trænet MEGET på alle bitte små delmomenter (grundfærdigheder) til øvelsen så det nu er kædning der er på programmet. :banan:

 

Det næste skridt er at flytte øvelsen op i en højere intensitet uden at tyggeriet går i gang igen. Men små skridt - og i den helt rigtige retning :blink:

 

SÅDAN! :5up::5up:

Det er dælme også en svær øvelse.

 

Jeg har utrolig svært ved at få Nova til at holde ved i længere tid ad gangen og syntes det går sååå langsomt, men så fandt vi heldigvis ud af at der er flere dele i det og øvede at løbe ind med den, men jeg er stadig rundforvirret over det, hunden skal såmænd nok lære det... men Nova vil så utrolig gerne smide apportbukken bagover :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER rigtig svært :slem: Men et råd er at lave variationer over samme tema : holde fast i alle situationer: Siddende, stående, gående, løbende og at sætte sig ned med den (her er nogle hunde udstyret med en særlig knap i måsen der gør at når man sætter sig, åbner munde :roll:)

 

Fed sætning :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Dogslover

Ha ha, jeg forsøgte at lære min hund at gå baglæns, men det er hun ikke så tryg ved, så hun begyndte at drejer rundt i stedet for.

 

Altså hun står på samme sted med bag poterne men drejer så hele vejen rundt om sig selv. xD

 

Så jeg begyndte at gå rundt om hende, mens jeg sagde "drej rundt", og nu har hun lært at dreje rund om sig selv.

 

 

Ville dog stadig gerne lære hende at gå baglæns, men hun er ikke helt vild med det, og vil ikke tvinge hende til det, hvis hun ikke har lyst.

 

Hun kan også slå koldbøtter, altså en hundekoldbøtte :lol:

 

Hun kan også mange andre ting, i hvet fald 20 ting, sikkert mere, har ikke lige talt det.

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...