Hop til indhold

Hvordan kunne han?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ååårh, hvor er det dejligt han er hjemme igen og så fiiin han ser ud :lun:

 

Du kan sagtens lære ham en "spyt ud" kommando, jeg lærte mitte den fra hun var helt lille og hun kan den stadigvæk (ser fame sjovt og klamt ud, når hun forsøger at få en lort møvet ud af munden igen :badr: ).

 

Det er en meget praktisk ting at kunne få dem til at spytte ud ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 283
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg siger bare "læg den".. Men det betyder det samme...

 

Og det gælder ligemeget om "den" er et rundstykke, en mus eller en rævelort.

 

...Det skal nok komme.... Møffe er jo ikke så gammel endnu...

 

Og jeg har en mistanke om, at det er noget I vil træne INTENSIVT i den næste tid...

 

Rundstykker er jo ikke farlige.....

Men hvis det ikke ryger ud på kommando, så bliver hunden jo belønnet for ikke at adlyde... :hmm:

 

Hvad med at bruge æbler i stedet for bolde i en periode? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste er, han ved jo godt, hvad "spyt ud" betyder - han gør det bare ikke med de der lækre ting, jeg har aldrig fået taget mig ordentligt sammen til, at få ham lært det ordentligt :damn: Det må jeg så i gang med nu og det bliver så bare 100xsværere, fordi han har fået belønnet sig igen og igen for IKKE at spytte ud :evil:

 

Jeg skal have købt nogle tennisbold, som ligger et sted, hvor han aldrig rører dem og så må jeg træne-træne-træne-træne... Og ja, god idé med rundstykker! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt at høre at han er kommet hjem i god behold :-D

 

Her de første par dage vil han nok være lidt træt, og du vil tænke, åh mon han har det godt, herefter vil du skulle kæmpe med at holde ham i ro, og ville ønske at han stadig var lidt træt :blink:

 

Og sikke et fint ar han har fået, lige til at vise alle tøserne så han kan score lidt :slem:

Men er det ikke underligt at se ham uden pels på maven, jeg mener det er da ikke ret tit du sådan får set hans mave ellers :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du har fået din lille hvalp hjem igen :5up:

 

 

Næste sommer, når børnene begynder at have fodbolde lejer igen, og Aslan får samlet en masse fodbolde, skal vi nok gemme nogle til møffe, DEM kan han ikke sluge!

 

Ingen bolde, tak! :shock:

 

Vi intensiverer fra nu af træningen: Bolde er ulækre og ikke spor sjove at lege med, faktisk skal man helst bevæge sig laaaaangt uden om dem! :genert:

 

Dejligt at han er hjemme :banan:

Og såret ser rigtig pænt ud :5up:

 

Ja, jeg er også overrasket over, hvor fint det ser ud!

 

Hvor er det godt at høre at han er kommet hjem i god behold :-D

 

Her de første par dage vil han nok være lidt træt, og du vil tænke, åh mon han har det godt, herefter vil du skulle kæmpe med at holde ham i ro, og ville ønske at han stadig var lidt træt :blink:

 

Og sikke et fint ar han har fået, lige til at vise alle tøserne så han kan score lidt :slem:

Men er det ikke underligt at se ham uden pels på maven, jeg mener det er da ikke ret tit du sådan får set hans mave ellers :-D

 

Jeg var forberedt på, at han ville være træt, det har trods alt været en hård omgang. Frisk om et par dage? Oh God... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, nå, men hvis du fortryder, og du alligevel syntes han gerne må få en fodbold en dag, så siger du til, så skal vi nok samle en op til ham :blink:

 

Haha, skal nok sige til, hvis det bliver aktuelt :5up: :lol:

 

Har lige skullet give Møffe hans første pille efter han er kommet hjem - 1½ styks. Håber, han fik det hele ned :???: Han bryder sig absolut ikke om dem og havde ikke tænkt på at give dem i hans mad, da han fik en portion lige før. Forsøgte så med en lille håndfuld ris, men enten så faldt de fra ved et uheld, eller også lykkedes det ham at sortere fra... Turde ikke lige give ham mere mad, så måtte gøre det på den hårde måde :???: Ned i enden af flaben på ham og gnide på halsen... Tror vist, at det lykkedes at få ham til at sluge begge stykker - men han fik vist nærmest kvalme af dem, lille myr :ae: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, skal nok sige til, hvis det bliver aktuelt :5up: :lol:

 

Har lige skullet give Møffe hans første pille efter han er kommet hjem - 1½ styks. Håber, han fik det hele ned :???: Han bryder sig absolut ikke om dem og havde ikke tænkt på at give dem i hans mad, da han fik en portion lige før. Forsøgte så med en lille håndfuld ris, men enten så faldt de fra ved et uheld, eller også lykkedes det ham at sortere fra... Turde ikke lige give ham mere mad, så måtte gøre det på den hårde måde :???: Ned i enden af flaben på ham og gnide på halsen... Tror vist, at det lykkedes at få ham til at sluge begge stykker - men han fik vist nærmest kvalme af dem, lille myr :ae: :lol:

 

Eller bræk pillerne i stykker og stop dem ned i hullet på et par Frolick. Ja ja Frolick er usundt osv osv osv, men de virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tør jeg ikke lige nu. Han får kun skånekost. Og pillerne bliver næppe gemt bedre i frolic end i ris :???:

 

Æhmmm, hvorfor får han skånekost ? Jeg spørger bare fordi den sidste hund jeg fik åbnet var fra før skånekostens tid og det var egentlig heller ikke fordi den havde spist noget...til gengæld døde den. Ej vent...var bolden i tarmsystemet ? Eller hvad ? I maven ? Ok, I´m so very confused :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhmmm, hvorfor får han skånekost ? Jeg spørger bare fordi den sidste hund jeg fik åbnet var fra før skånekostens tid og det var egentlig heller ikke fordi den havde spist noget...til gengæld døde den. Ej vent...var bolden i tarmsystemet ? Eller hvad ? I maven ? Ok, I´m so very confused :confused:

 

Den var i maven et sted ;-) Og jeg vil ikke risikere noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den var i maven et sted ;-) Og jeg vil ikke risikere noget...

 

Næææ, hvis dr. dyr siger skånefoder, så er det skånefoder. Det var bare ikke slået mig, at Møffemanden skulle på skånefoder, fordi han havde ædt en tennisbold, men sådan er det så bare nu om stunder.

 

Jeg fortalte Poul Erik om den her historie og han stod bare og måbede :shock:. Han fatter ikke, at Møffe ikke blev kvalt, men så galt gik det da heldigvis ikke. I morgen må han se billederne i den her tråd. Så får han noget mere at måbe over :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få sådan en 'stoppe-piller-i-gabet-på-hunden'-dims hos dyrlægen :engel: Det er sådan en sprøjte agtig en, man suger vand op i, sætter pillen på og sprøjter det ned i munden. Tror jeg gav en 20'er for den, bruger den når Karina får Serene UM.

 

Halli hallo - det vil jeg gerne høre mere om!!! Har jo en kat der med jævne mellmrum er på penicillin (slagsmål... :damn:) og det er et sandt helvede at få de piller i ham! Er det noget der også kunne bruges til en kat???

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ, hvis dr. dyr siger skånefoder, så er det skånefoder. Det var bare ikke slået mig, at Møffemanden skulle på skånefoder, fordi han havde ædt en tennisbold, men sådan er det så bare nu om stunder.

 

Jeg fortalte Poul Erik om den her historie og han stod bare og måbede :shock:. Han fatter ikke, at Møffe ikke blev kvalt, men så galt gik det da heldigvis ikke. I morgen må han se billederne i den her tråd. Så får han noget mere at måbe over :mrgreen:

 

Der skulle være noget med, at hunde ikke kan blive kvalt, selvom de forsøger at sluge noget, der er for stort. En smart lille biting, som ulven har udviklet, så den ikke kvæler sig selv, når den spiser noget stort :lol: Tilgengæld vil hunden/ulven så dø af sult, hvis det er fuldstændig umuligt :???: Jojo, naturen er skam barmhjertig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halli hallo - det vil jeg gerne høre mere om!!! Har jo en kat der med jævne mellmrum er på penicillin (slagsmål... :damn:) og det er et sandt helvede at få de piller i ham! Er det noget der også kunne bruges til en kat???

Ja, det vil jeg da bestemt mene, googler lige og ser om jeg kan finde den, ellers må jeg lige tage et billede af min egen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen for S**** da ! Det er jo selveste tennisbolden !!!! :klap:

 

Jeps, det er det :mrgreen: Fiiin, ikk'? :engel:

 

Du godeste...!!! :skraek: Tænk hvis ikke du havde set at han spiste den...

 

Ja, det tænkte jeg godt nok også, da jeg så nærmere på røntgenbilledet - den er jo kæpemæssigt ift. de der tarme :shock:

 

Er glad for, at de sendte mig billedet... Nu er jeg ikke længere det mindste i tvivl om, at jeg gjorde det rigtige ved at få den opereret ud :shock::shock::shock: Har næsten selvsagt spekuleret lidt på - havde det i bund og grund været rigtigst at satse på, at den kom ud af sig selv, så vi måske slap for en livsfarlig operation og hvis så ikke, skynde sig ba-bu-ba-bu afsted - dum tanke, I know... Men havde jo læst om den der pitt bull, hvor bolden kom ud af sig selv. Men det der billede efterlader da godt nok ikke den mindste tvivl!!! Og pitt bull'ens bold kan da ikke have været 100% hel i hvert fald!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...